Barikada
- World Of Music - Interviews |
|
JUSUF
ŠEHOVIĆ JUSO
Interviewer: Dragutin Matošević |
|
Jusuf Šehović Juso |
|
|
Jusuf
Šehović Juso
Razgovarao: Dragutin Matošević
|
|
Grupa The Beatles imala je u svojim počecima rada, po kvalitetu sviranja,
samo jednu grupu dostojnu poređenja sa njima - bila je to grupa The Rolling
Stones. Svodeći tu paralelu na prostor Bosne i Hercegovine, preciznije na
muzičku scenu grada Tuzla, u ovom gradu je postojala grupa Terusi -
neprikosnoveni vladari muzičkih scena ovog grada i okoline. Njihova jedina
prava konkurencija
bila je tuzlanska grupa Sonori. Slijedi razgovor o tim vremenima sa vokalnim
solistom i gitaristom tog vokalnoinstrumentalnog sastava - sa
Jusufom Šehovićem Jusom.
P: Zašto si učio svirati gitaru, a ne, recimo, trubu?
O: Ha ha ha ... Nekako mi je bila najbliža. U stvari, vidio sam gitaru kod
jednog mog komšije. Komšija je kupio gitaru, pa sam je kupio i ja. Bilo je
to početkom 1963. godine. Već tada sam dobro poznavao repertoar grupe The
Beatles. Vrlo brzo počinjem svirati i javno - sa grupom Vokinsi u kojoj su
pored mene bili i Zlatko Bartulović, gitarista; Škupica, bubnjar; Đorđe
Đoko Gavrić, basista i Atlić, pjevač i gitarista. Vježbali smo po raznim podrumima.
Svirali smo jedno vrijeme u tuzlanskom Domu armije. Poslije je Đorđe Đoko
Gavrić formirao novu grupu u koju je pozvao Josipa Mišu Čoju, gitaristu,
inače, Mišo je iz Živinica i Vilija, bubnjara, koji je iz Banovića i mene.
Grupa je dobila ime Quo Vadis. Kasnije smo ovu postavu pojačali trubom, saksofonom
i klarinetom (Ivica Marinčić) i orguljama (Mirko Marinčić). Sve su te grupe
bile kratkog daha i brzo je dolazilo da razlaza. Josip Mišo Čoja, Đorđe Gavrić
i ja bismo u raznim postavama i nadalje ostajali zajedno. Uskoro smo uzeli
Faika Lačevića Larija za bubnjara i osnovali smo novu grupu koja je dobila
ime Juniori. I to je bila grupa kratkog vijeka. Okosnicu svih naših grupa
činili smo Đoko, Mišo i ja, a bubnjari su nam se smjenjivali. To je sažeti
prikaz moje karijere sve do 1969. godine. U cijelom tom periodu mnogo toga
se događalo. Išlo se na razne gitarijade, a gitarijade su se pravile i u
Tuzli. Grupa Terusi je bila neprikosnovena na muzičkom planu Tuzle i njene
šire okoline. Članovi ove grupe su čak bili i članovi žirija na raznim gitarijadama.
Trebalo bi za ovaj period istači i ulogu dvojice tadašnjih momaka, a to su
- Strahinja Maksimović Flexi i Javor Buco. Oni su imali dobar izvor odakle
su nabavljali nove gramofonske ploče i oni su nam predlagali šta bismo mi
to mogli svirati. Praktično, oni su birali repertoar i grupi Terusi i našoj
grupi Juniori. Naš repertoar su u to vrijeme činile obrade pjesama grupa
The Beatles, nešto od grupa The Rolling Stones, The Who, The Tremeloes, The
Doors i tako dalje.
J
u
n
i
o
r
i |
|
J
u
n
i
o
r
i |
Đorđe Gavrić
|
Jusuf Šehović
|
Faik Lačević
|
Mišo Čoja
|
Saša Mioković |
P: Zašto je bitna 1969. godina?
O: Te godine je Davorin Hajman Dado odlučio da proda svoje vozilo, Citroen
Ajkula. Sav taj novac je uložio u kupovinu muzičkih instrumenata. Slijedeči
korak je bio da osnuje muzičku grupu. Radom u grupi je imao namjeru financirati
svoje studiranje. Kupio je pjevački razglas marke "Winston", kupio
je opremu za gitaristu i za basistu. On je sam sebi odredio da bude bas gitarista.
Sreće bubnjara Mustafu Hadžiefendića Mufu i zajedno kreću u potragu za ostalim
članovima grupe. Neko je predložio mene za gitaristu i ostalo je da se nađe
još jedan član. U igri su bili gitaristi Damjan Danilo Đorđević, Rade Pantić
Čarli, Predraga Kostić Kole i Smiljan Mrkić. U grupu je uzet Smiljan Mrkić.
Grupa je dobila ime Sonori. Odmah smo se dogovorili - nema izlaska u javnost
dok se ne uvježba sav repertoar, dok ne osmislimo plakate, dok ne odredimo
dizajn ulaznica i dok se ne kompletiraju instrumenti. Smiljan Mrkić je vježbao
sa nama oko tri mjeseca, a onda se pokolebao ne vjerujući u naš uspjeh. Smiljan
odlazi iz grupe Sonori, a zamjenjuje ga Predrag Kostić Kole. Nastavili smo
sa vježbama i nakon četiri mjeseca rada imali smo dobar i raznovrstan repertoar.
Čak smo imali i svoju uvodnu špicu - pjesmu "Ten, ten, ten". Dadin
očuh, Aleksandar Pavlović, koji je inače bio ginekolog, ponudio se da nam
bude menadžer. Pristali smo i on nam je uspio ugovoriti nastupe u novootvorenom
Studentskom restoranu u Tuzli. Na svoj trošak smo napravili ogromnu binu
i počeli smo tu svirati. U samo par sedmica, sva tuzlanska omladina se preselila
na naš plesnjak. Tu smo svirali do 1972. godine. Te godine sam dobio poziv
za armiju. Dobio sam zadatak da si nađem zamjenu. Bilo je nekoliko potencijalnih
kandidata. Neko mi je predložio Halida Jogunčića Haćku. Ja sam isto tako
imao predlog da Haćko bude moja zamjena, dok je Kole htio u grupu uvesti
Damjana Danila Đorđevića. Danilo je bio vrstan gitarista, ali Haćko je imao
prednost jer je bio i gitarista i pjevač. Predložio sam Haćki da uvježba
pjesme koje sam ja svirao sa grupom Sonori. Po mom odlasku u armiju, u grupu
je ipak uzet Danilo. Ubrzo je u grupi nastalo razočarenje jer je Danilo volio
duge solo dionice i česte improvizacije. Shvatili su da on koncepcijski ne
odgovara grupi. Danilo i Kole su imali namjeru osnovati novu grupu i odlaze.
To je bio razlog da je za gitaristu na kraju, ipak, uzet Haćko. Grupa Sonori
uspješno nastavlja sa radom. Po mom povratku iz armije, mene je čekalo moje
mjesto u grupi Sonori i sada sam dijelio ulogu gitariste i pjevača sa Haćkom.
Ovoga puta smo uvježbali jedan novi repertoar. Ja taj period zovem drugim
poluvremenom grupe Sonori. To je trajalo do odlaska Dade u vojsku, mislim
da je to bilo 1975. godine. Tavorili smo kao grupa do kraja te 1975. godine
i tada je došlo do prestanka rada grupe Sonori koja je meni bila i ostala
vrlo draga grupa.
S
o
n
o
r
i |
Jusuf Šehović i Mustafa Hadžiefendić
|
Jusuf Šehović i Predrag Kostić
|
S
o
n
o
r
i |
P.: Što je bilo poslije sa tvojom muzičkom karijerom?
Po prestanku rada grupe Sonori, narednih godinu dana sam se posvetio nadgradnji
svog muzičkog znanja. 1977. godine dobivam ponudu da se priključim Orkestru
Radio Tuzle koji je vodio Branislav Štumpf. Taj orkestar je svirao zabavnu
i plesnu muziku. Tu sam ostao do 1980. godine (mada je taj orkestar i dalje
radio, da bi se ugasio 1984. godine). Dvije godine, 1984. i 1985., bio sam
član Velikog orkestra Vinka Krajtmajera. Jedan od naših značajnijih angažmana
bio je vezan za Festival dječje pjesme - "Majski cvijet". Uporedo
sam vodio mali bend koji je svirao evergreen muziku, a njegovi članovi su
bili: Zdenko Knežević - bas gitara; Damir Ćilimković - orgulje; Mirsad Hadžiefendić
- bubnjevi i ja kao vokal i gitarista. Vikendima su nam se priključivali
Rifat Šehić Rifi i Ekrem Pašić, sa starogradskim pjesmama iz svog repertoara.
Svirali smo u "Plavom salonu" Hotela "Bristol" u Tuzli.
Taj bend je djelovao do 1990. godine. Ratna dešavanja, koja su ubrzo nastala,
tek za kratko su obustavila moj javni muzički rad. Na muzičku pozornicu vraćam
se 1993. godine, kao član Big Benda pod vođstvom prof. Čestimira Dušeka.
Probe i svirke smo održavali u prostoru KUD-a "Zvonko Cerić". Opet
sam radio paralelno. Ovaj puta oformio sam mali jazz bend u kojem su pored
mene svirali i Dado Stuhli (trombon), Pirli (bubnjevi), Željko Tadić (orgulje)
i Mirsad Mešković (bas gitara). U toj postavi smo djelovali do 1995. godine.
Netom po završetku rata pokušao sam formirati grupu koja bi svirala repertoar
satavljen od starogradskih pjesama. Ekipu koja nije baš dugo djelovala činili
su: Esad Prcić, Tadija i Ekrem Pašić.
P.: Time se nije završio tvoj rad na polju muzike. Da li sam u pravu?
Naravno. Nastavio sam sa samostalnim radom. Početkom 1997. godine počeo
sam sa formiranjem svog kućnog tonskog studija. Uslijedilo je vrijeme kompletiranja
tehničke osnove za jedan kućni studio, kao i upoznavanje sa tehnikom snimanja,
masteringa i post produkcije. Zadnjih dvije godine posvetio sam snimanju
materijala za moj prvi solistčki instrumentalni album. Moram naglasiti da
sam sve odradio sam i na to sam posebno ponosan. Radi se o albumu sa instrumentalima
blues, jazz i baladskog tipa, a čine ga obrade i nešto mog autorskog materijala.
Imao sam u planu njegovu promociju odraditi još prošle godine, ali me je
u tome spriječio nedostatka financijskih sredstava. Marta ove godine mi je
rođendan i učinit ću sve da promocija tog albuma i bude tokom tog mjeseca.
U međuvremenu, pomogao sam snimanju solo albuma tuzlanskog saksofoniste Zdravka
Novaka, a pripremio sam i materijal za moja dva naredna CD izdanja. Muzike,
uglavnom, u mom životu nikada nije manjkalo i ja sam joj na svemu lijepom
što sam uz nju doživio veoma zahvalan.