Buldožer
15.10.2006. - Klub Boogaloo, Zagreb, Hrvatska
Smiono, te i dalje prijatno ekscentrično, pod nazivom "Ples vampira",
Buldožer u prilično izmjenjenoj postavi nastupio je u zagrebačkom Klubu Boogaloo.
Ponovno, comeback, Buldožera nakon 10 godina po svemu sudeći nije bio najsretnije
medijski promoviran. Dokaz tome je ne pretjerana posjeta u Klubu Boogaloo,
te kašnjenje s nastupom od punih sat vremena jer se ipak čekala određena gužva
i navala do koje nije došlo. Samo oni zaista vjerni fanovi sastava ove nedjelje
su se pojavili na njihovom dugo očekivanom nastupu, a to su mahom bili ljudi
iznad 40 godina, dok se onih mlađih moglo prebrojati na prste jedne ruke.
Razlog više za ne pretjerano visokom posjetom bila je i paprena cijena ulaznice
od 130 kuna, te za one nedovoljno upućene i činjenica da Marko Brecelj ipak
nije dio povratničke ekipe premda se ponešto i o tome šuškalo.
Ipak, oko 21 h Klub Boogaloo je bio pristojno popunjen s nekih 500 posjetitelja,
te se na ogromnom ekranu iznad pozornice odvrtio uvodni kratki animirani film
"Buldožer - lik i djelo", nakon čega na pozornicu izlaze Boris
Bele, Borut Činč i ekipa sastavljena od još petero glazbenika. Prve tri
kompozicije - "Ne brini mama", "Helga" i "Yes my
baby, no" poslužile su kao odličan uvod za i dalje prijatnog ekscentrika
Boris Belea da prokomentira: "...ovo su bile naše stvari stare trideset
i nešto godina, a sad jedna najnovija koja je stara samo 10 godina".
Bila je to skladba "Blues napuštenog psa", sa njihovog posljednjeg
studijskog albuma, "Noć", kojem u nastavku koncerta više nisu prilazili.
Sav repertoar bio je sastavljen isključivo od skladbi sa albuma objavljenih
u vrijeme ex Jugoslavije, pa su tako redom išle pjesme - "Djevojčice",
"Smrt Morisona Džima", "Karlo", "Vojno lice",
"Bluz gnjuz", "Šta to radiš buldožeru jedan", "Slovenija",
"Jeftini slatkiši", "Slovinjak punk", "Odma' kaži
da", "Dobro jutro madam Jovanović", "Doktore pomozite",
"Novo vrijeme" i "Tko jebe buldožer".
Kroz sat i pola svirke Buldožer se pokazao kao i dalje vrlo skladna i homogena
rock grupa koja je još uvijek sklona sitnim, ali ne više toliko provokativnim
pikanterijama kao u vrijeme nekadašnje države. Ipak, sve su to skladbe koje
su na određeni način obilježile dio jedne generacije iz 70-tih i 80-tih godina
prošlog stoljeća koja ih je večeras, premda ne u velikom broju, zdušno bodrila
i pozvala na dva bisa u kojem su još slijedile kompozicije - "Voli me,
ne voli me", "Život to je feferon", "Mlad i vječan",
"Šesnaest godina", "Plesne cipele", "Ja imam ritam",
"Žene i muškarci", te ponovno na gromoglasan zahtjev publike - "Tko
jebe buldožer".
Danas, nakon velike pauze, Buldožeri još uvijek imaju fini smisao za humor,
i dalje odlično sviraju, a zahvaljujući uvijek boemski ekscentrično eksponiranom
Boris Beleu, imaju "vječne" tematske individualne (pa i društvene)
opsesije koje podjednako dobro funkcioniraju i nakon tridesetak godina. Ova
dva sata su bila više nego odličan pregled cjelokupnog hit stvarateljstva
ovog najpopularnijeg slovenskog sastava iz vremena bivše države, no po ničemu
se nije moglo zaključiti da li je ovo povratak kojim otvaraju novo poglavlje
i počinju komponirati nove skladbe ili je to, ipak, samo tihi podsjetnik kako
bi se na staroj slavi još ponešto zaradilo. Sudeći po posjeti i ne prevelikoj
medijskoj kampanji, Buldožeri će vjerojatno početi rad na novom albumu. Nadajmo
se.