Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani

ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  Barikada - World Of Music - Backstage

Urban Fest Osijek
Datum održavanja: 17-19.06.2004.
Mjesto održavanja: Tvrđa u Osijeku

Polazak u 7 ujutro sa ljubljanskog kolodvora nije bio nimalo lagan.  Valjalo je se dići tako rano, ali ajd', preživili smo. Sa malom pauzom i presjedanjem u Zagrebu, nastavili smo put ka Osijeku. U Osijek stizemo oko pola dva i odmah krećemo ka Tvrđi, gdje se održavao festival.  Nakon prijavljivanja u press centru i podizanja akreditacije, uz koju osiječku pivu u hladovini, čekam ekipu iz Ofsajda, te Osiječane koji su se pojavili tek predveče.  Organizatori su imali jako dobru ideju - na jednom mjestu okupiti bendove iz cjele bivše Juge, pa da se pokaže da scena nije toliko zamrla.  Pohvalno je reći da je festival medijski bio jako dobro promovisan, te se svaku noć tokom njegovog održavanja tu moglo vidjeti par kamermana sa raznih TV-stanica koji su pravili raporte i intervijusali prisutne bendove.  Jako dobar prijem imao sam i od organizatora festivala (puno hvala Neši i ostaloj ekipi).  Mora se priznati da su malo pretjerali sa brojem bendova.  Po planu je trebalo da svira 33, t.j. 34 benda po noći, što je stvarno previše.  Možda bi sve i ispalo dobro da se prvu noć pojavilo onoliko bendova koliko se i prijavilo, međutim, 10 bendova su došli tek drugu noć, te su tako poremetili cjeli tok drugog dana festa.

Prisutni bendovi su sami morali snositi svoje putne troškove, a hrane su imali koliko su željeli. Normalno, to je bio jako dobar grah, malo ljući i dobro zabiberen. Uh kako je dobro sjedo... ehhehee. Spavanje je za sve učesnike festivala (tako i za press) bilo organizovano u fizkulturnoj sali osnovne škole (kojoj sam zaboravio ime). Pohvalno je i to da smo cjelo vrijeme imali secuirity ispred ulaza da slučajno ne bi bilo kakvih incidenata, a sve je, ipak, prošlo u najboljem redu. Ekipa iz Sarajeva (Ofsajdovci) su došli oko 16:00-17:00 popodne, te su nam se ubrzo pridružili i Hadž i ekipa iz Grupe Tvog Života, te Kocu i ekipu iz FatPresedenta.

Svirka je započela oko 18:00 h sa mladim bendovima kojima je ovo bio prvi ili drugi nastup uopće.  Bili su to lokalni bendovi koji su bili poprilično loši, ali ajd' - za početak su bili OK.  Moje razočarenje je bilo veliko kada sam saznao da Gužva u 16-tercu neće nastupati jer je gitarista slomio ruku.  Takođe sam se iznenadio kada sam vidio da od najavljanih 5 bendova iz Tuzle za prvu noć nije došao niko???  Ali ajd' sad, šta se tu može.  Spomenuo bih bendove koji su trebali nastupati, a nisu: Toxicdeath, Agonize, Defence, Od šake do lakta, The Synergy (koji su, doduše, bili u Osijeku, ali nisu stigli nastupiti - o tome bih kasnije).

Općenito uzevši, prvog dana je bilo dosta heavy metal bendova i srcaparajućih pjesmica, a na cjelom festu mogli su se čuti svi relevantni rock pravci kao što su hard rock, klasični metal, death metal, hard core, punk i alternativa...  Najbolji utisak za prvu noć ostavili su sarajevski punk bend Ofsajd.  Tokom njihovog nastupa publika je pošteno živnula iako su momci bili poprilično pijani, pogotovo Gliša - vokal / gitara, kojem je gitara dva puta ispadala.  Ovi momci su, ipak, dobro "pržili", mada su mi bili bolji kad sam ih gledao jedne prilike u klubu Access u Sarajevu (tada je uz njih trebao nastupiti  bend Stara Devizna Štednja koji se nije pojavio, ali to je već neka druga priča).  Dakle, nakon 7-8 odsviranih pjesama,  Ofsajd je svoj nastup završio pjesmom "Birtija Blues", koja se svidjela prisutnoj publici.  Normalno, nisu bili izostavljeni ni njihovi hitovi poput "Stroja", "Visokog predstavnika", "Sarajeva"...  Zapažen nastup su imali i članovi grupe Nailed iz Pule, koji su pružili solidnu svirku, dok su veliki gosti prve noći festivala, poput grupe Vrane iz Požege, prisutnima išli na živce i mnogi su jedva čekali da se maknu sa bine jer su bili ubibože dosadni, predvidivi, nekreativni i sve najgore.  U tu grupu bi se mogli ubrojati i Sivi dom (iz Mostara) i Stage 3...

Prve noći su mi za uho zapale cure iz Knina sa legendarnim imenom NO MEN ALLOWED - iz jedinog ženskog benda u Dalmaciji (neki su govorili i u Hrvatskoj).  One su uz Ofsajd dobile najveće ovacije od strane publike.  Pohvalno je i to što one postoje tek nekih 6-7 mjeseci, a sa svojim stvarima su uspijele da zagriju publiku i rasplešu oko 3000-4000 ljudi koliko ih se okupilo prve noći festivala.  Ove cure sviraju neku alternativu rocka gdje se može primjetiti spoj Cranberriesa i Pixiesa...  Dobile su i velike pohvale i od strane organizatora, a i zaslužile su ih.  Cure su dobro uštimane, a i vokal jako dobro pjeva, te smo pravili zezencije kako sljedeće godine neće nastupati na UFO-u jer će do tada već biti afirmiran bend.  Nakon male pauze jer se igrala utakmica Hrvatska - Francuska, nakon nerjesenih 2:2, bendovi su nastavili sa svirkom...  Prva noć festivala završila se oko 05:00 ujutro - kada nas je Nešo kolima prevezao do sale za spavanje.

Druga noć festivala bila je mnogo zanimljivija, mada ne i toliko medijski propraćena (više TV ekipa je bilo prethodne noći), ali šta se tu može...  Odmah na početku dolazi do manjih poteškoća jer se onih 10-tak bendova koji se nisu pojavili prve noći sada ubacuju u plan druge noći i onda više nije znalo ko je koji bend po redu.  Ni jedan od line upova što sam ih dobio nije više važio...  Tako se desilo da je druge noći festivala rebalo nastupiti oko 40 bendova, što je, priznat ćete, bilo neizvodljivo...

Druge večeri festivala nestrpljivo sam očekivao moju ekipu iz Tuzle, t.j. Dražu i Boju iz grupe No Rules, da malo "zaprže"  Osijekom.  Oni su i obilježili drugo večer festivala.  No Rules je tuzlanski garage r'n'r band i svojim nastupom su uspijeli da pokrenu masu od 2000-2500 ljudi svirajući svoje hitove sa albuma "Pasje vrijeme" - od "Bolje da ne voli me",  "Pasje vrijeme", "Uzalud te  čekam", "Bleeding Blues", te meni najdraže, "Pobuna" - "Pobuna u getu, pobuna u srcu, pobuna je večeras, u tvom gradu, mladi psi, divlji, zli, imaju večeras, zabavu u gradu, teški dani, teške noći, niko ne zna, kad će proći, pobuna"...  Dobar i zapažen nastup imali su takođe i članovi grupe Septica iz Vinkovaca, te veseli osiječki punk-rock bend Grupa Tvog Života koja me je ugodno iznenadila svojim nastupom, te i gostom koji je cijelo vrijeme svirao na ratkapi posuđenoj sa najbližeg auta.   Kako god, mnogo bolje zvuče u živo nego na demu kojeg su mi dali, a i oni nisu manjkali sa hitovima - od "Vere iz nebodera", " Tvog idola", "24 minje"...  Nakon toga dolazi legendarni Bare sa Plaćenicima, koji uz koju pivu, poneko slikanje i pokoji autogram čeka svoje vrijeme za nastup.  Mnogi su bili skeptici što se tiče Bareta jer su mislili da će se negdje izvrnuti  prije svirke.  Njegov nastup je odmah zahuktao publiku.  Bare svira svoje hitove - "Ovako stvari stoje", "Svaki put kad te vidim", "Evo, vlak mi stiže", "Ostat ću svoj", "Prolaznost te spopala", "Neka se čudo desi" itd...  Poslje Bareta koji je imao nekih 30-tak minuta vremena za svoj nastup, dolazi do opšte gužve u, nazovimo ga, backstageu. Iskreno, najviše mi je žao Tuzlaka, The Synergy, koji nisu dobili priliku da sviraju.  To jest, po prvobitnpom planu su trebali svirati oko 22:00, a za sviranje im je ponuđen termin oko 05:00 na šta su se oni samo pokupili i zaputili nazad za Tuzlu.  Zbilja šteta...  Totalna katastrofa.  Uglavnom je vladala dosada i druga noć festivala se otegla.  Tome je doprinjeo i Emir & The Frosen Camels, također kao afirmirani gosti festivala.  Mada sam i od ranije znao da su živa dosada, ali slušati ih u živo bila je prava kazna za uši.  To ne bih  poželio ni najgorem neprijatelju, vjerujte mi...  Druga noć festivala završila se oko 06:00 ujutro, gdje smo nakon kratkog  spavanja svi krenuli nazad svojim putevima - Tuzlaci u Tuzlu, Ofsajd u Sarajevo, a ja za Ljubljanu... uz mukotrpnu vožnju vozom koja je zbog zastoja portajala oko 10 umjesto predviđenih 6 sati.

Zahvalio bih se organizatorima UFO-a, Hadžu i ekipi iz Grupe Tvog Života, Zacu iz Debelog Precjednika, Boji na pivama i  Ofsajdu na druženju i na dobroj svirci...

Autor:

Dinko Ratajc, Tuzlak u Ljubljani