Barikada - World Of Music
Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com 
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)






Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  World Of Music

ELVIS STANIC - DOBITNIK 3 PORINA
Interviewer: Davor Hrvoj, Zagreb, Hrvatska




Foto: Davor Hrvoj



Elvis Stanic - Dobitnik 3 Porina
Glazbeni mediokriteti poticu negativan stav prema jazzu

Povod za razgovor s Elvisom Stanicem, glazbenikom s Kvarnera koji vec godinama predstavlja znacajnu umjetnicku osobnost na hrvatskoj jazz sceni, tri su Porina kojima je ovjencan na ovogodisnjoj dodjeli.

- Sto za Vas kao glazbenika koji djeluje na nekomercijalnom glazbenom podrucju znaci osvajanje tri Porina i to u svim kategorijama u kojima ste nominirani?

- Iznenadila me je statistika 100 % - od tri nominacije, tri Porina. Iako sam svjestan da je u CD ulozeno pet godina stvaranja i izuzetno mnogo truda, jos me vise veseli cinjenica da je netko to prepoznao kao kvalitetno i dao svoj glas za album "Bolja strana svijeta", ali i za sve glazbenike i glazbenice koji su sudjelovali u njegovoj realizaciji. Osim toga, posebno mi je drag "zacin" Porin za najbolju instrumentalnu izvedbu, kao kategoriju izvan jazz glazbe, s obzirom da svoju glazbu ne smatram striktno jazzom, bar ne u tradicionalnom smislu. S druge strane, 5 godina me nije bilo na sceni, barem u ovom izdavackom dijelu posla, pa je, vjerujem, ovaj album dosao i kao nesto dugo ocekivano, ali i kao nesto posve drukcije od "ocekivanog", uobicajenog pristupa na dosadasnjim projektima. Veseli me i sto sam, izgleda, uspio probiti barijeru izmedju "jazz" publike i "one druge" koja mozda i ne prati sve sto se zbiva na jazz ili world sceni, ali ocito da izvanredno reagira na sve sto je dobro i kvalitetno, i u sto je ulozen veliki trud.

- Kako gledate na konkurenciju koja je bila strasna buduci da su nominirani bili albumi Boilers Big Banda i Matije Dedica?

- Konkurencija u jazz kategorijama je bila zaista jaka, medjutim to su sve kolege koji isto tako dijele mnostva "kipica" iz proteklih godina. Ono sto bih ja htio vidjeti u konkurenciji za Porina su nove, svjeze i drukcije jazz snage, neopterecene tradicijom, ali jako opterecene dobrom svirkom i jos boljim izdanjima. Mislim da smo i Matija i Tamara i ja, da ne spominjem nase gurue iz starije generacije, vec dobrano napravili temelje za mladje glazbenike i da je krajnje vrijeme da se pojave i neke nove "face" s drukcijom percepcijom jazza. Nekih naznaka vec ima. Za "Liburniu Jazz" redovito dobivam demo snimke mladih jazz, blues ili etno bandova iz citave Hrvatske, koji jos nisu napravili nista veliko, ali je evidentan rad i trud kojeg ti decki i cure ulazu u svoje krativne ideje. Neke od njih cu angazirati za ovogodisnji festival, kao "new entry" u svijet hrvatskog jazza, u nekom od brojnih off-programa tijekom jazz vikenda u Opatiji, od 7. do 9. srpnja 2006. godine.

- Zasto se o dodjeli Porina pise i govori sa stanovista gubitnika i skandala, a paznju ne privlaci kvaliteta?

- Porin je za mene - ovo mi je osmi - priznanje najviseg ranga. Ono dolazi iz struke, od ljudi koji poznaju kriterije, koji znaju sto jest, a sto nije, sto moze, a sto ne treba proci. Upravo ti kriteriji su ono sto Porinu daje status referentnog nivoa hrvatske glazbe, bilo kojeg zanra. Naravno, uvijek ima nezadovoljnih - sto ljudi sto cudi - ali koliko ja znam nikad nije bilo ozbiljnijeg prigovora na sam odabir nagradjenih. Cinjenica sto netko nije dobio nista ili premalo, od mnostva nominacija ne bi trebala znatno utjecati na iciju glazbenu karijeru ukoliko je ozbiljna, kontinuirana i ima indicija da ce se nastaviti. Bitan je rad, samo rad i sto bolja glazba kao rezultat. Postoji, naravno, i druga strana. Jasno je da onaj tko ima medije, tko je stalno prisutan u novinama, na televiziji, u bilo kojem kontekstu, od potpunog "zutila", trac rubrika, pa do, nedaj Boze, crne kronike, ima po defaultu vise potencijalnog birackog tijela od medijskih marginalaca, ma sto to znacilo. Jer, napraviti skandal je, na zalost, postao jedini siguran put do odredjenih rubrika tiskovina ili TV emisija. Ja se iz petnih zila borim da besmisao trac rubrika ne upliva u stvari vrijedne postovanja, i da informacija ima sadrzaj, "supstancu" koja nas oplemenjuje, cini boljima, a ne da nas vrijedja. No mnogima to ne znaci nista. Ovom cu prilikom otvoreno reci da je nacin na koji se ovaj Porin prenosi u medijima, ne svima, naravno svaka cast izuzecima, zaista sramotan. Jer, ukoliko je najvaznija informacija s Porina to sto su "Dragacevci" ili već kako vam drago, svirali ispred dvorane, i da li ih je policija privela, i gdje je i koliko piva popio ovaj ili onaj estradnjak – ma dajte, molim vas. Pa gdje smo? U Europi? Time je ucinjena ogromna steta samoj manifestaciji, i to iz nekoliko razloga. Odbijen je onaj dio publike koji od Porina ocekuje manifestaciju s dignitetom, a odbijen je, htjeli to ili ne, i onaj dio sirokog auditorija koji ocekuje trac informaciju, jer po svojoj biti, tu Porin ne spada, niti to moze postati. Zato nije cudno sto je gledanost i ugled prijenosa u znatnom padu. Ni kruske, ni sljive.

