Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)





Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  Barikada - World Of Music - Rock-pop history

FELJTON O LOLI NOVAKOVIĆ
Vesta Vanell

UVIJEK SE VRAĆALA / 15. dio
Feljton o Loli Novaković
(Vesta Vanell)

Jedan susret
Ali, kako znamo, nepredvidljivih stvari u životu dogodi se najviše. Takva je sudbina bila, da njena odluka, da živi sama, nije bila dugog vijeka. Čak suprotno. Jer, uskoro poslije rastave dogodilo se, da je Lola srela mladog i tada manje poznatog pjevača, Dragana Antića. Ljubav medju njima bila je sve više očita, ali su mnogi smatrali, da je to jeftini reklamni trik.

Na festivalu "Beogradsko proleće 1971" Lola i Dragan Antić prvi put su pjevali u alternaciji istu melodiju, a to je bila "Ljubi me", autora Aleksandra Koraća. Pobjeda im je za malo pobjegla, ali sa pločom, koja se prodavala kao nijedna druga, njih dvoje su bili moralni pobjednici tog festivala. Lola je te godine bila najuspješnija pjevačica festivala, jer je pobijedila na večeri gradskih pjesama sa pjesmom Djordja Karakljajića, "Kalemegdan".

O Lolinom pjevanju u tim godinama bilo je toliko puno već rečeno, da je bilo zaista umjetnost napisati nešto novo. Možda i zbog toga, novinarima je bila dobro došla jedna još neobradjena tema: Lolin privatan život. Oni, koji su više bili skloni stihovima, usporedjivali su vezu izmedju Lole i 14 godina mladjeg Dragana Antića sa ljubavlju pjesnika Sergija Jesenjina i plesačice Isadore Duncan.

Lola i Dragan postali su glavna tema razgovora, dan poslije festivala, pa i nadalje... Kod Antićevih, telefon je zvonio cijele dane. Porodica uskoro više nije mogla da izlazi, pa su u karanteni preživjeli tu dramu. Fotografije Lole i Dragana zauzele su naslovne stranice časopisa i revija širom Jugoslavije. A uz to, u časopise su ušla čak i neprovjerena šaputanja sa ulice. Svim tim nagadjanjima popularna pjevača odlučila je učiniti kraj, pa se za vrijeme festivala "Pesma leta 1971" vjenčala, ali tajno.

Ali priča o sebi imala je dovoljno. Poznato je, da ni Lola ni Dragan nemaju dlake na jeziku, pa su suviše iskreno odgovarali novinarima, a ti su iskoristili priliku. A istovremeno, novinari su se do krajnosti zamjerili pjevačima. Od tog doba njih dvoje, praktički, skoro da više nisu kontaktirali sa novinarima. Tako su novinari na početku još izmišljali priče, ali polako sve manje su pisali o njima, osim u slučaju festivala. Samo fotoreporteri nisu nikada odustajali.

Na taj način, nastao je lažan utisak da Lola i Dragan malo nastupaju i snimaju. Ali uistinu, njih dvoje imali su u to vrijeme 250 do 300 koncertnih nastupa u godini dana, a pored toga su redovno snimali ploče. Opredijelili su se za pošteni rad. Jeftina reklama nije ih interesirala, a nju nikada nisu ni trebali. Publika koja voli dobre pjevače i lijepe melodije uvijek je bila na njihovoj strani. I navikli su da njih dvoje nastupaju zajedno.

Feniks jugoslovenske zabavne muzike
Što Lola misli o štampi, kazala je 1975. godine u jednom intervjuu za reviju "Stop". A to je bio jedan veoma rijedak intervju u nekoliko godina: "Veoma mi je drago što sam se našla u položaju da sama biram za koje revije i časopise budem govorila. Zadnje četiri godine (od 1971. do 1975., op.p.) neki ljudi su, zbog njima poznatih razloga, o meni uvijek pisali dvosmisleno ili nedvosmisleno, u ironičnom tonu. Ja mislim, da niko nema prava da čačka po privatnom životu nekog drugog. Mnogi moje kolege misle da je štampa u našem poslu neophodna. Najbolji dokaz da to nije istina smo Dragan i ja. O nama se ništa ne piše, za što smo mi posebno zahvalni, ali nikada prije nismo imali toliko poziva za nastupe."

Bez obzira na to, što su novine pisale o Loli i što ne, ona je veoma uspješno nastupala na festivalima! Krajem godine 1971., Lola je dobila zlatnu liru za pjesmu "Budi najbolji vojnik", na festivalu vojničkih pjesama. Na tom festivalu 1972. godine Lola pjeva pjesmu Tugomira Vidanovića, "Misli na mene". Ta pjesma bila je jedna najbolje prodavanih ploča PGP RTB u sezoni 1973/74. U Sloveniju je stigla malo kasnije, pa je od čitatelja revije "Stop" bila izabrana kao jedna od četiri najpopularnije Jugo pjesme u godini 1974.

Slijedeći festival koji Loli donosi uspjeha, bio je "Beogradsko proleće 1973". Ovoga puta stručni žiri je nagradio pjesmu Aleksandra Koraća, "Duga topla noć", u koju je Lola svojim pjevanjem unosila puno poetičnosti i topline. Gordana Brajović, "TV novosti": "Ako u našoj zabavnoj muzici postoji feniks, onda je to sigurno Lola Novaković. U dvadesetak godina, otkada ona pjeva, toliko puta uzdizala se je iz vlastitog pepela, da bi se pod krilima te mitološke ptice dobro osjećala."

Tri godine Lola je saradjivala sa komponistom Aleksandrom Koraćem i to je bila četvrta nagrada. Krajem 1972. godine Lola se odlučila da više suradjuje sa kompozitorom Tugomirom Vidanovićem, koji je pisao zahtjevnije melodije. Prvi rezultat ovoga sudjelovanja bila je već spomenuta uspješnica "Misli na mene". A drugi uspjeh, bila je Lolina prva LP ploča, koja je izašla 1974. godine kao poklon Lole svojim obožavaocima, koji su strpljivo godinama i godinama čekali na nju.

Na slovo na slovo
Te iste, 1974. godine, Lola je opet puno snimala za Televiziju Beograd. Ponovo su snimali seriju dječjih emisija "Na slovo, na slovo". Ne dogodi se često da neku emisiju ili seriju snime ponovo poslije deset godina, sa istom ekipom! To čudo uspjelo je beogradskoj režiserki, Veri Belogrlić, koja je, da se sjetimo, u godinama 1963., 1964. i 1965. ostvarila najgledanije i najpoetičnije dječje emisije. Jedina ženska uloga tako je opet pripala Loli, o kojoj je Vera Belogrlić izjavila: "U emisijama iz serije 'Na slovo, na slovo', Lolu sam upotrijebila i kao glumicu. Ostvarila je izvanredno dobar lik. U slovima, ona je sasvim nešto drugo nego u ostalim njenim nastupima. Ima veliki talent za stiliziranu komiku. Moje mišljenje je da Lolu uopće nisu znali i ne znaju je upotrebiti tako, kako bi mogli. Inače, ona veoma rado nastupa za djecu, koju sa svojom toplinom i milinom odmah osvoji." I tako je bilo, Lola je u tim emisijama osvojila i novu generaciju djece.

Ugledna umjetnica
Nakon svog pobjedonosnog povratka na početku 70-ih godina, Lola je zaista puno nastupala. Najviše na koncertima, a polako, nešto manje i na festivalima gdje možemo izdvojiti dvije gradske pjesme sa festivala "Beogradsko proleće": pjesmu A. Koraća, "Na jastuku svilenom", iz 1977. godine i "Beli bagrem opet cveta", istoga autora iz 1978. godine. Sa tom pjesmom ubedljivo je pobijedila na tom festIvalu.

