Recenzija – DEMO IZVOĐAČI 2009., 6.dio
Novi dio edicije donosi vam prvo izdanje niških EBM zvijezda, Figurative
Theatre za Slušaj najglasnije, još jedan odličan sastav iz Srbije, Third
I i dva albuma koji su u svojoj domeni prilični rariteti.
FIGURATIVE THEATRE - Stories Of Dada Volume 1 - L'Etre et le Neant
(2009, Slušaj najglasnije/ Dark:Scene Records 033)
Evo, desilo se da su i
kultni niški EBM majstori na čelu sa Peđom Živanovićem odlučili ponešto iz
svojeg repertoara ponuditi još kultnijem Zdeni Franjiću
što je izuzetno pohvalna gesta kojom su konačno spojena dva underground velikana.
O ovim vrsnim i veoma zabavnim Nišlijama sam već toliko toga pisao da mi
se jednostavno ne da više ispisivati nekakvu novu priču koju bih morao vrtjeti
u krug. Budući da se priprema i cjelovita knjiga o izdanjima Slušaj najglasnije,
o Peđi i kompaniji biti će nezaobilazno navedena ona osnovna biografija...
Ovo je deveto službeno izdanje Figurative Theatre gdje su se pozabavili svojim
uobičajenim plesnim EBM postulatima u različitim varijacijama, a prvo izdanje
albuma objavljeno je za još jednu također čuvenu i vrlo mladu independent
neprofitnu etiketu Dark:Scene Records (www.darkscenerecords.co.nr) iz Novog
Sada koju je 2008. pokrenuo još jedan veliki i perspektivni entuzijast Mihajlo
Obrenov - MiKKa, inače član novosadskog industrial gothic-rock banda DreDDup.
Evo, ovdje na okupu imate već tri underground velikana, a nastavite li recenziju
čitati do kraja, biti će ih još...
Na ovome radu FT su uklopili dvije otprije poznate skladbe poput mračno rasplesane
"Emotional loser" (s brojnim vokalnim samplovima Katarine i Peđinim insinuacijama
na Ian Curtisa) s kompilacije "Standing Still After All Those Years 1999-2009"
(2008, Dark:Scene Records 013) i također mračniju EBM "Bad moods - electric
dreams" sa split EP-ija "Split EP" (2009, Dark:Scene Records 021) kojeg su
kolaboracijski podijelili sa beogradskim freakom Gabriel Savić Ra, dok je
ostatak materijala sastavljen od najnovijih i do sada neobjavljenih radova.
Da se ne napravi nepotrebna zbrka zbog gomile i gomile materijala koju Peđa
i njegovi FT rade i izbacuju gotovo danonoćno bez predaha, s one knjiške
strane valja pogledati sistematski korak po korak ovaj album jer ova ekipa
već punih deset godina radi pravu novu historiju srpske electro i EBM scene
koja će se, tko zna, možda jednog dana učiti kao sastavni dio visokog školskog
glazbenog obrazovanja. Imali smo Stevana Mokranjca, Ivana Zajca, Vatroslav
Lisinskog, Boris Papandopula, Ivu Maleca, Milka Kelemena, Dubravka Detonija
i ine velikane klasične i moderne klasične glazbe koje smo učili u školama
kao obavezni pripadajući dio ovozemne zvučne kulture, pa naposljetku, zašto
se za nekih tko zna koliko godina ne bi u program uveli i ovi prijatni elektronski
plesni ekscentrici koji su otprilike vrlo bliski najsnažnijoj strukturi pripadajuće
i vrlo bliske scene s Kraftwerk stjegonošama o kojima će svi glazbeni udžbenici
početi govoriti kada ih više ne bude, te kada im netko od elitno vladajućih
struktura podigne spomenik i javno oda priznanje za nevjerojatan inovativan
doprinos najsuvremenijoj glazbi 20 stoljeća. Shodno tome, FT su pravi sljedbenici
Kraftwerk postulata s dakako, uplivima u mnoštvo glazbenih resursa u posljednjih
20-tak godina.
