Povodom izlaska debija, Afion
priređuje i veliki promotivni koncert u maloj dvorani Vatroslav Lisinski -
15.12.2006. (petak).
Ovaj sastav nije potrebno posebno predstavljati na našim stranicama budući
da ga neprekidno pratimo od samog početka kada su održali jedan od svojih
ranih nastupa u sisačkom "Ozonu" prije nešto manje od dvije godine.
Album koji su konačno uspjeli ostvariti, nakon dvogodišnjeg rada, predstavlja
ih u odličnom prozračenom stilu koji je zahvaljujući studiju "Šišmiš"
(Velika Gorica) i produkciji Švigija.
Njihov fuzionistički smisao za folk, ethno i varijacije na temu rock (i sukladnih)
ritmova uobličen je kroz 14 skladbi na način kako to uobičavaju raditi na
nastupima uživo. Uz 8 skladbi koje se nalaze na njihovom prošlogodišnjem demo
materijalu ("Baroš, oj, Barica", "Alaj, alaj, Jano", "Slavuj",
"Marijo (deli bela kumrijo)", "Ciciri miciri", "Okruglo
zeljiče", "Duni mi, duni" i "Bratec kosi"), ovdje
se nalazi i 6 "novih" kompozicija uglavnom uzetih iz područja makedonskog
folka - "Devojče, devojče", "Jovka Kumanovka", "Stamena",
"Goranine, ćafanine", uz izuzetak bosanske sevdalinke "Anadolka"
i međimurske "Dej mi, Bože".
Sve ove skladbe Afion je tijekom svojeg dvogodišnjeg rada nadebelo odradio
prilikom mnogobrojnih koncerata, tako da je samo snimanje u studiju za njih
manje-više bila čista stvar tehničkih i produkcijskih finesa. Tako su neke
skladbe dobile dosta novijih elemenata (poput prostorne produkcije, širokog
zvuka i na momente "raštrkanih" efekata), dok se za prvi singl "Baroš,
oj, Barice", kao i nekolicinu skladbi primjećuje vokalna prilagodljivost
Lidije Dokuzović i višeslojna svirka gitare Danijela Maoduša koji su u principu
osnovna (i vrlo čvrsta) nit ovog naoko mirnog i staloženog seksteta.
Posebni dojam ostavlja "novija" pjesma "Dej mi, Bože"
koja je odsvirana s gotovo snenim jazz-pop ugođajem u maniru Stinga (početak
skladbe ima pozadinsku violočelonsku harmu), "Bratec kosi" gdje
su upotrebljeni maniri ukroćene simfonije, eksperimenata, pa čak i laganog
prizvuka avangardnog rocka (poput Sonic Youth), te odlični aranžman, "Marijo",
gdje se ispoljila sjajna veza gitare, bubnjeva Nenada Kovačića i flaute Tatjane
Bijelić.
Osobno, nekako mi se čini da su Afion s ovim albumom daleko bolji u onom
pogledu kada su skloniji "eksperimentalizaciji", nego li samom pogledu
u čisti ethno zvuk koji je ionako njihov osnovni temelj. Ako se izostave povremeni
producentski "kakofonski" ispadi u "crveno", po svemu
prikazanom, ovo je odličan ethno-album koji će u budućnosti predstavljati
veliku snagu ovozemnog world-musica.