Quinteto El Despues
11.02.2006. - Tvornica, Zagreb, Hrvatska
Najavljen kao prigodni koncert za Valentinovo i zaljubljene, argentinski
Quinteto El Despues je svoju ljubav prikazao kroz sofisticirani glazbeni krizanac
latino glazbe, tanga i brojnih utjecaja klasicne i jazz glazbe.
U sklopu europske turneje, argentinski Quinteto El Despues posjetio je Zagreb
i u krcatoj Tvornici odrzao odlican koncert. Prije svega, valja istaknuti
da je sastav osnovao Victor Villena, bandeneonist (iliti harmonikas "dugmetare")
grupe Gotan Project, no za razliku od njegovog maticnog sastava koji se pretezito
orijentira na kurentne plesne stilove i trendove (trip-hop, down-tempo house,
d'n'b...), Quinteto El Despues je sastav koji se bazira na raznim slozencima
klasicnog jazza, klasicne glazbe, te povremeno zalazi i u teritorij avangardne
glazbe i elektro-akustike. U postavi nemaju bubnjara, tako da im je osnovna
ritmicka potka prozeta melodijskim ritmovima koje ispreplicu taktovi koncertnog
klavira, violine, elektricne gitare, kontrabasa i harmonike.
Koncert su otvorili ambijentalnom kompozicijom koja u sebi sadrzi elemente
tanga i elektro-akusticne skole klasicne europske avangarde sredine 20. stoljeca,
a kroz cijeli repertoar tijekom koncerta pokazali su izuzetno umijece da svoje
korijenske utjecaje argentinskog tanga i latino melosa uvedu u razlicite glazbene
varijacije pomijesane sa elementima jazza, moderne klasicne glazbe, spomenute
avangarde i osebujne ambijentalnosti cemu posebice pridonose specificni zvukovi
elektricne gitare, harmonike i klavira. Zvucno, povremeno su podsjetili na
sjajni Trio Globo (Friesen, Levy, Velez), Balanescu Quartet, te laid-back
atmosferu Pat Metheneya i Tanie Marie. Victor Villena je prilicno tih momak,
tako da su njegove najave kompozicija na podosta losem engleskom jeziku ponekad
zvucale kao progutane knedle u grlu ili je pak u nekoliko navrata nesto izmumljao
mimo mikrofona sto je mozda uspjela razaznati publika u prvim redovima. No,
to ionako nije bilo previse vazno buduci da je ovaj sjajan kvintet odsvirao
vrlo dobar koncert koji je osim razlicitih glazbenih fuzija i utjecaja latino
glazbe, guajire i tanga, bio prosaran sjajnim elementima glazbenih bravura
od vjestih svirackih improvizacija, preko staccata, legata, finger-picking
svirke, do povremenih vokalnih pozadinskih "scat" improvizacija
u vrlo tihoj i finoj zvucnoj kulisi oslobodjene suvisnih decibela.