Barikada
- World Of Music - Backstage |
|
14.
HGF 2010
Polufinale - 5. večer |
|
T.H.E., Vrbovec, Hrvatska |
|
|
14. HGF 2010
- Polufinalne večeri (5)
21.04.2010. - Klub "Sax!", Zagreb,
Hrvatska
|
|
Izvještaj - HGF, polufinale 5. večer,
21. IV, 2010., Sax, Zagreb
Posljednje, peto polufinale HGF-a donijelo je tijesnom borbom pobijednika,
vrbovečki T.H.E., te definitivnu odluku o još 5 finalista iz proteklih večeri.
Uz Prvo polufinale koje
je održano 31. III 2010. kada su pobjedili New Level, ovo je bila najneizvjesnija
večer gdje je u natjecateljskoj konkurenciji
sudjelovalo
5 izvođača od kojih su barem tri, ako ne i četiri zaslužila ulazak u finale.
Žiri na čelu sa Sinišom Bizovićem koji je otvorio večer kratkim uvodom, imao
je pune ruke posla, te kako su se redali bandovi, skoro da je, kako bi se reklo
'molio Boga' da naredni izvođač ne bude bolji od prethodnog. I otprilike se
dogodilo nešto slično... Samo djelomični otklon od takmičenja uprliličili su
večerašnji gosti iz Velike Gorice, El Camino kojima uskoro izlazi debi album.
Prvi band THEE MAD AND HAIRY WOMBATS (www.myspace.com/theemadandhairywombats),
dvojac iz Zagreba kojeg čine Johnny The Wombat (gitara, vokal) i Vex The Wombat
(bubnjevi), odmah je udario, onako kako se kaže 'u glavu'. S ovako ograničenim
instrumentarijem i tekstove na engleskom jeziku koji su otpjevani vriskavo
i ciktavo, premda njihov zvuk ima mnogo šupljina, umnogome je podsjetio na
daleko kreativniji dvojac Gatuzo. Samo s razlikom što su TMAHW specifično okrenuti
ka sirovom garažnom zvuku koji podjednako zagovara punk, hard-rock i blues.
Pjesme su im raznolike, pune su energije, žestoke su, obiluju r'n'r tempovima
koje dvojakim gradacijama pretvaraju u stanoviti hardcore, no osjetno je da
u svemu tome još uvijek manjka kontura bas linije koju primjerice, Šiljo iz
Gatuza vrlo domišljato uspjeva realizirati na živim nastupima. Da su kojim
slučajem nastupili na Drugoj ili Trećoj večeri polufinala, vjerojatno bi osigurali
nastup u finalu.
PROtestEFEKT (www.myspace.comprotestefekt), kvartet koji se
bazira na relaciji Zagreb - Novska, pokazao je jednu od najozbiljnijih karakteristika
rock banda
koji stremi ka intelektualnim porivima. Njihovo najače oružje su tekstovi na
hrvatskom jeziku, veoma su angažirani, osviješteni i moćni, frontmen Tompa
je vrlo zanimljiv na sceni, posve je uživljen u interpretaciju, no band se
u cijelini doima kao kombinacija hard-rocka i nečega već 'prožvakanog' što
miriše na staro Zabranjeno pušenje. Bez obzira na to, kod njih su prisutni
elementi funka i bluesa, imaju plesni tempo, te svakako nisu band koji se jučer
uhvatio 'žica i palica'. Vrlo dobri su glazbenici, pa je red da ih spomenemo
- Tom (bubnjevi), Jeff (bas), te James i Gašo (gitara). O njima će se vjerojatno
još slušati, pisati i govoriti. U polusatnom setu izveli su nekih 5-6 kompozicija
od kojih su se posebno izdvojile plesna "Tko koga propušta", te tekstualno
angažirane "Eutopija" i "Era profitera".
No, kada su izašli na scenu PANKERFAUST (www.myspace.com/pankerfaust),
zagrebački punk peterac, u publici je nastalo dvojako mišljenje 'pro et contra'.
Dobar
dio ljudi je izašao van na svježi zrak ili da zapale cigaretu s obzirom na
nedavnu zabranu pušenja s kojom populacija Hrvata ništa neće narasti, dok oni
koji su ostali, imali su prilike prisustvovati zasigurno najluđem nastupu na
ovogodišnjim polufinalnim večerima HGF-a. Ovaj band koji postoji od rane 2005.