- Zasto jazz, klasicna i world music glazba jos uvijek ne dobivaju zasluzenu paznju na dodjeli Porina?

- Dodjela Porina za "neatraktivne" i "marginalne" kategorije poput jazz, klasicne, folklorne i ine glazbe u tzv. "predprijenosu", po misljenju televizije ne zasluzuje svoje mjesto u vecernjem TV prijenosu. Zna se da se nagrade u spomenutim kategorijama dodjeljuju u popodnevnim satima, u praznoj dvorani, bez ociju sire javnosti. Iz tog razloga novinari azurno izvjescuju samo o onome sto su vidjeli u prijenosu, a sve ono sto nije vidjeno uzivo na TV-u, nije se, kako svi znamo, ni dogodilo. To je potpuno paradoksalno, jer upravo iz referenci hrvatske glazbe i njezine bastine, sto spomenute kategorije i jesu, nastaju i postaju ove druge, estradne, zabavne ili kako vec hocete - zanimljivije zutilu. To je neprihvatljivo, pa ako treba odvojiti veceri, odvojimo ih, a ne potpuno nepravicno medijski marginalizirati bitna, ako ne i najbitnija izdanja hrvatske glazbe.

- Zasto je takav odnos prema nekomercijalnoj glazbi i u medijima, pa i institucijama koje bi trebale voditi brigu o njoj?

Vec se godinama trudim izgraditi posve drukciju sliku o kvalitetnoj glazbi u Hrvatskoj, bila ona jazz, klasicna ili bilo koja druga. Naime, notorna je cinjenica da je tijekom godina u javnosti - mislim na siroki auditorij, a ne onaj poznavalacki, strucni - uvrijezen odredjen negativni image kojim ozbiljna ili jazz glazba konotiraju. Vjerujte mi na rijec da je to smisljeni cin mediokriteta iz svijeta glazbe, kojima je takav, potpuno nerazumljiv, ili kako ga sami vole krstiti "elitni" tretman neophodan da bi uopce mogli opstati u tom svijetu. Pa, zaboga, sto bi se dogodilo ako bi svatko, bas svatko mogao prepoznati vrsnu izvedbu, ili jos bolju skladbu? Naravno, otpali bi u prvom krugu, a to za njih nikako ne bi bilo dobro. Izgubila bi se stalna radna mjesta, pozicije, moc... Pa zazto koncert na kojem je vise ljudi na pozornici nego u publici nuzno mora biti "elitan", a onaj gdje se trazi karta viąe – "komercijalan" ili "nepodoban"? Ja bih to nazvao samo nesposobnoscu ljudi iz kulturnih institucija da na pravi nacin promoviraju kvalitetu, a ono sto je zaista, ali zaista kvalitetno, uvijek ce dobro proci i u najsiroj javnosti i u medijima. Ponavljam: samo ukoliko se ne nudi rog za svijecu, sto je na zalost vrlo cest slucaj na hrvatskoj glazbenoj sceni. I ovoj, i onoj. Da se te tzv. "marginalne" kategorije suze na najuzi i najkvalitetniji izbor, i da se prezentiraju upravo kao takve - najbolje od najboljih, ne bi bilo vise spomena o medijskoj neatraktivnosti. Pogledajte Grammy. Integralnu verziju. Pogledajte tko su ljudi u pozadini svih nasih velikih estradnih zvijezda i zvjezdica. Skladatelji, producenti, aranzeri, studijski glazbenici koji mahom odradjuju posao umjesto onih koji se slikaju za omot - s obzirom da sam i sam u tom skupu, ne bi bilo fer da otkrijem tko NE svira i NE pjeva na "svojim albumima" – vecinom su vrhunski glazbenici s izvrsnim obrazovanjem i ogromnim iskustvom, bilo iz jazz, rock ili klasicnog miljea. To su "oni iz predprijenosa".

- Moze li, upravo Porin, pomoci u mijenjanju iskrivljenih kriterija?

- Trebao bi. Porin je bitna, referentna glazbena manifestacija u Hrvatskoj. Od Porina ne bi smjeli napraviti samo jos jednu, prosjecnu, glazbeno-zabavnu emisiju. Bez obzira tko imao prava na prijenos. Ovi ili oni. Ili oni treci?

(Preuzeto iz Novog lista od 30. travnja 2006.)


Elvis Stanic Group - Bolja strana svijeta


Elvis Stanic Group - Bolja strana svijeta


Autor teksta i fotografije:

Davor Hrvoj
Zagreb, Hrvatska
davor.hrvoj@zg.t-com.hr
www.jazz.hr








Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -