WILDERNESS
15.03.2006. - KSET, Zagreb, Hrvatska
Koncert ovog americkog sastava umalo da je bio otkazan zbog problema kojeg
je prouzrocio dobro znani faktor nasih carinika na granici koji su trazili
tko-zna-sto. Odmah sam se prisjetio slicnih problema koje sam imao prilike
dozivjeti na davnim koncertima talijanskog alternativnog electro-body sastava
Pankow u Jabuci prije nekih 12-13 godina, ili nesto novijih nastupa francuskih
i americkih punk-rock skupina Gassoleheads i Vegas Thunder u staroj koprivnickoj
"Kugli" prije 5-6 godina. I da koincidencija bude veca, svi spomenuti
klubovi svoj program su morali zavrsiti točno u 24,00 h, tako da su koncerti
trajali svega nekih bijednih pola sata.
Kada su Wilderness, ipak, stigli u KSET, vec je bilo 23 h, te su nevjerojatnom
brzinom postavili instrumente (set bubnjeva, gitaru, bas i pojacala), "ustekali"
kablove i bez ikakve tonske probe zapoceli koncert. Sjajan tehnicar KSET-a
odmah ih je u prvoj skladbi "uhvatio" u zvuku i bez ikakvog prethodnog
dogovora uspio izvuci maksimum, te je omogucio jos jedan vrlo dobar zvucni
koncertni nastup. Wilderness su ovdje pristigli medijskom najavom "britki
i zveckavi kao P.I.L., umjetnicki izrazeni poput Talking Heads i suptilni
kao David Bowie", no da li zbog nedovoljno kriticki protumacenog zvuka
od strane promotera ili zbog izostanka tonske probe, Wilderness uopce nisu
zazvucali tako.
Prva skladba najvise je zamirisala kao nastavak tzv. "no-wave"
skole sastava poput Interpol i Beta Band, druga u laganijoj formi na suptilan
gitarski pejzaz Cocteau Twins, psihodelicne sfere The Cure i Siouxie And The
Banshees, dok je treca donijela neobican cijelovit aranzman u umjerenom tempu
kojeg oslikavaju ambijentalni zvukovi elektricne gitare i specifican vokal.
Cetvrta skladba uprilicena je kroz rastrzani, iskidani i usporeni ritam, te
se nametnula kao njihova najbolja i nadasve originalna kompozicija, dok je
peta pokazala da Wilderness imaju sklonosti i ka preuzimanju dubokih korijena
rock-blues ostavstine sa repetativnim zvukovima gitare. Do kraja koncerta
ostalo je mjesta za samo jos dvije skladbe – jednu koja se ponovno vraca ka
"no-wave" sabloni sa usporenim ritmovima koji tijekom kompozicije
krecu prema ubrzavanju, te za posljednju koja je sastavljena od vrlo neobicnog
aranzmana sa izmjenama laganih i brzih dionica u vrlo finom i modernom okruzju
zvukova.
Ono sto sam u ovom vrlo kratkom koncertu uspio dokuciti, Wilderness imaju
posve moderan pristup ka oslikavanju vlastitih glazbenih zamisli uz primjetne
vokalne utjecaje David Thomasa (Pere Ubu) i David Yowa (The Jesus Lizard),
te otprilike vrlo blizak aranzerski koncept temeljen na radovima Joy Division
i The Fall sto mi je nakon koncerta i potvrdio sam Colin, clan Wildernessa.
Rekao je da su vrlo dobro prozvakali cijeli post-punk i new wave, te dobar
dio art rock scene, te da u zvuku uvijek traze odgovarajuce rijesenje za novi
zvuk kojim zele da se odmaknu od sada vec opce prihvacenog i vrlo komercijalnog
trenda mnogih novih retro izvodjaca koji svoj osnovni inspirativni materijal
nalaze u albumima objavljenih koncem sedamdesetih i pocetka osamdesetih godina
proslog stoljeca.
Ovaj iznenadjujuce dobar sastav, unatoc vrlo kratkom koncertu, odsvirao je
sasvim solidan glazbeni materijal kojeg vrijedi pokusati nabaviti jer misljenja
sam da njihovi radovi imaju mnoge suptilne sfere koje ce oduseviti svojim
iznimnim kreativnim potezima.