One Piece Puzzle
"13 zlatnih hitova" (Menart, 2009.)
Za početak se predstavi, kako se zoveš, odakle dolaziš,
koliko imaš godina, po horoskopu, šta radiš u životu...
Ovim nesuvislim upitom koji zvuči kao da je izrezan iz nekakvog
studentskog radijskog intervjua, grupa One Piece Puzzle otvara svoj CD ambicioznog
naziva
"13 zlatnih hitova". Sve odgovore na upite iz uvertire, grupa nudi kroz pojedine
skladbe koje se nižu na CD-u, a ako se desi da neko slušateljsko uho propusti
dokučiti ovaj konceptualni pristup, tu je odjavni zvučni zapis gdje se čitavih
35 minuta mantrično ponavlja "Neću stat!".
Ako je suditi po onome što je bend smjestio na razmeđu uvodnog
pitanja i odjavnog odgovora, koji zbog njegove ustrajnosti ne možete ignorirati,
nema
razloga sumnjati u ono što nas ovaj bend želi uvjeriti... Ma, kako se sutra
zvali, bilo svojim aliasima ili eventualnom promjenom imena benda, ma gdje
god se zemljopisno smjestili, One Piece Puzzle, točnije Ratka Rural, Bartol
Juha, Armageljon Espaljon i gospodin T., definitivno nemaju namjeru stati,
kako sa radom, tako ni na prvom albumu. Ostalih je dvanaest skladbi dalo
dovoljno materijala da se svaki poklonik modernih glazbenih strujanja nadraži,
no ne i zasiti, pa se bez pretjerivanja može reći kako se već po izlasku
prvijenca, jedva čeka realizacija danog nam obećanja. Stoga, hoćemo nastavak!
U jednom drugom tekstu koji se doticao koncertnog nastupa
grupe, suflirao sam kolegi Popovskom, (što je isti i prihvatio) kako sam
uvjeren da je One
Piece Puzzle trenutno najjebozovniji bend u regiji, i to ne nužno zbog djevojke
pred mikrofonom. Tajna je u energiji koja u svojoj esenciji nije brutalna,
već dapače vrlo zavodljiva, rezultat čega je činjenica da One Piece Puzzle
na slušatelja djeluje poput jurećeg zahuktalog stroja, kojemu se ne želite
ukloniti s puta, već dapače, priželjkujete neka vas pregazi svom silinom.
Upravo takav učinak ima ovaj CD na slušatelja. Mazohistička želja za srazom
nekoliko desetaka tona zvučnog mehanizma, s par desetaka kilograma ranjivog
mesa, baš na tragu jednog dijela teksta iz "Princeze Polucije" ("Osakati
me, obilježi me, da se skupim, svinem, zgrčim od bola...").
Da bend gazi, jasno je već kod prve skladbe "Želim biti
Seljak-veseljak" koji je načeo slušateljevo uho light motivom "Neću stat",
jednostavnom gitarskom
dionicom i ubitačnim industro taktom. Tim ritmom grupa s tek oscilacijama
u tempu koje ovise od pjesme do pjesme, pumpa do kraja minutaže ovog nosača
zvuka. Da nas ne zabole uši, i da materijal ne uđe u prazan hod, skrbi Ratka
svojim gdje kad maznim glasom, a po potrebi i prodornom i ljutom jekom koja
zvuči kao da prva dama riječkog rocka svakog jutra grlo ispire žiletima.
Također, ma koliko album bio čvrst, pametno je omekšan sampleovima i pokojom
trubom i klavijaturama, a našlo se mjesta i za orgulje. Ovakva kombinacija
materijal čini dopadljivim jednako koliko i sirovim, što prihvaća sve postulate
industro-popa, u koji se članovi benda sami pozicioniraju.
Tekstualno bend šeta kroz naočigled nepovezane čudne misaone
forme, koje su tu tek u službi glazbe. Tom mišljenju ne odmaže skladba "Tuć
Tuđu Babu"
koja se čini poput šizoidne brojalice... "Tuđom babom tuć tuđu babu, ja
i tvoja baba u hladovini hlada...". Ako nam je to lako prihvatiti kroz vizuru
ljubičastog
(inače, omiljene boje šizoida) gdje se na vizualnom planu kao dokaz nudi
podeblji pramen Ratkine grimizne kose, i jednako toniranog covera albuma
(kojeg je,
treba spomenuti, odlično dizajnirao Goran Butorac Frenki), razuvjerit će
nas sve što će na albumu uslijediti.
Možete misliti kako se OPP bavi parolaškom politikom, no
ipak, o čemu god da pjevali, pa bilo to droga i samodestrukcija, paranoja
ili sladostrašće,
napuhane veličine ili uvjetovanje opstanka kroz dogmu, oni samo ukazuju na
postojeće stanje iz okružja. U tome su svakako bitni bljeskovi poput stihova
"Drobim, razvaljujem, sebe, sve..": "Bolje kurac u ruci nego pamet na grani",
"Vijagru u hostije", "Ja sam svoja muza, moje vrijeme tek dolazi" ili "Mi
bi se sad jebali, pitanje je s kim..." dok bi tekst pjesme "LSD" mogao
svoje mjesto bez većih problema naći u ustima naratora kao uvod u kakav budući
bladerunnerovski SF film.
S obzirom da je album "13 zlatnih hitova" sniman
na nekoliko lokacija, i da je proces zapisa potrajalo godinu i pol dana,
zanimljiva je prisutnost
cjelovitosti, bez osjetnih prijelaza u skladbama. CD zvuči kao cijelost
izrezana iz jednog komada, One PIece Puzzle u pravom smislu riječi, što
samo govori o karakteru članova benda i uspješnom prijenosu zamisli na
vrpcu. Pridodamo li k tome, konceptualnu odrednicu, bend je opravdao
ime, očekivanje i trud.
Čestitke na albumu, Rijeka ima još jednu vrsnu ispunu u
nemaloj zbirci dobrih albuma.
"13 zlatnih hitova" (Menart, 2009.): "Invokacija" /
"Želim Biti Seljak-veseljak / "Tuć Tuđu babu" / "Derem! Rokam! Guzim!"
/ "Paranoja" / "Mala Voćka" / "Ne jebi bez kurca" / "Žnjiha" / "Princeza
Polucija" / "OPP" / "LSD" / "Mala i Medo" / "Kanta Meda" / "Neću Stat"