Roberta Gambarini Quartet
(USA)
Izvještaj sa Festivala Jazzarella 2
23.03.2007. - Zagrebačko kazalište mladih, Zagreb, Hrvatska
Druga večer ovog ženskog jazz festivala dočekala je ne samog organizatora,
već i Robertu Gambarini u podosta nezavidnoj situaciji. Njen klavirist, Erik
Gunnison, neočekivano je bio spriječen doći, pa je u posljednji tren doletio
i kao zamijena nastupio Steven Scott. I to kao odlična, tako da ipak, nije
bilo nikakvog propusta.
Večeras, treće večeri nastupa velika zvijezda Regina Carter sa svojim Quintetom,
a u nedjelju, završne večeri Jazzarelle 2 nastupa mega postava od čak 15 glazbenica
- Sherrie Maricle & The Diva Jazz Orchestra. Ulaznice (ako ih još uopće
ima) su po cijenama od 125, 150 i 175 kn.
Zagreb se druge večeri Jazzarelle definitivno pokazao kao vrlo značajno mjesto
na geografskoj karti jazza, što je ponovno posvjedočila prekrcana dvorana
ZKM-a. Karata gotovo više da i nije bilo, kao niti ispražnjenog sjedala u
dvorani, a mene je osobno nekolicina ljudi pitala bi li im prodao svoju press-iskaznicu
s kojom sam upravo ulazio na glavna vrata predvorja dvorane. Ne treba zaboraviti
da je tog petka istovremeno u Zagrebu bilo još desetak koncerata, od toga
i jedan jazz u okviru Springtime festivala u obližnjem, 20 m udaljenom BP
Clubu.
Sve po protokolu, prvi je izašao Dražen Vrdoljak i ispričao se zbog neočekivanog
izostanka Erik Gunnisona, te predstavio zamijenskog gosta Steven Scotta (klavir)
i ostatak Quarteta – tamnoputog Reggie Johnsona (kontrabas) i Montez Colemana
(bubnjevi) koji su prvi izašli na podij i otvorili koncert kao trio sa poznatom
instrumentalnom skladbom iz TV serije "Licem u lice" koja često
ima obrade i različite covere pod nazivom "Heaven, I'm in heaven".
Ovaj vrlo vremešni trio (u prosjeku im je možda i više od 70 godina) krenuo
je odmah na prvu loptu, bez ikakvih kalkulacija, te je već na startu, unatoč
hendikepu nedolaska Erik Gunnisona, pokazao da je besprijekorno uigrana ekipa
koja "u hodu" može riješavati sve probleme. Steven Scott se "oboružao"
notnim pismom iz kojeg je vadio probrane i potrebne melodijske čestice koje
je kasnije kroz tijek koncerta vrlo umješno improvizirao. Kontrabasist Reggie
Johnson svirao je vrlo tiho, isto kao i bubnjar Montez Coleman (bio je ozvučen
samo sa dva viseća mikrofona), a kada se pojavila Roberta i počela svoje vokalne
bravure, čitav kvartet se zvučno posve preselio u pozadinu tako da je u nekim
momentima zvuk bio nošen samo na tihim šapatima gdje je svakom gledatelju
bilo gotovo neugodno da učini bilo kakvu kretnju koja bi mogla proizvesti
zvuk.
Repertoar Roberte Gambarini bio je u cijelosti sastavljen od samih klasika
i jazz evergreena (John Hendrix, Giacomo Puccini, Dizzy Gillespie, Billie
Holiday, John Griffin...) gdje je do potpunog izražaja došao njen veoma topao,
prijemčljiv i prijatan vokal koji modificira uglavnom po tri kriterija. Prvi
je onaj najjednostavniji, pjevani dio svake skladbe koji nosi tekst, drugi
je mnoštvo improvizacija na zadane teme gdje ona nosi svoju specifičnu liniju
solo dionice poput četvrtog instrumenta, dok je možda i najveću bravuriju
prikazala kroz naslov "Daydream" (odsviran samo uz pratnju kontrabasa),
gdje je izvela nevjerojatni solo imitirajući zvuk prigušene trube! Stoga i
opravdava činjenica da je ove godine bila nominirana u kategoriji vokalnog
jazz albuma sa svojim posljednjim radom "Easy To Love", a prema
ponuđenom i viđenom, ova nasljednica Elle Fitzgerald, Sarah Vaughan i Bessie
Smith to je morala i osvojiti.
Ovaj besprijekorno dotjeran nastup pun nonšalantnosti, naglašenih glazbeno-vokalnih
emocija, ali i pomalo pretjerane profesionalnosti koja u niti kojem slučaju
nije neopravdana, Jazzarellu 2 kao jazz festival stavlja na vrlo visok pijedestal
u svjetskim okvirima scene. I budući da je prva večer bila dosta popistično
obavijena kroz nastup Esperanze
Spalding, ovaj koncert Roberte Gambarini Quarteta dao je samom festivalu
potpunu protutežu i vrhunski jazz doživljaj, a organizatorima odlične naznake
da bi se na godinu Jazzarella 3, zbog iznimno velikog zanimanja publike, mogla
preseliti i u neki veći prostor.