James Brown
05.11.2006. - KC Dražen Petrović, Zagreb, Hrvatska
Kum soula, funka, nezaustavljiva sex mašina... itd. došao je i pred zagrebačku
publiku. Još je uvijek sve ono kako se prozvao u davnim šezdesetim, ali s
vidljivim ovremešenim i onemoćalim karakteristikama.
Da, James Brown je fakat bio "hardest working man in show bussines",
ali već odavno ga obuzima umor. Imati 73 godine više nije kao imati 33 ili
43. Večeras je pred ugodno popunjenom dvoranom "Dražen Petrović"
kralj soula i funka veliku većinu koncerta provodio uglavnom držeći se za
mikrofon kao za poptoranj, dobar dio koncerta je prosjedio za klavijaturama,
a tek povremeno je izveo poneki sitan geg kakvih je imao bezbroj u svojim
najluđim godinama, između pedesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća
na što je cijela dvorana gotovo urlala do besvijesti. Ipak, cijeli njegov
koncert je veliki spektakl koji u gotovo svim svojim segmentima i dalje neodoljivo
podsjeća na legendarnu snimku "Live At Appolo" iz daleke 1962.
Nakon apsolutno dosadnih i nezanimljivih Songkillersa koji su u svojem vrlo
kratkom nastupu na koncu sa Dinom Dvornik izveli "Zašto praviš slona
od mene", uz podosta dugačku pauzu od gotovo pola sata, na scenu izlazi
prateći sastav James Browna od glave do pete obučen u crne elegantne frakove
sa leptir mašnama i visokim pojasevima, te počinju sa dugačkim fanfarama.
U sastavu imaju čak 4 gitare, 2 bas gitare, 2 saksofona, trubu i nevjerojatna
3 bubnjarska seta! Kroz uobičajene "trampa-ram-pa-pa" fanfare, mršavi
tamnoputi gospodin u stilu najavljivača boksačkog meča gotovo desetak minuta
najavljuje James Browna podižući publiku do ekstaze, nakon čega konačno izlazi
taj čuveni starac koji se po izgledu još uvijek dobro drži.
Vrlo elegantan u plavom svjetlucavom svilenkastom odijelu i neizostavnim
"špićokima" s potpeticama, James Brown otpočinje show svojim posljednjim
hitom koji je, vjerovali ili ne, snimljen još 1985. godine. Naravno, "Living
in America" je sve podigao na noge, a njegova ogromna prateća vokalna
i plesna skupina od četiri rasne pjevačice, dvije mlade akrobatske plesačice
i jedne prekrasne brinete, solo vokalistice, te još jednog tamnoputog pjevača
u refren "...living in America" ubacuju "...living in Croatia".
Slijede "Made in funky" u kojoj nekadašnji kralj plesnih podija
tek tu i tamo povlači mikrofon i pravi poneki okret, da bi sav scensko- plesni
efekat umjesto njega izvodile neumorne plesačice koje su neprestano mijenjale
grudnjake i opskurne krpice, te one prateće pjevačice koje su vrlo koketno
izvodile ples šarajući sa raznoraznim veoma erotiziranim pokretima tijekom
čitavog koncerta tek povremeno napuštajući pozornicu kako bi obnovile šminku
i na trenutak predahnule.
Naravno, James Brown kao bezrezervni gazda svojeg cjelokupnog sastava dozvoljava
svojim glazbenicima povremene izlete u solo dionice, pa se tako smjenjuju
slobodni izleti na gitarama i duhačkim instrumentima preko korištenja puno
različitih sessiona punih bluesa, jazza, soula i naravno nezaobilaznog funka.
Prilikom ovakvih dionica, sam kralj sjeda za klavijature i izvodi "Georgia"
(Ray Charles), te održava emotivni dio koncerta sa vrlo laganim i slow-down
naslovima, da bi tek na samom kraju koncerta izveo svoja dva najlegendarnija
hita - "I feel good" i "Sex machine" u frenetičnoj izvedbi
njegovog pratećeg sastava i plesačica čime je popunjen koncert sa gotovo punih
dvadesetak minuta ludog, ali vrlo jednostavnog i konciznog minimalističkog
ritma.
Čitav koncert James Brown je uglavnom proveo šetajući od glazbenika do glazbenika,
lagano plešući zajedno sa pjevačicama tek s ponekim plesnijim korakom što
mu se svakako ne može zamjeriti s obzirom na pozamašnu svotu prikupljenih
godina. Sve skupa, bio je to veliki show koji je trajao dobrih sat i pol,
no kako godine odmiču, vrlo je teško očekivati da će neka 'nova mladost'
još moći održati ovog kralja na pozornicama dulje od 5-6, eventualno desetak
godina.