Uvodna "Fell me" donosi jednostavne smjernice minimalističke elektronske
plesne glazbe u kojoj se prednost daje gradacijskim melodijama, psihodeličnoj
atmosferi koju sačinjavaju vokali satkani od prijatnih i emotivnih pozadinskih
uzdaha i lebdećih konstrukcijskih harmonija, te je vrlo umješan korak u moguće
novo poglavlje rada. Moguće, ne želim ništa sugerirati umjetnicima koji su
bez ikakve sumnje veliki i još uvijek neprepoznati umjetnici. Odlična skladba!
«Utilize, synchronize..cyber me baby» može idealno poslužiti kao paralela
sa Kraftwerk; Peđin vokal je vokodiran, ritam je stupnjevan, fino ugođen
između klasičnog electro-popa i industriala, atmosfera je mračnija, no minimalizacija
kojom glazbenici šaraju nikako nije poput copy/paste bezidejnih kreatora
koji ne znaju gdje bi sami sa sobom. Jedina zamjerka skladbi jest nedorečenost,
tj. manjka joj adekvatan finiš, onako blago rečeno, ušli su u jedan odličan
plesni ambijent kao da se tek pripremaju za, hm, "Radio-activity"... Ako
ikada više bude šanse, njih bi trebalo staviti kao predgrupu Kraftwerk. Vrlo
plesna EBM «Discordia» donosi tipičan pop-format u kojem su dozvoljene igrice
na račun repetirajućeg haiku teksta, dok žestoka "Harder, louder" priziva
najprepoznatljiviji oblik D.A.F. u najjednostavnijem izdanju s vrlo umješnim
aranžmanom gdje se kao, naravno, repetirajući vokal pojavljuje (hm?), Katarina,
inače Peđina supruga. Možda sam u krivu, ne znam i ne bih se kladio jer ovi
čudaci znaju napraviti štošta. Ovdje također manjka 'ono nešto' da bi bilo
savršeno, a to je cjelokupni smisao pjesme. Inače, aranžmanski u sklopu od
4'12'' je fantastično. Samo da podsjetim, Normal su sa svojom najjednostavnijom
«Worm letherette» ostavili trajni pečat u EBM-u da to jednostavno nije normalno...
Pa, uostalom i prema tom naputku treba i podosta kompozicija s ovog albuma
gledati. Plesni i vrlo brzi, skoro pa techno/trance pop-EBM instrumental
«Satori in Paris» (veoma pogodan za špice, najave emisija, reklame, foršpane,
odjave, diskoteke...) vrlo dobro dođe za promišljanje o prethodnom materijalu,
dok je posljednji FT komad na albumu "Transmission final" ugodan instrumentalni
plesni chilli-out u mekanom, ambijentalnom, pomalo funky i pop raspoloženju
poput Zvuk Broda ili sasvim razniježenih Dbau iz Prijedora kada zađu u letargičnije
i mirnije electro sfere. Ovdje namjerno ne želim spominjati svjetske vedete
jer ih u ovome fahu ima zaista mnogo, no FT su i ovom prilikom dokazali svoj
visoki kompozitorski rejting.
Posljednji dio albuma su dva remiksa koja su svoja priča za sebe. U prvom,
vrlo plesnom "Another system" gostuje im još jedna underground veličina -
Regeneratoremp koju će te s vremenom otkriti, a u posljednjem "Satori in
Paris" nitko drugi nego li Tearpalm, jedan od možda i najintrigantnijih i
najsamozatajnijih ambijentalaca s ovog područja koji je plesni instrumental
usporio, obogatio efektima, obojio ga novim spektrom zvukova, laganih glitch
primjesa i sve okrenuo u elektronsku simfonijsku psihodeličnu strukturu gradacije.
Ma, nema ljepše nego da ti Tearpalm završi album...
Znam, mnogi će zamjeriti svim mojim hvalospjevima koje redovito dajem Figurative
Theatre otkako sam saznao za njih, ali ovi ljudi se znaju radovati i znaju
uživati u tome što rade kao što su se Kraftwerk radovali u pjesmi "Computer
love" sa 'I need a randevou with my databet'. Bez ljubavi nema niti emocija.
A njihove emocije na ovome albumu sežu od gorke brutalnosti do prekrasne
ljepote, te su zakukuljene u duboki svijet kojim su okruženi. Oni ne govore
kao srditi i razbarušeni punkeri 'fuck the system' i 'fuck off', oni na vrlo
miran, staložen, plesan i ekscentričan način govore iste stvari na profinjen,
minimalistički, te kao što sam naziv albuma kaže 'Dada'-istički način.
Peđa, vođa banda, glavna misaona i glazbena karika ovog banda živi 100% život
razmišljajući o svojem radu i kreacijama koje neprekidno usavršava, te nikako
ne bi bilo iznenađujuće da ako mu se pruži prilika ode u glazbenu karantenu
i osmisli neki novi, suvremeni "Radio Activity", "Trans Europe Express" ili
"Man Machine", jer je duhovno i kreativno posve snažan i moćan da napravi
nešto zaista nevjerojatno u sklopu moderne tehnologije, filozofije, umjetnosti
i glazbe s kojom barata. Samo mu treba podrška, a za ostalo se ne treba brinuti.
A i da još netko kapne neku kintu, koji miljunčić eura ili dolara, rodio
bi se novi "Tour De France Soundtrack". EI Niš nije uzalud bio vodeća jugoslavenska
elektronska tvrtka, dobila je pravog nasljednika tamo gdje se možda i nije
moglo očekivati u vrijeme 'reala iz Niša koji Evropom juriša', ali je počeo
od nule i već mu smiješi poneka nagrada za doprinos glazbenoj ex-Yu sceni.
Barem od mene. A o skromnosti ovog genijalca dovoljno govori i omot na kome
se nalazi stari pohabani Trabant. Što znači, vožnja po autobahnu još nije
niti počela... Ono pravo, tek će doći, bez ikakve sumnje.
Naslovi: 1. Fell me, 2. Utilize,synchronize... cyber me baby, 3.
Discordia, 4. Emotional loser, 5. Bad moods - electric dreams, 6. Harder,
louder, 7. Satori
in Paris,
8. Transmission final, 9. Another system (Remix by REGENERATOREMP), 10. Satori
in Paris (Terpalm's intervenous Mix)
Ocijena (1-10): 8
Web: www.myspace.com/intoleranceismyalterego
Diskografija:
October 21, mini EP (2000)
Sound Ability Algebra (2001)
Analogue Monstrosities (2006)
Disconnected, mini EP (2006)
The Great Industrial Comeback, with DreDDup (2008)
Mind Theatre And Soul Sequencer, split with Dichotomy Engine (2008)
Between Mirror Images Of Hollow World, split with Erekta (2008)
Standing Still After All Those Years 1999-2009 (2008)
Stories Of Dada Volume 1 - L'Etre et le Neant (2009)
FONJA BIG BEND - Tko tebe kamenom, ti njega spermom (2009, Slušaj najglasnije)
Eko, to je to... Prva ploča, ... Prva ploča.
Tko tebe kamenom, ti njega spermom...
Uopće nije teško zaključiti da se iza ovog naslova krije Franci Blašković
i jedna od njegovih novih frakcija koja nije Gori Ussi Winnetou. Tražio sam
da možda slučajno nemaju bilo kakvu web-stranicu, ali nemaju i izgleda da
im se živo fućka za to. Kako u samom uvodniku na omotnici albuma stoji –
'odmah nastupa orgazam... i sve je dezorijentacija; nego jebi odmah – svrši
još prije, jer poslije, ovisan o kretenima u publici bivaš...' Zna Franci
kome šta treba reći.
Elem, u ovoj postavi svirali su Mat Kacotić (bubnjevi, nacionalnost - neopredjeljen),
Slavko Škatarić (tromblon, nacionalnost - neosviješten), Ivo Celzijus (gitara,
nacionalnost - jebač), Vanja Grozni (violina, nacionalnost – violinista)
i Mirko Kanfanarić (bas i vokal, nacionalnost - drkađija). Jedan jedini
podatak o njima koji sam pronašao na jednoj slovenskoj web stranici govori
da su
ovaj album snimali u čuvenoj Metelkovoj (Menza pri koritu) 9.II 2009., te
da se Franci (Mirko Kanfanarić) tom prilikom prozvao Franz Valdebeški.
Ali album je dragi ljudi jeben, jeben, eben, ben, en, n. No.1 u ovoj usranoj
situaciji i totalno govori na metaforički način ono što neki legendarni albumi
ex-YU novog vala nisu smjeli reći, a Franci sa ovom frakcijom govori sve
što mu je na pameti. Ako nikad do sada niste okusili najjebeniju spregu Captain
Beefhearta & His Magic Banda, Frank Zappe i Mark E.Smitha & The Fall,
ovdje će te to doživjeti na 100% siguran način. Moj genijalni pokojni prijatelj
John Peel je odlično rekao za The Fall da su uvijek drugačiji, a uvijek isti,
a za Francija se može reći da je uvijek isti, a uvijek drugačiji. Takve autore
ne možete jednostavno svrstati u isti koš sa recentnom produkcijom, oni su
zaista drugačiji, čak i kada su loši, a u ovome slučaju, Franci je fenomenalan,
te u mnogim slučajevima Gori Ussi Winnetou u nekoliko posljednjih sezona
puno bolji i originalniji u ovome izdanju. Ovaj album se u nekim određenim
paralelama može blisko povezati s ludilom originalnosti Šarlo Akrobate -
"Bistriji ili tuplji čovek biva kad...", ali za to će trebati vremena
kada se stvari oko ovog (zlo)djela slegnu na svoje mjesto.
Prva stvar "Živina pesn" je totalno luda s nevjerojatnom uvodnom potkom,
a o tekstu da ne govorim u kojeg se uključuje sočna lirska ironija 'po šumama
i gorama naše pičke ponosne, prije ćemo mi umrijeti nego svoju pičku dat
/ neka znade dušman kleti da ćemo mi prije umrijeti, nego svoju pičku dat',
a u aranžman je uključena i "Last fuckin dance" iz repertoara GUW. "Uf, fu
porno, pickin forno" je fuckin' stvar puna funka, punka, dance-rocka kao
da su se spojili Gang Of Four i XTC u najenergičnijoj fazi sa Captain Beefheartom,
Franci ovdje izvikava čak i stihove na engleskom jeziku, dok je "When I was
fool moon" skroz neobična mješavina metala, hardcorea, ambijentalne glazbe,
no najviše asocira na Lou Reeda kada bi se odlučio otići u žešći metal zvuk.
'Nemoj da razumeš, što dalje, smrdljivije', poručuje Franci... "Money for
nothing" je odličan post-punk komad koji uz blues ritam neodoljivo asocira
na gitarističke cake Andy Gilla (Gang Of Four), jednog od najoriginalnijeg
gitarista svih vremena, jednostavno ovo je odfrljena stvar... Reggae komad
"Mortadelarokendrol" u svojem početku baš i ne ostavlja neki poseban dojam
sve dok ne počne kulminacija pjesme sa nevjerojatnim Francijevim vokalnim.
Ostali dio albuma se svodi na žalopojke o izgubljenim sentišima koji nikada
nisu realizirini u ex-YU ("Recenzija na ud libar poezije 'vrime sve posoli'
Drage Orlića"), ili na neobični kraut-rock new-wave / tex mex komad "Zimske
radosti eli snig na pički". Pokušava se Franci staviti i u doom-metal, ali
mu to baš i ne ide (primjerice u skladbi "Šankerska fionda"). Ali bi mogao
i u tom stilu nastaviti, legendi nitko ne bi zamjerio. Ima smisla Franci
s ovom ekipom za svašta i tko zna šta se sve od ovog lucidno hiperaktivno
defektno manijakalno ekscentričnog banda može očekivati.
Naslovi: 1. Živina pesn, 2. Uf, fu porno, pickin forno, 3. When I
was full moon, 4. Money for nothing, 5. Mortadelarokendrol, 6. Recenzija
na libar
ud
poezije 'vrime sve posoli' Drage Orlića, 7. Zimske radosti eli snig na pički,
8. Šankerska fionda
Ocijena (1-10): 7
RAZNI IZVOĐAČI - Your Space, My Friends, Pt.1 (2009, Slušaj najglasnije)
Još
jedna u nizu kompilacija koja dolazi sa Slušaj najglasnije ovaj puta je opsežni
miks u trajanju od punih 80 minuta, a na njoj su sakupljeni direktni
ili indirektni 'myspace' prijatelji Zdene Franjića. Pošto je riječ o uobičajenom
DJ miksu s pretapanjem jedne pjesme u drugu u formatu samo jedne audio trake
(bolje bi bilo da su na bilo koji način izrezane bez pauza), za široki auditorij
biti će ponekad teško razaznati gdje koja skladba počinje, odnosno završava,
no u principu to ništa ne umanjuje kvalitetu samog rada. Ja sam po svojim
osobnim afinitetima izrezao skladbe za vlastitu kućnu upotrebu...
Kompilacija je rađena po sistemu da se pjesme na bilo koji način podudaraju
u svojim atmosferama, pa se tako može podijeliti na nekoliko stavaka. Prvi
dio pripada elektronskom letargičnom plesnom pop zvuku (lagani AESQE - "We
all being somewhere", vrlo dobra slow-down laganica PLAZMATICK & SHALLA
- "Shkriputanje" s prijatnom laid-back atmosferom, ZAGREBGROUND - "Magenta
alkko hal" i CAPISCONNE - "Sirena"), drugi stavak pripada rockerskom,
gitarističkom i ekspresivno eksperimentalnom stilu (post-rock LASLO VASTAG
- "The view
pt.1", starinski akustični delta blues na Johnny Cash način BEBE NA VOLE
- "Pills", IMPROMONDAYS u odličnoj glitch-eksperimentalnoj "Baley / Frith
standard", plesni sympho electro-rock DZLAV - "Cats are gone" i BLASHKO
sa d'n'b komadom "Brix"), dok se u središnjici ovog mix albuma nalaze neke
od
vodećih vedeta etikete Slušaj najglasnije. Uz lidere, samog DJ Zdenu još
iz vremena kada je baratao isključivo sa instrumentalnom matricom na koju
je dodao svoj vokal u dobro znanoj skladbi "Rasprava z Bogom" koja je adaptirana
u vrlo dobrom plesnom remixu sa scratchom, ovdje su šašavi ETUI ETUI u posve
komičnom break beat / big beat / comedy komadu "Rad austrogusarske" (sa samplovima
Cinobera iz Gruntovčana, ha-ha-ha), odličan plesni psihodelični DISCOPATH
u još jednom satiričnom komadu "El incasatore" (kombinacija etna, electro-popa,
neo-folka, cabareta i vrlo zabavnog ironičnog gothica), te dub/reggae projekt
GREEN ZONE u humpa-cumpa letargičnoj psycho skladbi "Busch on the bushside"
koja je na vrlo visokoj razini mjerljivoj sa barem polovičnim Adrian Sherwoodom.
Predposljednji dio kompilacije, zajedno sa Green Zone, nastavlja se u izuzetno
dubokoj free-psycho dub/reggae seansi Nikšić Hrvoja i njegovog TOBOGANA kroz
instrumental "Ninja dub" (a kada će već konačno taj album?). Novo poglavlje
kompilacije otvara se sa nadasve neobičnim i zanimljivim plesnim electro-glitch
komadom "Under water grounds" izvođača pod nazivom HEAD HUNTER koji ima ponešto
od ranog blažeg i ne pretjerano eksperimentalnog Aphex Twin, a onda slijedi
vrlo dobar i vedar plesni komad "Reproduction" POSITIVE CONTACT koji kolaborira
između teatralnog zvuka i insinuacija na Tuxedomoon spojenih sa ranim Human
League, Cabaret Voltaire i electro izvođačima 21. stoljeća, a glavni pečat
kompilaciji daje izuzetan i neobičan broj "Constant extension"
DICHOTOMY ENGINE, solo projekta Dražen Đorđevića iz Kule koji je u nekih
4 i pol minute
spojio draž elektronike, EBM-a, black metala, sympho, gothica i eksperimenata
na vrlo plesan i pop način. Moram priznati da sam njegov zvuk uz nekolicinu
otprije vrlo znanih autora skontao otprve u čitavom ovom miksu... Jedna od
rijetkih i cjelovito odpjevanih kompozicija na kompilaciji je mračan minimalistički
post-punk broj "Obećane zemlje" riječkih KLAUS koji djeluje kao da je sam
John Leckie sjeo za njihov producentski stol u pauzi kada je 1980 radio čuveni
Simple Minds album "Empires & Dances", ali nije mu se dalo dovršavati
i finiširati budući da mu se kava ohladila, pivo ugrijalo, a nitko nije ponudio
novu rundu. Kompilacija završava sa "Fake your sex" NARROW vs. LABOSH koji
su se minimalistički poigrali sa postulatima electro-rocka na copy / paste
način s nekoliko gradacijskih vokala i ritmikom koja otprilike uvodi u album
"Fat Of The Land" The Prodigy. Isto kako i počinje album sa samplovima 'your
space, my friends' uz 30 sekundi domišljatog DJ-mixa, tako i završava ova
vrlo dobra kompilacija.
Šteta je što na omotu ne stoji tko je ovu kompilaciju osmislio, pomno preslušavao
materijale, miksao ih i realizirao jer bi sam 'art' dojam bio veći. Ali bez
obzira na neprisutnost podatka o idejnom pokretaču koji sasvim sigurno nije
Zdena, ovdje je netko s debelim glazbenim i DJ dosjeom upleo svoje prste
i napravio vrlo lijepi kolaž različite glazbe koja teče svojim tokom od vrlo
prijatne plesne elektronike i dubova sve do poprilično zamršenih i ponekad
neshvatljivih psycho/experimental sekvenci.
Nadasve lijepa, osviježavajuća i prijatna kompilacija pogodna za svakodnevno
slušanje koja je lišena bilo kakvog sindroma nesretnog Balkana; može se slušati
nakon teškog posla u firmi, uz sex, pored dobrog pejzaža kada se nakon 200
godina mukotrpnog rada odlučite na ljetovanje i zaboravite sve probleme stvarnog
svijeta, može se slušati kada u kuhinji perete suđe, kada se svađate sa svojim
pretpostavljenima ili nemam pojma kada... Uglavnom, ovo kompilacijsko djelo
nikoga ne može ostaviti ravnodušnim mada djeluje na prvo slušanje samo kao
ugodna zvučna kulisa.
Naslovi: 1. AESQE – We all being somewhere, 2. PLAZMATICK & SHALLA
– Shkriputanje, 3. ZAGREBGROUND – Magenta alkko hal, 4. CAPISCONNE – Sirena,
5. GRAMPS & A
STUNNED VISITOR – Sun seth, 6. LASLO VASTAG – The view pt.1, 7. BEBE NA VOLE
– Pills, 8. IMPROMONDAYS – Baley / Frith standard, 9. DZLAV – Cats are gone,
10. BLASHKO – Brix, 11. DJ ZDENA – Rasprava z Bogom, 12. ETUI ETUI – Rad
austrogusarske, 13. DISCOPATH – El incasatore, 14. GREEN ZONE – Busch on
the bushside, 15. TOBOGAN
– Ninja dub, 16. HEAD HUNTER – Under water grounds, 17. POSITIVE CONTACT
– Reproduction, 18. DICHOTOMY ENGINE – Constant extension, 19. KLAUS – Obećane
zemlje, 20. NARROW vs. LABOSH – Fake your sex
Ocijena (1-10): 7
THIRD I - I I I I I I I (2009, Slušaj najglasnije/ Helly Cherry d.i.y.)
Ovo
je... fenomenalno. Kako god okrenuli. Third I ne ore drumove, Third I ore
umove. Ovaj dvojac zaista zna gdje je zabava i šala. Album je prvotno
objavljen kao internet izdanje za free download u sklopu net Helly Cherry
fanzina, a onda je nekih mjesec dana kasnije i oficijelno objavljen za Slušaj
najglasnije sredinom ljeta 2009.
Preporuka Nenada Popovića, jednog od dva kreatora ovog niško-ćuprijskog
electro industrial-noise sastava je – kada slušate ovaj album izbacite sve
iz sobe i uvucite se u najtamniji mrak. Meni je supruga taman izbivala od
kuće na nekoliko dana, kuhao sam ručak za sebe i dva psa moja kućna ljubimca,
a napolju je oko podneva tog ljetnog dana bio strahoviti prolom oblaka nakon
čitave sedmice žege i vladala je crna dnevna kmica da tamnija ne može biti.
Pravi darkerski sumrak koji se taman uklopio u atmosferu ovog albuma.
Sa slučajnim traženjem po internetu negdje u kasno ljeto 2008. kada su mi
trebali podaci o Marku Dabetiću (aka Tearpalm), naišao sam na Dark:Scene
Records iz Novog Sada i otkrio cijelu gomilu underground izvođača koji dolaze
mahom iz Srbije. To je scena koja se uvjetno rečeno zove 'mrak scena', ali
kako je to lijepo opisao MiKKa (Mihajlo Obrenov), gazda i pokretač ovog sve
većeg i obimnijeg glazbenog kataloga, nije riječ o darkerima, već o onoj
sceni koju nitko ne promovira i o glazbi o kojoj se vrlo malo zna. Takoreći,
riječ je o skrivenoj glazbi. Ali Bože moj, čega sve nema tu... Da ne bi bilo
zabune, ovaj album su Third I objavili kao internet d.i.y. izdanje koje je
na raspolaganju za free download. Odite na njihovu myspace web stranicu i
tamo ga možete bez problema skinuti.
Evo što stoji u press materijalu ovog albuma:
Novi THIRD I album za besplatan download + malo vesti...
Da, vreme je! Za pitanja aktuelna od progona iz Edena.
Verovatno najpitkije THIRD I izdanje do sad. Industrija je svedena na minimum,
buke nema. Samo mrak i ambijent. I ti, sam sa sobom (ostale izbaci iz prostorije).
Album prate i video experimenti (prožeti konfuzijom, klaustrofobijom, perverzijom
i osećajem neprijatnog) razbacani negde po ovoj FB strani.
"I I I I I I I" skinite sa http://www.archive.org/download/TI014/TI014.zip
(dovoljan je samo copy/paste linka u explorer, fajrfox...). Bonus poklon:
ukusne tapete za vaš desktop.
Svoje utiske morate ostavljati na FB stranici ako želite da vas slike napuste.
Svaka kritika, mišljenje i ostalo biće rado odbačeni! Nov album prati i novi
sajt, u skladu sa svetom oko nas. Sajt možete naći na: http://www.tvorac-grada.com/hczin/dm.htm
Do sledećeg puta.....da-da...i zapamtite
THIRD I ne ore drumove, THIRD I ore UMOVE!
Za kraj spomenimo par u najmanju ruku čudnih (da ne kažemo bizarnih) detalja
iz THIRD I biografije:
* 2007 našli su se na top listi POP muzike magazina Popboks uz Aleksandru
Kovač, Jarbole, Bad Copy,...
* od strane web magazina Planetmagazin.net i Terapija.net izabrani su za
TOP10 izdanja 2008. godine. Listu su delili sa imenima poput AC/DC, Laibach,
Sun O)))...
A sad opet ja...
