Barikada - World Of Music
Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com 
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)






Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  Barikada - World Of Music - Backstage

GARAGE SPRING ROLL #2
05.04.2008. - Spunk, Zagreb, Hrvatska


Adam & His Nuclear Rockets, Zagreb, Hrvatska

The Gabettes, Zagreb, Hrvatska

Garage Spring Roll #2
05.04.2008. - Spunk, Zagreb, Hrvatska

Ljudi moji, kakva r'n'r ludnica! Adam & His Nuclear Rockets, The Gabettes (oba iz Zagreba), The Real Things (Ljubljana), S.U.S. (Beograd) i Voodoo Cadillac (Brčko). Yeaaah, to je r'n'r!

Druga večer drugog Garage Spring Roll festivalčića održana je u dupke krcatom Spunku ispred kojeg se još najmanje isto toliko ljudi gužvalo na terasi. Kako i ne bi kad su se okupili rock'n'roll sastavi iz Srbije, Slovenije, BiH i Hrvatske koji su svaki u svojem fahu posebna priča za sebe, te ako bude sreće mogli bi igrati zapaženu ulogu u budućnosti.

Sve je počelo vrlo rano, već u 20h na pozornicu su izašli Adam & His Nuclear Rockets (www.adam-hr.com) iz Zagreba, simpatični rockabilly kvartet u kome je lider kontrabasist i pjevač koji ima ciktavi Elvisovski vokal i sve skladbe pjeva na engleskom jeziku. Pošto je još bio dan, a mister Bush je napustio Zagreb i ulice su se ponovno prepustile svojem svakodnevnom prometnom tretmanu, Adama i ekipu je popratilo tek dvadesetak prisutnih, dok su novodolazeći posjetitelji u čudu zjapili 'pa kaj je to tak rano počelo?'... Svaki izvođač je dobio termin od nekih 40-tak minuta, tako da su Adam i rakete svoj nastup koncipirali skladbama sa svojih albuma (drugi im je upravo izašao) uz nekoliko obrada i pristojno zagrijali atmosferu za naredne izvođače. Njihova svirka je tipičan rockabilly back to 50's uz revival sintagme koje su tijekom osamdesetih popularizirali Stray Cats i Matchbox, što znači da imaju obilje melodija na akustičnoj gitari uz prodorne i fine solo dionice električne gitare koja povremeno zalazi i u teritorij surfa. Imaju dobru kompozitorsku spregu, vrlo kratke i vesele plesne pjesme od kojih su se izdvojile "Blue for a day", "Crazy lands" (nisam najsigurniji da li se baš tako zove) i "Say no more".

Potom izlaze The Gabettes (www.myspace.com/thegabettes) kvintet iz Zagreba koji ima lucidnu solo pjevačicu koja imageom i nastupom podsjeća na punk damu, ali je vokalno vrlo upečatljiva i asocira na Irinu Kapetanović iz sastava Irina & The Storm. Ona također pjeva na engleskom, a potporu joj pruža gitarist Vex Cesarec koji paralelno radi i u bandu Vex And The Voxtones (nedavno objavili prvi EP za Slušaj najglasnije). Njihova glazba je smjesa bluesa, garažnog rocka, r'n'r-a, punka i new wavea, svaka skladba im je drugačija, aranžmanski vrlo konkretno i dorečeno komponirana, tako da se naslućuju utjecaji od Stonesa do Partibrejkersa. Set lista sastojala im se od skladbi "Second best", "Escape", "To the bone", "Heatwave", "Swan lake ballet", "Nova", "Kissing my best friend", "Mislavova" i "Macho bassist". Kako im je pozornica bila premala, djevojka se poslužila prostorom ispred pozornice koji je već tada bio prekrcan publikom i dalo se naslutiti kako ova večer neće proći bez atmosferskog adrenalina. A ja, šepavac koji je večer ranije u Tvornici na Minivalu 06 istegnuo tetivu na nogi, pri tome skoro polupavši tikvu i čitav dan se liječio, nalgesinom S za ublažavanje bolova, nisam smio popiti niti jedno pivo...


The Real Things, Ljubljana, Slovenija

S.U.S., Beograd, Srbija

Oko 21.45h na pozornici su se pojavili The Real Things (www.myspace.com/therealthings), trio iz Ljubljane koji su ga zapržili u garažnom stilu kasnih '60-tih asociravši zvukom na Stooges, MC5 i pripadajuću ekipu mnogih manje znanih imena iz tog perioda uz vokal gitariste na engleskom jeziku koji ima određene reference Iggy Popa. Kroz skladbe "Came so far", "Will travel", "Mess around", "Not kidding around", "Crying shame", "Day dreamer", "Sendvič song", "Can afford to...+ šund", "Aligator" su se redale sve odlike pravog garažnog r'n'r-a, dok je posljednja bila "Honest man country" s garažnim rockabilly prizvukom. Bas gitarist ima zanimljive kreni-stani-trči ritmičko melodijske dionice, tako da ih je bilo zaista milina poslušati jer ne pretendiraju uobičajenu linearnu svirku gitare i basa. Imaju samo jedan demo materijal za kojeg tvrde da je solidno snimljen i kroz izvjesno vrijeme biti će najvjerojatnije objavljen za Slušaj najglasnije jer je nakon koncerta pao dogovor sa Zdenom koji je bio jedno kraće vrijeme prisutan u Spunku. Ovom prilikom sam razgovarao sa Matic Štumbergerom, bubnjarem Nero Burns iz Slovenije koji su dan ranije nastupili u KSET-u na prvoj večeri festivala i razglabali smo o značaju tuzemnih izvođača koji koriste tekstove na engleskom jeziku. Rekao je da se malo koji sastav u Sloveniji želi baktati sa slovenskim jezikom jer je za proboj na njihove medije daleko važnija dobra veza, te da su mnogi kvalitetni izvođači propali upravo zbog neadekvatne medijske potpore bez obzira na kreativnu snagu.

Kako je svakog izvođača najavljivao mister Erotic Biljan (pjevač), prilikom sljedeće najave je promrmljao 'jebemti, pretvorio sam se u Dražena Vrdoljaka' i najavio veliku nepoznanicu S.U.S. (www.myspace.com/susnroll) iz Beograda. Njihova kratica znači sistematsko uništavanje sistema, te su ludi, šašavi i otkačeni polu-angažirani punk trio u kojem je glavni pjevač bubnjar Captain Terza. U šašavom outlooku s mornarskim majicama, tamnim cvikerima i šapkama na glavi mahnito su krenuli od prve sekunde i dali do znanja da s njima nema trte-mrte. Gitarist Mr. DNA je odmah skočio među publiku stvarajući kaos trčkarajući po pozornici, a jednu skladbu je čak odsvirao i iz ženskog toaleta. Basistica Mary je bila nešto primjerenija, no kada je vidite kako uvjerljivo izgleda sa zvrkastim kikama i licitarskim naočalama, nema druge nego da se zaključi kako su S.U.S. pravi pobornici lucidnog punk stila koji kombinira podjednako i hc, oi!, new-wave, ali i duh garažnog rocka istovremeno. Tekstovi su im na srpskom jeziku i premda se nije baš najjasnije razumijelo o čemu pjevaju, po nazivima skladbi se može naslutiti da su prilično jednostavni i govore o životnom svjetonazoru koji hara šablonski sistematiziranom utabanom životnom putanjom njihovih vršnjaka po obrascu birth-school-work-dead (nema veze sa Godfathers). Pri tome se ova otkačena ekipa vrlo dobro i ironično šegači kroz pjesme "S.U.S. (sistematsko uništavanje sistema)", "Mislim da postojim", "Boce", "Demin Demon", "Izlazak u grad", "M.M.P. (milion mrtvih policajaca)", "Rođen da gubi", "Kašnjenje", "Finalni proizvod", "Za tvoje dobro", "Gluma", "Šablonska dosada"... Kao posljednju stvar izveli su obradu The Babies, "Mommy's little monster", koju je s njima otpjevao pravi Babiesovac, a gitarist Mr. DNA je izveo nevjerojatan show zgrabivši mlađahnu Sunčanu iz banda Ž buka i s njom solirao do besvijesti pri čemu su oboje na kraju pali na pod. Kakav sjajan mini spektakl!

