Gabi Novak: "In Concert, Jazzarella ZKM 2009", Menart
Topla glazbena priča pozitivnih vibracija
Na CD-u je objavljena snimka nastupa što ga je pjevačica Gabi Novak
održala 2. travnja 2009., na prvom koncertu prošlogodišnjeg Ghetaldus All Women
Jazz
Festivala - Jazzarella. Uz podršku publike koja je te večeri do posljednjeg
mjesta ispunila Zagrebačko kazalište mladih, Gabi je na tom koncertu izvodila
skladbe što ih je snimila 2002. za svoj album "Pjesma je moj život" za
koji je dobila četiri nagrade "Porin". No, za ovu je prigodu proširila
repertoar novim obradam svojih hitova i jazz standarda. Za sve skladbe nove
su aranžmane
pripremili Ante Gelo ili Matija Dedić, u skladu s njezinom osobnošću.
Osim svjetskih evergreena koje pjeva od početka karijere: "My Funny Valentine",
"Someone To Watch Over Me", "Misty" i "Moonlight In Vermont", otpjevala je
pjesme Arsena Dedića: "Sve što znaš o meni", "U registraturi", "Pjesma je
bila život moj", "Ni ti ni ja", "Kuća za ptice", "Pusti me da spavam" i "Pamtim
samo sretne dane", te "Intimu" Miljenka Prohaske, najpoznatiju hrvatsku jazz
skladbu koja je godinama na njezinu repertoaru, a izvodili su ju i strani
orkestri
i solisti. Za tu je skladbu izvorni tekst napisao cijenjeni jazz enciklopedist
Leonard Feather.
Osobna estetika
Bez obzira radi li se o pjesmama koje su pisane za nju ili o globalno popularnim
hitovima koje su doživjele nebrojene obrade, Gabi ih svojim izvedbama prilagođava
vlastitim glazbenim stavovima i estetici. "Za mene su znali reći da sam
autor pjesama koje izvodim", rekla je. "To je uvijek govorio i Veselko
Tendžera.
Napravi li uspješno pjesmu koja mu je bliska, jasno da je i vokalist autor.
Ne govorim o bofl robi nego o pjesmama koje mogu pjevati i nakon trideset
godina. Pjesmu 'Sve što znaš o meni' pjevam već više od trideset godina,
ali ona uvijek
funkcionira."
Spomenutu, ali i ostale skladbe otpjevala je svojim prepoznatljivim stilom,
prirodno, na profesionalnoj razini koju je usvojila na samom početku
karijere učeći od slavnih pjevača poput Elle Fitzgerald, Sarah Vaughan, Doris
Day
i Franka Sinatre, te poslije surađujući s Philom Woodsom, Louisom Armstrongom,
Johnom Lewisom, Artom Farmerom i drugim jazzistima svjetskoga glasa.
Veličina njezine glazbe leži u jednostavnosti i toplini koje su i osobine
njezina
karaktera.
Upravo zato zvuči uvjerljivo i autentično. "Nikad nisam težila grandioznim
spektaklima", rekla je Gabi Novak. "To nije u mojoj prirodi. Ne vidim
se u tom kontekstu. Volim se pojavljivati tiho, na fin, jednostavan način.
Na sceni
se volim izražavati kao i u privatnom životu. Pokazalo se da sam bila
na
dobrom putu jer sam uvijek ostavljala trag, iako on nije uvijek nešto
veliko i transparentno.
Trag je i nešto drugo. Nisam mijenjala svoj svjetonazor, uvijek sam se
držala dobrih pjesama, nikad nisam htjela pjevati nešto što mi se ne
sviđa. Nisam
pjevala niti Arsenove pjesme ako se u njima nisam našla. Moram uroniti
u pjesmu, poistovjeti se s njom. Jednostavno ne mogu pjevati nešto ako
se ne
osjećam
dobro pjevajući. Uvijek je to bila fina glazba puna sjaja, senzibiliteta.
Estradna sam pjevačica, ali s potpuno drugim okusom, ukusom i mirisom."
Na koncertu u ZeKaeM-u Gabi Novak je nastupila uz dugogodišnje suradnike,
članove skupine Boiles All Stars koju podržava od njihova nastanka:
bubnjara Krunoslava
Levačića, kontrabasista Mladena Barakovića, pijanista Matiju Dedića,
gitarsita Antu Gela, trubača Davora Križića i saksofoniste Mira Kadoića
i Sašu Nestorovića.
O suradnji s njima rekla je: "Dobro je što surađujem s istomišljenicima.
Naime, suradnici moraju biti bliski po afinitetima. U glazbenom razvoju
je divno oko
sebe imati pametne glazbenike koji te potiču. Svojim kolegijalnim pristupom
u meni su izazvali divljenje. Volim glazbenike koju uživaju, kojima
nije teško do jutra ostati u studiju, koji uvijek žele ostvariti nešto dobro.
S takvim
je ljudima divno raditi. Oni me nadahnjuju, u meni bude nešto što do
tad još nisam otkrila. Pravi ljudi koji ostaju za vječnost! Oni su
mahom
završili
akademije,
imaju glazbeni odgoj, a samo takvi umjetnici mogu donijeti nešto ozbiljnije,
kreativnije."
Vladavina ljubavi
Skladbu "Kuća za ptice" Gabi je otpjevala u duu s Matijom Dedićem,
a "Moonlight In Vermont" u duu s gitaristom Antom Gelom koji je uz
Dedića
i tonskog
snimatelja Miru Vidovića, jedan od producenata albuma. Kao gost u
izvedbi skladbe "My
Funny Valentine" svira vibrafonist Boško Petrović, a u baladni ugođaj
koji dominira albumom odlično se uklopio gudački kvartet - violinisti
Ivana
Penić Defar i Sergej Evseev, violistica Lucija Brnadić i violončelist
Guenadi Antonov.
Oduševljena suradnjom sa spomenutim glazbenicima Gabi Novak je poslije
koncerta izjavila: "Duše su nam ispunjene!" Taj duh i zanos osjeća
se i na CD-u za
koji Gabi kaže da je njezin zadnji. Ne želimo to vjerovati! Ne
nakon tople glazbene
priče što ju je podijelila s publikom na Jazzarelli u ZeKaeM-u
gdje je svojim pjesmama "odala sebe", svoja uvjerenja i stav, uvjerljivo
i sugestivno,
jer
"pjesma je njezin život". Naime, Gabi svojom glazbom jasno iskazuje
što je "za nju sreća", šireći pozitivne vibracije, nudeći vjeru
u istinske, pozitivne
vrijednosti, u bolji svijet, u vladavinu ljubavi, "nadu" u bolji
život. Oni, kako ih zove, "hrabri ljudi", oni koje "voli na svoj
način", iz
njezine glazbe
crpe nadahnuće, "vjeruju joj", zajedno s njom, uz "vino i gitare",
"pamte
samo sretne dane", a to je svakako bio jedan od njih.
Davor Hrvoj (Preuzeto iz Novog lista od 17.01.2010.)
(Fotka: Gabi Novak na nastupu u ZKM-u, snimio: Davor Hrvoj)