Duže vrijeme pratim rad hrvatskog kontrabasista mlađe generacije, profesora
glazbene kulture i autora koji će nam se za koji tjedan predstaviti nosačem
zvuka pod nazivom "Jazz Room". Ovom zgodom okupio je sjajnu ekipu
koja jamči odličan autorski projekt. Tu su Maja Savić i Maja Grgić, Borna
Šercar,
Kolja
Gjoni, Joe Pandur, Ivan Kapec, Ante Gelo, Igor Lumpert, Vojkan Jocić, Hrvoje
Galer i Zvjezdan Ružić.
Tihomir Hojsak, rođen je u Koprivnici, osnovnu i
srednju glazbenu školu završio je u Varaždinu. U studenom 2005. godine
diplomira na Umjetničkoj akademiji
u Osijeku, a 2007. godine upisuje studij kontrabasa na Muzičkoj akademiji
Zagreb, u klasi Marija Ivelje. Trenutačno studira kontrabas, radi u Osnovnoj
školi Borovje, te honorarno svira u Zagrebačkom kazalištu mladih i Histronskom
domu. Aktivno sudjeluje na jazz i klasičnoj sceni, surađujući s mnogim
glazbenicima naše scene, poput Matije Dedića, Ante Gele, Denisa Razumovića,
Maje Savić,
Maje Grgić... a osobit projekt u kojemu daje izniman doprinos je Jazziana
Croatica. To je skupina odličnih glazbenika (Ante Gelo, gitara; Tihomir Hojsak,
kontrabas;
Zvijezdan Ruzić, klavijature; Vojkan Jocić, saxofoni; i Borna Šercar, bubnjevi)
koji vrlo zanimljivo i stvaralački prilaze hrvatskoj glazbenoj baštini
nudeći nam novi izričaj, originalan i zanimljiv. Nedugo smo svjedočili njihovom
zapaženom koncertu u Hrvatskom prirodoslovnom muzeju.
"Jazz Room" je album u potpunosti ispunjen autorskim Hojsakovim skladbama,
što je nemala hrabrost za prvi CD, ali kako smo i zaključili u razgovoru
pred koji dan - ulaganje je to u budućnost i Hojsaka kao skladatelja
i glazbenika koji na svakom koncertu daje stopostotni učinak, ali i hrvatskog
jazza koji,
doista, u zadnje vrijeme (unatoč i usprkos punim ustima recesije!) daje
dobre autorske ploče.
Na albumu je osam skladbi različitih stilskih odrednica. Ono što je bitno
da je Hojsak to povezao u cjelinu gdje će ta stilska raznolikost ipak
ispričati kompletnu priču, bilo da se radi o sjajnoj skladbi "Samba
for Ana" gdje
dominira nježni glas Maje Grgić, ili "Clock Wise" u kojoj izniman doprinos
daje Igor
Lumpert (slovenski tenor saksofonist koji već dugo djeluje u New Yorku),
ili "Glasovi" gdje Maja Savić potvrđuje zašto je sve zanimljivija pojavnost
u jazz glazbi. Dojmljiva je i balada "Sve što želiš", slušljiva i poetična.
Tihomir Hojsak nije čovjek ego-tripa niti egzibicionist. Kontrabas
je uvijek tu, ali nikako u prednjem planu, uz tek poneki kraći solo.
Vješto
će spojiti
klasiku (u razgovoru uvijek ističe bitnost tog klasičnog iskustva
i obrazovanja za stvaralački čin!) i jazz, tako da to bude zanimljivo
i prosječnom
jazz konzumentu, a s druge strane, pomno pazeći da ne ode u otklon
od specifičnog
jazz miljea. To nije lako, i to je jedna od ključnih vrijednosti
ove ploče. Malobrojni uspijevaju to napraviti tako da ne ode u kontraefekt.
Stoga treba spomenuti i pozitivne utjecaje Davea Hollanda, britanskog
jazz basista, Chrisa Pottera, američkog saksofonista, a način kako
John Patitucci
koristi gudalo, inspirativan je i za našeg Hojsaka. Ove snažne
ličnosti spominjem jer su važni za Hojsakov razvoj i način promišljanja,
ali
dobra osobina mladog
autora je to što ne pada pod utjecaj u copy / paste smislu, već
traga za svojim jazzističkim tragom u svemiru. To je hrabro i dobro.
Sviđa mi se ta odlučnost (kako Tihomir kaže – spreman sam glavom
kroz zid za ovaj projekt!) da se debi albumom prezentira kao
kompletna skladateljska,
aranžerska i izvođačka ličnost, okupivši oko sebe impresivnu
ekipu, uz spomenute velike mlade dame hrvatskog jazza, dvije Maje, Savić
i Grgić,
te Slovenca
Igora Lumperta, tu su još svima nam znana imena - Borna Šercar,
bubnjar koji svira kao da slika bogatim impasto nanosima kista,
a kad slika,
u
slobodno
vrijeme, u tim se uljima oslikava jazz; Kolja Gjoni, udaraljkaš
kojeg svi vole vidjeti u ekipi, ponajbolji hrvatski gitaristi
Ante Gelo,
Joe Pandur
i Ivan Kapec (moram reći kako Hojsak Kapecu dosta duguje u edukativnom
smislu!), tenor saksofonist Vojkan Jocić, i dva mlada, ali doista
dobra pijanista,
Hrvoje Galer (za kojeg Saša Nestorović kaže kako voli s njim
svirati i kako njegovo vrijeme tek predstoji) i Zvjezdan Ružić, kojeg također
pratim
neko
vrijeme i o čijoj improvizatorskoj vještini imam samo riječi
pohvale.
Sjajna postava, uz Mladena Maleka i Audio MM Studio, jamči uspješan
CD Tihomira Hojsaka, a naziv "Jazz Room" lako bi se mogao
pretvoriti iz jazz
sobe u raskošni
jazz dvorac, u kojem će stolovati mladi hrvatski kraljevi jazza.