O Third I mogu samo izreći sve najbolje pohvale. Riječi
kojima bih opisao ovaj rad Nenad Popovića i legende niške elektronske scene,
Predraga Živkovića
jednostavno mi nedostaju jer su ponovno napravili album s konceptom koji
se ovaj puta sastoji u tome da nema jasno prepoznatljiv koncept. Kada otvorite
album na svojem računalu (barem ja tako uglavnom preslušavam glazbu) ukaže
vam se slijedeći prizor:
+ I I I I I I I
. –
. I
. I I
. I I I
. I I I I
. I I I I I
. I I I I I I
. I I I I I I I
. - -
To je naziv albuma i popis pjesama. Skladbe su elektronski instrumentali
s nekoliko vokalnih samplova koji su po običaju sofisticirane prirode, te
uglavnom služe u svrhu popratnog lajt-motiva. Album se zove «I I I I I I
I», a zajedno sa 9 instrumentalnih komada dat je na raspolaganje slušatelju
da ga tumači kako god želi. Nije mi namjera da sada seciram i opisujem skladbu
po skladbu jer se radi o vještim elektronskim harmonijama s povremenim melodijama
i uglavnom samozatajnim pozadinskim ritmovima uz tek jedan naglašeniji plesniji
broj "I I I I I I". Struktura je vrlo slojevita, aranžmanski odvojena u kompaktne
dionice, otprilike onako kako bi Kraftwerk mogli zvučati kada bi se odlučili
napraviti ambijentalni, mračniji elektronski ne-plesni album. Uostalom, imali
su Kraftwerk sličnih momenata na svojim prvim elektronskim albumima "Autobahn"
(1974) i "Radio Activity" (1975), a znam da sam vjerojatno mnogima došao
na jetra sa stalnim usporedbama ovih tvoraca elektronske glazbe sa dobrim
dijelom pripadajuće scene kojoj su oni udahnuli prirodno, nehibridno sjeme
koje se stalno regenerira, križa i prirodnom selekcijom bez ikakvih kemikalija
i herbicida uništava nametnike, parazite i kukolj na svojem terenu. Third
I su ovdje, na pola sata materijala satkali pravu esenciju kristalno jasnog
i čistog elektronskog ambijenta kojeg otvara kratki broj nazvan "-" u kome
se samo čuje odjek zvona koji asocira na udaljeni crkveni zvonik koji povremeno
odjekuje tokom glazbene fabule. Prema omotu (autor Dušan Cvetković) na kome
se nalazi mladi dugokosi anđeo koji baš i ne djeluje blaženo poput liturgijske
ikone ja sam zaključio da bi se ovdje sadržajno moglo raditi o 7 smrtnih
grijeha. A moglo bi biti o još štošta toga što je povezano sa brojem 7, no
u svakom slučaju nije riječ o Sneguljici i 7 patuljaka ili 7 sekretara SKOJ-a
(ha-ha-ha). Ne znam jesam li u pravu, no glazba koju je ovaj dvojac komponirao
je duboke sofisticirane naravi. Produkcijski i tehnički je na visokom svjetskom
nivou, zvukovi su nenapadni, aranžmani su razliveni, lišeni pretjeranih copy/paste
repeticija i sa svakom novom minimalističkom nadogradnjom dobivaju nove oblike,
prostore, dimenzije i tamne psihodelične ambijente. Kreativno i genijalno
ostvarenje ovog nepresušnog tandema koji se na omotu i vrlo dobro našalio.
Kaže djevojka momku 'I want you to give up that industrial noise crap if
you want to be with me... okay?' A on joj kaže 'fuck off'. Ha-ha-ha!
Third I su zaista 'treće oko'. Ulazak u metafizički svijet. Genijalci. Da
biste ih voljeli, morate ih razumijeti. Tko se zadnji smije - nije skužio
vic.
Naslovi: 1. -, 2. I, 3. II. 4. III.5. IIII, 6. IIIII. 7. IIIIII,
8. IIIIIII, 9. - -
Ocijena (1-10): 9 (neka bude u skladu sa brojem kompozicija,
a ne s nazivom albuma)
Web: www.myspace.com/krikunutrasnjosti