JASNA BILUŠIĆ & NEW DEAL -
FIFTY WAYS (Croatia Records, 2009.)
Kad mi je listonoša dostavio nove CD-e
iz Croatia Recordsa, Jasnin se odmah nametnuo kao prvi koji ide u player.
I zbog Jasne Bilušić čiji jazzistički
pedigre jamči dobru ploču, ali i zbog vrlo dojmljiva omota (poklonik sam
mišljenja da dobru glazbu treba sinergijski propratiti i dobrim vizualnim
elementima, jazz i slikarstvo su ionako prst i nokat!); a ugodi nikad kraja
kad rekoh dragoj prijateljici Sonji kako guštam danas u novom Jasninom
CD-u, a ona, koja baš i ne sluša jazz, reče, pa kupila sam ga već i rado
ga slušam.
Čini se da je Jasna pogodila emotivni trenutak, ne samo drage mi Sonje,
već i mnogih drugih poklonika kvalitetne glazbe. Vještina je to, uz ovakvu
postavu (uglavnom dva glazbala!), ali majstori Saša Borovec i Hrvoje
Galler pružaju
plahte odlična i široka zvuka na kojima vokal Jasne Bilušić pokazuje
sve mogućnosti.
Klavir i double bass, uz povremene udaraljke Berislava Puhlovskog, samo
naizgled minimalistički, ocrtavaju stage na kojem Jasna dramskom iskrenošću
prenosi
čistu emociju, kako vokalom tako i odabirom skladbi. Jednom zgodom
kazat će kako su to "pjesme koje su u trenucima samoće odabrale mene, koje
su mi zapele za dušu...", stoga ne čudi taj odabir. Jazz čistunci
mogli bi prigovoriti,
ali interpretacija Madonnine "Like A Virgin" konačno raščišćava sve
tarantinovske
dvojbe oko značenje riječi ove pjesme, iz antologijske uvodne scene
filma "Reservoar Dogs"... i kako reče Jasna: "...zgulili smo prštavo pop
ruho s
ovog Madonninog planetarnog hitića, i odjednom začuli ples jedne umorne
duše
u
trenutku rađanja nove nade, nade koju može donijeti samo nova ljubav...".
Vrlo je dojmljiv double bass intro Svena Buića u ovoj skladbi.
Naslovna "Fifty Ways To Leave Your Lover" pogađa u dušu, ali ostavlja
mogućnost izlaza, novog nekog puta, neke nove drage osobe. Sjetno,
emotivno, vrlo
erotično (cijeli album odiše jednom suptilnom erotikom Jasnina glasa,
erotikom koja,
dakako, ne prelazi granice kako bi Krleža rekao - dobrih običaja,
ali uvlači slušatelja u nepatvorenu iskrenost Jasne Bilušić).
Sevdalinka "Što te nema" to samo podcrtava. Još jedan hrabar i efektan
odabir. Sad to više nije stvar putovanja kroz žanrove, jednostavno,
svi se ti žanrovi
(pa i "Time After Time") utapaju u ono što bih nazvao Jasnin žanr
- produhovljeni jazz istodobno jednostavan i pogodan slušanju,
ali dubok
kad se zagrebe
ispod površine. Jako dubok, jer Jasna pjeva o onom što mi mislimo,
što i nas muči,
dijeli s nama emociju koja nije toliko javna ispovijed koliko je
umjetnička interpretacija stanja ne samo njezine duše.
"My Babe Just Cares For Me" zarazna je, pravi biser, a "I'm Oldfashioned"
i "Downtown" zajamčeni hitovi.
Cijeli je album doista cjelina, unatoč različitim autorima i
stilovima. Posložila je to Jasna (s Hrvojem i Sašom) u glazbu
koja će se dugo
slušati, osobito
u noćnoj ugodi, u dobrom društvu, ali i u samoći... no, tu
samoću prekinut će Jasnin glas, magični bas Saše Borovca, razigrani
i lepršavi klavir
Hrvoja Gallera (koliko su mi puta neki naši poznati jazzisti
znali kazati - taj
mladić tek dolazi!)... i unijet će dah i duh optimizma u poneku
ranjenu dušu i pomoći zacijeliti toj emotivnoj rani. Jasna
zna kako se
to radi. I pomaže
svima nama koji je slušamo, i Sonji, i meni, i mnogim drugima...
Jasnin album je svjetlo na kraju tunela ranjenih srca. Album života.
Možda Jasnin stvaralački
vrh?