Lola: "Svi u životu doživljavamo prelomne trenutke, kada posumnjamo u sebe. Nešto takvo sam doživjela prije nekoliko godina. Za svoj povratak pjesmi moram se zahvaliti Draganu Antiću."

Bez sumnje, Lolin najveći uspjeh jeste njeno trajanje u jugoslovenskoj zabavnoj muzici. Mnogo se mijenjalo za to vrijeme ali je ona uvijek bila prisutna. Puno se toga mijenjalo, ali je zbirka nagrada postajala sve veća i veća. Tim raznoraznim nagradama, u obliku zlatnih lira i pokala, zlatnih mikrofona, zlatnim i srebrnim pločama i ostalog, dodala je Lola još jedno: Najviše priznanje koje su u Jugoslaviji dodjeljivali estradnim umjetnicima, a to je naziv UGLEDNI UMIJETNIK. Tu nagradu dodelila joj je Republička komisija za kulturu. Iste godine Lola dobija i Veliku nagradu Saveza estradnih radnika Jugoslavije. Tako su institucije poslije 24 godina jedne karijere zvanično priznale, što su mnogi već dugo znali: Lola je samo jedna i ostaće samo jedna, nezaboravna.

Pored toga, da je postigla toliko pobjeda i primila toliko nagrada, posebno treba spomenuti jednu pobjedu: tu pobjedu je dobila skupa sa Draganom Antićem u svom privatnom životu. Dugo je trajalo da su njih dvoje akceptirali lažni moralisti, novinari, pa čak i neki prijatelji... Ali je publika uvijek bila na njihovoj strani, pa su i u tom slučaju, na kraju, bili pobjednici.

Tonski majstor Petar Gaković, koji je dosta puta snimao Lolin glas, izjavio je: "Niko nikada neće moći tako otpjevati riječi SUNCE i DRAGI, kako to ume Lola Novaković!" I niko neće tako pjevati o ljubavi, kako to pjeva Lola. Jer pored toga, da ona svoj fenomenalni glas ima potpuno pod kontrolom, ona ima nevjerojatnu sposobnost da svoja duboka osjećanja, može se reći, i dušu i srce, zna da udahne u svaku svoju pjesmu. Na taj način stvara se atmosfera mnogo puta čak tajanstvena, koja slušaoce lako uvjeri, da je ona, Lola, sve to doživjela i da u stvari pjeva drame o svom životu. Jer istina je, čitave drame su bile otpjevane u tim pjesmama i svako se mogao naći u nekoj od njih. Ali sve to bilo je moguće postići i zbog toga, jer su i melodije i aranžmani i tekstovi uglavnom bili vrhunskog kvaliteta.

Tajna Lolinog uspjeha bila je i to, da je ostala poštena do sebe, jer jedino na taj način ostala je poštena i do drugih. Nikada nije pravila skandale ili senzacije. Na omotu njene LP ploče, "Milijon želja", Miloslav Mirković je napisao: "Lola Novaković nikada nije bila detalj, nego razdoblje u našoj zabavnoj muzici. Njena pjesma nikada nije bila 'hladni val' ili 'novi val', po svaku cijenu. Bila je poetički val sa sazvučjem dobe, ljudi dobre volje, solidarnosti, ponosa, ljubavne želje i dostojanstva. Usprkos modnim glasovima i raznovrsnosti stilova u zabavnoj muzici, Lola godinama ostaje u poetičkom vrhu zabavne muzike. Usprkos preglasnim zahtijevama estrade i "hitomaniji", Lola je o sačuvala ljudsku toplinu svake svoje pjesme."

KRAJ

P.S. Lola Novaković snimila je stotine pjesama i desetine vinil ploča. Danas, kada skoro niko više nema gramofona za slušanje vinil ploča, izašla je jedna CD ploča sa 18 pjesama u Lolinoj interpretaciji.

Prijevod na hrvatski i komentari: Vesta Vanell, 24.01.2009., Slovenija.

VLADIMIR MARIČIĆ feat. LOLA NOVAKOVIĆ


Autor:

Vesta Vanell
Slovenija







Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -