Milivoje Mića Marković je klarinetista, tenor, sopran i
alt saksofonista. Rođen je 20.03.1939. godine u Zagrebu. Gimnaziju i četiri
godine muzičke ąkole "Franjo Kuhar" pohađao je u Osijeku. Tokom
1956. godine počinje da svira na igrankama sa orkestrom "Plavi 9".
U Beograd dolazi 1957. godine i nakon poloľene audicije postaje član Udruľenja
dľez muzičara Beograda. Započinje studije prava i paralelno nastavlja ąkolovanje
u muzičkoj ąkoli "Josip Slavenski" gde i diplomira 1959. godine
u klasi prof. Franje Partlića. Iste godine slede prvi nastupi kao klarinetiste
sa Velikim dľez orkestrom "Branko Krsmanović" koji je vodio Milan
Kotlić. Tokom narednih godina, sve do 1962. godine kada odlazi na angaľman
u Nemačku, aktivno svira na beogradskoj dľez sceni.
Započinje sa nastupima na igrankama u Zemunu gde svira
sa Mirkom ©oucom, i po prvi puta uzima u ruke tenor saksofon. Mirko, kolege
iz orkestra a i sam je iznenađen koliko mu leľi saksofon kao instrument,
da bi 1960. godine napravio prve snimke za Radio Beograd, sa pijanistom
Vasom Beloąevićem. Iste godine postaje stalni član Malog zabavnog ansambla
koji vodi Mirko ©ouc, sa kojim u dva navrata nastupa na Bledskom dľez festivalu.
Tu ima i prvi međunarodni dľem seąn sa Herb Gelerom, Janom Vroblevskim i
Dľimijem Pratom.
Na trećem Bledskom festivalu osvaja drugo mesto u kategoriji
tenor saksofona zagrebačkog lista Telegram. Sledi trogodiąnji boravak u
Nemačkoj gde nastupa po američkim klubovima i gde konačno dolazi do svog
prvog saksofona. Vraća se u Beograd i 1965. godine odlazi na prvo gostovanje
u Sovjetski Savez, kao član Plavog ansambla, sa kojim će narednih par godina
odsvirati oko 500 koncerata. 1968. odlazi na studije u Grac gde diplomira
na Odseku za dľez Visoke ąkole za muziku u klasi prof. Hajnc Heniga kao
prvi student na ovoj ąkoli. Zahvaljujući njemu, neki mladi dľezisti se odlučuju
za studij na ovoj ąkoli. Za vreme studija nastupa sa Art Farmerom, Duąkom
Gojkovićem, Eje Telinom, a stalno je sarađivao sa ansamblom tromboniste
Rudi Josela, sa kojim je imao koncerte u prestiľnoj "©tefani"
sali u Gracu kao i u Budimpeąti. Tih godina u dva navrata svira na Dľez
festivalu u Montreu ©vajcarska - prvi put sa ansamblom "Stari tračeri",
a drugi put sa Korni grupom i trubačem Petrom Ugrinom. Diplomski rad iz
predmeta kompozicija arhiviran u manuskriptu na Akademiji, snimljen je kao
prva kompozicija na A strani orkestra Mani Plancer (Mani Plantzer) iz ©vajcarske.
Tokom studija gostuje u Ljubljani kao član Međunarodnog
Big Benda Janeza Gregorca, a napravio je i snimke sa Plesnim orkestrom Radio
televizije Ljubljana kojim je rukovodio Joľe Privąek. Radio je i sa kvintetom
Ladislava Fidrija sa kojim je nastupio u TV emisiji Dľez scena, a napravio
je i snimke za Muzičku produkciju Radio Zagreba sa ansamblom u kome su svirali
Ladislav Fidri, basista Kreąo Remeta, pijanista Davor Kajfeą i kao mali
kuriozitet vibrafonista Boąko Petrović na bubnjevima. Početkom 1970. godine
zapoąljava se kao muzički urednik na Televiziji Beograd, gde veoma brzo
pokreće seriju od desetak jednostanih TV emisija ľive svirke "U gostima
kod orkestra", sa orkestrom "Collegium Singidunum".
Tokom rada na televiziji, počinje sve čeąće da se javlja
ne samo kao muzičar nego i kao autor i voditelj niza govornih emisija i
reportaľa, da bi 1972. godine napisao muziku za film i TV seriju Otpisani,koja
je imala dva puta po 13 epizoda. Sa Mićom Orlovićem koautor je nekih kviz
emisija, a kao urednik i scenarista ogledao se i u najsloľenijoj strukturi
televizije - ąou programu.
Tokom rada kao muzički urednik TV Beograd u viąe navrata
nastupa kao solista na Ljubljanskom dľez festivalu sa Big bendom Radio televizije
Beograd. Na nekim od ovih nastupa svira prvi alt saksofon zajedno sa Eduardom
Sadjilom. Početkom 1978. prelazi na rad u Produkciju gramofonskih ploča
RTB kao Zamenik direktora i glavnog urednika. U tom periodu snima kao solista
na alt saksofonu nekoliko numera na ploči Ručni rad grupe Leb i Sol.
1980. godine postaje stalni član Dľez orkestra Radio televizije
Beograd, da bi nakon par godina postao vođa deonice saksofona. Iste godine
zajedno sa Stjepkom Gutom osniva Marković - Gut sekstet sa kojim tokom narednih
pet godina nastupa na nizu evropskih dľez festivala - Northsea u Hagu, Midelheim
u Belgiji, na festivalima u Italiji u dva navrata, Bugarskoj, Nemackoj,
Turskoj, Grčkoj, Mađarskoj, Rumuniji, turneja po Belgiji i Holandiji, kao
i koncerti po svim rebublikama bivąe SFRJ. U dva navrata sa ansamblom je
bio član kulturne delegacije SFRJ i Srbije na Kubi i u Sovjetskom Savezu.
Za pet godina rada sekstet je snimio pet samostalnih LP-a od kojih je jedan
pod nazivom "Message from Belgrade" snimljen za evropsko trľiąte
za izdavačku kuću "Timeless Records" iz Holandije. Ova izdavačka
kuća izdala je i kasetu na kojoj je sa jedne strane grupa Messengers Art
Blekija, a sa druge strane materijal seksteta.
Nastup na Northsea dľez festivalu bio je jedan od najuspeąnijih
u karijeri. Časopis TROUW piąe: Veoma iznenađujući bio je doprinos saksofoniste
Miće Markovića... Sa svojim bi bap sekstetom skinuo je zvezde s neba, da
bi odmah nakon toga otiąao u Karusel salu i tamo kao gost Mačita odsvirao
pun stila afro kubanski solo, pri čemu su na sve strane sevale varnice...
Casopis NRC HANDELABLAD ...Prvo je Arnet Kob svirao čudesno.
Hans Dulfer je priredio ulaz Jugoslovenu Milivoju Markoviću koji je svirao
tako, kao da mu od te svirke zavisi ľivot. U ovom sviranju bilo je senzacionalnih
momenata...
Tokom 1982. godine jedan koncert iz Holandije uľivo prenosi National Public
Radio iz SAD.
Od 1985. do 91. godine, kao član Dľez orkestra RTB, gostuje
na mnogim festivalima, svira na mnogim koncertima, a u fonoteci Radio Beograda
je arhivirano mnoątvo snimaka gde se javlja kao solista.
1987. godine, kao prvi dľez kompozitor u svetu, izabran
je za predsednika SOKOJ-a (Saveza organizacija kompozitora Jugoslavije)
i tu duľnost obavlja dve godine. Tokom narednih godina postavljen je za
dirigenta Dľez orkestra RTB. Nakon odlaska u penziju (1995.) nastavlja sa
aktivnim muziciranjem i sa Miloąem Petrovićem osniva "M&P South
Quartet" etno-dľez orijentacije sa kojim snima dva CDa - "The
Past Continuos" i "Balkan Midnight".
Autor je plana i programa nastave za dľez klarinet i saksofon,
objavljen u Prosvetnom glasniku Republike Srbije. Drľao je klasu saksofona
i klarineta na muzičkoj ąkoli "Stanković" u Beogradu. Tokom karijere
stekao je viąe nagrada i priznanja. Decembra 2001. godine izabran je za
predsednika Udruľenja kompozitora Srbije.