Koncert koji su u Studiju Bajsić HRT-a priredili Pete McGuinness, Sigi
Feigl i HGM Jazzorkestar Zagreb, neupitno nije mogao biti loš; a biti ovako
dobar
(mišljenje je svih nazočnih s kojima sam razgovarao po završetku koncerta!)
i nije iznenađenje, znamo li kako to već po defaultu rade Sigi i Hrvatska
glazbena mladež.
Ugledni američki jazzista ostvario je više nego dobru suradnju s Orkestrom,
iako su, kako i sam kaže, imali samo tri dana za pripreme. Nije se to osjetilo.
Činilo se da je to matični McGuinnessov orkestar, s kojim je snimio CD znakovita
naziva - "First Flight".
Pete McGuinness glazbenik je širokog svjetonazora, trombonist, izniman
pjevač (nominacija za Grammy za vokal u Chaplinovoj skladbi "Smile"), skladatelj
i aranžer.
U kraćem razgovoru koji smo uspjeli obaviti, između dva seta, potvrđuje svoje
glazbene korijene - od oca koji ga uvodi u svijet glazbe, preko Woody Hermana
i njegova bigbandovskog poimanja glazbe, pa do neponovljivog Lionela Hamptona
i modernog vremena, u kojem, podučavajući jazz na sveučilištu New Jersey City,
gradi osobni stil, sklada i aranžira, a rezultat tog odličnog rada jeste i
album "First Flight" (izdanje Summit Recordsa), ali i niz koncerata diljem
svijeta (srećom i kod nas ), kojima promovira svoj vrlo slušljiv i prepoznatljiv
glazbeni stil.
Duh i dah jazzističkog New Yorka prenosi kontinentima, a puno toga duguje
i velikom Robertu Brookmeyeru (dostatno je kazati da je Brookmeyer bio član
Garry Mulligan Quarteta od 1954. do 1957. godine!), kao i Mannyju Albamu,
sinu
litvanskih imigranata, rođenom u Dominikanskoj Republici, ali rasnom newyorčaninu
po jazz pogledu na život. Takve influence ostavljaju traga. Ove večeri
smo im bili svjedocima. Uzvraćeno nam je dobrom glazbom i iskrenim nastupom.
Sviranje u orkestrima jednog Hermana
i Hamptona dalo je "točku na i" jednog umjetničkog sazrijevanja... a taj
duh New Yorka i velikih orkestara prenio je i na svoj orkestar i album "First
Flight".
Pete će kazati da mu je pisanje za svoj Orkestar san od dječačkih dana,
još od odrastanja u West Harfordu, u Connecticutu. Otac ga je uputio na Caunta
Basia, Duka Ellingtona, Woody Hermana, Gila Evansa... dok njegov talent
za sviranje trombona (dodatna vrijednost ovog koncerta je i to što rijetko
imamo zgodu
slušati trombon u ovakvoj ulozi! ) potvrđuje i sam Lionel Hampton.
Vratimo
se koncertu u Studiju Bajsić HRT-a.
HGM Jazzorkestar Zagreb i maestro Sigi Feigl započeli su s Ellingtonovim
"Caravanom". Svima znana skladba, ali u vrlo zgodnom aranžmanu, gdje
se osobito istaknula nadarena tenor-saksofonistica Kristina Nikolić. Njene
su solo dionice odmah izazvale odobravanje publike, a timbar njezina
glazbala
nije zaostajao za onim kakav ima i sam Sigi, svirajući vrlo emotivne
dionice u Menzinoj "Faviani". Nastavak je išao u ritmu Wayna Shortera i
njegove
"Infant Eyes".
To je bilo uigravanje. Slijedio je izlazak na scenu Petea McGuinnessa
i odmah žestoko - Horace Silver i "Gregory is Here", a potom i autorska
skladba McGuinnessova,
s već spomenutog albuma, naslovljena "Lonely Dance".
U Chaplinovoj, "Smile", Pete je pokazao zašto je bio nominiran za Grammy,
i to upravo ovom skladbom. Pomalo šaljivim tonom rekao je da je nagradu
ipak
odnijela
Queen Latifa. Vrlo osebujna posveta ocu prethodila je izvedbi ove skladbe.
Toliko toplih i nježnih riječi. Vidi se koliko zahvalnosti pokazuje prema
ocu, ali i
čovjeku koji ga je uveo u svijet jazz glazbe.
To je bila i završna skladba prvog seta.
U drugom setu koncert je još više dobio na snazi i sigurnosti. Skladba
"First Flight", s istoimena albuma, bila je glazbeni vrh koncerta (uz "Nasty
Blues", kojemu je Pete dao novo čitanje dojmljivim aranžmanom i gdje su se
naši glazbenici doista mogli "ispucati"!), a vokalne izvedbe, osobito "You
Dont Know What Love Is", koju je pjevala i Billie Holiday, na glazbu Genea
de Paula i stihove Don Rayea, emotivno su dodirnule publiku. Završna, "Nasty
Blues",. izvedena je efektno, ali valja reći i da su tijekom cijelog koncerta
glazbenici iz HGM-a imali dostatnog prostora za solo dionice i potvrđivanje
svojih kvaliteta. Uz Kristinu Nikolić, tu su još bili sjajni saksofonisti Mario
Bočić, Dejan Kus, Patrick Dunst i doista izvrsni Andreas Marinello na alto-saksofonu. Trubači
su bili Tomaž Gajšt, Mario Hubert Stuhlhofer, Darko Sedak Benčić i posebno
večeras raspoloženi Branko Sterpin. Trombone su svirali Istvan Bellada, Luka
Žužić, Miron Hauser i Bernhard Neumaier. Ritam sekciju činili su na klaviru
Davor Dedić, na basu Eddi Luis i na bubnjevima
Bruno Domiter.
Ovo je bio završni koncert ove sezone ciklusa "Sunday Night", ali je maestro
Feigl već najavio idući ciklus, na jesen, s još bogatijim programom. To samo
potvrđuje status ovog ciklusa kao nezaobilaznog na našoj glazbenoj sceni,
a orkestar HGM-a kao jedan od onih koji garantiraju iznimnu jazz budućnost
hrvatske
glazbe.