Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)





Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  World Of Music

Vudu Popaj
"Sikter Feler"
(CITY Records, Beograd, 2004)

DVOSTRUKI AGENT SA  MORNARSKOM MAJICOM

Inteligentni zemunski reper Vudu Popaj nikada se uistinu nije uspio odlijepiti od laskave titule "decka koji obecava", a za sobom ima vec tri albuma, dvije knjige i pregšt namjenskih kompozicija. Epitetima zasipan nakon blistavih debitantskih singlova "Otmicar" i "Karantin", te albuma "Voodoo ePopeye", nije ostvario kontinuitet kvaliteta - bledunjavi drugi nastavak "EPopeya" zamijenio je "Tubed Sell-o-Tape", crna rupa kojoj se nije znalo ni kraja, ni pocetka. U situaciji u kojoj je ispadanje iz nevelike prve lige srbijanskog repa bila sasvim realna stvar, Popaj je stao na loptu, osmotrio gdje su ostali takmaci, poradio na kondiciji, i uz pomoc obilne kolicine spanaca, dobrano se približio novim izdanjem svom prvijencu. Otuda i samouvjereni poklic u uvodnoj numeri - "Vudu Popaj se vraca, trese vas iz gaca!". I skoro da je tako.

Liše odlicnog Eda Maajke i Grua, ne znam ni za jednog balkanskog repera koji bolje barata stihovima u pravilnom ritmu kao Vudu Popaj. Rijeci su bile i ostale njegovo najjace oruzje, a muzicko batrganje kojem je pribjegavao bilo je tu samo da bi se ozvucile poruke. Tim koji dobija ne treba mijenjati - stara je sportska sentenca, a nje se pridržavao i junak ove price. Jezicki kalamburi, te tekstualno zahvatanje u svima poznate temate, uz otklon kakav dolikuje pozeru i kozeru koji je preplovio sedam mora, na "Sikter feleru" su ponovo zablistali punim sjajem. Iako letimican pogled na naslove 18 ponu?enih numera ne objašnjava puno toga, lako se zapaža otklon od estradne silesije koja svojom neinventivnošau zatrpava naše medijsko nebo. Uostalom, o tome govori i ime albuma.

Od mini-skaske "Kameleon protiv kuratog goveda" do science-fiction monologa "Tito na mjesecu" sve je podre?eno ironiji i podsmijavanju, preispitivanju i poruzi. Išao je Vudu taksativno - od rubrike do rubrike - razra?ujuci koncept opservacija na temu "život u ološkom vrtu". U "Kameleonu..." se dotice (ne više pretjerano) aktuelnog konflikta predstavnika americke i talibanske armije, cije je unisono pjevanje "džokavac im zašo u rukavac" smjehotresno finale bliskoistocne krize. Spektar nastavlja "Tripovetka o Bakiju", tužna homo-storija o tome koliko (fizicka) ljubav katkad boli, zatim "SMS", moderna varijacija sindroma "vojnicka je tuga pregolema", dok triptih o seksualnim dogodovštinama završava "Mindžamejker", saga o dva super-obdarena heroja ("Mr. Žobla i Mr. Vudu / They will fuck you gde god budu..."), buduci radio-hit na duge staze. Prvi skinuti singl je "Ološki vrt", cije je refrensko natpjevavanje "Ko je ovde normalan", poput Šijanovih dijaloga vec ušlo u sleng srednjoškolaca kao dio uobicajene konverzacije. Nije Matroz zaboravio ni umjetnicka, a ni ona druga ostvarenja, posprdnuvši se pulenima nove mu maticne kuce u izmišljenom dijelogu praznoglave voditeljke i nepismenog pjevaca narodne muzike, ovlaš ocešavši telenovele i jeftina ostvarenja sedme umjetnosti u "Cudesnom kulenu Amelije Pulen". Vjecito aktuelne "Srbija u dijaspori" teme otjelotvorava u numerama "Ganstabyter" i "Prica o bruki", a da bi modernisticka prica bila zaokružena, tu je sugestivno obracanje internet-manijacima u pjesmi "Lapa topa", kao i milozvucno repovanje vokalizacijom Josipa Broza u šaljivoj temi "Tito na mesecu". Za svoju dušu je autor odradio treci nastavak "Kalambura" u kojima poigravanje semantikom i morfologijom dostiže zabrinjavajuae razmjere.

Iz cjeline "Sikter felera" se izdvajaju dvije numere, svaka na svoj nacin. Prva je "Mehanizam", razbijacka, socijalno angažovana agresiva, a druga "Džikara i Dicmla", oda haškim optuženicima ("Džickara i Dicmla / niko ne može im ništa / Cova je Džickara, bato / najveca zvezda koju juri NATO / coveka tog slavi njegov narod / i boli ga uvo što ga juri zakon"). 

Muzicki gledano, album je malo pomjeren od repa ka drum'n'bassu, a i produkcijski zvuci znatno svježije nego prethodnici. Ono što je najvažnije, jasno se cuje Popajeva nazalna retorika (što cesto i nije bio slucaj), a posebno zanimljivo izgledaju citati iz ovdašnje pop-rok produkcije ("Prljavo kazalište", Toni Montano, "Van Gogh", Zdravko Colic...), transformisani, i kao takvi uklopljeni u obesmišljavajucu cjelinu.

Lagodno poigravanje idiomima savremene pornokratije dovelo je ovim albumom Vudu Popaja ponovo tamo gdje i pripada, u rep elitu, no, opravdano se postavlja pitanje iskrenosti projekta. Potpisivanjem za izdavacku kucu koja je bila i ostala sinonim dijela društva na koje vec godinama kidiše, ovaj je autor postao dio kancerogenog tkiva koga godinama pokušava da iz tijela zdravog dijela Srbije odstrani. Dvostruki agent Vudu Popaj? Ili samo covjek koji je odlucio da napokon naplati svoje stihoklepstvo? Vrijeme ce pokazati.


Autor:

Željko Milović, Bar, SCG
z.milovic@cg.yu







Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -