Izvještaj - Valhalla - ANGEL OF FIRE + WE COME ONE, 11. XII
2009., KD Željezničar, Zagreb
Dva nastupa hard'n'heavy banda sa dvadesetak glazbenika pretvorio se u
pravi mali spektakl.
Zagrebačka KD "Željezničar" pomalo se počela pretvarati u omiljeno mjesto
za izlaske gdje se prednost daje rocku, a sve više i metalu, te se predstavlja,
uglavnom,
domaća
(i ex-YU scena) koja na tom mjestu dobiva svoje mjesto pod suncem.
Uz poneke iznimke glede globalno prihvaćenih bandova (dva dana prije nastupili
su makedonski
Superhiks), KD "Željezničar" je na najboljem putu da postane kultni prostor
za održavanje svirki izvođača poprilično širokih stilskih odrednica.
Večeras se okupila solidna cifra ljudi na dva, uvjetno rečeno,
demo (ili još bolje d.i.y.) banda. Za prvi od njih, ANGEL
OF FIRE,
iz Zagreba, nije bilo nikakvih sumnji da će okupiti pozamašan broj prijatelja
i poznanika, dok se za požeški WE
COME ONE pomalo
strepilo glede odaziva publike. Koliko mi se čini, ovaj mnogoljudni band
je po prvi puta nastupao u Zagrebu, no na konto stečene reputacije posebno
interesantnog
glazbenog spoja metala i pleh sekcije, te nedavnog učešća na Super Talent
Show Nove TV, uspjeli su pridobiti zavidnu količinu publike i onih koje je
zanimalo kako to sve izgleda i funkcionira uživo.
Prvi su startali Angel Of Fire, mladi zagrebački metal /
gothic-rock kvintet (dvije gitare, klavijature, bas i bubnjevi) sa bubnjarem
Vlad Vučetom koji
ima svega desetak godina. Malac se gotovo nije niti vidio na visokom podiju
iza one gomile bubnjarskog seta... Band je svoju set listu prilagodio prema
nedavno snimljenom debi albumu "Lift Your Flames", a budući da ga još nismo
dobili, pretpostavka će biti da su ga odsvirali u kompletnom sadržaju koji
iznosi nekih 12-13 kompozicija. Kao najava svake pjesme, na začelju pozornice
se pojavila stara legenda hrvatskog metal-rocka, Enio Vučeta (Legija) koji
je svojim kratkim citatima o mraku,
svijetlu, zvuku, konjanicima, borbi dobra i zla, narativno uvodio u svaki
naredni broj, te se naposljetku i sam uključio u svirku izvevši jedan solo
na gitari. Uz kompozicije "Angel of
fire", "Lost tiger", "Sound of a memory", "Nightwalker", "Black horseman",
"Mirrors of fate", "The dawn", "Stoneflower"... koje su izvedene na zavidnoj
razini s obzirom na njihove godine (osim mlađahnog Vlada, ostatak banda u
prosjeku ima nekih 17-20 godina), posebnost nastupa je činila pratnja od
nekoliko vrlo mladih djevojaka i momaka koji su sa njima izveli dva broja
ritmično udarajući
u indijanere i tomove koje su iznjeli na pozornicu. Kroz gotovo
sat i pol svirke u kojoj se ispreplela esencija klasičnog gothic-metala,
posebno se istaknuo fretless bas gitarist Vanja Pandžić i klavijaturist Emil
Zuccon koji daju poseban i mračniji atmosferski štih njihovim pjesmama,
te se jasno uočio cjelovit koncept prošaran Eniovim naracijama i vještinom
izbjegavanja
standardne suhoparnosti koncerta ovako mladog banda koji bi moguće, bez pravog
mentora, nakon izvjesnog vremena postao dosadan i monotono predvidljiv. Također
su ugostili i Damir Lipošeka – Kexa koji im je odsvirao dionice na gitari,
te još jednog bubnjara (nisam uspio zapamtiti ime) s kojim je mlađahni Vlad
izveo specifičan bubnjarski duel. Sve u svemu, Angel Of Fire su odsvirali
iznimno kvalitetan koncert pun iznenađenja i gostiju, pjesme im imaju vrlo
dotjerane aranžmane, u progressive stilu s uporištem u spomenutom gothic-metalu,
te su sasvim opravdano zaslužili bis na kome su ponovno izveli "Angel of
fire". Što se mog osobnog ukusa tiče, malčice su pretromi s otkidanjem u
ležernije tempove, no od njih se može očekivati još štošta jer su pokazali
da imaju rapidnu tenziju napretka ka usavršavanju tehničkih i konciznijih
detalja, kao i u osmišljavanju cjelokupnog dojma nastupa koji ima sve bitne
karakteristike velikih stadionskih atrakcija. Još samo malčice da su bile
podebljane gitare frontmena Igor Okičića i plavokose Magdalene Loborec, dojam
bi bio za još poneki palac gore.
We Come One su izašli nekih desetak minuta prije ponoći
u cijeloj postavi sa pet duhača (dva trombona, dvije trube i jedna ogromna
tuba) i pet klasičnih
metal-rock glazbenika (dvije gitare, bubnjevi, bas i klavijature), te su
odmah zapržili s naslovnom skladbom albuma "Utopia". Duhači su bili poredani
na front pozornice (jedna od njih je i djevojka na trombonu), te su klišej
prepuštanja vodeće uloge metal sekcije ostvarivali tako da su svi čučnuli
u onim dionicama kada su u prvom planu bile gitare. Ovaj spoj limene sekcije
i snažnog metala u kome ima zaista svega (progressive, thrash, dead, black,
hard / blues-rock, NWOTBMH...) zvuči moćno i autoritativno sa bogatim gradacijskim
strukturama, a neki od duhača svirali su i po notama što više nego dovoljno
govori o njihovoj glazbenoj konciznosti. Sa albuma prvijenca odsvirali su
još "Perversion", "Seer'e eyes", te pred sam konac nastupa, "War" i "Ruska
fantazija", dok se veliki dio set liste uglavnom temeljio na poznatim obradama
poput "Fear of the dark", "Nothing else matters" i njihovim razvikanim adaptacijama
klasičnih retro-pop tema "Pink Panther" i "Ghostbusters" s kojima su završili
nastup. Osim što WCO zvuče strahovito upečatljivo (sve skladbe su instrumentali),
oni su i vrlo atraktivni na sceni; brass kvintet se non-stop smjenjuje u
vodećim dionicama, a iza njih gomilica glazbenika odrađuje klasičan metal
performance sa headbangingom. Osim toga, svi su u tamnoplavim kombinezonima
sa ušivenim crvenim natpisima We Come One, te su negdje na sredini koncerta
upriličili i rođendansku čestitku prvoj obljetnici programa Valhalla upalivši
prskalice koje su pobacali u publiku.
Feedback ovog spektakla je bio na zavidnoj razini s obzirom da se radi praktički
o demo bandovima koji su o vlastitom trošku objavili albume, te se u usporedbi
s onim rasprostranjenim mišljenjem o sjajnom vremenu Yu novog vala može učiniti
kao slučajan trenutni uspjeh. No, pogledamo li stvari malo dublje, činjenice
koje govore o posjećenosti relativno 'novijih' izvođača u posljednje vrijeme
pred prepunim auditorijem (Goribor, Mlijeko, Petrol, Repetitor, S.o.M., Afion,
Man Zero, Bernays Propaganda...), iz temelja su pomele sve one prve nastupe
Pankrta, Električnog Orgazma, Šarlo Akrobate, Idola, Azre, Prljavog kazališta...
iz vremena 1978-81. Nekada su ovi legendarni bandovi nastupali pred šačicom
ljudi, dok danas velika većina demo-scene i debitanata s albumima nastupa
pred impozantnim brojem posjetitelja. Stoga se za budućnost domaćeg rocka
ne treba brinuti, ona je došla i sastavlja veliki mozaik s raznovrsnim stilovima.
Glazbe ima koliko ti srce želi, koncerata još i više, svira se svake večeri
na nekoliko mjesta u Zagrebu, te je ponuda takva da jednostavno niti konstantni
pratitelji scene ne mogu uhvatiti sve ono što se događa na njoj.