Sve
sto vidite na ovom mjestu tek je "fasada" ove rubrike.
Manjak slobodnog vremena sprecava me u njenom redovnom "osvjezavanju".
Sva ponuda novih i starih priloga vidljiva je tek u rubrici "Arhiva
svih novosti..."
Iz
holandskog grada Alkmaara dolazi sastav naziva A Day's Work.
Tokom protekle tri godine na domacem terenu su uspeli da se
etabliraju kao trazena koncertna atrakcija. Odrzali su preko
100 nastupa u mestima kao sto su: Paradiso, Melkweg (Amsterdam),
Parkpop (The Hague), Bevrijdingspop (Haarlem), kao i u susednoj
Belgiji i Nemackoj. Takodje, nastupali su kao predgrupa sastavima
kao sto su: Snow Patrol, Face Tomorrow, The Spirit That Guides
Us, Sense Field... Do sada su objavili tri izdanja. "Drowning
In What I Beleive" je jos uvek aktelno, a trece po redu ostvarenje
ovog sastava.
Poslednjih
nekoliko godina u rastucu USA koncertnu atrakciju spadaju i
momci iz sastava - AFROSKULL. Cestim i brojnim "live" nastupima
skrenuli su paznju na sebe i svoju muziku koja predstavlja
miks New Orleans i New York psihologije i energije. Na njih
su uticali, kako sami kazu, verovali ili ne, George Clinton
i njegov electro pristup, Frank Zappa iz svoje jazzirane faze,
jednako kao i Black Sabbath iz prvog perioda, sa Ozzy Osbournom.
U bazicnoj postavi su kvartet kojeg cine - gitarista i autor
Joe Scatassa, bubnjar Jason Isaac, klavijaturista Matt Iselin
i basista Dan Asher, ali studijski i koncertno su maksimalno "prosireni" velikom
duvackom sekcijom i, po potrebi, dodatnom instrumentalistickom
podrskom.
Kvartet
Auralast dolazi iz Arizone. Formirali su ga pevacica Donna
i gitarista Michael. Bilo je to relativno nedavno, 2003. godine,
i vrlo brzo nakon sto su im se pridruzili basista i bubnjar,
krenuli su u studio, snimili su materijal, koji se pojavio
na njihovom debiju. Za tekstove su bili zasluzni Donna i Michael,
dok je gitarista komponovao muziku. Inace, na albumu se naslo
10 numera, od kojih samo jedna nije rad benda, a rec je o kompoziciji "In
The Dark" - Billy Squiera. Auralast pokusava da "pomiri" tvrdu,
ostru, rifovima naglasenu pozadinsku paljbu, sa umilnim vokalima
pomenute Donne.
Norveska
muzicka javnost sa velikom paznjom posmatra i informise o povratku
veoma poznate pevacice - Bente Smaavik. Nekada je svojim glasom
stajala iza veoma cenjenih sastava - Blonde On Blonde i Perfect
Crime. Inace, njena karijera parkticno, sa pauzama, traje od
1978. godine. EP "Mature" je uradjen u sopstvenoj reziji i
produkciji, i na njemu se nalaze tri pesme: "Baby Love", "Can't
Get Over You" i "Leaves In The Wind". Dve poslednje su autorsko
delo njenog prateceg benda (T. Hillestad, J. I. Andresen i
E. Pettersen), a prva, "Baby Love", cover je poznatog songa
kojeg je svojevremeno izvodio crni rock / funk sastav - Mothers
Finest.
Karijera
Brian Lindsaya traje vec vise godina. U New Yorku i okolini
svirao je i saradjivao sa velikim brojem muzicara i bendova,
sa kojima je snimao i albume. Tokom svih tih godina snimio
je preko sto pesama, koje su izvodili i drugi izvodjaci / sastavi,
i moze se reci da je kao autor stekao respektovan status. Na
svom solo albumu radio je pune dve godine trazeci one prave
pesme koje ce ga na adekvatan nacin predstaviti kao singer-songwritera.
I izgleda da je u tome na najbolji moguci nacin i uspeo. "The
Crossing" je album sa 12 autorskih tema koje ga promovisu kao
singer-songwritera, cija muzicka resenja dodiruju formu rocka,
rhythm and bluesa, soula, i drugih, tipicno americkih izrazajnih
elemenata.
Nekoliko
sezona unazad na svedskoj underground sceni koja je orijentisana
ka electro / industrial prici, deluje sastav naziva Cryonic.
Njih predvodi glavna licnost - Daniel, a do sada su u vlastitoj
diskografiji uknjizili 3 Demo EP ostvarenja - "Digital Encryption" (2002.), "Artificial
Dreams" (2003.) i "Distorted Fantasies". "Distorted Fantasies" se
sastoji od cetiri povezujuce teme, naziva: "Reboot", "Mute", "Artificial
Dreams" i "New World / Arrival", od kojih po mom misljenju
drugi song sa izdanja, "Mute" odnosi najvise pohvalnih epiteta.
Cryonic pokusavaju da pronadju svoju izrazajnu formulu, unutar
pomenutih zanrovskih resenja, sto nikako nije jednostavan izazov
na danasnjoj haoticnoj world sceni.
Kako
glasine kazu, Dead Chretiens su "drunk" legende kanadske punk
scene i pravi D.I.Y band. U njihovom radu nema kompromisa,
sve je neupeglano, prljavo, direktno i brutalno. U postavi
su kvartet, a predvodi ih pevac J. Othmer koji je i glavni
urednik "Spunk" zinea. Bend bi mozda uskoro trebao da se preseli
u Otawu, ali na njihovoj teritoriji prakticno nema nikog ko
ne zna za njih a da je na neki nacin ukljucen u punk pokret.
"A
Fistful Of Records" je nova izdavacka kuca iz Utrechta, Holandija,
cija "politika" je okrenuta objavljivanju vinilnih izdanja.
Za sada su realizovali dva 7 inchna EP-a, a jedno od pomenutih
je i izdanje, takodje, holandskog akta - EL ZOMBIE. Bend radi
u postavi dua - gitara + bubanj, a ovo je njihovo drugo po
redu EP ostvarenje. Prethodno su realizovali tokom 2003. godine.
Materijal je snimljen u utrechtskom studiju "Moskou", a na
njemu se naslo 4 numera - tri sa pevanjem i jedan intro, a
nazivi su im: "Extinct Myself", "Depressor Man", "Stinky" i "I
Got A Hit".
Od
1999. godine na italijanskoj underground sceni aktivan je i
sastav koji se odaziva imenom - FE*DUP. Do sada su objavili
dva Demo izdanja i nisu uspeli puno da skrenu paznju javnosti
na rad van granica svoje zemlje. Dolaze iz Padove i rade u
postavi kvinteta, a ucestvovali su i na nekim kompilacijskim
izdanjima, od kojih vredi istaci izdanje - V. A. - "Akompilation", "Akom
Productionsa". "Last Day Of The Life", ako nista drugo pokazuje
resenost grupe da u svom predstavljanju bude originalna.
Koreni
nemackog sastava Firesign datiraju od 1998. godine, kada su
ga osnovali lider grupe gitarista Steve Heyden i bubnjar Klaus
Enderlin. Tokom dolazeceg perioda objavili su dva izdanja - "Fourplay" (1999.)
i "Wheelin 'n' Deelin" (2001.). Prosle, 2003. godine, u sopstvenoj
reziji su objavili novi full-length - "Truth Or Consequences".
Firesign su na terenu hard rocka u najboljem znacenju te reci.
Mnogi ih porede sa bendovima kao sto su Thin Lizzy ili UFO,
ali takva poredjenja treba tek uslovno prihvatiti. Takodje,
bend ima odredjeni izvodjacki otklon ka amerikanizovanoj southern
rock prici, no, takodje, i ovakvo poredjenje dolazi iz nekog
drugog plana.