Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)





Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  Barikada - World Of Music - Rock-pop history

FELJTON O LOLI NOVAKOVIĆ
Vesta Vanell

UVIJEK SE VRAĆALA / 11. dio
Feljton o Loli Novakoviś
(Vesta Vanell)

Bez presedana i bez konkurencije
Poslije povratka iz Japana, Lola je mnogo snimala i nastupala na televiziji. Ali na festivalima se nije više pojavila. Odbila je sve ponude i izjavila: "Dosta mi je festivala! Neću da pjevam bilo što, a ne mogu da biram sama. Ako melodija uspije, slava i nagrada pripadaju kompozitoru. Ako melodija propadne, onda je kriv pjevač. Na nekim festivalima doživjela sam lijep uspjeh i ne želim taj utisak pokvariti. Ne želim razočarati svoju publiku koja mi daje snage da pjevam i od koje živim. Svaki dobar pjevač može imati svoj festival."

Takav stav tada se smatrao bez presedana u našoj zabavnoj muzici. Da svako tko je dobar može imati svoj festival, Lola je i dokazala. U maju 1964. godine ona je priredila solistički koncert samo nekoliko dana poslije festivala "Beogradsko proleće", na kome nije pjevala. Kažu da je za njen koncert bilo puno više zanimanja nego za festival. A o tome govori i činjenica da su ulaznice za njen koncert bile razgrabljene, znači 2600 ulaznica otišlo je preko noći. Iako repriza tog koncerta nije bila predvidjena, morala se dogoditi.

U listu Večernje novosti pisali su: "Poslije jeseni koju nam je donijelo "Beogradsko proleće", ljubiteljima zabavne muzike ubrizgala je injekciju osvježenja upravo ona pjevačica, koja je zbog takve kvalitete melodija počela da izbjegava festivale."

Na tim solo koncertima Lola je pokazala svoje svestrane mogućnosti jer je pjevala sve, od jazza do ruske romance, od šansona do španjolskih pjesama. Uz prijatan nastup, pun šarma i nenametljivosti, ona je dokazala da joj na tom području nema konkurencije.

Treba posebno napisati da je Lola već na početku svoje karijere postala specijalista za španjolske pjesme, pa je njih otpjevala kao rodjena Španjolka. To su primijetili i Madjari, pa je za tamošnju gramofonsku kuću 1962. godine, za vrijeme turneje po toj zemlji, snimila tri španjolske pjesme na španjolskom jeziku, koje na žalost u Jugi nismo mogli da kupimo. Medju njima najpoznatija je "Dos Cruces".

Ali Jugoton je 1962. godine izdao četiri španjolske pjesame, samo je ovoga puta Lola pjevala na srpskom jeziku. Zapravo, zaista nije bilo važno kakvu je vrstu melodije pjevala. Lola je mogla da pjeva i staromodne pjesme, ali u njenoj interpretaciji, nikada nisu izašle iz mode, kako je izjavio jednom jedan njen obožavalac.

Nekako u to doba, Prirodoslovno-matematički fakultet je organizirao koncert zabavne muzike i pozvao Lolu da nastupi za studente. Ni najstariji profesori nisu pamtili da bi ikada prije najveća predavaonica bila tako puna studenata. Tada su počeli razmišljati o tome da bi ubuduće na nekim predavanjima Lola otpjevala nekoliko pjesama, pa bi se tako prosjek prisutnih studenata na tom fakultetu znatno povisio.

Od 1963. godine, pa nadalje, Lola je snimala ploče za PGP RTB. Na tim pločama nalazile su se pjesme stranih autora. A aranžmane je većinom pravio izvrsni Ilija Genić. Ja mislim da su njih dvoje skupa od tih pjesama napravili mala čuda. Jer Loline su izvedbe tih pjesama mnogo puta bile daleko popularnije nego originali. Sve njene ploče dostigle su veliki tiraž, pa su bile većinom zlatne.

1963. godine posebno je zapažena bila izvrsna ploča, na kojoj su bile snimljene četiri pjesme: "Seti se", "Samo časak", "Gringo" i "Mlada ljubav". U godinama 1965. i 1966., izašle su tri ploče jedna za drugom, koje su postale zlatne. Prva je bila meksikanska pjesma "Kap veselja", koja je postala i televizijska pjesma 1966. godine, a Lola je za nju primila dvije zlatne ploče. Dok je "Kap veselja" bila još u samom vrhu, Lola je snimila veoma poznatu skladbu Ninija Rossa, "Tišina" (Il silenzio). Lolina interpretacija ove divne melodije bila je, pored Dalidine, jedina vokalna izvedba u to doba. Za nedjelju dana prodali su 15.000 primjeraka te ploče, a to je bilo sve što su za početak poslali na tržište. Treća u zlatnoj seriji Lolinih ploča bila je i ona na kojoj bila je snimljena radosna pjesma "Mama, mama", veoma dopadljiva melodija legendarnog grčkog kompozitora Hadjidakisa.

Ulica četiri fontane - trijumf u Rimu - Rim pjeva 1964.
Ali da napustimo diskografski svijet i idemo nazad u 1964. godinu. Na početku te godine Lola se razvela, pa je od tada mnogo vremena provela na snimanjima u tonskim i TV studijama: "Čitav dan provodim u radu," rekla je tada novinarima. "Dok su dopodne na redu bezbrojni telefonski razgovori, poslijepodne idem iz jednog tonskog studija u drugi sa kamerama. I tako sve do pola noći." U tom periodu Lolu smo stvarno mogli vidjeti na televiziji svaki dan, ponekad i dva puta u istom danu. U toj godini, Lola je već osmi put gostovala u Madjarskoj!

Dok je usred ljeta 1964. još bila na turneji po Bugarskoj, Lola je saznala da treba uskoro da putuje u Rim! Kompozitor Dušan Vidak tek je saznao da je njegova kompozicija, "Ulica četiri fontane", izabrana za festival "Rim pjeva 1964". I pošto je tu dosta kompliciranu pjesmu, moglo bi se reći šansonu, napisao za Lolu, tu radosnu vijest odmah joj je javio. Ona opet nije imala dosta vremena za pripremu za svoj nastup. Tako je bez posebnih priprema i sa tremom otputovala u Rim, gdje se 19. i 20. jula 1964. godine održao Medjunarodni festival "Rim pjeva". Kada je došla na čuveni Trg Svetog Petra, trema ju je napustila. Saznala je da u medjunarodnoj konkurenciji sudjeluje i poznati pjevač Dick Mc Mackon. Za njega su svi bili uvjereni da će da pobijedi. Tako se Lola pomirila sa sudbinom da u Rim nije došla da pobijedi, nego samo da sudjeluje.

Ali dogodilo se drugačije. Lola je sa tom neobičnim i svakako lijepom šansonom, "Ulica četiri fontane", doživjela trijumf na Trgu Svetog Petra, ispred 6000 turista i Talijana jer i Lola i pjesma su dobili najviši mogući broj poena: 5 poena za skladbu, 5 poena za pjevanje i 5 poena za lijepo ophodjenje.

To je bio jedan neočekivani, ali zasluženi uspjeh Lole i Jugo zabavne muzike u inostranstvu. Loli je taj uspjeh dosta značio. Poslije nastupa izjavila je: "Presrećna sam... za renome jednog pjevača mnogo znači uspjeh pod talijanskim podnebljem..." I pošto sa njom u Rim nije došao i kompozitor, Dušan Vidak, ona je na sceni dobila dva velika pokala, jednog za kompozitora i drugog za sebe.

Lola osvojila i publiku i - štampu!
Ali Lola u Rimu nije osvojila samo publiku, nego i novinare i reportere. Kakav uspjeh je to bio nalazimo u talijanskoj štampi. Rimski Il Tempo je objavio: "Mi Talijani smo se već pomirili sa činjenicom da o fontanama znaju i drugi da pjevaju. I to na takav način, da se nama čini kao da mi i nismo pjevali o fontanama... Jugoslovenska pjevačica Lola Novaković došla je na scenu sa poluosmijehom, iza koga se nije krila trema početnika, već samouvjerenost pjevačice koja zna komunicirati sa publikom... Lola Novaković ne izgleda kao kakva naša krhka pjevačica kojoj treba mikrofon da ju se čuje. Ona tako sjajno pjeva da smo mi zaboravili da mikrofon postoji. Kada je potrebno, ona daje ubrzanje kao trkaći Ferarri. Ona pjeva dostojanstveno, umireno i sa puno emocija. Osjećali smo da slušamo i lijep glas i lijepu melodiju. A gošća iz Jugoslavije je pjevala tako uzneseno, sa lirskim preljevima takve spontanosti i snage da bi mi aplaudirali bilo čemu što bi ona pjevala. Bez sumnje, Lola je zaslužila takav uspjeh." Takav hvalospjev Loli napisao je maliciozni komentator Arturio Grighli, koji je za Ritu Pavone napisao da pjeva kao žaba iz močvare, daleko od puta. A za Gigliolu Cinquetti da joj se u glasu dobro osjeća sjajno komercijalizirana nevinost...

List Disci ovako je ocjenio taj uspjeh: "Puno Talijana i turista imalo je priliku da čuju i odličnu jugoslovensku pjevačicu Lolu Novaković, koja je zaista oduševila publiku. Pobjedničku pjesmu pjevala je kao osjećajna Rimljanka i kao najbolja francuska šansonijerka. Šteta što nismo imali priliku da čujemo još koju pjesmu u izvedbi sjajne Jugoslovenke koja iz glasa i iz fascinantnih očiju izvlači zajednički kapital." I drugi talijanski listovi pisali su slično. Zanimljivo za Talijane, narod pjevača, bila je Lola iz susjedne države pravo otkriće!

"Ulica četiri fontane", koja je inspirirala kompozitora Dušana Vidaka, jedna je od najstarijih ulica u Rimu, u četvrti Trastevere. Posle Loline pobijede tamo se pojavio velik transparent, na kome je pisalo: "DOBRODOŠLA JUGOSLOVENKA LOLA, KOJA JE TU STARU ULICU PROSLAVILA I U PJESMI".

LOLA NOVAKOVIĆ - Dos Cruces & Flamenco


Autor:

Vesta Vanell
Slovenija







Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -