Barikada
- World Of Music - Svastara - 2009 |
|
9. LIBURNIA JAZZ FESTIVAL
03. - 05.07.2009. - Opatija, Hrvatska
|
|
9. Liburnia Jazz Festival
03. - 05.07.2009. - Opatija, Hrvatska |
|
Već devetu godinu za redom, Opatija prvi vikend u srpnju živi
jazz. I ove (2009.) godine Opatija će ugostiti Liburnia Jazz Festival - prema
prepoznatljivosti, broju koncerata i posjetilaca - definitivno - najveći jazz
festival u Hrvatskoj
i regiji. Nastavljamo s programom koji je prošle godine bitno proširen.
Street
Jazz je 2008. osvojio sedam gradskih lokacija, a tako će biti i ove godine.
Program Street jazza počinje u 17.00 h, a završava netom prije "velikih" koncerata
na Ljetnoj pozornici. Koncerti će se održavati na
kupalištu Slatina (restoran
Vongola), terasama hotela Imperijal, Milenijum, Bristol i Lounge baru Monokini.
Na Street Jazzu će ukupno učestvovati 11 bandova koji će održati 14 koncerata.
Posebnost Liburnia Jazz Festivala su i dvije pokretne pozornice
JAZZ BUS i JAZZ BOAT. Jazz Bus je opatijsko-riječki turistički autobus koji
će od
Slatine
do Rijeke putovati s jazz bandom na krovu. Jazz Boat je turistički brod
Contessa Toursa iz Opatije koji će kretati s opatijskog mula u 19.30 h, ploviti
rivijerom
uz live jazz koncert, fritule i bisku, i dovesti publiku netom prije početka
koncerata na Ljetnoj pozornici natrag na mul. Cijena ovog krstarenja je
simboličnih 60,00 kn, a ulaznice se mogu kupiti u svim opatijskim agencijama
i hotelima.
Sa 14 koncerata Street Jazza i 6 koncerata na Ljetnoj pozornici
9. Liburnia Jazz Festival tako može najaviti ukupno 20 koncerata na 8 pozornica
u samo
3 dana.
Ovom prilikom želimo najaviti i ostale headlinere 9. Liburnia Jazz Festivala.
Nakon kultnih Medeski, Martin & Wood koji otvaraju Festival 3. VII. i u
Opatiji počinju svoju ovogodišnju europsku turneju, sljedećeg dana - subotu,
4. VII 2009. - na Velikoj sceni Ljetne pozornice imat ćemo priliku čuti Ex
Tempore Orchestra - umjetnički eksperiment udruge Liburnia Jazz i Elvisa Stanića
nastao
na ovogodišnjem 4. Jazz Ex Tempore projektu odakle se proširio u Veliku Britaniju,
Nizozemsku i Bugarsku (detaljno u prilogu s biografijama).
Iste večeri nastupit će i Mario Canonge Trio. Canonge je
neizmjerno talentirani pijanist-virtuoz koji je cijelu svoju karijeru posvetio
otvaranju novih glazbenih
horizonata i poticanju svih formi glazbene razmjene, te promoviranju tradicionalne
glazbe Haitija, Kube i Zelenortskih otoka kao i svog rodnog Martinika.
Posljednjeg dana Festivala – nedjelja, 5. VII 2009.. - jazz
poslastica za kraj - koncert "nove, velike trubačke nade jazza" - Christian
Scott Quintet.
Ovaj
"mladić s trubom" je osvojio i jazz puriste i hip hop zajednicu čvstim
osobnim imageom, jasnim i neskrivenim glazbenim uzorima, te snažnim i odlučnim
političkim
stajalištima i po mnogočemu je jedinstvena i specifična pojava na današnjoj
glazbenoj sceni.
Ulaznice za koncerte na Ljetnoj pozornici moći će se kupiti
od 1. lipnja na svim prodajnim mjestima Eventima u Hrvatskoj, Festivalu Opatija
i Turističkom
uredu u Opatiji. Cijena trodnevne festivalske ulaznice je 200,00 kn, za petak
i nedjelju 80,00 kn u pretprodaji (100,00 kn na dan koncerta), a za subotu
60,00 kn u pretprodaji
(80,00 kn na dan koncerta).
BIOGRAFIJE
(03. srpnja 2009., petak) . MEDESKI, MARTIN & WOOD
Zvijezde ovogodišnjeg Liburnia Jazz Festivala, Medeski Martin
and Wood, trio je koji s lakoćom premošćuje jaz između avangardne improvizacije
i groove-jazza.
Osim što su neumorni inovatori i izvanredni umjetnici, istovremeno su i iznimno
popularan sastav s tisućama vrlo vjernih fanova.
Kao što je to već postalo gotovo redovito, europsko predstavljanje projekta
- albuma Zaebos - počinju upravo u Opatiji.
Izrastao iz njujorške Downtown scene početkom 90-tih, ovaj trio neprestano
propituje i probija okvire jazz glazbe, stvarajući iz albuma u album glazbu
koja reflektira ono što oni jesu pojedinačno i kolektivno, eksperimentirajući
suvremenim glazbenim ritmovima poput hip-hopa, funka i soula.
Predstavljajući svoju glazbu na dugotrajnim turnejama, svirajući često pred
mladom rock orijentiranom publikom, MMW je stekao status jazz-jam superzvijezda
iako "službeno" pripadaju jazz alternativi.
John Medeski, pijanist klasične naobrazbe koji je prema vlastitim riječima
prebirao po klaviru i prije no što je prohodao i basist Chris Wood upoznali
su se za studija na prestižnom "New England Consevatory of Music".
Nakon što su odlučili akademske krugove zamjeniti kasnonoćnim podzemnim svijetom
njujorške scene te uz pomoć "katalizatora" - poznatog jazz bubnjara
Boba Mosesa, koji ih upoznaje sa Billijem Martinom, inventivnim mladim udaraljkašem,
1991 godine nastaje trio čija će popularnost slijedećih nekoliko godina rapidno
rasti uporedo s njihovim neupitnim doprinosom suvremenoj glazbi.
Tijekom godina članovi su surađivali i s brojnim drugim glazbenicima iz jazz
i rock svijeta kao što su John Scofield, John Zorn, The Dirty Dozen Brass Band
, Mashal Allen, Maceo Parker, Marc Ribot, Susana Bacca, Blind Boys of Alabama,
Iggy Pop i mnogi drugi.
Masada Songbook 2, The Book of Angels vol. 11, Zaebos kako glasi puni naziv
njihovog prošlogodišnjeg albuma, čija će europska premjera biti na Liburnia
Jazz Festivalu, dio je knjige pjesama Masada 2, Johna Zorna – također kultnog
njujorškog skladatelja i saksofonista. Zornov ogromni skladateljski opus dotiče
se gotovo svega relevantnog u suvremenoj glazbi, osiguravajući mu tako status
jednog od najznačajnijih skladatelja današnjice.
Knjiga pjesama Masada zbir je djela baziranih na fuziji suvremenog jazza i
tradicionalne židovske klezmer glazbe. Nakon izuzetnog uspjeha postignutog
tijekom 90-tih sa svojim Electric Masada (u čijim su ranim postavama svirali
upravo Medeski, Martin i Wood) i Acoustic Masada ansamblima, John Zorn je 2004.
odlučio izvođenje druge knjige Masada pjesama prepustiti svojim dugogodišnjim
suradnicima, iznimnim glazbenicima poput Marca Ribota, Jamiea Safta, Uri Cainea
i mnogih drugih. Medeski Martin & Wood bili su također logičan izbor za
interpretaciju Zornove glazbe koja propuštena kroz njihov "filter" dobija
potpuno novu dimenziju.
Prema riječima Johna Medeskog smisao stvaranja glazbe jest „predstaviti nešto
što osjećaš duboko u sebi. A ako to zaista osjećaš, osjetit će i drugi ljudi“.
Jedinstvenost umjetničkog izričaja, virtuoznog orguljaša i pijanista i inventivne
ritam sekcije, originalni glazbeni materijal Johna Zorna garancija su vrhunskog
jazz-fusion iskustva.
(04. srpanj 2009., subota)
JAZZ EX TEMPORE ORCHESTRA
Elvis Stanić (HR) - gitara, harmonika ; Andrea Vicary (UK) - glasovir ; Hristo
Yotsov (BG) - bubnjevi ; Rico De Jeer (NL) - kontrabas
Jazz Ex Tempore Orchestra je umjetnički eksperiment hrvatske
neprofitne organizacije Liburnia Jazz. Krenuli smo od već davno "prožvakanog"
klišea "Glazba ne poznaje
granice" i okupili glazbenike potpuno različitih stilova, porijekla i stavova
koji nikada nisu čuli jedan za drugoga, a kamoli međusobno surađivali. Doveli
smo ih u Hrvatsku na tjedan dana i suočili s hrvatskom tradicijskom glazbom,
a oni su dodali svoju kreativnost i dio svojeg kulturnog nasljeđa. Ministarstvo
kulture RH ovaj je projekt proglasilo "vodećim hrvatskim programom međunarodnog
karaktera".
Nakon europske turneje i koncerata u Velikoj Britaniji (London), Nizozemskoj
(Utrecht,
Groningen, Leimuiden), Hrvatskoj (Opatija, Zagreb, Rovinj, Omišalj) i Bugarskoj
(Sofija,
Plovdiv), snimljen je i album "Round Trip" kao rezultat neočekivano uspješne
umjetničke suradnje i početak velikog prijateljstva.
MARIO CANONGE TRIO
Mario Canonge (Martinique, France) - glasovir ; Linley Marthe
(Mauricius, France) - bas ; Chanderdath Sardjoe (NL) - bubnjevi
Canonge je neizmjerno talentirani pijanist-virtuoz koji je
cijelu svoju karijeru posvetio otvaranju novih glazbenih horizonata i poticanju
svih formi glazbene
razmjene, te promoviranju tradicionalne glazbe Haitija, Kube i Zelenortskih
otoka kao i svog rodnog Martinika. No, njegov talent ide i dalje. Kao zvijezda
s Martinika, Canonge je dokazao svoju nevjerojatnu sposobnost da prilagodi
svoju svirku širokoj raznolikosti žanrova. Jazz, zouk, salsa - odaberite -
Canonge ih svira. Tijekom karijere surađivao je s impresivnim brojem glazbenika
pokazujući da je suveren i u afro-američkim ritmovima i u jazzu. Niz godina
surađuje s Ralphom Thamarom, ikonom afričke glazbe Manu Dibangom, Roy Hargroveom,
Mokhtar Sambom, Richardom Bonom,... Njegova je glazba nonšalantna i puna boja,
bogata i „prevrtljiva“, ali i puna, čvrsta i energična.
Putujući i živeći u i između obje svoje domovine (rođen na Martiniku, niz godina
živi u Parizu i na Martiniku), Mario Canonge je stvorio glazbeni most između
dvaju kultura, fuziju jazza i tradicionalne glazbe Francuskih Antila. U glazbenom
smislu, Canonge je napustio zvuk modernog zouka, ponovno pronašao tradicionalnu
glazbu svog rodnog otoka i počeo eksperimentirati s ritmovima mazurke i biguine.
Mario Canonge je uistinu centralna figura i bitan dio karipske glazbe, ali
je ponajviše ambasador glazbene baštine Martinika u svijetu.
(05. srpnja 2009., nedjelja)
CHRISTIAN SCOTT QUINTET
Christian Scott - truba ; Milton Fletcher - klavijature ;
Matthew Stevens - gitara ; Jamire Williams - bubnjevi ; Kristopher Funn -
bas
Kada je 24-godišnji Christian Scott 2006. godine objavio
svoj prvi album "Rewind That", dočekan je kao 'nova, velika trubačka nada jazza'.
Časopis Billboard
ga je odmah uvrstio na svoju listu 10 Faces to Watch in 2006 - deset mladih
glazbenika koji najviše obećavaju. U 2007. je snimio novi album "Anthem" kojim
odaje poštovanje svojim sugrađanima, stradalima u uraganu Katrina, napisao
je i snimio dvije pjesme za novi album Princea, snimio pjesmu za album Randyja
Jacksona 'American Music, Volume 1', a pojavio se i u novom filmu Georgea Clooneya
- 'Leatherheads'. Časopis Ebony, najstariji i najuspješniji afro-američki časopis,
uvrstio ga je među svojih 30 vodećih mladih 'lidera' za 2007. godinu.
2008. snima "Live in Newport", koncertni album posvećen 50-tom rođendanu Milesovog
koncerta u Newportu. Utjecaj Miles Davisa i njegovih istraživanja različitih
glazbenih pravaca ukazuje na temeljne odrednice koje vode i mladog trubača.
No Christian Scott je već u ovoj fazi kompletan umjetnik koji takvu tradiciju
uspijeva prilagoditi vlastitim umjetničkim potrebama i koji je umjesto unaprijed
izgubljene bitke u kojoj bi pokušao postati novi Miles, stvorio vrlo prepoznatljiv
zvuk i snažan image mladog, ali inventivnog glazbenika.
Christian Scott je po mnogočemu specifična pojava na glazbenoj sceni. Čvrst
osobni image, jasni i neskriveni glazbeni uzori, te snažna i odlučna politička
stajališta privukli su već na samom početku njegove karijere glazbene i lifestyle
novinare. Jazz tradicionalisti nisu najbolje prihvaćali glazbene ideje koje
su jazz osnovicu pretvorile u fuziju jazza, rocka, funka,soula, rapa i hip
hopa, no Scott se nije libio strukturirati glazbu prema vlastitim idejama te
je danas poštovan kako u hip hop zajednici, tako i kod jazz purista.
Liburnia Jazz
51415 Lovran, Konjsko 92 c
tel/fax 051 292 466 / 091 20 11 531
www.liburniajazz.hr / info@liburniajazz.hr
|