Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)





Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  World Of Music

Sunčane skale
"Sunčane skale Pro Monte 2004"
(CITY Records, Beograd, 2004.)

Razni izvođači - Sunčane skale Pro Monte 2004

Ljeto je vrijeme zatišja diskografskih aktivnosti, no, zato su tu festivali, omiljeno muzičko otjelotvorenje krilatice "hleba i igara", fešta glamura i vedrih nota, duhovna hrana narodu uvijek gladnom šarenila. Festivalske LP ploče SFRJ imale su dobru prođu, a tržišni voz je obično vukao jedan veliki hit (ne nužno i pobjednička pjesma), docnije raubovan do granica besmisla na prigodnim "Hitovi ljeta" ostvarenjima. Nova država ustoličila je nove festivale, ujedno zadržavši stare obrasce ponašanja - prepoznatljiva ikonografija, od skandala sa namještanjem pobjednika do grubog kopiranja već postojećih melodija i aranžmana, premjestila se koji kilometar istočnije, ciljno odredište Budva i Herceg Novi.

Deset godina je prošlo od osnivanja "Sunčanih skala", a prestižni festival se transformisao u samit pjevača bivših jugo-republika, usput zadržavši svoju (i za Crnu Goru) najvažniju komponentu - "Veče novih nada". I upravo ga ova stavka podiže na razinu kojom dobija kulturološki i sociološki karakter, jer nemali je broj crnogorskih pjevača izbio u prvi plan upravo nastupom na ovoj manifestaciji. Valja reći da je izvanredan regrutni centar, direktni "krivac" za stvaranje čitave jedne armije ovdašnjih pop pjevača, emisija "Intro karaoke" Ivana Maksimovića, ispod čijeg su šinjela provirili dojučerašnji autsajderi i lokalne zvijezde i doskočili pod svjetlost reflektora. Ni na "Skalama Pro Monte 2004" nije bilo drugačije - pobjednica ovogodišnjeg ciklusa "Karaoki" Ivana Popović je podijelila treće mjesto u ukupnom plasmanu, a lapsus lingue nepažljivog člana žirija Romane Pavić onemogućio je pobjedu u kategoriji nada prvom montenegrinskom boy-bandu "No Name", takođe, ispisnicima ove emisije. Ostaje žaljenje za čarobnim glasom Jelene Šljukić, ali, estrada je, pokazalo se, mnogo više od lijepog pjevanja.

Cjelokupni pobjednik jubilarnih "Skala" bila je ujedno i najkompletnija pjesma - "Nikad i zauvjek" Željka Joksimovića u Romaninom izvođenju, i jedino ostaje nejasno zašto se banjalučka pjevačica odlučila za više nego provokativnu garderobu koja je bacila u zasjenak kvalitetno vokalno izvođenje balade. Vrijeme će, vjerujem, pokazati da će se kao istinski hit festivala izdvojiti poletna i vesela numera "Kao" odličnog crnogorskog female trija "Negre", sa refrenskim sklopom koji umnogome podsjeća na "Past Time Paradise" Stivi Vondera. Tik uz nju je i prva drugoplasirana kompozicija, soul duet Banfićeve i Gorana Karana "Ljubav trebam svaki dan", dok je druga drugoplasirana kompozicija, "Haljina" Goce Tržan zalutala i na priredbu, i na visoku poziciju.

Kao i svaki festival koji drži do sebe, i ovaj je bio pun nelogičnosti. Najupečatljivija je, svakako, ona pri dodjeli nagrada, jer čak i najneukiji pratilac sportskih i inih takmičenja zna da, ako postoje dva druga mjesta, nakon njih ide četvrto, a ne treće, a da (u ovom slučaju) nakon dva četvrta uvijek ide šesto mjesto. U Herceg Novom je, zahvaljujući čudnom razbrajanju "jedan-dva-dva-tri-tri", tako bilo pet pobjedničkih pjesama, što se nije dešavalo ni na amaterskoj smotri lakih nota i šansona "Valandovo peva". Dalje, na "Večeri novih nada" pojavili su se i već etablirani izvođači kojima, realno, tu nije bilo mjesto, dok su se centralne večeri "Pjesme ljeta" na binu popeli i žutokljunci sa dva nastupa u nogama, no, to je stvar festivalskog vrhovništva koje se rukovodilo svojom logikom. Najveći žal, ipak, predstavlja činjenica da je opet i opet sve izvođeno na play-back, da su pravi vokali ostali uskraćeni u mogućnosti da pokažu što znaju, a da su manekenke i otvaračice usta bujajućom količinom ekscplicitne erotike na sceni dobijale poene nizašto.

Festivalski CD-set je podijeljen u tri cjeline. Dva diska su rezervisana za nade, a samo jedan (!), za zvijezde balkanskog muzičkog neba. Opremljeni su solidnim bookletom, a kuriozitet je da se na nosačima zvuka nalazi i numera "Tonem do dna" Maje Nikolić, iako se ova pjevačica nije ni pojavila na Kanli Kuli. Izdavač je, naravno, i na samom CD-u, i u reklamnoj kampanji, forsirao svoje izvođače, pa su u prvi plan izbačeni, ni krivi, ni dužni, sa prosječnim ili lošim pjesmama, Vesna Pisarović, "Koktel Band" i Leo, Emina Jahović... Crnogorski izvođači, a među njima i "Perper" svoje su mjesto našli u zapećku.

Kad već pominjem Cetinjane, da li je u opštoj euforiji oko himne, ikome od mjerodavnih palo na pamet da bi pjesma "Goro moja", tandema Ljubo Jovović - Nikola Radunović, mogla biti naša svečana pjesma? Ima i himničnost, i visokopatriotske sentimente, ali izgleda da nema...


Autor:

Autor:

Željko Milović, Bar, SCG
z.milovic@cg.yu






Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -