Barikada
- World Of Music - Interviews |
|
SEID
MEMIĆ VAJTA
Interviewer: Dragutin Matošević |
|
Seid
Memić Vajta
Razgovarao: Dragutin Matošević
|
|
Seid Memić Vajta -
Veziri, Teška industrija, solo
P: Malo kome je poznato da si svoju muzičku karijeru započeo u legendarnoj
travničkoj grupi Veziri. Nažalost, u ovdašnjim rock enciklopedijama ta grupa
se uoće ne spominje. Možeš li nam o toj grupi dati bar nekoliko osnovnih
informacija - ko su bili njeni članovi, gdje je i što svirala, da li je imala
autorske materijale, postoji li ijedan njen audio snimak?
O: Grupa Veziri je
osnovana 1963. godine. Osnivač grupe je bio Ferid Korić-Fifko. U tom bendu
(vokalno-instrumentalnom sastavu, kako se to onda govorilo) bili
su još i Asim Safić - Triska, Zdravko Hodnik - Ceki, Josip Pejaković - Conja,
Nikša Baškarad - Čiks i Jadranko Ohnec - Kisnjak. Za ostale informacije najbolje
je pitati Ferida Korića - Fifka.
P: Kako je i kada došlo do tvog angažmana u sarajevskoj grupi Teška
industrija?
Koga si naslijedio na poziciji vokala (Fadila Toskića?)?
O: Jedne večeri, davne 1973. godine, sjedio sam uz TV prijemnik i gledao
nastup grupe Teška industrija. Tada sam rekao na glas: "Da ovi momci imaju
mene za pjevača - bili bi prvi". I zamislite - sutradan se u Travniku pojaviše
Gabor Lengyel i Vedad Vedo Hadžiavdić i upitaše me da li bih pjevao u grupi
Teška industrija. Ostatak priče znate.
P: Zašto si napustio grupu Teška industrija?
O: Bili smo mladi, temperamentni, bez iskustva, svaki od nas sa puno ideja,
a naš vođa, Gabor Lengyel, nije imao sluha za to i šavovi su počeli da pucaju...
Plašio sam se potonuća broda i okrenuo sam se solo karijeri.
P: Što smatraš svijetlim tačkama svoje solističke karijere.
O: U tom periodu sam najviše radio sa Rankom Bobanom. Uz to, ostvario sam
divnu saradnju i sa najboljim kompozitorima, aranžerima i muzičarima bivše
države. Otvorite moju web starnicu www.vajta.de, rubrika Diskografija - tu
imate popis svih mojih gramofonskih ploča sa imenima autora izvedenih pjesama.
Vezano za "svijetle tačke" moje muzičke karijere, predlažem sa
se pogleda rubrika Nagrade.
P: Ratni period u BiH - ima li tokom tog perioda tvog muzičkog djelovanja
da se istakne nešto važno, vezano za muziku?
O: Pred sam početak rata u Bosni imao sam koncerte u Kanadi, i vrativši se
u Zagreb, kad sam shvatio da se ne mogu vratiti u Travnik, prihvatio sam
prijedlog Mihe (Vladimir Miha Mihaljek, manadžer iz Zagreba, op. a.) da predstavljam
bivšu Jugoslaviju na koncertu u Münchenu, i to vrlo simbolično - sa pjesmom "Sjetim
se Bosne". Tako sam se obreo u Njemačkoj, vrebajući priliku da se vratim
u Travnik. I tako i ostadoh tamo. Prvo sam bio u Münchenu, pa u Hamburgu.
Odlučio sam da u Njemačkoj ne uživam status izbjeglice, i čim sam se tamo
pojavio, regulisao sam status boravka kao slobodni umjetnik, a time postao
i njemački porezni obveznik. Bio sam u stanju da sam privređujem i nije mi
ni na pamet palo da uzimam novčanu pomoć i plaćen stan od Njemačke. Odmah
sam se prihvatio humanitarnog rada. Nastupao humanitarno na koncertima diljem
Evrope koje je organizirala Bosanska ambasada i druge humanitarne organizacije.
Taj lanac humanitarnih akcija se zvao "Ruke koje hrane i ruke koje brane" -
umjetnici van zemlje su slali svoj doprinos onima koji su branili zemlju.
Odrekavši se nadoknade za nastupe na tim koncertima, a da bih reducirao troškove,
često sam spavao u autu, na parkinzima, paralelno se dovijajući i nastupajući
na "malim" solističkim koncertima da preživim i da dokažem Njemačkoj
da nisam potencijalni socijalni slučaj.. I evo - časno sam preživio. Za vrijeme
rata su Bosanska ambasada i razna udruženja koja su organizirala te koncerte
izdavali video-kasete sa snimcima humanitranih koncerata, a sam nisam izdao
ni jedan novi solo-album - smatram da rat nije vrijeme u kome umjetnik radi
na svom dobru, to nije vrijeme kada se jedan čestit umjetnik bogati...
P: Poratni period - opet si se aktivirao. Što si snimao, sa kim si najviše
sarađvao?
O: Odmah nakon rata, 1996. godine, izdao sam jedan divan i topao album posvećen
Bosni i Hercegovini sa nazivom "Od Kulina-bana do Vajtinih dana".
Na njemu se nalazi nekoliko divnih balada Narcisa
Vučine, sa jednom od najemotivnijih
pjesama posvećenih Bosni koja se zove "Bosanska", zatim "Posljednji
pozdrav jaranu", kao i vesela poskočica "Sjećanje na Jozu Penavu".
Taj album je u Bosni prošao nezapazeno. Šteta. Nadalje, sarađivao sam i sa
Davorom Mucićem, Mirkom Meštrovićem i drugima.
P: Reaktiviranje grupe Teška industrija - čija je
to bila ideja? Kaži nam nešto i o vašim (povratničkim) koncertima, o vašem
novom albumu "Kantina" i
gdje ste ga sve promovirali?
O: U druženju nam je spontano na um pala ta ideja. Teška industrija - što
da ne? I tako smo se okupili u mjestu Betina na otoku Murteru i održali mali
"povratnički koncert", koji je bio pozdravljen od medija. I onda su uslijedili
nastupi na raznim festivalima, novi CD. Naš novi album, "Kantina",
promovirali smo u Zagrebu u Croatia-Recordsu, 15.05.2008. ga promoviramo
u sarajevskoj Skenderiji, u Domu mladih, a 21.05.2008. godine u Tvornici
kulture u Zagrebu. Slijede učešć na festivalima na HRF-u u Opatiji, na zagrebačkom
Festivalu cvijeća, u Budvi...
P: Što (sa muzičkog stanovišta) trenutno radiš i kakvi su ti planovi za
ubuduće?
O: Teška industrija se priprema za festivale i radi na novom albumu. Radi
se i na organizaciji novih koncerata. Veoma nam je važna podrška naše diskografske
kuće Croatia Records, producenta Nikše
Bratoša i autora kao što su Arsen
Dedić, Fazla i Zoran Predin.
|
Teška industrija, 2007
Ivica Propadalo, Seid Memic Vajta,
Vedad Hadziabdic i Gabor Lengyel |
|