No, to je tek bilo samo zakuhavanje... Prava zaprška je tek uslijedila kada su na kraju izašli Voodoo Cadillac (www.voodoo-cadillac.cjb.net), sjajan psychobilly trio iz Brčkog i doveli atmosferu u Spunku i na završnici festivala do urnebesne kulminacije. Krenuli su sa setom skladbi s debi albuma "Psychobilly" (2005., Slušaj najglasnije) od "Psycho dance", preko "Terror Billy", "Pljuni" do "Psychobilly part 1", da bi potom predstavili kompozicije koje se trebaju pojaviti na dugoočekivanom drugom albumu koji će izaći tko zna kad jer je ovoj ekipi vrlo teško doći do nekog dobrog studija. Bile su tu "Dođi sad", "Nema je", "Sam" i "Baby baby" koje su zabilježene još 2006. na njihovom video uratku "Live Brčko 2006". Momci su ga otprašili ko' iz topa pri čemu je lider Ado (gitara i vokal) neprestano izvodio svoje kretnje nalik na pačji hod Chuck Berrya i raznorazne strastvene gegove kojima je neprestano sipao adrenalin u ionako zgusnutu r'n'r atmosferu njihovog rasplesanog i brzog psihodeličnog rockabillya koji nikoga nije ostavljao ravnodušnim. Kako je nastup odmicao, Spunk je postajao sve vrelija košnica u kojoj se drmalo, plesalo, čagalo i divljalo, a kada su izvevši zadnji broj, hit "Poison Ivy" rekli da je to bila posljednja stvar, publika je navalila na njih doslovce ih natjeravši na bis. Majko mila, a onda je počelo totalno kolektivno ludilo, a ja nisam smio popiti niti jedno pivo... Kada su krenuli sa novom skladbom "Woodoo boogie", čitav Spunk je doslovce podivljao, podigao Adu na ruke koji je gotovo čitavu kompoziciju odsvirao podignut nekih dva metra u zraku. Slijedile su ovacije i raspojasanoj publici su bačena još dva aduta, nova "Opet tu" i jedna obrada The Cramps za kraj koji je kulminirao totalnim ludilom (čak je netko iz publike uhvatio mikrofon i otpjevao refren) što će se najbolje vidjeti na video zapisu kojeg treba očekivati vrlo brzo kao d.i.y. izdanje. Ovaj fenomenalni trio je po prvi puta gostovao u Zagrebu i doživio nešto što će se ne samo prisutna publika, već i oni sjećati cijelog života. Ovakvo spontano i neobjašnjivo ludilo koje ovako kvalitetan koncertni sastav prenese na publiku viđa se možda samo jednom u životu i neopisivo mi je zadovoljstvo što sam bio jedan od onih koji su to doživjeli uvjerivši se da pravi iskonski r'n'r zaista može pomicati sve granice i promijeniti svijet. Ovo je bilo nevjerojatno iskustvo svim prisutnima, a zagrebačkim klubovima najbolja preporuka da ovaj band obavezno uvrste u svoj koncertni raspored. Ludilo i nevjerojatna sviračka i scenska strast. Ljudi moji, šteta što to niste vidjeli i čuli...

Na kraju su i sami Voodoo Cadillac rekli da ovako nešto nisu niti u svojim najoptimističnijim snovima očekivali, te da im je ovo najbolji koncert u životu kojeg će teško moći nadmašiti premda su nastupali i na velikim festivalima pred gomilama publike.
A što se tiče festivala, organizacije i cijele infrastrukture, samo se mogu izreći sve najbolje pohvale. Ja ću samo dodati da je ovo bio najbolji mali festival (možda budućih velikih bandova) kojeg sam vidio u životu.


Voodoo Cadillac, Brčko, Bosna i Hercegovina

Voodoo Cadillac, Brčko, Bosna i Hercegovina

Autor teksta i fotografija:
Vladimir Horvat Horvi
Zagreb, Hrvatska
djhorvi@net.hr







Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -