Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)





Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  Barikada - World Of Music - Diskografija - ex YU prostor

SLUŠAJ NAJGLASNIJE 2009, 7. dio
Recenzije
(2009)

Recenzije – SLUŠAJ NAJGLASNIJE 2009., 7.dio - Gori Ussi Winnetou

Pet prvobitno d.i.y. izdanih albuma iz opusa Francija i Gori Ussi Winnetou iz razdoblja 2007 - 2008 sada imaju svoju distribuciju i na Slušaj najglasnije. Dva su skroz neobična pomaka u klasičnu (i donekle modernu) glazbu sa Blusker Duo da Trieste, a tri albuma su uobičajeni GUW radovi.

GORI USSI WINNETOU - Power Of Love (2009, Slušaj najglasnije)
43. po redu album Francija i ovaj puta mini ekipe (Josip Broz Tinturić Maršić - gitara, Nenad Tubin Mehta - bubnjevi i Marin Alvir - bas) je djelo koje je čekalo na završetak pune tri godine. Prema podacima na omotu Franci je dobio sve tekstove još 2004., ali kako sam kaže, tko bi mogao pretpostaviti da će upasti u snifoniju patetike sa 24 albuma iliti u overdose porno depresije 'srp i čekić is not dead', tako da je album okončan tek u lipnju 2007. Ovdje su to vrlo interesantne lirske teme na istrijanskom dijalektu koje govore o nekim osebujnim likovima i događajima iz prošlosti Istre na vrlo pristupačan, dotjeran i netipično Francijevski, gotovo nevulgaran način. Spominju se vremena bivše Jugoslavije (pjesma "Dove xe Duce, dove xe Tito, dove xe Moša Pijade"), 2. svjetskog rata ("Toscana" u plesnom ska ritmu), satirički se osvrće na komunistički režim, turizam ("Slastice u Hrvata, svatovska sahar torta iliti Štrudel butigeštrudel" o receptu za tortu), a ima i šaljivog hip-hopa ("Istarski haiku eli Zurick, zurick, pantigan turistik"). Album odiše vedrom glazbenom spregom u akustičnoj varijanti sa zbirom poletne pop-rock glazbe u kojoj prateći glazbenici koriste vox-extended glasove, ciktanje i pjeskanje rukama, a nekoliko brojeva je i u klasičnim rock varijacijama poput "Kaštiganje dirke (mozaik)" (hard-rock / blues), "Antonija cenida tonina (bile bičve ima)" (new-wave / ska) ili još jedna turističko - socijalna "Vrata od zlata - špancir turistik" (brzi post-punk / new-wave). Posljednji broj na albumu je "Sisi Elizabeza bavarska" o spomeniku i lokalnim događajima koji govore o vremenu Franje Josipa i Austro-Ugarske, a glazbenici su ga popratili s ležernim, suvremenim bluesom potkrijepljenim sitnim eksperimentalizacijama i ambijentalnim motivima.
Kroz uzajamnu spregu vrlo dobre i sasvim jednostavne glazbene potpore koja se proteže od akustike do žestokog rocka uz upečatljive protestne i kritički nastrojene tekstove, ovo je još jedno veoma autoritativno, dorečeno, cjelovito i kvalitetno djelo Francija i njegove ekipe.

Naslovi: 1. Agripina mlaja skarabojska ženska, 2. Kristijan, 3. Dove xe Duce, dove xe Tito, dove xe Moša Pijade, 4. Istarski haiku eli Zurick, zurick, pantigan turistik, 5. Slastice u Hrvata, svatovska sahar torta iliti Štrudel butigeštrudel, 6. Kaštiganje dirke (mozaik), 7. Toscana, 8. Antonija cenida tonina (bile bičve ima), 9. Vrata od zlata - špancir turistik, 10. Sisi Elizabeza bavarska
Ocijena (1-10): 8

