Barikada
- World Of Music - Backstage |
|
14.
HGF 2010
Polufinale - 1. večer |
|
New Level, Zagreb, Hrvatska |
|
|
14. HGF 2010
- Polufinalne večeri (1)
31.03.2010. - Klub "Sax!", Zagreb,
Hrvatska
|
|
Izvještaj - HGF, polufinale 1. večer, 31. III 2010.,
Klub "Sax!", Zagreb
Pobjednici prvog polufinala HGF su zagrebački New Level.
Počela su izlučna takmičenja ovogodišnjeg, 14. po redu HGF-a koji će na pet
polufinalnih večeri sa ukupno 20 izvođača donijeti 10 imena koja će po ocjenama
žirija ući u finale. Na ovoj prvoj polufinalnoj večeri, vrlo tijesnu pobjedu
odnijeli su mlađahni zagrebački metal kvartet New Level, dok će se drugi pobjednik
ove večeri odlučiti zavisno o kvaliteti izvođača na preostala četiri polufinala.
Za sada su u igri dva banda...
Na ovom prvom polufinalnom susretu nastupilo je pet bandova,
svi su uglavnom iz Zagreba i bliske okolice, a večer je otvorio direktor HGF-a,
Siniša Bizović
sa kratkim objašnjenjima, kako za publiku, tako i za bandove kojima je ustupljen
klasični tajming od bruto 30 minuta. Klub "Sax!" je bio, po običaju, ugodno
popunjen, svaki band je doveo svoju publiku, a program je po zacrtanom planu
startao
u 21.30h.
Prvi su startali zagrebački punkeri ANTIDEPRESIV (www.myspace.com/antidepresiv)
koji su prije tri mjeseca nastupili u ovom istom prostoru u sklopu programa
Novi Zvuk, te su praktički samo ponovili već utvrđeno gradivo. Oni su Filip
Berlengi (vokal, gitara), Dino Vukušić (bas, vokal) i Tomislav Preseđanski
(bubnjevi) i otprašili su standardni punk set s izletima u hardcore tempove
u kojima povremeno odu i u laganije ritmove. Bazična linija basa i gitarskih
riffova im je sasvim jednostavna, ali njihova tekstualna satira koju je Filip
izveo na temperamentan način ne skidajući osmjeh s lica, donijelo im je vedrinu
u prilično statičnom nastupu. Tekstovi su im zvrkasti i otkačeni ('nisam rođen
da bi umro od tumora'), ponekad su blago provokativni s odmakom u socio-društvene
teme u kojima isprepliću individualne opsesije i po nekim strukturama kako
glazbe, tako i svjetonazora podsjećaju na rano Hladno pivo s elementima klasičnih
Ramones i poneke eskapade u sazvučje Misfits i Exploited. Izveli su nekih desetak
kompozicija od kojih su se izdvojile "Sam protiv svih", vesela "Raspad
sistema", "Redovnica", spomenuta "Nisam rođen" i završna,
vrlo otkačena "To tebe jebe".
Naredni band bili su SEGMENTA (www.myspace.com/segmentazap),
kvartet iz Zaprešića koji postoji od 2006., a posebno je interesantno da je
u jednoj od prvih postava
pjevač bio Vili Gobac, sin čuvenog frontmena Psihomodo Popa. 2009. godine su
po glasovima publike pobijedili na 2. Demo festivalu u Zaprešiću, a da za to
postoje opravdani razlozi, pokazali su večerašnjim nastupom u kojem su se prikazali
kao stilski vrlo šarolik band. Od funk / blues natruha (pjesma "Marilyn
Monroe"), preko jazz elemenata ("Jazz"), dance-rocka na razmeđi
ranih P.I.L. i današnjih riječkih Disco'n'Action ("Rumen!"), do soft-rock
i pop formata ("Bijele boje" i "Susjed Boro" koje se nameću
kao hitići), ovaj band se svojski potrudio da prikaže svoj izbrušeni stil koji
je pun atmosfere i suptilnog osjećaja za postizanje dinamike koju tenzično
podižu zahvaljujući dotjeranim, ponekad kompleksnim aranžmanima i vrlo prijatnim
tekstovima. Basist Denis Marijanović - Dex kako figurom, tako i gegovima neodoljivo
asocira na Kilmistera iz Majki, a njegova svirka ima fino razrađeni smisao
za 'drive' linije u fusion spregi funka, jazza i bluesa. Gitarist Franjo Heršak
- Johnny pokazao je zavidnu instrumentalističku sposobnost kako u improvizacijama,
tako i u slobodno formiranim sekvencama rock i pop riffova, a nije naodmet
spomenuti da u nekim momentima zazvuči nalik na Keith Levena, prvog gitaristu
Public Image Ltd. Premda kao utjecaje spominju cijeli niz imena (od Cavea,
Zeppelina, The Doors, Hendrixa, Stevie Ray Vaughana do RHCP, The Hives i Arctic
Monkeys), njihov spoj starog i novijeg zvuka mogao bi se kroz izvjesno vrijeme
pokazati osvježenjem na hrvatskoj rock sceni.
GELER, FELER, TRILER & MELER (www.myspace.com/gelerfeler)
su novi band Žarka Jankovskog, lucidnog frontmena Elektrik Žareta. Uz njega,
u postavi su
Rudi (bubnjevi), Rile (bas) i Tafra (gitara, prateći vokal), a s radom su počeli
koncem 2009. održavši nedavno promotivni koncert u zagrebačkom Spunku (23.III
2010). Band je relevantni nastavak Elektrik Žareta u klasičnom oldschool punk
/ new-wave izrazu koji umnogome djeluje kao miks različitih pjesama iz razdoblja
1977-1983
koje su vješto 'slijepljene' u otkačene lirske umotvorine. Najtipičniji primjer
je "Moj auto ide di-di" (inače stara skladba iz opusa nekadašnjih
Elektrik Žare i njegovi piceki) koji sa svojim reggae/punk obrascem asocira
na The Police hit "So lonely". Tekstovi su im direktni i puni ironije
o obiteljskim čarkama ("Pozdravite moga tatu"), pušenju ("Pušim
dvije kutije na dan"), seksualnim perverzijama ("Crna ptica, bijela
ptica")..., a najinteresantniji dio nastupa uslijedio je na samom kraju
kada su izveli "Žuti kišobran" (nije obrada Atomskog skloništa) gdje
je Žare izveo performans sa kišobranom. Tokom cijelog nastupa Žare je bio u
svojem klasičnom, pomahnitalom elementu pobacavši sve papire sa tekstovima
po pozornici.
Po reakcijama publike, jedan od najatraktivnijih scenskih
nastupa upriličili su zagrebačko - velikogorički peterac AGLA (www.myspace.com/agla2003)
koji
su nastupili u maslinasto-sivim kombinezonima, a jedan od gitarista (Dinko
Pasini ili Matej Perić) je tokom čitave polusatne svirke nosio gas-masku. Scenski
su bili zaista upečatljivi, gibljivi i pokretni, no izuzev prve dvije skladbe "Amy
Lee" i "Pljačka", te "DVD" i "Ne ideš nigdje" koje
su spoj alternativnog rocka s korijenima u punku (negdje između QOTSA, Papa
Roach i novijeg Hladnog Piva), preostali dio materijala pokazao se blago monotonim
bez obzira na žestinu koju imaju utkanu u koncept gitarističkih riffova i ponekad
kompleksnijih aranžmana. Ipak, nekako se stekao dojam da su im najveća boljka
tekstovi koji su svi mahom individualnih ekspresija o emocijama, seksualnim
frustracijama i klasičnim 'volim te – mrzim te' relacijama.
I na kraju, slijedila je frenetična energija koja je skoro
raspametila Klub "Sax!" sa nastupom zagrebačkog thrash / hardcore-metal kvinteta
NEW LEVEL (www.myspace.com/newlevelzg).
Sjećam se ovih momaka od prije pune dvije godine kada su još bili klinci koji
su kao gosti izvan konkurencije nastupili na polufinalu HGF 9. V 2008. na terasi
zabočkog 'Golubeka'. Tada su se zvali Damage Addiction (neznam zašto, ali greškom
sam ih naveo kao Demolition Addict) i te večeri je bila pobijedila Altera,
a dan je obilježila smrt Dražena Vrdoljaka. Koliko mi se čini, postava je ostala
ista (ne sjećam se bubnjara), samo su momci malo porasli i sada imaju nekih
16 godina izuzev bubnjara Dragi Ilića koji je 'prestar' za njih sa svoje 23
godine. Oni su Ivan Smud (vokal), Adrian Jug (bas), te Roman Krajcar i Marko
Delić (gitare). No, za ne povjerovati je da ovi dečki zvuče kao da su u metalu
barem 20-tak godina spojivši sve vitalne tehničko-sviračke i aranžmanske sintagme
ubojito razornih utjecaja Sepulture, Godsmack, Pantere i Machine Head. Odmah
nakon prve dvije, energično nabijene skladbe "Sexy" i "Taam" desio
im se feler s gitarom, pa su dobar dio vremena potrošili na uštimavanje što
je sve mirisalo da nastavka svirke neće biti. Gitarist je skoro već odustao,
no pjevač Ivan ga je ipak uvjerio nek' svira pa makar i falšao. I kada su onda
ponovno krenuli sa tri skladbe "Hit" (za koju je Ivan rekao da je
puna prostota), "Love song" i "Destiny", eksplozija metala
sa brutalnim dionicama trasha na natruhama deatha strovalila je ogromnu količinu
energije koja se ne može mimoići. Njihov groove pun gitarskih šuseva, breakova
i tehnički vrlo dobro osmišljenih aranžmana koji su puni dinamike i promjenjivih
tempova nagovještavaju moguće novo veliko, a za nadati se i kreativno ime hrvatske
metal scene. Bez obzira što su im tekstovi na engleskom jeziku i izvedeni su
opako ciktavim, gotovo nerazumljivim, no standardno tipičnim grubim death/thrash
stilom (priznajem da nisam razumio niti slova), njihov vokalist je izniman
frontmen koji suvereno vlada čitavom situacijom. Podigli su prve redove u Saxu
na noge i headbanging, a da je u pitanju bio neki drugi prostor, sasvim sigurno
je da bi bilo i obilja stage-divinga. Na kraju im je još unatoč onoj podužoj
pauzi ostalo 3 minute, pa su izveli još jednu skladbu s kojom su samo potvrdili
svoju superiornost. New Level imaju strahoviti potencijal i to moraju pošto-poto
iskoristiti.
Nakon kraće pauze u kojoj su se zbrajali glasovi 6-članog
žirija, na pozornicu je izašao Bixi (Darijo Bivol) proglasivši New Level pobjednicima
večeri, dok
će se, kao što je već rečeno, drugi učesnik za finale HGF-a saznati kroz izvjesno
vrijeme, možda već na sljedećoj večeri.
Druga polufinalna večer 14. HGF-a održati će se u srijedu, 7. IV 2010., također
u Klubu "Sax!".
|