SAC
Over There
(D.I.Y., 2007)
Volite li Yammat, Detour, Enigmu, The Art Of Noise, stare new romantics (posebice
Human League, Visage i Ultravox) i mnogo fine plesne elektronske pop-glazbe
(Vangelis, Jean Michel Jarre, Depeche Mode, čak i Supertramp "Breakfast
In America"...)? Ako volite, onda je Sac najbolja preporuka za vašu novu
stereo-ramu uz koju se može nesmetano i bezbijedno voditi ljubav, pijuckati
otmjeni koktel i uživati u blagodatima Ťmondenogť života na visokom jet-set
nivou. Iznenađujući rad koji dolazi iz Varaždina!!!
Sastav potpisuju Sara (vokal), Hana (tekstovi i prateći vokal), Fucka (sax)
i Sac (glazba i produkcija), te se na posve jednostavno dizajniranom omotu
predstavljaju kao projekt-sastav iz Varaždina. Album sadrži 9 kompozicija
koje odlikuje plesna elektronska pop glazba u rasponu od ranih početaka electro-popa
(Human League, Eurythmics, Soft Cell...), preko ambijentalnih kružoka Jean
Michel Jarrea i Vangelisa, laganijih soft electro eskapada The Art Of Noise,
do sofisticiranijih oblika jazz-electro-acid-popa, te finih slow-down d'n'b
i house ritmova. Vrlo lijepi kolorit elektronskih plesnih pejzaža koji su
prikazani kroz čitav tok albuma podsjetiti će na velike romantičarske uspomene
iz 80-tih (posebice na klavijature Visagea i Ultravoxa, te na idilu ponekih
skladbi Classics Nouveaux).
Težište (ovog Do It Yourself) albuma orijentirano je na slojevite instrumentalne
glazbene zahvate (uvodna "Gray day", Humanleaguovska "Race",
te "Happy days", "Where to?"), dok se tek u nekolicini
pojavljuju vokali (fina i lepršava "Spring", koja djeluje kao da
je urađena pod Art Of Noise palicom Trevor Horna, zatim hitoidna "Secret
escape" i vokalno samplirana "August"). Jedina kompozicija
odpjevana na hrvatskom jeziku je pretposljednja, "Tamo", koja je
i mogući hit albuma zbog svoje izvorne jednostavnosti koja pršti od pritajenih
emocija, patetikom nabijenih vokala Hane i Sare, romantičnog teksta za "medeni
mjesec", promatranje izlaska i zalaska sunca, te suvremeni i u njihovom
slučaju pritajeni d'n'b ritam. U pojedinim skladbama pojavljuje se čvrsti
oblik ležerne patetike najfinijeg jazz-soul-popa poput Sade ili zanesenog
emotivnog romantičarskog segmenta Bryan Ferrya i Roxy
Music (posebice faze albuma "Flesh & Blood" i "Avalon"),
a svu suvremenost Sac, odnosno ovaj album crpi iz veoma širokog kataloga današnje
elektronske plesne glazbe s početka 21. stoljeća.
Nema se što zamjeriti, ovo je veoma dobro prostudirani glazbeni rad koji
je spojio staru ostavštinu (i vrlo vrijednu) s novovjekovnim trendovima (sitni
samplovi, hip-hop, vokoderi, obogaćena produkcija...) u vrlo visokoj, usudio
bih se reći i svjetskoj klasi. Sve je odsvirano besprijekorno dobro, album
odiše finom, sjetnom i zanesenom romantikom, pritajenim seksipilom i vrlo
dobrim aranžmanskim potezima. Ocijena: 8