GORI USSI WINNETOU - Zvizda vam materina (2009, Slušaj najglasnije)
Ovaj album je nastao paralelno sa prethodnim "Power of love", ali je označen kao 44. ploča. Ekipa glazbenika je shodno tome ista (bas, bubnjevi i gitara), a Franci kaže da samu liriku i nije baš 'kapija', ali ju je ipak snimio na ispolitizirane tekstove Branka Lucića. Kao narator ovdje se pojavljuje Marko Brecelj koji u svim kompozicijama čita intro, odnosno Titove kratke citate, Marxa i Engelsa, Mao Ce Tunga na hrvatsko-srpskom jeziku, zatim Vladimir Iljič Uljanova na slovenskom za svaku pjesmu osim uvodne "Zvizda vam materina", dok je vodeći vokal, naravno, Franci. Album obiluje politički revoltiranom tematikom o svemu i svačemu, a o tome uostalom dovoljno govori i sama poleđina omota na kome se nalazi legendarni spomenik Tita u dugačkom vojničkom šinjelu s rukama na leđima dok mu je za vrat obješena, hm, violina (po veličini više nalikuje na violu ili gitaru). Glazba je žestoki i distorzijama podebljan skoro noise-rock ("Drum", brzi, gotovo hc komad "Prozor noćas mora pasti") s različitim varijacijama i mnogo melodičnih improvizacija ("Bolje pa(k)t nego ma(k)t", blues "Breki laju, a makina pasiva"), a ima i laganijih brojeva (9 minuta dugački ekspresivni blues "Krocula kapitalizma"). Neke kompozicije pokazuju i vrlo lijepo dotjerane indie-rock formacije (poput "Kapitalizam kaputt", minimalističke "Not guilty" ili laganog komada "Tigar od hartije") ili ležerniji blues u stilu slatkastog rock evergreena sa satiričkim osvrtom na viđenje Tita kada su ga 1928. zatvorili zbog širenja komunističke propagande (vrlo smiješna "Fuck the sistem").
Album je zbog svoje izrazito političke tekstualne strukture koja provlači uvodne legendarne citate komunističkih lidera i samih dvosmislenih lirskih složenica koje su često pune cinizma i ironije vrlo zamršen sklop metafora i sofisticiranosti zbog koje bi se nekad u doba Jugoslavije ne samo autora, već i ove izvođače moglo strijeljati ili u najblažem slučaju poslati barem na Goli Otok. I premda je ovo prilično opsežno djelo (65 minuta) isključivo političke orijentacije na ex-sistem koji će teško biti shvaćen kod one populacije koje nisu doživjele doba učenja marksizma i teorije i prakse samoupravnog socijalizma (takozvanog TIPSS-a) u školama, ipak ostaje zbog svoje glazbene potke zanimljiv album za mlađe naraštaje. Za one starije, koji su barem učili ove predmete u školskim klupama, ovo je vrlo dobar satirički dokument o jednom vremenu kada se puno toga nije smijelo govoriti jer je vanjski i unutarnji neprijatelj vrebao sa svih strana. Nije nimalo čudno da tekstove niti sam Franci nije baš najbolje ukapirao jer su zaista višesmjerni i višeznačni. Ponekad se autor šegači sa komunizmom, ponekad mu podilazi, ponekad se pretvara u same lidere čiji su citati intro svake pjesme, te u svakoj od njih radi mnoštvo izvitoperenih insinuacija i dosjetki o kojima se može dugo razglabati na temelju povijesnih činjenica. Vrlo zanimljivo i duhovito.

Naslovi: 1. Zvizda vam materina, 2. Drum, 3. Bolje pa(k)t nego ma(k)t, 4. Krocula kapitalizma, 5. Kapitalizam kaputt, 6. Breki laju, a makina pasiva, 7. Fuck the sistem, 8. Tigar od hartije, 9. Not guilty, 10. Prozor noćas mora pasti, 11. Od šimije do kapitalizma (manifest komunističke partije)
Ocijena (1-10): 8

GORI USSI WINNETOU feat. BLUSKER DUO da TRIESTE - (43.) Istarska (2009, Slušaj najglasnije)
Broj 43 u nazivu albuma ne označava da je riječ o 43. ploči, već o 43. na istrijanskom dijalektu. Inače, ovo je 48. album (završen u studenome 2007), a napravljen je kao kolaboracija sa Blusker Triom da Trieste u kome su Marija Pripištelka Bantulova (violončelo) i Michele Veronese (buzuki). Od stalnog GUW zvukovlja ovdje su prisutni bas i tambourin, ali nažalost nisu navedena imena glazbenika. Za pretpostaviti je da se sam Franci povremeno prihvatio svirke na električnoj bas gitari, no tko je svirao frulu u «Intro uvodnik», te u još ponekoj skladbi, to je teško za pretpostaviti...
Kako god, ovo je još jedan u nizu akustičnih albuma, ovaj puta bez pratnje bilo kakve potpore rock glazbenika, te se svodi na cijeli niz lepršavih i ponekad vrlo lucidnih glazbenih formata koji se isprepliću od cabareta, valcera, tex-mexa, cajuna, contrya, folka, sve do renesansne, komorne klasične glazbe i prilično otkačenih eksperimenata (mačka prede, kojekakvi šumovi, lupkanje, vokalne ekspresije...). Zvuk je dosta neujednačen, ponegdje katkad zađe u prljavi lo-fi, produkcija baš i nije na nivou, ali je zafrkancija Francija kao pjevača i naratora na lucidne teme vrlo dobra. Franci na omotu tvrdi da mu je mnogo toga manjkalo da se domisli (vjerojatno neke inspiracije), pa se uhvatio, kako stoji, 'gomile gluposti i bezznačajnih pizdarija', ali su vrlo dobro oslikane kroz 9 brojeva. Upravo u prvoj skladbi "Intro uvodnik" priča o tome kako se upoznao sa Luce Lindarsko-ljubljanskim (Branko Lucić), te se niti sam ne sjeća kada je to bilo, pa u otprilike sličnom maniru nastavlja nizati kojekakve teme na albumu koje su mu padale na pamet. Ima ovdje nekih satiričnih autobiografskih tema iz najranijeg djetinjstva kada je Franci još bio u koljevki ("Jebač kao 'tac"), šašavih prisjećanja na tetku koja je sadila lubenice ("Ker lajiše, a bostan bostaniše"), simpatičnih crtica o malom čovjeku koji 'radi male korake, sanja male snove, rađa malu djecu, radi male greške, jede s malom žlicom i plaća velikoga čovjeka' ("Mali čovjek i veliki čovik"), uobičajenih biografskih tema o tome kako se nakon plaće ode u birtiju prvoga u mjesecu, a iz nje izlazi drugoga dana gdje kaže 'blago meni od prvega do drugega, ali teško meni od drugega do prvega' (sjajna satira "Prvi")... I tako otprilike jedno četrdesetak minuta uz poneki izlet u spoj moderne klasične komorne glazbe ("Kontraaerea partiđana") gdje se Franci sa Blusker Duetom dodiruje i William Taylora kroz zanimljiv splet vox-extended tehnike, te dovitljivih dionica na violončelu i buzukiju pri čemu Franci obilato ispada iz ritma, ali i sam kaže 'ah, jebi ga'. Posljednja tema "Ja" je pravcati zvrkasti spoj eksperimenata i tradicionalne glazbe na vrlo otkačen šaljiv samoironičan tekst Branka Lucića ('ja hodin na bankete, ja potežem z bukalete, ja kantan bolje nego kanarin, ja mogu da pijem, ja umem da se bijem... ja moren ča ne more svaki, ja san žešći od kozje pišaki...').
No, i bez obzira na pomanjkanje određene ideje koja bi imala osnovnu nit vodilju u okviru cijelog sadržaja, ovo je jedan sasvim netipičan i drugačiji album u opusu Francija i GUW s kojim doduše nije rekao ništa novo, ali se barem potrudio da to aranžmanski i glazbeno oblikuje na drugačiji način.

Naslovi: 1. Intro uvodnik, 2. Jebač kao 'tac, 3. Ker lajiše, a bostan bostaniše, 4. Mali čovjek i veli čovik, 5. Prvi, 6. Mario Teran, 7. Konfidenca, 8. Kontraaerea partiđana, 9. Ja
Ocijena (1-10): 7

GORI USSI WINNETOU feat. BLUSKER DUO da TRIESTE - Noge mi smrde, u srcu su govna (2009, Slušaj najglasnije)
Evo dokaza da koji put od viška 'glava ne boli', stoji kao uvod na omotu ovog albuma koji je došao nenadano od ostataka snimaka kolaboracije sa Blusker Duom da Trieste. Radi se ponovno o spletu klasične i tradicionalne glazbe, folka i djelića onoga što se nalazi na albumu "(43.) Istarska" s dva zasebna akustična rock broja u ekipi sa Dejo Gotalom i Valter Puhaljom (pjesme "Tattoo ljubav u vrijeme peronospore" i "Šoping"). Franci je ovdje poprilično nezadovoljan, te je album sam producirao u očekivanju narednog rada (album "Pupobljak") koji je u slučaju ovog albuma naslovljen kao septembarska (šesta - 2008) ploča. Elem, ovdje je i od 'otpadaka' ipak uspio skrpati nekakav rad kako mu se ne bi poremetio ustaljeni običaj objavljivanja albuma svakog mjeseca, ali se ponovno osjetno primjećuje manjak adekvatne inspiracije kako tekstualne, a posebno kod melodija koje se ponekad prečesto pojavljuju u njegovom vokalnom repertoaru. Primjerice skladba "Šoping doping" (sa Blusker Duo) koju je izveo na istom manirističkom vokalnom nivou 'hučka kučka' poput ludila zvanog "Fiorin looking januar 2004" s albuma "Sotto voce, masaže iz garaže". No, kao i u slučaju mnogih albuma koji su odudarali svojim ne pretjerano kreativnim lirskim opusom, i ovaj album je još jedan u niski onih radova kada je Franci i s minornom inspiracijom uspio ostvariti povoljan rezultat, barem za prolaznu ocijenu.

Naslovi: 1. Čuvar ključa, 2. Laf, 3. Romeo i Đulio, 4. Tattoo ljubav u vrijeme peronospore, 5. Ivo Moreplavitelj, 6. Šoping doping, 7. Brkun, 8. Šoping
Ocijena (1-10): 6

GORI USSI WINNETOU - Bojanova stotka (2009, Slušaj najglasnije)
49. ploča Francija i GUW 'zapela' je na putu od decembra 2007. do septembra 2008., te je zakuhala, fermentirala i sada je jušta za iz nje sciditi rakiju. Naravno, ovo je po običaju dio citata što stoji na omotu albuma... Kao što sam naslov (a i omot) albuma navodi, ovdje je tekstopisac Bojan Žižović dogurao do svoje stote pjesme za GUW koji su njegovu osebujnu liriku ovdje adaptirali u vrlo dobrom i raznolikom, uglavnom mračnijem izdanju. Glazbena pratnja je posve minorna (bas, bubnjevi, gitara, trombon, kompjuter), ali se povremeno pojavljuju i ženski prateći vokali koji obogaćuju ovaj više akustičan, a manje električan rock album. Premda je odlaskom Marin Alvira, Josip Maršića i ekipe koja je s njime snimila brda i brda albuma, GUW izgubio svoj stilski profilirani, uglavnom alternativni rock u mnogim oblicima, ova nova momčad pokazuje vrlo dobre performanse u jednom sasvim novom pogledu koji je orijentiran ka jednostavnijim, ali nikako manje bogatijim i podjednako slojevitim underground obrascima.
Album je nešto dulji (60 minuta) i sadrži ponovno sočne tekstove o svemu i svačemu što je Bojanu palo na pamet, a posebno se izdvaja sjajna 10 minuta dugačka minimalistička trip-hop/ kraut-rock/ blues adaptacija "Kleptoman" ('lupež gadan, ovisnik o tome, uđe u hižu, uzima sve od reda... ča će ti pegla, vaza s uvelim cvijećem, prazna škatulja od španjoleta... fotografije iz srednje škole, dvi šporke krpe mufa z grane padano, prazna limenka pive i četiri jušne kocke... kleptoman – sakupljač uspomena na svoje žrtve'). Dobar dio lirske fonetike pripada na sočne vulgarizacije, no one su uz pomoć sasvim solidne produkcije osmišljene kao vrsni splet lucidnih blues-industrial / experimental poteza (uvodne "Grijeh", "Balota", te glazbeno dvoslojna "Oni stoje"), plesnih kraut-rock i The Fall insinuacija kroz jezgrovite pjesme "Jebemti zid" i bluesersku "Gušter", dok je dobar dio albuma glazbeno akustičan i 'nježan', ali tekstualno nikako letargičan (osobito dojmljiva akustična "Samostan za pušače vlastitog kurca" i psihodelična "Zapalio je duvan"). Posebnu stavku albuma čini čudna electro-acoustic/ jazz tema "Političari podsjećaju na prodavače usisavača" kao da je ovdje svoje prste umješao Tom Waits, te predzadnja "Čevlji iz snova" koja je šašava comedy kombinacija svega i svačega - od sintetskog electro-industriala, Frank Zappe, Miladojke Youneed, trip-hopa, pa čak i EBM-a. Po običaju, završna kompozicija je određeni pečat na čitav album, pa se tako ovdje nalazi skoro 10 minuta dugačak vrlo lagani broj "Turorist" koji nakon prijatne laid-back pop atmosfere prelazi u solidnu smjesu doom/bluesa s nekoliko nadosnimljenih gitarskih intervencija i odličnu završnicu s harmonikom i akustičnom gitarom.
Album ima čudesnih momenata u jezgrovitim i jednostavnim tekstovima, te u sadržajem bogatoj glazbenoj strukturi gdje se povremeno osjete utjecaji Nine Inch Nails i spomenutih The Fall i Tom Waitsa. Odličan album!

Naslovi: 1. Grijeh, 2. Balota, 3. Samostan za pušače vlastitog kurca, 4. Oni stoje, 5. Market, 6. Kleptoman, 7. Jebemti zid, 8. Zapalio je duvan, 9. Gušter, 10. Političari podsjećaju na prodavače usisavača, 11. Čevlji iz snova, 12. Turorist
Ocijena (1-10): 8
Web: www.myspace.com/goriussiwinnetou

Diskografija:
Addio Pola (1986 Suzy)
Welcome Home (1989 Suzy)
Mens sana In Malvasia Istriana (1990 Helidon)
Ich Bin – du bist - und amen (1992 Adam)
Rolling Stronz’s (1993 Bonaca)
Istra ti materina feat. KUD Idijoti (1995 Primitiv C)
Monte Ghiro (1996 Fabricia)
V življenju kot v filmu - the Franci sings the Žižo (1997 Dilema)
Daž daždi – miš prdi (orlićijada) (1998 Errata Corrige)
U tunelu usrid mraka... zvizdi pizda petokraka (2001 Mamajola Records)
Merack za FAK (2002 Orfej)
Etnocid! Vol.1 (2003, 2008 Slušaj najglasnije)
Kobra je u brajdi (2003, 2008 Slušaj najglasnije)
So sprach Milan Rakovac (2004, 2008 Slušaj najglasnije)
Theka Tahiriana (2004, Slušaj najglasnije)
Instrumentali za Radojicu (2004)
Masterplan (2004, 2008 Slušaj najglasnije)
Porno depresija eli srp i čekić is not dead (2005, 2008 Slušaj najglasnije)
Iska je smisao dig a ni, kretino pjesnički (2005)
Budi se istok i zapad, ajde ljubavi pokaži pičku (2005, 2008 Slušaj najglasnije)
‘The End’ snifonia patetika histriae (2005, 2008 Slušaj najglasnije)
Desant na Srbiju (2005, 2008 Slušaj najglasnije)
Ipak je bolje travu pušiti nego Gori Ussi slušati (2005)
Odiseja Fiorin - Enivej: sve je kuratz, anke i pitzka, amen (2005, 2008 Slušaj najglasnije)
Fumo viola eli pizdin dim (2005, 2008 Slušaj najglasnije)
La vite e una merda l'uomo e una bestia (2005, 2008 Slušaj najglasnije)
Idem platit neke račune, usput ću napraviti novu ploču eli 2+2=4... ma nemoj (2005)
Imam novu ploču - drhti mi noga nije to ništa - sad ćeš vidit pizdariju (2005, 2008, Slušaj najglasnije)
Is-tri-janci (2005, 2008 Slušaj najglasnije)
Gran Cazzata Finale (2006, 2008, Slušaj najglasnije)
Srce u mozgu mozak u kurcu (2006, 2008 Slušaj najglasnije)
Addio snifonija patetika histriae 17. plus "Pulski jebači apokalipse" hommage 'Rojcu' 1996.-'97.-'98. (2006, 2008 Slušaj najglasnije)
Jebo te horoskop - Aprilska (2006, 2008 Slušaj najglasnije)
Naguzi se ljubavi - Majska (2006, 2008 Slušaj najglasnije)
Sunset Boulevard (2006)
Drive in Yugo, thinking red, paint in black, singing bad, junska (2006)
Jebeš knjigu - jebeš jelo - kunst je lepo glatko telo, julska (2006)
Sirimmirissjeneboje ili patetika postoperatorija (2007, 2008, Slušaj najglasnije)
Nek se širi vira Isusova (2007)
Poklon bon-ton-din-don (2007)
Power Of Love, 43. album (2007, 2009, Slušaj najglasnije)
Zvizda vam materina, 44. album (2007, 2009, Slušaj najglasnije)
Oštar lizator, 3 CDs, 45-46-47. album (2007, 2009, Slušaj najglasnije)
(43.) Istarska feat. Blusker Duo Da Trieste, 48. album (2007, 2009, Slušaj najglasnije)
Bojanova stotka, 49. album (2007, 2009, Slušaj najglasnije)
Sretna Nova, 50.album (2008, Slušaj najglasnije)
Istra kurcomanka (2008)
Anex 1. - Istra u meni, ja u Istri, a nju boli kurac (2008)
More bre splash (2008, Slušaj najglasnije)
Sotto voce, masaže iz garaže (2008, Slušaj najglasnije)
Yu You - Istra bljakeraj - Radovi na pruzi, Istra se guzi, 54. album (2008, 2009, Slušaj najglasnije)
Noge mi smrde u srcu su govna feat. Blusker Duo Da Trieste, 55. album (2007, 2009, Slušaj najglasnije)
Pupobljak, 56. album (2008, 2009, Slušaj najglasnije)
Sretan Božić (2008, 2009, Slušaj najglasnije)







Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -