The Young Gods
Biografija / Diskografija
Nakon pune dvije godine ponovno nam 20. X 2007. u zagrebačku Močvaru dolaze
sjajni electro-techno industrijalci, švicarski trio The Young Gods. Predstaviti
će svoj najnoviji album "Super Ready / Fragmente" u sklopu velike europske
turneje koja uključuje oko 50 koncerata. Biti će to sjajna, sjajna, Bogom
dana večer!
Članovi: Franz Treichler (vokal), Franck Bagnoud i Bernard Trontin (bubnjevi),
Ceasare Pizzi i Al Comet (klavijature i elektronika)
Žanr: elektronika, alternativa, eksperimentalna glazba, industrial, electro-body,
gothic, avangarda, metal, dance-rock, cabaret, ambijentalna glazba, psihodelija,
acid-house, minimal-techno
Utjecaji: Suicide, Throbbing Gristle, Einsturzende Neubauten, D.A.F., Psychic
TV, Test Department, Front 242, Foetus, Laurie Anderson, Boyd Rice, Laibach,
Tuxedo Moon, Cabaret Voltaire, Kurt Weil, Tom Waits, Slayer, The Doors, Karl
Heinz Stockhausen, Sonic Youth, Jimi Hendrix, Robert Fripp, Philip Glass,
Mouse On Mars
Utjecali na: Ministry, Nine Inch Nails, Primal Scream, Pankow, Borghesia,
Miladojka Youneed, Metallica, Faith No More, Insect, Wrench Slipbody, Junkfish,
Aphex Twin, Rage Against The Machine, The Prodigy, The Chemical Brothers,
U2, Tool, Atari Teenage Riot, Alec Empire, Tehac, Maryilin Manson, Darkwood
Dub, Van Gogh, Goribor, Hard.Com
THE YOUNG GODS - The Young Gods (1987, Attitude Records / Play It Again
Sam)
Ovaj švicarski trio (Franz Trichler - vokal, Franck Bagnoud - bubnjevi
i Ceasare Pizzi - elektronika) okupljen je 1985. godine kao sastav koji će
na avangardni način mijenjati postojeće sisteme u alternativnoj (a i komercijalnoj)
glazbenoj electro-rock-techno sferi. Već prvim albumom (objavljen u travnju
1987.) dali su do znanja da poštivaju sve "alter" baštine tada veoma značajnih
Einsturzende Neubauten i mnogih izvođača iz branše electro-body struje, no
albumom su pokazali kako njihovi afiniteti nisu samo «puko» namještanje nekakve
alternative, već da imaju veoma duboke i sofisticirane, te slojevite glazbeno-lirske
performance art elemente. Bilo je to vrijeme kada su mnogi znameniti izvođači
prestali koristiti sintesajzer i elektroniku u svrhu obogaćivanja "egzotike"
vlastite glazbe, te se ista počela primjenjivati u daleko konzekventnijem
obliku. Vrijeme electro-pop duet-bandova je gotovo prošlo (Soft Cell, Eurythmics,
Yello, Blancmange, Trans-X...), jedini preostali zakašnjeli synth-pop stizao
je od Pet Shop Boys koji su počeli otprilike u isto vrijeme, no Young Gods
su na veoma sličan način svojim debi albumom donijeli potpuni prevrat u značaj
electro-popa. Kao prvo tekstovi i način vokalne interpretacije Franz Trichlera
je bio toliko grub i mračan poput 70-togodišnjaka koji pjeva uvjetno rečeno
r'n'r (vrlo je sličan Tom Waitsu), dok je glazba vrlo čudnovata i na određeni
način prije može biti kategorizirana kao moderna plesna klasična glazba (za
balet, recimo), nego li kao r'n'r ili tipičan electro-pop. Skoro sve skladbe
su otpjevane na francuskom jeziku koji daje posebnu draž ovom sjajnom prvijencu,
a jedine na engleskom su "Did you miss me", "The irritium boys" i "Soul idiot".
Hardcore / punk / metal-electro skladba "Jimmy" često se može pronaći i
još dan danas na njihovom koncertnom repertoaru, kao i opaka balada "Did
you
miss
me".
Ovim debijem The Young Gods su bez ikakvih problema odmah ušli u kategoriju
onih izvođača za koje se odmah ispostavilo da će sa svojim bogatstvom ideja
mijenjati postojeće establišmente u širokom području alternative, posebice
u sferama elektronike, industriala, naprednog metala i mnogih hardcore/electro
smjerova.
THE YOUNG GODS - L'Eau Rouge (1989, Play It Again Sam)
Drugi album The
Young Gods su potpuno posvetili pjesmama otpjevanim na francuskom jeziku
koji im je dao znamenito "šansonjersko" obilježje. Okružje same glazbe
je daleko više posvećeno prema kabaretskoj glazbi (pjesme "La fille de la
mort", "Charlotte", "Les enfants"), no zahvaljujući sjajnoj kompozitorskoj
strategiji i elektronskim efektima gudača pjesme zvuče kao da su urađene
za neki opako moćan i mračan filmski soundtrack. Album također pokazuje spremnost
sastava da se uhvati u koštac s vrlo zahtjevnim speed-metal / industrial
strukturama (naslovi "Rue des tempetes", "Longue route", "Pas mal"), te
neobičnim Joy
Division / Suicide mračnjaštvima (pogotovo naslov "Ville notre"). Naslov
"L'amourir" pokazao je da The Young Gods znaju napraviti i plesni dance-rock
koji zvuči
bolno i nježno, istovremeno. Upravo ova kontradiktornost će se pokazati kao
veoma smijela i uspješna formula njihovog rada. Franz i dalje pjeva mračno
i morbidno poput najmračnijeg Tom Waitsa, a glazba je veličanstveni konglomerat
avangardnih i modernih klasičnih muzičkih ideja koje niti sami Igor Stravinsky,
Richard Wagner ili Kryzstof Penderecki nisu mogli zamisliti prije stotinjak
(a i manje) godina. No najviše oduševljenja priuštile su fenomenalne elektronske
strukture pune gitara, gudača i raznih neobičnih "samplova" koje su tko zna
kako proizveli na svojem čuvenom "tabla-sintesajzeru" s pet-šest potenciometara.
Veličanstveni rad kojim su spojili kabaret, metal i elektroniku u jednu cijelinu,
te tako pokazali da u njihovom radu nema one bolne "greške drugog albuma".
THE YOUNG GODS - The Young Gods Play Kurt Weil (1991, Play It Again
Sam)
Ovim trećim albumom gotovo u cijelosti ispjevanog na njemačkom jeziku
The Young Gods su došli na najvišlji tron independent ljestvice u Britaniji,
te su unatoč tada popularnom madchester-popu isplivali iz gomile vrlo kreativnih
izvođača, pa im je europska turneja po prvi puta doplivala i u Zagreb (1990.).
Ovdje u stalnu ekipu dolazi Al Comet koji će svojim kreativnim elektronskim
idejama posve označiti elektronsku i avangardnu rock glazbu u idućem vrlo
dugačkom periodu.
Kao što sam naslov albuma govori, ovdje su obradili 8 poznatih skladbi njihovog
velikog kreativnog uzora, njemačkog čuvenog kabaretskog i avangardnog kompozitora
Kurt Weila u izvedbama koje bi on kao pokojnik vjerojatno volio čuti u nekom
novom izdanju. Svih 8 skladbi je sjajno napravljeno u svim pogledima, a osobito
"Mackie Messer" (u metal-kabaret varijanti), "Alabama song" (avangardno-ambijentalni
kabaret na engleskom jeziku kojeg su The Doors posve okrenuli naopačke).
Ovdje se po prvi puta pojavljuje i "futuristički" broj "Speak low" (na engleskom)
gdje su The Young Gods pokazali pravi primjer industrial-dance rocka na snažan
i uvjerljiv način koji će podosta zacementirati njihove pozicije tokom narednih
10-15 godina. Mnoge od ovih pjesama prije samih The Young Gods obrađivali
su osim The Doors i Lou Reed i Sting kao najpoznatije rock zvijezde koje
zajedno s njima mijenjaju glazbeni svjetonazor.
Album je ponovno potvrdio da se genijalna strategija obrada nalazi u samo
jednome - daj svoje biće i umijeće, pa ćeš od "prožvakanog" materijala dobiti
fenomenalni proizvod.
THE YOUNG GODS - T.V. Sky (1992, Play It Again Sam)
Ovo je svakako najpopularniji
i mnogima najcijenjeniji rad The Young Gods, a zahvaljujući singlu "Skin
flowers" band se u zimsko / proljetnoj (siječanj-travanj)
varijanti MTV-a vrtio kao veoma popularan sastav za kojeg su tada po prvi
puta čule milijunske gomile. Album je selekcija metal/hc, industrial, electro
i techno atmosfera, veoma je plesan, psihodeličan i ponovno avangardan. No
svakako nije najbolji rad The Young Gods budući da su prethodna tri bili
pravo oličenje svijesti i prisebnosti samih autora. Ali zato nikako se ne
može zaobići njihov utjecaj na The Prodigy, Ministry ili Nine Inch Nails
koji će na konto njihovog specifičnog metal / techno-industrial zvuka zgrnuti
veliku lovu. Podsjetimo, godinu kasnije 1993. Ministry su objavili album
"Psalm 69" sa hitom "Just one fix", Nine Inch Nails 1994. "Downyard Spiral"
s hitom "March of the pigs", a The Prodigy 1995. sjajni singl "Breathe",
te 1996. album "Fat Of The Land" sa singlom "Firestarter". Uz "Skin flowers"
svakako treba ne zaboraviti genijalne electro-industrial brojeve poput "Our
house" (nema veze s Madness), "Gasoline man", "T.V. sky", "The night dance"
i dvadeset minuta dugačke techno-trance / The Doors / metal/hard-rock / sympho-rock
/ alternativne simfonije "Summer eyes" koja je i najbolji dio albuma.
THE YOUNG GODS - Live Sky Tour (1993, Play It Again Sam)
Zahvaljujući
Paul Kingu i ekipi s MTV-a, The Young Gods su postali "male" zvijezde alternativne
scene koja je tada bila potpuno u znaku grungea (Nirvana,
Pearl Jam, Alice In Chains, Stone Temple Pilots), hip-hopa i mnogih inačica
techno-dance "šrotova". Vrijeme je doneslo strahovitu popularnost The Young
Godsa, pa su tako ovaj svoj prvi live album objavili u pravom trenutku.
Zapis zvuči čarobno i fenomenalno, poput studijske snimke, te su na ovom
albumu mladi bogovi prošarali sa svojom "best of" pjesmaricom. Uz naslove
"T.V. sky", "Skin flowers", "Pas mal", "September song" i "Seerauher Jenny",
izveli su i sjajne "Jimmy", te 20 minuta dugačku "Summer eyes", kao i speed-metal
nabrijanu "Envaje".
Nakon toga izgledalo je da će The Young Gods postati svjetske velezvijezde,
no situacija se gotovo preko noći okrenula naopačke. Velika cijena CD-a,
te nestanak vinila koji je bio dvaput jeftiniji ograničio je platežnu moć
svih potencijalnih The Young Gods obožavatelja (a općenito i cijelokupne
r'n'r populacije), tako da sam i ja bio jedan onih što su psovali mater gledajući
cd u izlogu kojeg ne mogu kupiti. No, zato je tu bio Ante Batinović koji
je u jednoj od svojih posljednjih radio emisija "Po vašem izboru" na Radio
Zagrebu pustio ovaj odličan koncertni zapis kojeg sam snimio zahvaljujući
mojoj tadašnjoj djevojci.
The Young Gods su toliko magični na ovome live albumu da svatko tko ih prvi
puta čuje pada u trans. Ovo je jedan od onih "best of" živih albuma koje
svaki poklonik rocka, a posebno elektronike i alternative mora imati u svojoj
kolekciji. Novi The Doors pred pragom 21. stoljeća.
THE YOUNG GODS - Only Heaven (1995, Play It Again Sam)
Sjajan kredibilitet
koji je band ostvario u proteklih 10 godina ovdje je doslovce pruhujao s
vihorom zvanim strahovito visoka cijena CD-a, te se The
Young Gods ponovno vraćaju na gotovo smiješnu cifru od nekoliko tisuća prodanih
primjeraka kao otprilike u vrijeme prvog albuma iz 1987. Međutim, album je
njihovo najbolje ostvarenje u karijeri, te su na moj i Defov poziv da nastupe
na festivalu "Face '94" u Koprivnici odgovorili da spremaju novi album, te
da se neće zezati s tamo nekakvim "trivijalnim" nastupom pred hrvatskim seljacima
koji ništ' ne razumiju. No, zato su došli u ratom opustošenu BiH, te su 1995.
održali veliki koncert u Sarajevu kako bi pokazali da imaju itekakva velika
"muda", prije samog Bona i U2 koji su tamo nastupili 1997. (svi se sjećate
Bona i pokojnog Pavarottija u bolnoj skladbi "Miss Sarajevo", gdje je Bono
recitirao stihove Marin Držića. Ili Ivan Gundulića, ne sjećam se više).
Album je nevjerojatan spoj elektronike, techna, metala (posebno uvodna "Strangel"
i "Speed of night") i ponovno The Young Gods dovodi do najvišljih pijedestala
na alternativnoj electro-rock poziciji. Cijelokupni smisao albuma svodi se
na svjetonazor ljudskog života (rođenje, škola, posao, smrt) gdje je u zadnjoj
"stavci" pod naslovom "Child in the tree" i "Kissing the sun" jasno dato
do znanja kakva nas apokaliptična situacija očekuje ako nešto ne promijenimo
u svojim životima. Mnogo svemirski orijentiranih tema, te sofisticiranih
amblema priljepljeno uz naslove "Donnez les espirits", "Moon revolutions",
"Kissing the sun", "Dreamhouse", "Laintaine", "Gardez les espirits"... donijelo
je veliko bogatstvo samom zvuku i izričaju The Young Gods.
Osim toga, ovdje se po prvi puta pojavljuje akustična gitara u skladbi "Child
in the tree" gdje je sastav želio naglasiti svoju avangardnost te istovremeno
i svoju pristupačnost prema tadašnjoj rock-pop i alternativnoj produkciji.
U samom glazbenom izrazu, The Young Gods su ovdje napravili svoj najbolji
album u karijeri. Sa mnogobrojnim samplovima i neobičnim smislom za aranžmane
pogodili su u žižu svakog pravog rock-kritičara. Ovo je znanstvena fantastika
za razglabanje, a 12 godina kasnije napraviti će još bolji album – "Super
Ready / Fragmente". Album je 1996. doživio i svoj remix-album pod nazivom
"Heaven Deconstruction" gdje su se vješto pretvorili u techno-electro / dance
/ industrial freakove.
THE YOUNG GODS - Second Nature (2000, Play It Again Sam)
Album The Young
Gods koji je potpuno podbacio na glazbenom tržištu. Netko bi odavno digao
ruke od "ćoravog" posla, međutim, The Young Gods nikako. U
međuvremenu je objavljena kompilacija "Heaven Deconstruction" (1996, Play
It Again Sam) i živi album "Live Noumatrouff" (1997, Intoxygene) koji su
dali nekakve naznake da se band još uvijek koliko-toliko održava u životu.
Sjajna brza i plesna, technom i eksperimentalnim metal / industrial poigravanjima
obogaćeni singl i video-spot "Lucidogen" bio je odličan uvod u fenomenalnih
50 elektronskih dance / techno industrial minuta. Također, vrijedi izdvojiti
naslove poput industriala "Supersonic", laganiju ambijentalnu minimalističku
house / electro "Laisser couler (le son)" gdje se provlače mnogi utjecaji
Philip Glassa, industrial / techno broj "Astronomic". Središnji dio albuma
prikazuje
The Young Gods kao svojevrsne ambijentaliste u prilično mirnijim, ali i eksperimentalnim
glazbenim sferama koje su uzajamno povezane uz njihov neprijeporni utjecaj
na Aphex Twina (pogotovo naslov "Stick around"). Pred sam konac albuma ponovno
se pojavljuje dance / techno psihodelični broj "The sound in your eyes" koji
govori o svojevrsnom trip halucinogenom stanju koje je specifično za posjetitelje
techno i rave partijana. Završnicu albuma čini osebujna ambijentalna instrumentalka
"Love 2.7" koja daje potpuni pečat ovom ponovno zanimljivom i kreativnom
radu. Sve skladbe su otpjevane na engleskom jeziku sa poznatim grubim i mračnim
Franzovim vokalom.
THE YOUNG GODS - XX Years 1985-2005 (2005, Play It Again Sam)
Svoju dvadesetu
godišnjicu rada The Young Gods su obilježili novim kompilacijskim albumom
znamenito nazvanim "XX Years 1985 - 2005", te su nakon prethodnog albuma,
"Second Nature", objavili još dva, vrlo teško dostupna albuma - "Six Dew
Points" (2002) koji nije bio u prodaji i ambijentalni "Music For Artificial
Clouds" (2004,
Intoxygene).
Ovu kompilaciju sastavili su otprilike po sistemu «best of», no skoro sve
skladbe (ukupno 35!) su remixirali i ponovno odsvirali u novim varijantama.
Album je njihova plesna techno / industrial / metal verzija s povremenim
izletima u ambijentalnu glazbu uz obavezni istraživački i eksperimentalni
predznak.
Posebno odskaču nove varijante "Gasoline man", "Secret", odlična minimal-techno
verzija "Astronomic" (ovdje su uvrštene čak 3 remix verzije!), plesna dance-rock
/ world-music kombinacija najvećeg im hita "Skin flowers", zatim gotovo klasična
glazba fine i akustične "Child in the tree" podebljana odličnim aranžmanima
gudača gdje zvuče kao R.E.M. iz vremena "Automatic For The People" albuma.
U svojem bogatom i nadasve otvorenom pogledu prema mnogim strukturama glazbe
The Young Gods su napravili izuzetno domišljat i posve ambijentalno miran
dub-psycho instrumental na temu "Supersonic", te reggae / dub instrumentalnu
verziju "Kissing the sun" u suradnji sa velikanom dub scene, Mad
Professorom. Da kompilacija ne bi bila suhoparno izvlačenje njihovih starih
i poznatih
skladbi, ovdje su uvrstili i do tada neobjavljenu obradu čuvenog francuskog
šansonjera Serge Gainsbourga kojeg cijeli svijet poznaje po vele-hit evergreenu
"Je't aime", a tema koju su obradili je stari hit "Requiem
pour un Con" napravljen
na sjajan slow-down / electro-pop način uz mnogo nezaobilaznih ambijentalnih
i eksperimentalnih zvučnih eskapada, te obradu The Doors, "The end", čime
su potvrdili da su sastav koji itekako poznaje i razumije svoj artistički
naboj.
Remixeve na albumu radilo je uz same članove The Young Gods još četvoro vrsnih
producenata-umjetnika - F. Rody, V. Hanni, A. Monod i spomenuti Mad Professor. Uzbudljiv,
inovantan i nadasve osvježavajući kompilacijski prikaz kakvih u svijetu široke
diskografske potrošnje ima veoma malo, te se gotovo može
reći da se radi o "novom" studijskom albumu The Young Gods.
THE YOUNG GODS - Super Ready / Fragmente (2007,
Play It Again Sam)
U 21.
godini svojeg postojanja, švicarski magovi elektronike i industrijskog rocka
dogurali su do svojeg 13. albuma (objavljen 16. IV 2007.) kojeg su promovirali
i na turneji s otvarajućim koncertom u Ljubljani, 25. IV 2007., Metelkova
Gala-Hala. Album je istovremeno objavljen u Švicarskoj, te posebno za tržište
Europe, USA i Kanade, te su potom radili pozamašnu Europsku turneju koja
je trajala puna 4 mjeseca. Album je fantastika!
Ovaj trojac (Franz Treichler - vokal, Bernard Trontin - bubnjevi i Al Comet
- klavijature i elektronika), kroz protekle dvije decenije je od avangardnog
i početnog vrlo bizarnog starta u 80-tim godinama već sa svoja prva dva albuma
"The Young Gods" (1987.) i "L'eau Rouge" (1989.) nagovjestio
posve nove teritorije i mogućnosti komponiranja elektronskog rock undergrounda.
Prvenstveno zaokupljeni
dadaističkom idejom da sve što je urađeno ne treba ponavljati, hvataju se
u koštac s tada vrlo snažnom svjetskom alternativnom elektronskom, eksperimentalnom
i rock strujom (Einsturzende Neubauten, Front 242, Test Department, Laibach,
Foetus, Tuxedo Moon, Cabaret Voltaire,
Mark Stewart & The Mafia, Tackhead
Sound System, Keith Le Blanc, Gary Clail, Wiseblood, Nitzer Ebb, Borghesia,
Pankow...), te otvaraju novo poglavlje prožeto kombinacijama šansona, kabaretske,
klasične, avangardne, ambijentalne i eksperimentalne glazbe prožete elektronskim
samplovima i bombastičnim hc / rock-punk ritmovima poliglotski otpjevanih
na francuskom, engleskom i njemačkom jeziku. Već sa svojim trećim albumom
"The
Young Gods Play Kurt Weil" u proljeće 1991. zasjedaju na poziciju No.
1 najprodavanijih NME independent albuma (ispred primjerice Cocteau Twins,
This Mortal Coil
i The Charlatans), dok sa četvrtim "T.V. Sky" 1992. dosežu status MTV zvijezda
zahvaljujući spotu za singl "Skin flowers". Svoju veliku koncertnu
formu dokazuju odličnim živim albumom "Live Sky Tour" 1993. sa
zapisom s vrlo uspješne turneje. Tada se činilo da su ovi Švicarci na najboljem
putu slave poput
njihovih naturaliziranih zemljaka u Americi, skupine Yello, no tri godine
pauze u kojoj je grunge, metal / hc, crossover i bujajuća neo-punk scena
posve potisnula značaj alternativne electro struje rezultirala je vrlo razočaravajućim
učinkom njihovog do tada možda i najkreativnijeg albuma "Only Heaven" 1995.
Od tada do danas, novosti o The Young Gods su stizale na kapaljku (u međuvremenu
su objavili još 8 albuma), no njihov znameniti rad na probijanju "ledenih
brijegova" nikako nije ostao nezapažen, a niti bez značajnih posljedica.
Oni sami s ponosom ističu da su ih kao uzorima priznali The Chemical Brothers,
Edge (U2), Maynard James Keenan (Tool), te i Mike Patton (vokal ex-Faith
No More) koji je 2005. gostovao na njihovom koncertu kojeg su upriličili
u kolaboraciji sa simfonijskim orkestrom u Švicarskoj.
Album "Super Ready/ Fragmente" sadržava 50-tak minuta glazbe kroz
12 naslova koje su napisali sami The Young Gods izuzev skladbe "The
color code" (objavljena
kao single) koju je napisao Roli Mosimann, njihov "četvrti" član
sa strane koji se povremeno pojavljuje kao producent. Većina albuma je plesnog
karaktera,
kao da više od polovine albuma namjeravaju objaviti na singlovima. No, u
njihovom slučaju, singlovi su vrlo rijetki, pa se ovakvo rasplesano zvukovlje
može itekako dobro iskoristiti za njihove sjajne koncerte. Pet kompozicija
Franz je otpjevao na francuskom ("Cest quoi cest ca", "El
magnifico", naslovnu,
"Super ready fragmente", "Secret" i "Un point c'est
tout"), dok je ostatak
materijala na engleskom jeziku.
Tematika albuma može se vrlo dobro prepoznati već sa samog omota na kome
se nalazi revolver prikazan kao dio sitnog mozaika koji predstavlja makro
/ mikro kozmos. Zbog toga se na albumu nalazi brojno ukazivanje na svijet
sadašnjosti
- proizvodnju oružja, nasilje, terorizam i opasno društvo u kojem se giba
svijet u prvoj deceniji 21. stoljeća. Kao i uvijek, The Young Gods nose zanimljive
i aktualne teme gledane iz umjetničko-sofisticirane prizme što je na svim
njihovim dosadašnjim radovima redoviti princip. Uz mnoštvo neizostavnih psihodelično-halucinogenih
elemenata koji prvenstveno izlaze iz čudnovatih elektronskih mašinerija Al
Cometa, velika pozornost albuma stavljena je na čvrstu rock strukturu oivičenu
bogatim spektrom različitih fragmenata samplova gitara, basova, klavijatura,
te fantastične produkcije. Skladbe poput uvodne "I'm the drug",
opake "Freeze",
sjajne "Cest quoi cest ca", "Secret" ili naslovne "Super
ready fragmente",
zovu na ples i hipnotičke ritmove podebljane povremenim industrial udarima
i sjajnim okružjem elektronike i različitih efekata. Gitarski motivi koji
neminovno vuku «nešto» na Hendrixa, Adrian Belowa, pa i Robert Frippa najbolje
do izražaja dolaze u hitoidnoj "About time" (s velikim refrenom: "...and
the winner is...») ili "The color code", dok o samom utjecaju The
Young Gods na primjerice gitarsku strukturu Ministry ili Rage Against The
Machine (a
i mnogih metal izvođača) ne treba specijalno govoriti. Dovoljno je da poslušate
"Everythere" i prisjetite se njihovih ranih albuma (posebno skladbi "Jimmy",
"Gasoline man" ili čarobnog hita "Skin flowers"). O bubnjaru
Bernard Trontinu sve najbolje – na albumima gotovo zvuči kao repetativna
ritam mašina, no
uživo ga vidjeti jest potpuna koncentracija na kronometarsku preciznost,
dok je frontman Franz kao i uvijek u najboljoj formi što se i ovim albumom
dokazalo da The Young Gods jednostavno nemaju niti mrvicu oscilacija ili
pada forme tijekom čitave diskografske karijere. Po običaju, oni redovito
isporučuju i čudnovate "laganice", pa je tako ovdje svoje mjesto
pod suncem dobila orijentalno-azijatska lagana ambijentalna ragga struktura
kompozicije
"Stay with us" kojom vjerojatno žele odgovoriti ne samo Tool, već
i mnogim
"eksperimentatorima" na sva brojna kopiranja (a ovaj album će ih
vjerojatno kroz idućih 10-tak godina imati veoma mnogo). Završna skladba,
"Un point c'est
tout", obiluje fantastičnom laganom psycho atmosferom s nafilanim efektima
i gitarama koju je u svojim sjajnim danima isporučivao sam Jimi
Hendrix.
Album je potpuno moderni rock 21. stoljeća oslobođen bilo kakvih retrogradnih
elemenata (čak nema niti fuzija techna, trancea, electro-bodya, d'n'b-a i
sličnih stilova s kojima su povremeno koketirali), te u globalu gledano,
kao što je u nedavnoj recenziji izjavio David Stubbs - ovim albumom su The
Young Gods preporodili rock. Dobili smo konačno pravog nasljednika čuvenog
"Exterminator" albuma Primal Scream u jednoj posve drugačijoj varijanti. Veličanstveno
djelo 2007. godine! Magnificent work from 2007 year!
Diskografija:
The Young Gods (1987, Attitude Records/ Play It Again Sam) /
L'Eau Rouge/ Red Water (1989, Play It Again Sam) /
Play Kurt Weill (1991, Play It Again Sam) /
TV Sky (1992, Play It Again Sam) /
Live Sky Tour (1993, Play It Again Sam) /
Only Heaven (1995, Play It Again Sam) /
Heaven Deconstruction (1996, Play It Again Sam) /
Live Noumatrouff (1997, Intoxygene) /
Second Nature (2000, Play It Again Sam) /
Six Dew Points (2002, not for sale) /
Music For Artificial Clouds (2004, Intoxygene) /
XX Years 1985-2005 (2005, Play It Again Sam) /
Super Ready/ Fragmente (2007, Play It Again Sam)