Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani

ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  World Of Music

1. "Travel The World With Putumayo" (Putumayo Records, DVD)
2. "Ballads The World vol. 4" (Enja Records, CD)
3. MARIMANGA TRIO with Bojan Zulfikarpašić (Gramofon Records, CD)

Kao što sam obećao u svojoj posljednjoj recenziji na www.old.barikada.com, probaću da održim jedan tempo objavljivanja jednom sedmično, po tri recenzije novih muzičkih izdanja, kako kod nas, tako u svijetu. Za ovu sedmicu odabrao sam sljedeće novitete:

Krenimo redom, logično:

"Travel The World With Putumayo"
Putumayo Records, 2004 - DVD

Čitava priča oko američke diskografkse kuće "Putumayo Records", može se svrstati u samo nekoliko rečenica. Relativno mlada i prespektivna diskografska kuća, koja pokušava da predstavi ethno muziku i to kroz jednu prizmu komercijalno / sociološkog stajališta. Iako nisu ni približno slični nekim drugim diskografskim kućama koje se bave istom tematikom (ovdje mislim da jedinstveni "Real World Records", prije svega), "Putumayo Records", svojim kompilacijama nudi odličan izbor "home / lounge" muzike. Također, ovu diskografsku kuću karakterišu jedinstveni omoti, po kojima su postali prepoznatljivi u cijelom svijetu. Objavljujući kompilacije s numerama iz cijelog svijeta, razvrstavajući je po kontinentima, "Putumayo Records" pokušava da nam približi svaku kontinent, svaku zemlju, kroz muziku karakterističnu za taj region. Iako na dosta svojih kompilacija imaju dosta mješavine elektronske muzike, kao što su primjer, meni lično, dvije njihove najbolje kompilacije - "Sahara Lounge" i "Asian Lounge", to ni u jednom momentu neumanjuje kvalitetu cijele kompilacije ili pojedinačnih numera.

Svoj prvi DVD, "Putumayo Records" je objavio pred kraj prošle godine i donosi nam presjek dvanaest video spotova iz različitih dijelova svijeta. Besplatno putovanje (ukoliko izuzmete, veoma pristupačnu, cijenu od 30 KM za original DVD), "Putumayo Records" započinju u Kongu, pa preko Brazila, Senegala, Zimbabvea, te drugih zemalja, putovanje završavaju u Indiji. DVD nam ne nudi nista posebno od nekog "extra" materijala. Pored ovih dvanaest video spotova, od kojih su neki snimljeni isključivo za ovaj DVD, pa im kvalitet (kao video spota, nije ništa posebno), imamo dva live zapisa s koncetra Oliver Mtukudzija i Habib Koitea. Od video spotova bih izdvojio, uvijek odlične, Gotan Project s numerom "Santa Maria", te Hisham Abbas s numerom "Nari, Nari". Međutim, i ukoliko niste neki veliki zaljubljenik u video spotove, muzika na cijelom DVD-u je veoma odlična, pa nedostatke video kvalitete, možete zamijeniti samo slušanjem muzike.

Na kraju ovoga predstavljanja, želim reći, da "Putumayo Records" DVD nam nudi jedno fino, relaksirajuće putovanje kroz muzičke kulture svijeta, bez pretenzionog predstavljanja same zemlje. DVD nije loše imati u svojoj kolekciji (novo nije reklama, ali DVD se može nabaviti u sarajevskoj knjižari "Buybook"), što radi pristupačne cijene i finog izbora muzike.

Ocjena: 72% / 100%

Tracks:

1. RICARDO LEMVO & MAKINA LOCA: "Mambo Yo Yo" (Congo), 2. CHICO CESAR: "Mama Africa" (Brazil), 3. VERA BILA & KALE: "Pas O Panori" (Czech Republic), 4. GOTAN PROJECT: "Santa Maria" (Argentina / France), 5. TUKULEUR: "Afrika" (Senegal), 6. TOURE KUNDA: "Rapada" (Senegal), 7. MARY JANE LAMOND: "Bog a'Lochain" (Canada), 8. BIDINTE: "Ke Cu Minino Na Tchora" (Guinea-Bissau), 9. OLIVER MTUKUDZI: "Ndakuvara" (Zimbabwe), 10.  RITA RIBEIRO: "Filhos Da Precisio" (Brazil), 11. KOTOYA: "Sawale" (Nigeria), 12. HISHAM ABBAS & JAYASHREE: "Nari Nari" (Egypt / India).

Extra: Live - Oliver Mtukudzi: "Hear Me Lord", Live - Habib Koite: "Wassiye", Biographies of all included artists The Putumayo Story.

More information: www.putumayo.com / http://www.thephatplanet.com/putumayo.htm

"Ballads Of The World vol. 4"
Enja Records, 2004 - CD

Moje otkrivanje dvije odlične jazz diskografske kuće, "Enja Records" i "ACT Records, mogu da zahvalim samo "Sarajevo Jazz Festivalu". Prije dvije godine, po drugi put, na "Sarajevo Jazz Festivalu" pojavio se Dzafer Youssef, koji je tada predstavio svoj odlični album "Digital Prophecy". Iako je to bio jedan od najboljih ino koncerata te godine u BiH (čak mislim da se u skoro vrijeme tako nešto neće ponoviti), isti nije čak te godine ni bio uvršten u izbor za najbolji ino  koncert te godine za nagradu "Davorin".

Iako nisam neki veliki ljubitelj kompilacija, jer se one objavljuju samo s jednim ciljem, a to je predstavljanjem ili najavom novih izdanja, "Ballads Of The World vol. 4" me je privukao izbor muzike na CD-u, kao i posebnim dodatkom u CD-u, a to je kompletan kolor katalog "ENJA Records", koji nam nudi pregled svih izdanja ove kuće, za koju svoje albume objavljuju velikani, kao Chet Baker, Duško Gojković, Abdullah Ibrahim, Gilad Atzmon ili Dzafer Youssef.

"Ballads Of The World", se može usporediti s gornjom recenzijom "Putumayo Records", jer nam nudi dosta fin pregled jazz numera iz skoro svih dijelova svijeta. Album otvara engleska jazz umjetnica Jenny Evans, koja svojom muzikom, te glasom, dosta podsjeća na Muriel Zoe. Od ostalih umjetnika poebno bih izdvojio Chet Bakera ("Peace") i Gilad Atzmona ("Balladi"), koji je svojim pretposljednjim albumom "Exile" dobio dosta nagrada (jedan od mojih "top ten jazz albuma").

Odličan izbor jazz numera na ovoj kompilaciji će zadovoljiti svakoga. Iako nam sama kompilacija ne nudi, konkretan pregled "Enja Records", svojim cijelim tokom ponaša se onako tačno kako se i zove, lagani jazz, koji Vas neće ostaviti ni jednog trenutka da se osjećate dosadno. U svakom slučaju preporučujem Vam da pronađete ovu kompilaciju i svrstate je u svoju kolekciju, jer se radi o jednom veoma finom izdanju, koji pored muzike, nudi ilustrovani kolor katalog "Enja Records". Jedina greška ovoga CD, je to što je pored imena Duška Gojkovića stavljeno da je iz Brazila. Više informacija oko nabavljanja ovoga CD, možete potražiti kod našeg, BH, distributera "Enja Records", Gramofona (www.gramofon.ba).

Ocjena: 84% / 100%

Tracks:

1. JENNY EVANS: "Remember Me" (England), 2. MYRAM ALTER: "Home" (Argentina), 3. CHET BAKER: "Peace" (USA), 4. ROSANNA & ZELIA: "Azul Amento" (Brazil), 5. DUSKO GOYKOVICH: "Insensatez" (Brazil), 6. ANTONIO FARAO: "Malincoine" (Italy), 7. GILAD ATZMON: "Balladi" (Israel), 8. JEAN-LOUIS MATINIER: "Mistytorway" (France), 9. WALTER NORRIS: "A Child Is Born" (USA), 10. NUNU!: "Frunza Verde, Solz De Pestchae" (Romania), 11. MARIA JOAO: "Fado" (Portugal), 12. ABDULLAH IBRAHIM: "Blue Bolero" (South Africa).

More information: www.enjarecords.com / www.gramofon.ba

MARIMANGA TRIO with BOJAN ZULFIKARPAŠIĆ
(Gramofon 2004 – CD)

Osnivanje bosanskohercegovačke diskografske kuće "Gramofon" je bio logičan slijed nakon uspjeha održavanja u životu "Sarajevo Jazz Festivala". Također, smatram jednim od bitnijih momenata u cijelokupnoj bosanskohercegovačkoj muzičkoj industriji osnivanje jedne ovakve diskografske kuće, kao što je "Gramofon". Do sada u svom katalogu, Gramofon ima nekoliko albuma i dva maxy izdanja. Također, pored objavljivanja albuma, Gramofon je eksluzivni distributer za BH područije četiri renomirane evropske diskografske kuće - "ACT Records", "Enja Records", "ECM Records", te u posljednje vrijeme, odlične turske diskografske kuće, koju sam već u nekoliko navrata u prošlosti (na stranicama tadašnjeg MBB-a) predstavljao, "Doublemoon Records". Za Gramofon se može reći da teži drugačijem pristupu izbora albuma, koji će objaviti pod njihovom etiketom. Tako sada imaju tri veoma različita izdanja, podjeljenje u subgrupama, prvo odlično audiofilsko izdanje sevdalinki u interpretaciji Emine Zečaj, zatim jedno od boljih otkrića BH muzičke scene, Dubioza Kolektiv, te objavljivanje "Bosnian Jazz Documet", kao prvog zvaničnog jazz albuma s ovih prostora.

Marimanga Trio je kosovsko / bosanskohercegovačka kombinacija, koju su posjetioci "Sarajevo Jazz Festivala" već imali priliku gledati uživo na sceni. Svoj prvi album su također objavili za Gramofon, a logični nastavak je slijed kojim Marimanga Trio nastavlja s predstavljanjem svoje vizije, mogu slobodno reći, ethno jazz zvuka s balkanskih prostora. Ovo se posebno odnosi na drugu numeru na albumu, "Valle", u kojoj Armend Xhaferi na gitari i Bojan Zulfikarpašić na klaviru predstavljaju jedno nevidljivo takmičenje u tome ko će bolje predstaviti narodni melos, koji tokom cijele numere ostaje nedefinisan (makedonski ili kosovski ili nešto treće), što daje još veći naboj samoj numeri. Jazz kao muzička forma, najviše slodode daje individualizmu samih muzičara, koja se na novom albumu "Marimanga Trio", najbolje osjeća u numeri "Rrenjet", dok virtualnost sviranja klavira Bojana Zulfikarpašića najbolje se čuje u numeri "Zilbra", gdje Bojanova solo dionica klavira pomješana s gitarom Armenda Xhaferija predstavlja jednu od najboljih numera na cijelom albumu.

Posljednji album Marimanga Tria može se svrstati u sam vrh balkanske jazz produkcije, kao jedan od najboljih jazz albuma s ovih prostora, ikada objavljenjih i nadam se da će pronaći mjesta u bilo čijoj muzičkoj kolekciji, što i zaslužuje. Posljendje izdanje "Gramofona" je samo jedna stepenica više u narednom poslovanju ove već sada respektabilne diskografske kuće.

Ocjena: 85% / 100%

Tracks:

1. Mzati i Vogel, 2. Valle, 3. Later, 4. Rrenjet, 5. Zilbra, 6. Nje Lule, 7. Shtate, 8. Fukaraja, 9. Nusja Jone.