Vip INmusic
03. i 04.06.2008. - Otok hrvastke mladeži,
Jarun, Zagreb, Hrvatska
VIP - voda i poplava. Upravo tako se može nazvati treći Vip INmusic festival
na kojem je vašem izvjestitelju usljed kiše i vlage počeo crkavati, a na
kraju i crknuo foto aparat. Donosimo vam kraće raporte (kako koji) sa koncerata
koji su se koliko-toliko mogli odgledati u potopu, prolomu oblaka i onoj
čitavoj kaljuži koje je bilo na sve strane.
Prvi dan, 03. VI 2008. (utorak)
Program je kao i prošle godine održan na
Otoku hrvatske mladeži (jezero Jarun) i koncipiran je na dvije velike pozornice
- glavnom Vip i nešto manjem
Nokia stageu. Startalo se na Nokia stageu sa Ante Perkovićem u 16.55h, dok
je pet minuta nakon toga na Vip stageu festival otvorio Ivan Vragolovich.
Međutim, niti uz najbolju volju, ta dva nastupa nisam uspio pogledati zbog
velike gužve u gradu premda je naša mala ekipa krenula sat vremena prije.
Jedino smo od Hadže s portala Groupie uspjeli saznati da su Vragolovicha
pratili ostaci varaždinskih Voodoo Lizards koji su se navodno nedavno raspali
(?, prvi glas), a dan kasnije mi je sam Ante Perković rekao da je zadovoljan
s nastupom i da je bilo prisutno pedesetak prvih posjetitelja. Kada smo pristizali,
parkiravši automobil nekih kilometar od Otoka, čuli smo zvuke riječkih Mandrill
što me začudilo jer njihovog imena nije bilo na listi ovogodišnjih izvođača.
Nitko mi nije uspio potvrditi jesu li oni nastupali ili je to samo dopirao
zvuk s razglasa, u nekoj pauzi. Hm, poprilično čudno... I onda kako to ide,
prvo je na ulazu slijedio pretres prtljage, zatim čekanje u redu na narukvicu
koja služi kao ulaz-izlaz karta, pa kupovanje bonova na što se potrošilo
još nekih 15-20 minuta, tako da smo stigli baš na samom završetku nastupa
dueta ED KUEPPER & JEFREY WEGENER. Ed je, za one koji ne znaju, jedan
od originalnih osnivača legendarnih australskih punkera The Saints i zajedno
s bubnjarem Wegenerom otvara koncerte Nick Cavea na turneji gdje se promovira
album "Dig, Lazarus, Dig!!!". Inače, od svega što smo čuli ovom prilikom
na 3-4 minute, bila je riječ o žešćem blues-rocku.
Potom smo se preselili na manji Nokia stage gdje je programom paraleno bila
predviđena Diyala & DJ Ain'tune, ali niti taj nastup nismo uspjeli pogledati
jer ga nije bilo, već smo taman stigli na nastup VJEŠTICA. (u međuvremenu
saznajem da je Diyala otkazala, a Mandrill su uskočili kao zamjena, e, to
je to...). A onda... Nebo se zacrnilo, vijali su vjetrovi i gomilali su se
teški olovni oblaci, no Vještice su predvođene podebljim i bradom obraštenim
Srđan Sacherom u haljini i apostolkama, te sijedoj kosi spletenoj u nehajnu
punđu otvorili svoj nastup odsviravši 3-4 pjesme (između ostalih "Prišel
mi je list" i "Neobičan dan"). I onda se slila kiša, počeli su sijevati gromovi
i frcati munje, te se čitav program morao obustaviti zbog elektriciteta i
mogućeg udara groma. Pauza na oba stagea je trajala punih sat vremena i počelo
se postavljati pitanje kako će program uopće biti moguć za odvijanje jer
su sve šatre propuštale, aparatura, rasvijeta i pozornice su bile preplavljene
vodom i natopljene vlagom, roadiji i tehničari su na sve strane skakali s
prekrivačima i najlonskim pokrivalima, dok smo se mi uspjeli skloniti na
jednu od manjih terasa na kojima su bili otvoreni suncobrani. Ali avaj, i
ti suncobrani su propuštali kišu, svuda okolo su bile ogromne lokve vode
koje niti uz najspretniju sportsku aktivnost nisi mogao preskočiti. Sva sreća
što se informacija o besplatnim kabanicama proširila vrlo brzo, pa je sva
prisutna publika nahrlila pod Vip šator gdje se stvorila poprilična gužva.
