Barikada - World Of Music
Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com 
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)






Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  World Of Music

ELVIS STANIC GROUP
"Bolja strana svijeta" - Croatia Records


ELVIS STANIC GROUP - Bolja strana svijeta

Nova glazbena estetika Elvisa Stanica
(Preneseno iz Novog lista od 11.12.2005.)

Proslogodisnjim kompilacijskim albumom "Introspection '96 - 02", lovranski je gitarist, harmonikas, skladatelj i producent Elvis Stanic zaokruzio gotovo desetogodisnje razdoblje u kojem je razvijao vlastitu glazbu sa svojim Elvis Stanic Groupom. Dokumentirao ju je na kompakt diskovima "Terra Sacra", "Samba Mediteranea" i "Mantana" koji donose stilski ujednacene izvedbe uglavnom Stanicevih skladbi sto su se ustrajnim radom, iako u ranom razdoblju pod utjecajem glazbe Pat Metheny Groupa, razvile u osebujan glazbeni jezik.

Vrijedno ostvarenje hrvatske glazbe

Ostavsi vjeran svom stalnom izdavacu, Croatia Recordsu, Stanic je upravo objavio novi kompakt disk "Bolja strana svijeta" koji donosi velik pomak u pogledu na glazbu. Naime, pristup blizak jazzu ili fusionu - iako i na ovom albumu, posebice neke instrumentalne izvedbe, donose jazzisticki duh, ponekad s prizvukom klasike - zamijenio je osobnim glazbenim jezikom koji je tesko svrstati u bilo koju kategoriju. U potpunosti je u skladu s novim trendovima koji propovijedaju glazbenu globalizaciju, te spajanje elemenata svjetske glazbene bastine, posebice njezinih tradicijskih vrijednosti. No, on ne putuje uvijek daleko da bi utolio zedj za nadahnucem. Bere plodove istarske masline, trazi najzdravije povrce sto uspijeva na crljenici, mrezu baca u mediteransko more, plovi njegovim obalama, ponekad razapne jedra i potegne preko Atlantika, a ponekad kocijom krene prema srednjoj Europi, promatra, upija, uzima i u svojoj konobi pohranjuje najvrednije razlicitosti, vjesto ih razvrstava i preradjuje, te eksperimentirajuci pronalazi recept za novo, autenticno jelo domace kuhinje. Njegov ce novi album u svijetu - svojom kvalitetom i dojmljivim inkorporiranjem vlastite glazbene bastine u kontekst univerzalne glazbe zasluzuje biti prezenterom hrvatske kulture u svijetu - biti prepoznat kao world music. Album "Bolja strana svijeta" donosi pregrst mogucnosti za prijave i osvajanja vise Porina, bude li njegova glazba prepoznata kao stilski bliska nekoj od kategorija, sto ce biti tesko odrediti.

Povratak harmonici

Tu je zamisao uspjesno ostvario zahvaljujuci suradnicima, ne samo hrvatskim glazbenicima, kojih na ovom albuma ima vise nego i na jednom dosadasnjem. Uz njegove stalne suradnike: basista Henryja Radanovica, klavijaturista Ivana Popeskica, bubnjara Marka Lazarica i udaraljkasa Branimira Gazdika, to su saksofonist i svirac etnickih pohackih glazbala Enzo Favata, basist Giovanni Toffoloni, klaviristi Fabio Valdemarin i Matija Dedic, saksofonist Sasa Nestorovic i udaraljkas Hrvoje Rupcic. No, izniman doprinos oblikovanju glazbenog rukopisa prvenstveno su dale gosce, cijenjene pjevacice: Josipa Lisac, Valerija Nikolovska, Tamara Obrovac i Meri Troselj koje su svoju prepoznatljivost uspjesno prilagodile Stanicevim aranzmanima. U skladu s naslovom albuma glazbu na ovom albumu mozemo okaraketerizirati optimisticnom, pozitivnom, vedrom. Iako se u njima stapa sva sila utjecaja, izvedbe su ujednacene, donose mirnocu, stalozenost i postojan ugodjaj. Najveci pomak u zvuku Stanic je ostvario odlucivsi se za harmoniku, glazbalo s kojim je zapoceo svoj glazbeni put, a danas je u njegovoj glazbi zastupljeno ravnopravno s gitarom. Njegov povratak staroj ljubavi rezultirao je urbanim i njeznim zvukom, te toplim bojama Mediterana..

Zrela glazbena osobnost

Kao autor i aranzer glazbe, te producent albuma, Stanic se predstavlja zrelom glazbenom osobnoscu. U njegovom novom konceptu prioritet je glazbena estetika; bez isticanja ega, bez dokazivanja sviracke vjestine ili teznje za atraktivnoscu. Iako donose jedinstvenu glazbenu sliku, svaka skladba obogacena je drukcijim zacinima. Primjerice, u izvedbi skladbe "Domus de Tanas", kvalitete nase pjevacice s najsnaznijim osobnim pecatom, Tamare Obrovac, u potpunosti je prilagodio svojim zamislima. Skladba donosi i sjajan spoj istarske tradicijske glazbe s orijentalnim zvukom, sugerirajuci kompatibilnost dva autenticna glazbena izricaja. Josipa Lisac pjesmu "La passion c'est trop court terme" pjeva uvjerljivo na francuskom, te ponovo u prepjevu pod nazivom "Posve slobodna", na hrvatskom, s primislima francuske, ali i spanjolske tradicije. "Earthborn" s Valerijom Nikolovskom donosi latino ritam, ponesto od New Orleansa, nepotrebnu kratku intervenciju s klupskim ritmovima, te rockerski zvuk gitare... Izvedbom skladbe "Com' un Fier a bosc'", u kojoj pjeva Meri Troselj, Stanic se najviąe priblizio svom starom pristupu i zvuku nadahnutom brazilskom popularnom glazbom. "Kisha" donosi afro ritam, ali i karakteristican, prozracan, Stanicevski gitaristicki zvuk. Visekratnim preslusavanjem u svakoj se izvedbi otkriva nova, skrivena kvaliteta, sto je znak da se radi o glazbenom materijalu iznimne i trajne vrijednosti.


Autor teksta i fotografija:

Davor Hrvoj
Zagreb, Hrvatska
davor.hrvoj@zg.t-com.hr
www.jazz.hr









Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -