Reklamno mjesto 1 Reklamno mjesto 2 Reklamno mjesto 3 Reklamno mjesto 4
Optimizirano za
IE i 1024 x 768
Barikada
- World Of Music - Svastara - 2009
Dinko Husadžić Sansky Pogled na jazz - Zapisi iz jazz svemira
Pogled na jazz - Zapisi iz jazz
svemira Nova knjiga Rast, Zagreb, IX 2009
Dinko Husadžić Sansky POGLED NA JAZZ (Zapisi iz jazz svemira)
Nakladnik - Nova knjiga Rast, Zagreb, IX 2009.
Recenzija nove knjige o jazzu - napisao: Eduard Edo Cindrić:
Profesor hrvatskog jezika i književnosti iz Velike Ludine, Dinko Husadžić
Sansky, objavio je, nakon dva romana, "U potrazi za izgubljenom tajnom" i "Pametno
potroši dan", svoju treću knjigu. To je knjiga o jazz glazbi i značajnim,
kako hrvatskim, tako i svjetskim jazz glazbenicima. Naslov je zanimljiv - POGLED
NA JAZZ (Zapisi iz jazz svemira).
Imao sam zadovoljstvo pisati predgovor za drugi roman dragog kolege Dinka
Husadžića Sanskog ("Pametno potroši dan", Nova knjiga Rast, 2007.),
i govorio sam o temi potrage; potrage za Izgubljenom Tajnom, potrage za Pješčanim
satom, potrage za samim sobom i nekim svojim smislom, naglašavajući osnovnu
autorovu misao kako trebamo pametno potrošiti svoje dane.
Istaknuo sam tada i glazbeno-likovnu dimenziju romana, gdje su slikarstvo
i glazba neprekidna podloga većini zbivanja i cijelo vrijeme sam imao osjećaj
kao da čujem Djanga Reinhardta, Norah Jones ili Ninu Simone. U pastelnim sfumatima
krajobraza, note i likovnost, zvuk i boja, činili su cjelinu bez koje bi nam
se priča činila praznom i nepotpunom.
I evo me sada pred novom Dinkovom knjigom. Ova knjiga nije roman, već je dokument
vremena u kojem živimo i u kojem jazz glazba čini bitnu sastavnicu. Jazz postaje
dijelom pronađene Izgubljene Tajne iz prvog romana, ili Pješčanika iz drugog
romana, koji pazi da pametno potrošimo svoje ovozemaljske dane. Slušati jazz
glazbu svakako je jedan od načina.
U svojim romanima Dinko je stvorio cijeli jedan bajkoviti, imaginarni svijet
kako bi iskazao svoje teme i ideje. U ovoj jazz knjizi opet imamo jedan bajkoviti
svijet, glazbeni svijet, jazz svemir, kako bi sam autor rekao; ali ovoga puta
stvaran, realan, postojeći - bajkoviti svijet jazza u koji tek rijetki sretnici
imaju pristup.
Dinko nam pomaže u pronalaženju puta k toj divnoj glazbi, zapisujući svoje
dojmove o onom što je čuo, ili o onom što osjeća slušajući jazz. Mislim da
će poslije ove knjige mnogi od nas promisliti o svojim glazbenim afinitetima!
Nova knjiga Rast iz Zagreba nakladnik je koji evo objavljuje već treću Dinkovu
knjigu, pokazujući izniman sluh za osjetljivi trenutak kad je jazz glazba na
neki način marginalizirana u korist lakonotnih glazbenih izražavanja. Kako
kaže Dragutin Matošević, glazbeni kritičar i urednik portala www. barikada.com: "Knjige
o jazzu su rijetke kod nas. One su nasušno potrebne jer su istovremeno i udžbenici
u kojima se iščitavaju i uče osnove jazz kulture i u kojima se upoznajemo s
radom vrijednih jazz umjetnika. Stoga su ovakve knjige uvijek dobrodošle u
knjižnici svakog ozbiljnijeg ljubitelja muzičke umjetnosti."
Doista, zato je i ova knjiga vrijednija, jer je ovakve literature malo, gotovo
je i nema. Poznati talijanski jazz pijanist, Roberto Magris u svojoj preporuci
ističe: "Nalazim da je ova knjiga lijep doprinos jazz glazbi s posebnog
europskog gledišta za koje osjećam da je blisko mom jazz iskustvu i, kao glazbenik
koji je nekoliko puta nastupio u Hrvatskoj, jako cijenim to što autor središte
pažnje daje vrlo dobrim hrvatskim umjetnicima koji zauzimaju relevantnu poziciju
na suvremenoj jazz sceni u Europi.", a bosanski jazz pijanist i član grupe
Indexi, Sinan Alimanović ističe: "Kroz ovo djelo ostvarujemo uvid u obiteljsko
stablo jazz glazbe koje se grana i na našim prostorima. Samim tim, ta činjenica
ovu knjigu čini sjajnim rezimeom koji će poslužiti generacijama koje tek dolaze
u jazz, a ujedno se svojim postojanjem knjiga sama pretvara u umjetničko djelo."
Knjiga ima tri dijela, u prvom POGLED NA JAZZ, autor se bavi bitnim povijesnim
točkama jazza, polazeći od afro ritmova, preko bluesa, ragtimea i New Orleansa,
do swinga, bebopa i modernog vremena.
U drugom dijelu JAZZ U HRVATSKOJ autor ističe i piše o tri generacije hrvatskih
jazzista, kao i o svim važnijim hrvatskim glazbenicima. Istina, o nekima više,
o nekima manje, ovisno o podacima do kojih je dolazio, ali ističući i jedan
subjektivan stav koji mu daje mogućnost da više pozornosti posveti autorima
koje osobno preferira, a koji, kao što i sam zna, nisu možda najznačajniji.
Upravo taj osobni, intimni, impresionistički pogled na hrvatsku jazz scenu
daje knjizi dušu i zanimljivost. Istina, neki će se glazbenici naći povrijeđeni
jer su dobili manje prostora, ali, pisac predgovora ovoj knjizi, Davor Hrvoj,
to obrazlaže ovako: " ...autor po osobnom sudu navodi i neke od njemu
bliskih hrvatskih jazzista srednjeg i mlađeg naraštaja o čijem djelovanju,
iako nastupaju i snimaju u doba velikih medijskih mogućnosti, ali budući se
bave jazzom, javnost zna vrlo malo… neki su glazbenici ili sastavi više puta
pod njegovim dvogledom, a neki su ostali izvan njegova domašaja - a to valja
napomenuti kako se ne bi stekla kriva slika o trenutnoj situaciji u hrvatskom
jazzu. No, ponovno ističem, obuhvatiti sve glazbenike i sve koncertne aktivnosti
mu nije ni bila namjera."
U trećem dijelu knjige, nazvanom ZAPISI IZ JAZZ SVEMIRA, Dinko H. Sansky jednostavno
je objavio tekstove koje je zadnjih godinu-dvije objavljivao po medijima poput
portala www.jazz.hr, www.old.barikada.com, www.moslavina-info.hr, www.javno.hr,
www.igranifilm.bloger.hr, kao i časopisima poput Novog sisačkog tjednika i
Cantusa, glasila Hrvatskog društva skladatelja.
To su tekstovi koji prate koncertne aktivnosti hrvatskih i svjetskih glazbenika,
recenzije CD-a, prikaze, ali i emotivne eseje o glazbenicima poput Djanga Reinhardta,
Nine Simone, Colemana Hawkinsa, Angela Debarrea itd. Zamjerka ovom dijelu knjige
je to što su neki glazbenici više zastupljeni, ali kako i autor ističe, za
ovu knjigu nije imao sponzore i nije mogao obuhvatiti sva zbivanja. Stoga je
dosta tekstova vezano uz aktivnosti Siscia Jazz Cluba, gdje je Dinko, kako
sam kaže - inventar!
Posebna vrijednost knjige je u autorskim crtežima značajnih jazz imena. Autor
se bavi i slikanjem, te je svoje omiljene glazbenike crtao i slikao pastelnom
tehnikom. Te nam je radove dao na uvid, uz tekst o dotičnom glazbeniku, i ti
kvalitetni likovni radovi knjigu čine unikatnom. POGLED NA JAZZ se pretvara
u jedan glazbeno-slikarski doživljaj.
Dinko Husadžić Sansky napravio je veliku stvar za jazz, a posebno za hrvatski
jazz. Knjiga ima nedostataka, manjkavosti, neke su fotografije lošije otisnute,
možda je trebalo knjigu tiskati u većem formatu (no, pohvala autoru naslovnice!);
neki su tekstovi možda nedorečeni, puno je pjesničkih metafora (to nam Sansky
donosi iz svojeg romansijerskog miljea!) - ali sveukupni dojam je pozitivan,
ova knjiga ima svoje mjesto pod suncem i autorov trud nije uzaludan. Na kraju,
evo što kaže Saša Nestorović, ponajbolji hrvatski saksofonist: "…svatko
onaj tko traži naći će nešto u ovoj knjizi!"
Upravo tako. Knjiga zavređuje našu pažnju, jer i oni koji ne slušaju jazz
glazbu, mogu ponešto naučiti - a možda i posegnuti za nekim jazz nosačem zvuka.
Reklamno mjesto 5 Reklamno mjesto 6
Reklamno mjesto 7 Reklamno mjesto 8 Reklamno mjesto 9