U to vrijeme na festivalu je bilo prisutno oko 2-3 tisuće gledatelja koji
su se potom razbježali po okolnim punktovima za točenje pića i šatorčićima
odakle je dopirala glasna i treštava glazba. Svi su baš krasno izgledali,
mahom obučeni u ljetnu odjeću, kratke hlače, haljine i platnenu obuću prekriveni
bijelim krabuljnim kabanicama a'la ku-klux-klan, te su gacajući po kaljuži
dobrano zagrezli da navuku reumu, rahitis, upalu pluća ili barem masniju
prehladu.
Nakon sat vremena Vještice ponovno izlaze na scenu i završavaju svoj nastup
s još nekoliko kompozicija koje su mahom izveli u vrlo ležernom izdanju nabijenom
afro-pop ritmikom i world-music zvucima poprilično promijenivši aranžmane
hitova poput "Ljubav se ne trži" ili "Reci mi". Publika bi i plesala i skandirala,
ali zbog općeg potopa i kaljuže, malo kome je to padalo na pamet. Meni je
usput kolapsirao digitalni foto aparat koji se natopio vodom i počeo je izbacivati
neke mutne, čudne i nerazgovijetno osvijetljene snimke.
Zatim smo se ponovno preselili na Vip stage gdje se očekivao nastup THE
GO! TEAM koji je zbog obilatog čišćenja pozornice od hektolitara vode počeo
sat vremena kasnije od predviđenog (odmah se sjetim utakmice Zapadna Njemačka
- Poljska 1974. na svjetskom nogometnom prvenstvu u Njemačkoj). Šesteročlana
ekipa je istrčala na pozornicu zakrabuljena u bijele Vip kabanice koje su
nakon prve skladbe skinuli i predstavili se u svojem vizualnom izdanju. To
su tri djevojke (dvije kosooke cure na bubnjevima, klavijaturama i gitari),
te tamnoputa pjevačica i tri momka (drugi set bubnjeva + gitara, basist i
još jedan gitarist). Bili su veoma raspoloženi, te su unatoč strahovitoj
kiši
koja ih je natapala (stalno su si brisali pod pozornice) izveli vrlo dobar
koncert u kojem su spojili snažne zvukove dance-rocka pomješanog sa pop melodijama
i plesnim ritmovima. Publika ih je srdačno primila i gotovo sve pjesme odskandirala
uz glasne ovacije. A koliko se samo pri tom cupkanju nogama po tratini ispred
pozornice stvorilo kaljuže i blata od nekih 2-3 tisuće pokislih posjetitelja
možete zamisliti...
Za to vrijeme na Nokia stageu svoj nastup su počeli odlični AMADOU & MARIAM
iz Malija praćeni mnogobrojnom sviračkom ekipom od nekih 7-8 članova. Nakratko
smo, onako mokri, blatni i promrzli, skočili da ih pogledamo i moglo se vidjeti
tisuću isto takvih skroz ovlaženih posmatrača kojih se s vremenom okupilo
i znatno više. Ovaj dvojac je slijep, ali imaju vrlo fini kontakt s publikom
i izvode plesni afro-pop na svojem izvornom jeziku istovremeno kombiniravši
engleski i francuski za komunikaciju. Njihov album "Diamanche a Bamako" iz
2004. stekao je svjetsku slavu i dosegao je milijunski tiraž, a i sam Manu
Chao je ostao opčinjen s njima, te će im producirati najnoviji album koji
pripremaju. Da nisu slijepi, mogli su vidjeti prilično ironičnu sliku -
oni crnci, a sva prisutna publika u bijelim kabanicama kao da ih posmatra
ku-klux-klan,
a okolo sve puno drveća... Uh! Srećom, rasizam je istrebljen kod nas smrtnika
koji smo došli samo zbog glazbe i na vizualizaciju ne obraćamo pažnju. Ali
skrećem pažnju, taj koncert je imao velike emocije i kreativnu snagu da se
tim ljudima u okolnostima koje su bile mora odati svako priznanje. Komparirati
ih sa Talking Heads iz afro faza "Fear Of Music", "Remain
In Light" ili latinom
opčinjenog albuma "Naked" je nezahvalno kao i sa Paul Simonovim "Graceland"
ili "The Rhythm Of Saints", ali ovi glazbeni umjetnici imaju snagu
koja se zove razaranje pustinjske deve, borbe sa glađu i savladavanjem žeđi
u vrlo
bliskom glazbenom izričaju. Bili su prisutni kod nas Europljana punim objesti
od brendova, prestiža, obilja vode i samo si mogu razmišljati da mi pojma
nemamo što je to živjeti u zemlji koja je osim društveno-političkih bedastoća
prisiljena živjeti bez vode, u gladi i suši koja nemilice vlada. Ovo je po
mojem mišljenju bio band broj jedan ovogodišnjeg Vip INmusic festivala (nek
se zvijezde povuku u bačvu šampanjca i utope u svojim bazenima).
E, a nakon toga je na Vip stageu slijedilo nešto zbog čega je meni osobno
najviše žao što je sve skupa ispalo tako kako je ispalo. Londonski kvartet
HOT CHIP trebali su održati sat i pol dugačak koncert, no sve su morali skratiti
na svega 35 minuta zbog šugave kiše. I oni su imali problem mokre, vlažne
i vodom natopljene pozornice koja se čistila i pripremala, no izlaskom na
scenu kao da je nestalo svih tih problema s vlagom. Prostor ispred pozornice
je bio doslovce prekrcan s publikom, blata i kaljuže koliko hoćeš, gužva
i guranje da se zauzme što bolje mjesto, frcanje s kišobranima i šuštanje
kabanica na sve strane. A Hot Chip su bez obzira na ovaj elementarni hendikep
iskočili na pozornicu i gotovo bez pauza između pjesama izveli skoro polovinu
materijala s posljednjeg albuma "Made In Dark". Bile su tu "Out at the pictures",
"Bendable poseable", "Shake a fist" i "Hold on", te su nastup završili hitom
"Ready for the floor". Onoliko koliko su mogli s obzirom na ograničeno i
neminovno skraćeno vrijeme, otprašili su sjajan koncert isprepleten njihovim
indie-electro pop viđenjem rocka kao techno objektom za plesne podije, te
su unatoč svemu bili odlično raspoloženi. Skakali su, plesali i gotovo svršavali
od zadovoljstva što se publika bez obzira na pasje vrijeme od kiše nije rasturila
i što ih je bodrila tokom čitavog nastupa. Oni su daleko žešći i energičniji
uživo nego li to album može posvjedočiti gdje su prilično sterilni i zatvoreni
u okvire electro-popa. Ovim nastupom su dali do znanja da su itekako vrijedan
dio britanske independent scene i da nisu uzalud miljenici kritike. Sjajno
i vrlo moderno.
A nakon toga, neka nam Seun Kuti (sin čuvenog Fela Kutija) i njegov prateći
sastav Egypt 80 koji su za to vrijeme nastupali na Nokia stageu oproste što
ih nismo otišli pogledati, ali maknuti se iz prvog reda uoči nastupa Nick
Cavea bio bi pravi grijeh. Pauza u očekivanju koncerta trajala je gotovo
sat vremena. Ljudi su se počeli gužvati i boriti za što bolje mjesto, kiša
je pomalo prestajala, a organizator je muke mučio sa cijelom infrastrukturom.
Nakon što su tehničari i osoblje u dlaku namjestili pozornicu, aparaturu,
instrumente i osvjetljenje, trebali ste vidjeti što se dešavalo s dva nesretna
momka na kamerama što su vizualno prenosili sliku na ogroman ekran. Neznam
zašto, ali stigla je dojava da kamere moraju biti postavljene skroz u kut
pozornice, da fotografi smiju snimati samo prvu pjesmu i tu je nastala čitava
zbrka. Taj odvojeni dio za press službu između pozornice i publike bio je
toliko natopljen vodom da se moglo prolaziti samo u gumenim čizmama. A momak
koji je čitavo vrijeme bio na malenom podiju gdje je snimao i prenosio centralni
dio pozornice na veliki ekran bio je toliko grubo odstranjen od jednog gospodina,
kojeg neću imenovati, tako da je uz čitavo komešanje i svađu zamalo nastala
tučnjava. Momak ništa nije kriv, skoro su mu kameru bacili u to blato i osorno
je premjestili par metara dalje oštetivši kablove, pobacavši adaptere i još
neke elektronske elemente u vodu tako da je jadnik mogao samo tražiti pomoć
od Svevišnjega. Taj Nick Cave je očigledno postao velika i razmažena guzica
koja nema inspiracije za nastup ako mu ne udovoljiš onako kako on želi...
Kad ga se samo sjetim u Ljubljani 1987. dok se utapao u moru droge i alkohola
kada su se on i njegovi The Bad Seeds s Blixom iz Einsturzende Neubauten
potpuno izgubili u razmimoilaženju sviranih i pjevanih skladbi, požalio sam
što nije ostao na toj frekvenciji u kojoj niti on sam nije znao na kojem
se planetu nalazi, a pogotovo koju stvar izvode.
A kada su konačno Cave & The Bad Seeds počeli s nastupom bilo je 22.40h.
Osobno, bio sam toliko revoltiran ne samo otezanjem oko svih tih blesavih
detalja, kao i činjenice da se stvorila tako velika gužva u kojoj mirne duše
ako ne paziš možeš izgubiti život pod stampedom raspamećenih obožavatelja
koji te guraju, hvataju za najintimnije djelove tijela kovitlajući kišobranima,
mobitelima ne obraćajući pažnju da je tu prisutan jedan bračni par koji se
voli i došao je gledati Cavea, već i činjenicom da mi je vlaga sjebala foto
aparat da sam nakon 3-4 pjesme napustio taj prostor i čitav koncert pratio
iz udaljenosti od nekih 200 metara. Na nastup Cavea se mogu samo izreći sve
pohvale. Sjajan je to gospodin u godinama s brkovima i prorijeđenom kosom,
energičan je i ima kondicije, vitak je ko' šiba uvijen u svoje usko odijelce
s prugastim kariranim trapez hlačama. Bare (iz Majki) bi mu mogao zavidjeti
na vitalnosti i intelektualnom fazonu, ali Cave bez obzira na svoju reputaciju
i veliku svjetsku popularnost nije niti do koljena Gang Of Four otkačenjacima
koji su nedavno održali fantastičan koncert u Zagrebu. Prateći sastav od
6 stalnih The Bad Seeds glazbenika bio je vidno trijezan i spreman ponuditi
pravu rock feštu. Violinist Warren Ellis je skoro čitav koncert izvodio fingerpicking
dionice kao da svira gitaru i bio je uz Cavea najeksponiraniji dio ekipe
koja je premda slijepo pratila zadatke svojeg religijski osviještenog gazde
znala zabrazditi u neizostavne eklektične manire. Nakon što su u samom uvodu
izveli veliki hit "Dig, Lazarus, Dig!!!", usljedila je stara alternativna
bomba "Tupello" koja je bila ujedno i najstariji, a i najalternativniji i
po mom skromnom mišljenju i najbolji dio Caveovog večerašnjeg repertoara.
Zvučila je moćno i fantastično, te se nakon odlične "Today's lession" s posljednjeg
albuma, ekipa uljuljala u repertoar humpa-cumpa ritmova s hitovima "Red right
hand" i "Let love in" u izmjenjenim verzijama, nakratko presjekavši s "Midnight
man" (također sa zadnjeg albuma) i iznenađujuće vrlo laganoj "Mercy seat".
Hm, i Caveu se to može dogoditi da neke pjesme, a posebno "Mercy seat" izvede
na prozaično elegičan i monoton način uz pratnju akustične gitare i udaraljki.
Ali, to od Cavea nije ništa pokajnički novo kajanje koje prerasta u očaj
podebljan sa još nekih novih tisuću-dvije obožavatelja stvorenih na licu
mjesta... Zatim su sljedile "Deanna", žestoka varijanta "Get ready for love"
(s "Abbatoir Blues" albuma), pa je opet sljedila promocija zadnjeg albuma
sa laganim gospel bluesom "Moonland". Sjajni hit "Ship song" bio je jedini
komad s njegovog prvog pokajničkog albuma "The Good Son" iz 1990., dok je
album "Let Love In" potkrijepio sa još jednim sjajnim lirskim radom kroz
kompoziciju "Nobody's baby now". Iznenađujuće, ali "Henry's Dream" album
je bio prisutan samo kroz ubitačni hit "Papa won't leave you, Henry", te
je koncert završio sa umjerenim rock tempom u "More news from nowhere" (s
posljednjeg albuma), kao da The Police sviraju "Every breath you take".
Djevojke
su plesale, zaljubleni parovi su se ljubili nagovještavajući skori smak svijeta,
palili se upaljači, ponovno počela kiša, a oni mulci su nakon 5-6 odsviranih
skladbi isključili veliki video ekran tako da su ljudi koji su masno platili
ulaznice mogli vidjeti samo frišku figu na ogromnoj pozornici i čuti zvuk
Caveovih The Bad Seeds. Neznam tko je tu šta skrivio, ali nevrijeme, kiša,
prirodne nepogode tog dana ili tih 6-7-8 tisuća ljudi (možda i više) sigurno
nisu. Dođeš da vidiš Nick Cavea i da se ne gužvaš u stampedu partera od 2-3
tisuće raspamećenih obožavatelja ispred pozornice, pametno se povučeš gledajući
veliki ekran kojeg ti zbog tko zna kakvih razloga neki moron isključi jer
nekome mora vući špagicu po guzici. Nick Cave je postao prava pravcata zvijezda
nalik na svojeg idola Elvis Presleya. Ima šanse i da se pretvori u Stonese,
te će vjerojatno bombardirati albume i koncerte u idućih desetak godina kako
bi u 70-toj mogao godišnje održavati 5-6 nastupa pred stotinama tisuća ljudi
jer nije dovoljno zaradio za život, a umjetnički naboj ga tjera da radi jer
ništa drugo u životu ne umije raditi osim što zna biti arogantan i oštar
tumač-kritičar Biblije. O, blago njemu, zaradio je pravi status ko' Papa...
Na očekivani bis su izveli 4 skladbe koje su mahom bile skandirane na stadionski
način - "O, mama", "Hang on for love", veliki hit "Into my arms" (nije bila
klaviristička već uz pratnju cijelog banda) i iznenađujući izbor - "Stagger
Lee", jedinu sa mega uspješnog albuma "Murder Ballads" iz 1996. Naokolo se
uopće nije moglo čuti nikakvog komentara, nitko nije pretjerano oduševljen
niti razočaran ovim nastupom, čak nitko nije spomnenuo niti da je u repertoaru
manjkao hit "Do you love me?", a o onom duetu s Kylie Minoque nitko nije
niti pomislio. Sve je kriva kiša, užasno vrijeme, vlažne noge, promrzle ruke,
a i piva koja je bila tako hladna u toj atmosferi da se nije mogla niti cugati.
Odlazimo
s nastupa Nick Cavea u hordi od tisuće i tisuće ljudi pola sata poslije
ponoći, a tamo u Tuborg Green šatoru počinje koncert Let 3. Koliko
sam uspio vidjeti, tamo se navuklo 2-3 tisuće ljudi, ali nakon ovakvog
vremenski usranog dana nisam imao volje ući unutra i gledati njihove gole
guzice s
ružama koje pjevaju stare fore 'pjevaj mi sokole' na rock način. To sam
se nagledao od Jože Plazeka davnih '80-tih i to je bilo jedinstveno. Ovo
je
samo štura preslika nečijeg dobrog pijanstva u komercijalnoj varijanti,
a na to se uopće ne bi trebalo obazirati. Let 3 su prozirni zabavljači na
koje
otkidaju tukci što traže svoje mjesto između narodnjaka i nekakvog rocka.
Iznevjerili su odavno svoj stav i gard, oni nisu niti izgubljeni, a kamoli
prosvjednici za nekakve 'glupe' ideale, oni su samo komercijalni umjetnici
koji koriste značaj popularnosti da bi neuku masu potaknuli na razmišljanje.
A taj način na koji rade je premda bezvezan, izgleda veoma učinkovit na
publiku. Bilo je tu još sadržaja pod šatrom Radio 101, ali zbog svih nagomilanih
problema
nismo imali volje barem škicnuti da ustanovimo stanje stvari...
Drugi dan, 04. VI 2008. (srijeda)
Da bi što prije stigao, krenuh u 15h od
kuće. Ali, opet hrpa problema... Prvo s tramvajima, presjedanjem i općom
kolaps-gužvom u prometu kada svi
odlaze kućama s posla, pa s neznanjem na kojoj stanici trebam sići dolje
jer sam tramvajem na Jarun išao samo 2-3 puta i uvijek zaboravio stanicu.
A kad sam sišao s tramvaja i uputio se na Jarun, trebalo mi je još sat vremena
hoda dok nisam zaobišao čitavo jezero i naposljetku stigao na nastup St!LLNESS
koji su kasnili dobrih sat vremena. Jedino sam prije toga nakratko uspio
uhvatiti odličan nastup EROTIC BILJAN & HIS HERETICS na Nokia stageu
koji su ga otprašili u r'n'r maniru 'sve u 16' i MEDUZE na Vip stageu o kojima
ništa smisleno ne mogu reći jer sam taman došao na nekoliko posljednjih taktova,
a St!llness su kao i Vještice prethodnog dana morali prekinuti svirku nakon
prve skladbe zbog istih problema. Kiša, munje, gromovi, vlažna pozornica
i opći potop. A kada su ponovno izašli i nastavili koncert kojeg su morali
skratiti za pola sata, već se i najtvrdokornijem obožavatelju nakupilo dovoljno
blata, jala i nezadovoljstva zbog čitavog nevremena tako da je jedini izlaz
bilo sklonište pod nekom šatrom.
ATHEIST RAP su za to vrijeme na Nokia stageu izveli svoj uobičajeni punk-rock
program, no i njih je kiša omela isto kao i njihove prokisle obožavatelje,
pa smo svi brže-bolje nahrlili pred Vip stage gdje su svoj nastup zapoćeli
hvaljeni škotski SONS & DAUGHTERS. Prema nekim kritičarima ovo je bio
najbolji dio ovogodišnjeg Vip INmusic festivala, ali to je mišljenje subjektivno
i poprilično fanovski ograničeno. Oni sviraju malo čvršći brit-pop u dance-rock
maniru s izletima u gitaristički indie-rock s elementima brze americane,
countrya, folka, bluesa i laganih surf eskapada, no ništa to nije spektakularno
niti nezaboravno. Ova četvorka je vesela i vrckava grupa predvođena simpatičnom
djevojkom na vokalu i barem na mene nisu ostavili nikakav poseban utisak
za pamćenje, ali ću ga zapamtiti vrlo dobro jer mi je za vrijeme njihovog
nastupa potpuno ugasnuo masno plaćen foto aparat.
Ali zato su TINARIWEN, mnogoljudni mješoviti sastav sakupljen po prostranstvima
Sahare održali sjajnu meditativnu večer na Nokia stageu. Premda su u Zagrebu
nastupali već nekoliko puta i mnogima se popeli na vrh glave, ne može se
zaobići činjenica da imaju mnogobrojnu publiku koja je s razlogom tražila
bis. Bio je to sjajan koncert pun transa i emocija u laganim plesnim varijantama
tuareškog folka nabijenog relativno umjerenim ritmovima i vibrirajućim ženskim
pratećim vokalima koji su prisutnu publiku neprestano zvali na ovacije i
skandiranja.
Zbog duhovne meditacije njihovog nastupa od SERJ TANKIAN-a sam uspio vidjeti
tek posljednju pjesmu koja mi uopće nije ostavila nikakav poseban utisak.
Sve je to virtuozno odsvirano, profesionalno dotjerano, ali tu je manjkalo
prijeko potrebnih emocija koje su daleko bolje ugravirane u njegov matični
sastav System Of A Down. Moji kolege s različitih glazbenih portala, kao
i glazbenici koji su promatrali njegov kompletan nastup također su podijelili
slično mišljenje o stereotipnom i suhoparnom nastupu ovog frontmena. Šteta,
jer od njega se očekivalo mnogo više...
Eh, a onda prava stvar zbog koje je vrijedilo biti blatan, mokar, promrzao...
STEREO MC'S su u kasne noćne sate odvalili pravi plesni electro-house hip-hop
koncert od kojeg i mrtvi ustaju iz groba. Frontmen Martin je bio u ekstazi
i isporučivao same doze adrenalina kroz hitove koje je odmah na početku nastupa
bacio u raspojasanu i rasplesanu gomilu - "Connected", "Deep down and dirty",
kao "Step up" i "Creation", a dalje je mogao i cvrkutati što je god htio
jer je njegov nastup bio čista fantazija plesa i repanja. Band je bio u punoj
formi i ne prati ih uzalud glas da slove za jednog od najboljih elektronskih
sastava uživo što najbolje može posvjedočiti nedavno objavljeni album "Live
At The BBC".
Posljednje zvijezde, THE PRODIGY, koji su paralelno nastupali
na Vip stageu nismo uspjeli odgledati. Možda je razlog tome njihov 'uzmi
pare i bježi' nastup 2005. u Maloj dvorani Doma sportova u Zagrebu kada
su za ulaznicu od 400 kn svirali samo sat vremena... Navodno je iz originalne
postave
ostao samo lucidni frontmen Keith, ali kao što rekoh, niti uz najbolju volju
to
nismo vidjeli. Samo smo čuli odzvanjanje "Firestarter" i "Breathe",
veliki ekran, po običaju, nije radio, a ugurati se među prvih stotinu metara
ispred
pozornice bilo je nemoguće. Foto aparat je "prdnuo" zauvijek
i zaista nismo imali volje da se naguravamo i tapkamo po onom blatu koje
je blisko
Woodstocku
i slovenskom Rock Otočecu... Tu
su još bili i završni programi u dva manja šatora - na Tuborg Green stageu
navodno je Kiril Džajkovski izveo fantasičan
dvosatni set isprepletanjem elektronike, trip-hopa i makedonskog ethna,
dok su na Radio 101 stageu glavne zvijezde bili Jazzanova iz Berlina. No,
njihovi
nastupi su slijedili kasno poslije pola noći, te su ih odgledali samo oni
najuporniji. Ipak je srijeda polovica radnog tjedna, a drugi dan ujutro
trebaš na posao. Umor čini svoje...
Nisam spomenuo jednu stvar. Nakratko
sam otišao skroz do same obale Otoka da vidim kamp. Oni koji su se smjestili
u šatorima najbolje će pamtiti
ovaj Vip INmusic festival kojeg su proveli doslovce u blatu i kaljuži,
a bilo je
i onih bez šatora koji su spavali samo u vrećama pod otvorenim nebom.
U zdravlje!
Na iduće slično zbivanje, pa makar bilo 5 metara od mojeg stana, ne idem
bez gumenih čizama, pojasa za spasavanje, ronilačkog odijela i vodootporne
kamere.