Nazalost, o ljudima kakav je Igor se malo zna. A oni (ilustratori,
dizajneri, strip-crtaci) su super sugovornici i odlicni autori. Uglavnom. Hof
je sasvim sigurno bolji sugovornik uz pivodva i neopisivo mi je zao sto je sve
islo elektronski, pogotovo sto ga je prilicno tesko naci. Njegove radove pogledajte
na stranici Komikaza.
Igore, kako si ovih dana?
OK, uvijek se bojim ljeta jer nemam stalan posao tako da sto
sam usicario do ljeta usicario sam, to ti je kao prica o cvrcku i mravu, a i
dobro mi se primio mentalitet, pa ti se mogu zaliti satima kako placam racune
pred ovrhu, pa nebi nikome tko nije skepticni optimist preporucio da crta za
scenu koja nema lovu.
Cime se ti bavis, inace?
Komplicirano mi je za objasniti jer ni sam ne shvacam mutacije
svog posla. Pokusavam naci metodu isplativosti svog posla (nitko ne voli crtati
dosadne narudzbe za ekonomski glasnik). Raspon poslova je sulud, od vrtickog
stripa do covera za zoambo zoet workestrao, povremeno kazaliste, pa cak i bizaran
posao rucno slikanog jumbo plakata na licu mjesta, isto tako coveri knjiga,
nesto casopisa, pa do Severine u Playboyu. Ali imam jedan konkretan problem,
gotovo nikad (osim Mocvare) ne zovu me ponovo? Hm... uglavnom bi (narucioci)
voljeli vidjeti nesto sto vec znaju.
Izloľba je sad bila u Osijeku. U Zagrebu si gotovo pa rezident
- u Mocvari i KSET-u... Radis ilustracije, omote... Koliko si, inace, zadovoljan
reakcijom ljudi na svoje radove?
Uglavnom radim za Mocvaru. Za KSET sam radio u onoj poletnoj
fazi kraja 90ih kada mi je Ivica Baricevic dao sansu da zajedno radimo plakate
na pocetku uzbudljive pustolovine sa bendovima kao sto su Laddio Boloko, Ruins
ili Zu. To je bilo kolektivno zadovoljstvo (bandovi su nam tada jos spavali
u stanovima) koje me skoro uvjerilo da je moguce raditi za stvarno dobre bandove...
naime, jos uvijek mislim da su plakati sastavni dio urbane kulture, a ne samo
servis za stereotipni biznis. Reakcije: nemam nista protiv zbunjivanja ljudi,
a drago mi je kada plakate skidaju sa zidova.
Postoji li neki trenutak (film, pijanka, omot...) kada si odlucio
koristiti trash-art pristup kao pribor u svom radu?
Naravno, to su trenutci u kojima si siguran da ti zelis biti
dio te kulture, kada gledas rani Watersov film i kazes "jebote, zar se
to moze", kada vidis El Guapo uzivo i skuzis da zelis napraviti svoj paralelni
svijet koji nikad nece biti dosadan kao sto ni taj koncert ni u jednom trenutku
nije bio predvidiv ni dosadan.
Svirao si i bubnjeve, svojevremeno... Postoji li jos nesto
osim likovne umjetnosti cime se bavis / planiras baviti u skorijoj buducnosti?
Bubanj je jak, bucan - nedostaje mi kolektivizam, crtas sam
u sobi! ali obracas se istim imaginarnim ljudima. Koncerti su intenzivni, neposredni,
gadjaju u mozak i trbuh i tesko da se i jedan galerijski event moze nositi sa
tom energijom... zato mi je Tigrova mast ukrala show u Osijeku. Prvi plakati
bili su citatni, ono sto sam znao o njima (60-te, Rodtschenko, Kozik). Kasnije
sam dobio samopouzdanje, pa me sad zanima moj osobni trash.
Sta ti je ovih dana u CD-playeru?
Trenutno slusam Cerberus Shoal, Liars, David Thomasa... svasta.
Sve sto nije prezacinjeno velikim biznisom, najme, jos uvijek mi nije jasno
kako ljudi mogu slusati dosadne bandove kao sto su U2 ili Coldplay? Kada na
netu mogu naci neki punk iz Bornea sa plastičnim ksilofonima ili tursku psihodeliju...
Uvrsten si u jednu od najcjenjenijih svjetskih knjiga o omotima
albuma. Imao si nekoliko izlozbi u inozemstvu, etablirao si se unutar ovdasnje
scene... Jesi zadovoljan?
Uvrsten sam u knjige, sada ti ljudi znaju da u nekoj zemlji
koju ne mogu naci na karti netko stampa plakate. Oni svi to uglavnom rade iz
entuzijazma. Malo klubova ima vlastitu produkciju ali ces naci zanimljive stvari
na zidovima svih vecih gradova. Najbolji su Svicarci iz kluba Reithalle, stvarno
dobri.
Koja ti je omiljena filmska ekranizacija stripa?
Burtonov drugi Batman, definitivno.
Koji od domacih strip-autora radi onako kako se tebi to svidja
i pratis li strip, uopce, strip-produkciju na ovim prostorima?
Dubravko Matakovic je najzabavniji stripas istocno od New Yorka
i zao mi je sto ga ne mozemo prevesti cak ni Slovencima! Izmedju Zezeljeve romantike
i Maurovicevog zanata, uvijek cu odabrati Glistuna Gmizica! Pratim Srbe oko
Stripburgera i Komikaze, oko Ivane i Dunje i preporucio bih ljudima srpski fanzin
"Krpelj".
Postoji li nesto cime bi se posebno volio baviti, neki band
ili knjizevnik s kojim bi bas jako volio suradjivati?
Da, volio bih ilustrirati tekstove Ted Miltona (Blurt) i zelio
bih dobiti donaciju velike love da se zatvorim sa curom na godinu dana i da
napravimo strip-rebus od 365 stranica.
Dokle ste dosli ti i Edo Popovic, a i cijela ta prica s knjizevnicima,
kako si zadovoljan?
Edo i ja smo zabarikadirani u novozagrebackom kvartu Utrine.
On ga obozava, ja ne toliko, ali te knjizice su o kvartu, sex u Utrinama, kriminal
u Utrinama, sjecanja u Utrinama... to oboje razumijemo i to funkcionira (probali
smo jednu priču na obali, ali ja nisam znao crtati more)... jebiga...
Prilično sam se namucio dok sam doąao do tvog kontakta. Kako
ti se mogu obratiti putnici namjernici?
Kada sam shvatio da se bez mobitela i kompjutera ne moze zivjeti,
vec sam nekako bez njih i zivio. Drago mi je kada me netko usprkos tome nadje,
znaci, da mu je stalo!