fROOTS &
EVACIC
Chardas blues |
fROOTS & EVACIC
Interview
fROOTS, kao jedan od najcjenjenijih svjetskih magazina o glazbi
koji izlazi kao dvomjesecnik, u svom posljednjem broju donosi intervju sa osebujnim
etno glazbenikom iz Hrvatske - Miroslavom Evacicem i njegovom suprugom Gordanom.
Slijedi isjecak iz ekskluzivnog intervjua kojeg su oni dali uredniku Ian Andersonu
na ovogodisnjem etnoambijent festivalu odrzanom u Solinu.
Ian Anderson sreo je Miroslava Evacica na proslogodisnjoj
proslavi Nove godine u Samoboru, na privatnom druzenju etno glazbenika prilikom
kojeg je njegova supruga Gordana svirala cimbale, a Miroslav je bio gitarist.
Odmah mu se svidjela, izmedju ostalih, njihova svirka nakon cega su mu dali
svoja dotadasnja dva CD uratka "Chardas blues" iz 2003. godine i mini
album "Esencijalno". Nekoliko mjeseci kasnije, fROOTS citatelji su
mogli procitati popis pjesama koje urednistvo ovog svjetskog magazina preporucuje
za slusanje, a na listi se nasla i pjesma "Az a Szep" sa "Chardas
bluesa".
"U pocetku to su bili Beatlesi, mislim da sam imao oko
sedam godina kad sam ih cuo, a kada sam imao deset, cuo sam za Jimi Hendrixa
i tad sam odlucio da cu svirati gitaru", prisjeca se Miroslav svojih glazbenih
uzora. "Moji prijatelji svirali su u lokalnom folklornom drustvu, a ja
sam im se pridruzio svirajuci tamburu bugariju. U drugim bendovima smo istodobno
svirali blues. U to vrijeme, kasnih osamdesetih, dok je jos postojala Jugoslavija,
na ovim prostorima je bilo par bendova koji su kombinirali rock elemente sa
folklorom. Stoga su na mene jako utjecali Leb i Sol, R. M. Tocak iz Makedonije
i neki drugi. Posto smo mi iz sjeverne Hrvatske svirali smo tradicionalne pjesme
s mnogo instrumentala. Bend smo nazvali Scukin Berek i dan danas djelujemo".
Gordana je dosla u bend nekoliko godina kasnije u dobi kad je imala 16 godina,
te dalje i sama nastavlja: "U pocetku sam svirala tamburu bugariju. Malo
po malo, poceli smo razgovarati o cimbalu, tom starohrvatskom instrumentu. U
to vrijeme, ranih devedesetih zbilja nije bilo lako naci cimbale na ovim prostorima.
Na velikim cimbalama imate puno vise mogucnosti kontrole tona i upravo se to
cuje na pjesmi "Az a Szep" koja je i najistaknutija na ovom albumu",
prica ova osebujna glazbenica i poblize nam opisuje cimbale kao instrument vrijedan
postovanja.
U medjuvremenu Miroslav producira i snimke starijih glazbenika
iz Podravine, pa nastavlja: "Na mene je jako utjecao Blaz Lenger, legenda
ove regije i starac koji je jako zasluzan za mnoge promjene u glazbi Podravine".
U to vrijeme, kasnih devedesetih, bilo je dosta rivalstva medju mladima koji
su svirali cimbale, ali je nedostajalo violinista, stoga on voli reci da su
violinisti kao blues slide gitaristi. Tada je doslo do ideje da te dvije komponente
spoje zajedno. "U Podravini pjesme zvuce dosta tuzno jer violine zvuce
vise kao slide, ali u Slavoniji vise slice na Chicago Blues gdje je i inace
zivot dinamicniji nego li je to u Podravini", slikovito zakljucuju u svojem
stilu.
Od sutra u prodaji Chardas blues!
I mi preporucujemo kao i Anderson: - Svakako preslusati!!!
Navodimo i link sa tekstovima iz fROOTS-a te u attachmentu
originalan tekst:
www.frootsmag.com/content/issue
Prilog.
Drazen Buhin, Zagreb, Hrvatska
drazen.buhin@hgu.hr
|