Izvještaj - HEROINA + FALL OUT TRIO, N.O. Jazz Festival
10. XI 2009., Teatar &TD, Zagreb
Čast da otvore jubilarni, 10. N.O. Jazz Festival
pripala je zagrebačkom alternativnom blues-rock kvartetu HEROINA (www.myspace.com/heroinamusic),
u prvoj večeri kojoj je glavna zvijezda bila Lydia Lunch.
Dakle, ova prva večer festivala bila je obavijena mračnjaštvom
i morbidnošću rocka, reklo bi se. Prije samog nastupa susreo sam se sa već
stalnim posjetiteljem
N.O. Jazz Festa, našim bugarskim kolegom Cvetan Cvetanovim sa Radio Sofije
koji je došao popratiti sva zbivanja pritom me pitajući za Heroinu. Rekao
sam mu samo 'sada ćeš vidjeti ako ne jedan, ono dva odlična hrvatska demo-banda',
na što je on nevoljko slegnuo ramenima, 'pa zar baš demo bandovi za početak...?'.
No, kada smo ušli u sasvim solidno popunjenu veliku dvoranu Teatra &TD,
već nakon prve, vrlo žestoke skladbe, čini mi se "Skinny and sick", u arahaično
prljavo razaračkom stilu, na tragovima Caveovih The Birthday Party i The
Bad Seeds, Cvetan je samo rekao da uopće ne djeluju kao demo-band. Pjevač
Hrvoje
uz svoje poznato rušenje mikrofonskih stalaka i scenskoj destrukciji sada
se posvećuje i klavijaturama s kojima dodaje finu dozu naboja refrenima,
tako da je ova novina u njihovom zvuku svakako dobrodošla.
Predstavili su kompletno svoj EP prvijenac "Scar That Blues"
izvedbom svih 6 kompozicija, a uz spomenutu "Skinny and sick", tu su još
bile laganija
"Devil she is", rockabillyem nabijene "Pounding at your door blues" i "Chanson
orange", te atmosferičniji surf / r'n'r komadi "Celeste excerpt" i "126 to
bloodville". U jednoj od njih bubnjar Tomo je glavnu ritmičku dionicu izveo
na indijaneru što je zvuku Heroine doneslo čistoću i kompaktnost u zvuku,
a čitav polusatni nastup je bio vrlo autoritativan i upečatljiv nakon čega
su odmah sklopljeni pred-dogovori za eventualan nastup u Sofiji. Nema šta,
zdopali su se Cvetanu koji bi ih rado doveo na jedan sličan festival kojeg
radi kao live session u prostorima Radio Sofije što je dokaz da je Heroina
posve pogodila stil i sugestivan način izvedbe koji ima itekakve velike predispozicije
za izlazak sa hrvatske demo-scene.
Drugi band večeri, FALL OUT TRIO (www.myspace.com/fallouttrio)
iz Čakovca, onaj sjajan sastav koji je svirao za samo jednog 'čovjeka u kafani'
na Novom
Zvuku 12. V 2009. nastupili su u maloj polukružnoj dvorani Teatra &TD.
Za ovu priliku postavljene su stolice, te se mirno moglo uživati u majstorijama
ovog nevjerojatnog trojca čiju glazbu nije baš samo tako lako opisati. To
što sviraju jest rock, no tu zaista ima svega u instrumentalnim fusion izvedbama;
od psihodelije, sympho-prog / space rocka, do žestokih metal dionica, natruha
jazza, bluesa, folka i krajnje neočekivanih, skoro Frank Zappovskih / kraut-rock
aranžmanskih obrata. Ovi vremešni stari momci čija djeca već pomalo okupljaju
svoje prve rock / metal bandove su prije svega vrlo živahni na sceni, te
premda sviraju isključivo instrumentale (čak ne koriste niti mikrofon), održali
su više nego dobar kontakt s publikom ne izdvajajući se kao samodopadni majstori
zanata, već su svoj rad, odnosno izvedbu stavili u prvi plan. Harmonije,
melodije, solo dionice, nagli breakovi i vratolomni obrati njihovog eklektičnog
stila koji je obogaćen zaista nadahnutim i dorađenim aranžmanima jednostavno
su ostavili publiku bez daha. Band su koji ima neko vragolasto mentalno ludilo
kada ih se pažljivo sluša, te su pobornici tvrdnje da 'ništa nije dobro kao
izvedba uživo'. Nemaju nikakav adekvatan demo-materijal, tek nekoliko snimaka
koje su napravili na probama i gotovo da preziru od snimke jer je vjerojatnost
da sa svakom novom izvedbom dodaju još poneki začin i novu ideju u njihovim
ekspresivnim improvizacijama. Ideja je bila da nakon nastupa Lydie Lunch
odsviraju još jedan set, no zašto do njega nije došlo, zbilja mi nije poznato.