ZIMZELENA DJEVOJKA SA SELA
Slučajno u kućnoj arhivi imam sačuvan
novinski zapis iz magazina "Ćao", datovan u septembar 1989. godine, u kome se
prvi put pominje "lepa Severina Vučković, velika nada splitske scene", pobjednica
muzičkog nadmetanja "Daruvarski susreti", laureat titule "Najbolji pjevač amater
na festivalu u Maglaju". Mnogo je talasa udaralo o leute ukotvljene u gradu
pod Marjanom od tada, a natapirana tinejdžerka postala je Seve Nacionale, hrvatska
pop ikona, neprikosnovena na top-listama, ideal vlažnih muških snova od Vardara
pa do Triglava, jedini istinski zapadni pandan koleginici iz Žitorađe.
Malo ko se još sjeća posljednjeg Severininog CD-a, jer je ono što mu je uslijedilo pravo otjelotvorenje postulata modernog pornokratskog društva u kome je sve na prodaju, izloženo i "na izvol'te". Danas i vrapci znaju za home-made porno video popularne pjevačice (možda ga jedino oni nijesu još odgledali, no, sumnjam...) i za policijsko-sudsko-pravni galimatijas nastao nakon njegovog javnog prikazivanja. Romansa sa "čovjekom sa vrpce", te znojava fiskultura u jahti pomenutog, postale su dio svakodnevice dokonih domaćica uz sjeckanje crnog luka i ispijanje druge kafe, a (gle slučajnosti!) upravo su ta dešavanja u direktnoj uzročno-posljedičnoj vezi sa prodajom novog nosača zvuka. Severinin muzički odgovor je bio rukavica u lice javnosti gladnoj senzacija, i tu prije svega mislim na maksi-singl koji je prethodio "pravom" izdanju.
Došao sam do te prethodnice albuma, singla "Bojate Bane Buski", inspirisanog indijskom muzikom, i ostao razočaran prazninom, nategnutom teatralnošću i željom da se pošto-poto Seve lansira u ozbiljnije forme. No, lako se uvidjelo da je dodatak singlu, u suštini, centralni dio mini-projekta: kratki šaljivi film "Gdje je nestala Slovenija" bila je osveta uvrijeđene žene, podmukli udarac nogom tamo gdje se teško može braniti, a reditelj Peđa Ličina spustio je ostvarenje na nivo udovoljavanja egu kraljice cro-popa.
Iz svega navedenog, očekivao se mlaki, ali vrcavim peckalicama pun album, međutim, za divno čudo, barem u pet, šest naslova Vučkovićeva se dobrano približila cilju nametnutom i u samom (inteligentno smišljenom) nazivu albuma - "Severgreen". Odstupila je od plesnih podijuma (izuzev u nepotrebno uvrštenoj, ispraznoj numeri "Iz glave"), priklonila se nešto kompleksnijim kompozicijama, uz pametan odabir autora. Prvi singl je "Hrvatica", puna dvosmislenih erotskih konotacija i aluzija na sopstvenu promiskuitetnu komponentu, no, puna arhaičnih muzičkih rješenja u modernoj formi. Efektno smjenjivanje svinga i "la-la-la" refrena, nesumnjivo će požnjeti hiper-uspjeh, a gostovanje druge lige hrvatskih repera i napad na prvu ("Sikiriki, kokice...") šlag je na tortu kontraverznosti u tekstu. Istoku naginje uvodna numera "Adam i Seve", prošarana narodnjačkim trilerima i implicitnom seksualnošću, a ovom drugom mirođijom itekako je začinjena i "Ma daj", vesela šansona u kojoj se osnovna tema ponavlja do besvijesti, ali nikako i do dosade.
Numere sporijeg tempa odskaču kvalitetom, i u njima je Vučkovićeva pokazala da nije samo lutka sa naslovne strane, već zaista dobra pjevačica lijepog glasa. Sjetom prošarani "Broš" otvara niz, a nastavlja ga "Nit sa tobom, nit bez tebe", široko postavljenog refrena u kome Severina pokazuje zašto je na pozicijama na kojima se nalazi. Neočekivano, na repertoaru se našla i "La Llorona", legendarna numera o "Mariji, najljepšoj djevojci na svijetu" koju je proslavila Džoan Baez, ikona hipi pokreta šezdesetih.
Vučkovićeva, osim u banalizovanom srceparajućem prepjevu, nije puno odstupila od originala, čak i vokalizacijom podsjećajući na čuvenu hispano pjevačicu. Šarene šlager sedamdesete oličene su u Arsenovoj kompoziciji "Sama na sceni", toliko tipičnoj za njegov lirski iskaz da je ljubitelji ovog šibenskog pjesmara s lakoćom prepoznaju i u Severininom izvođenju. Gdje je otac, tu je i sin - Matija Arsenov, uz još dva džez muzičara, utisnuo je pečat u jedinu autorsku kompoziciji splitske pjevačice, kreiravši salonski smooth-jazz broj, zasigurno najbolju numeru u dosadašnjoj karijeri Vučkovićeve.
"Severgreen" je za tržište Srbije i Crne Gore izdao "City Records", a u originalnom pakovanju ovog nosača zvuka, multimedijalni CD donosi i tekstove pjesama, fotogaleriju, wallpapere, instrumentale kompozicija, nagradnu igru, te kratki fim sa maksi-singla. Šarena kićanka "djevojke sa sela", za svakog po malo, za svakog po nešto. Zlobnici bi rekli da bi još jedan mali filmski dodatak znatno poboljšao ionako dobru prodaju albuma, ali to su ionako samo zlobnici, i ne treba se opterećivati njima.