Album ex-postave Yammat. Onda znate o čemu je riječ...
Otvoreni Radio i nekadašnji glazbeni post-adolescentni magazin "Nomad"
koji su Yammat predstavljali kao "nove nade" cro-popa, imali su
debele razloge za to. Yammat je svakako u vrijeme svojeg postojanja imao solidne
radiofonične kompozicije i nekoliko dobrih skladbi, no međutim, nikada nije
bio opće prihvaćen kao pop produkt s visokim komercijalnim učinkom poput Severine,
Ivane Banfić ili Huljićevih proizvoda.
Današnji nastavak ovog, ne pretjerano slavnog sastava, jest album ostatka
Yammata kojeg čine Nenad Bordugan i Maja Posavec (uz još tri člana i pridruženom
postavom), koji su upakirali 13 vrlo dobrih plesnih pop pjesama otpjevanih
na hrvatskom jeziku. Finoća koja im je na prvom mjestu je stalno prisutna,
a lepršavi i optimistični tekstovi o romantici, ljubavi, zanesenosti, emocijama
i sitnim erotskim insinuacijama se i dalje nastavljaju, no u svemu tome manjka
"drskije" krvi koje su primjerice imali Bastardz, Jinx ili daleko
kreativniji izvođači poput Boe, U škripcu, Idola, te znamenitih new-romantics
izvođača Visage, Classics Nouveaux ili primjerice sjanih art-pop-jazz-rockera
Steely Dan (a i Stinga) s kojima su sličnosti više nego očite.
Svih 13 skladbi na "De Tour" albumu (oznaka na cestama za "obilazak
zbog radova") su vrlo dobri pop komadi u kojima se isprepliću reference
kurentnih down-tempo stilova od acid-jazza, komornog latino dance stila (Gotan
Project), trip-hop-popa (Thievery Corporation), uz nezaobilazan konglomerat
elektronike i bezgrešnih d'n'b taktova u singlu "Gvaš". Međutim,
osim lepršave sjete i romantike s kojom De Tour blistaju, ovdje će se teško
pronaći mjesta za "krv i suze".
Čitav album je previše nevin, kao da slušate dan i noć "True" od
Spandau Ballet. Šta bi falilo da bar na par sekundi na ovom albumu postoji
atmosfera "She makes me wanna die" od Trickija? Kako god, Nenad
je u priloženom press materijalu izjavio "da možda nakon trećeg ili petog
slušanja čitav materijal može postati eventualni pokazatelj kvalitete albuma".
Eventualni ili ...?!
Singlovi s albuma su: ne pretjerano optimistična "Ljeto počinje"
(pop-funky-jazz sa refrenom "...svatko će od nas morat sam kroz ovo ljeto...")
i romantičarska seansa "Mjesec" sa razlivenim Majinim vokalima i
vrlo dobrim efektima duhača, te pozitivnom pozadinskom "klavijaturistikom".
Mada, sudeći po materijalu, ovdje ima još nekolicina vrlo dobrih potencijalnih
hitova, samo je stvar u tome što se njihova karakteristika previše oslanja
na "urbano" gdje manjka slama, krumpir, fićo, trula daska i jadan,
siromašan život Balkanaca. Previše jet-seta. Jednosmjerno, samo za superluksuzne
automobile koji se kupuju na kredit i klubove gdje pivo košta 5 eura.
Sve je super, samo imam osjećaj da su Minimum System Requirements, Spina
i Samt & Keper Quartet puno toga dalje, jednostavnije i dublje napravili,
a još uvijek nemaju albume. Hm? Komercijalno? Da. I vrlo skupo. Otmjeno. Svileno.
Previše šminke. Previše. Pretjerano. Baš za nestvaran svijet Otvorenog Radija
kojeg ionako nitko ne doživljava kao "kult". Što znači miljama daleko
od Radija 101 ili nekadašnjeg John Peel Sessiona na BBC Radio 1. Moderno i
ništa više. Bezbjedno k'o mlijeko.