godine (navodno su u početku svirali žestoki Oi!-punk), večeras su svirali
u postavi Jesse Bogec (bas), Johnny Juicy (gitara) i VP Josip Sloboština (bubnjevi),
te su se predstavili kao klasični punk/hc band koji možda ništa ne bi bio izuzetno
da nemaju nevjerojatnog frontmena koji se 'umjetnički' zove Pico Egzota (ako
se za punk taj termin uopće i smije koristiti; ne, ne smije). Elem, taj band
je trebao nastupiti na 4. Polufinalnoj
večeri prije tjedan dana, ali zbog navodne
bolesti pjevača, nastup je otkazan... A prema prikazanome, ako je bio bolestan,
teško bi se po večerašnjem nastupu mogli ustanoviti parametri po kojima bi
se moglo odrediti njegovo zdravstveno stanje. Lik je potpuno lud na sceni;
em izgleda kao da je upravo otpušten iz Turbonegro nakon što je prethodno lječen
u Vrapču, em je divljak kojem je onako mala pozornica u Klubu "Sax!" bila
nedovoljna da iskaže svoje underground sposobnosti, em je fantastični performer
koji je
svojim nastupom podsjetio na Satan Panonskog (čak je izvedena i jedna obrada),
a naposljetku, sve to skupa je djelovalo kao da će se ubiti od užitka. Bacao
se po pozornici kao da mu je kuhinjski stol i krevet za fuk istosmjerni položaj,
ogolio je stražnjicu pokazavši gotovo genitalije bez ikakvog stida u naletu
ekstaze, te mi se osobno čini, da ovaj band točno prati ludilo ovog zbilja
opičenog punkera koji je u svojoj glavi izgleda zacrtao smjernice koje vode
ka jasnom ismijavanju svega onoga što mu se ne sviđa. Ili, parafrazirano, onoga
što treba naglasiti komičnim. Tako su, između ostalog, izveli obradu "Suza
za zagorske brege" i "Lipe cvatu", ali to su bile toliko uvrnute izvedbe koje
samo najortodoksniji hardcore-punk može priuštiti. Tu nema nikakve umjetnosti,
to je sirovo i punkerski snažno, pri čemu se tekst malo uspio razaznati. Jedna
stvar je imala refren, "Daj struje", dok za većinu njihovih kratkih skladbi
se teško ustanovilo o čemu u potpunosti govore. Usporediti ovog momka sa Satan
Panonskim nije nikakva uvreda, dapače, kompliment je, a da su ovaj njegov nadasve
lud, otkačen i atraktivan performance vidjeli i sami protagonisti sličnog ludila,
Iggy Pop i Johnny Rotten (iliti Lydon), teško da mu ne bi stisnuli šaku tamo
negdje 1976-7, a možda mu i priznali da je bolji od njih. Pankerfaust su totalni
punk band, oni nisu nasmiješeni poput novih generacija koje se uzdaju u lijepe
pjesmice, nevino sročene u pop formate koje zahtjeva današnja produkcija, oni
su mladi i svježi ekscentristi koji znaju što rade. Uglavnom, sjajan nastup
od 30 minuta koje nije lako zaboraviti...
EL CAMINO (www.myspace.com/elcaminohr), naši stari znanci,
kao gosti odradili su jednu od svojih zadnjih svirki uoči izlaska debi albuma
"Kapadokija" koji
se treba pronaći u prodaji ovih dana. Nije potrebno govoriti o tome da je riječ
o snažnom autorskom pop / rock bandu koji ima odlične pjesme koje tek očekuju
potrošnju. Odnedavno se zovu Mel Camino. Kod njih je izuzetna stvar to što
im pjesme nemaju 'vijek trajanja'. Rade bezvremenske stihove na relativno prihvatljivu
pop-rock shemu, te se neke od njih može slušati s prilično dalekim odmakom,
pa recimo i za 20-tak godina. Na primjer, večerašnja uvodna "Ona shvaća" gdje
se kaže 'mislim da mi ne bi trebali biti skupa' ili "U toplini kreveta" i "Glava
puna oblaka". Novina u postavi je novi plavokosi gitarist Ivan Veljača koji
se odlično uklopio u ekipu dopunjujući međuigre sa svojim često psihodeličnim
šlihom kojim obogaćuje vrlo finu pozadinsku laid-back strukturu. Čeka se album...
Četvrti sastav u takmičarskoj konkurenciji bili su vrbovečki
T.H.E. (www.myspace.com/turkeyhatchingeggs), kvartet u kojem je frontman istovremeno
i povremeni gitarist, a osim što se
odlikuju vrlo simpatičnom spregom punk-popa, jedan od njihovih jačih aduta
je energičan scenski nastup i posve otkačeni image. Frontmen je bio našminkan
po licu sitnim šljokičastim svjetlucavim make-upom, a cjelokupni image banda
je vrlo šarenih boja u kojima dominiraju kričave raznobojne čarape i dvije
različite patike na nogama. Točnije, dvije različite nosio je gitarist, dok
su basist i frontmen na nogama imali samo po jednu patiku. Prezentirana glazba
varira od spomenutog punk-popa vrlo bliskog posljednjem albumu Overflow preko
hard / heavy osobina s izraženim funk / indie-popom negdje otprilike na razini
Dosh Lee. Tekst se kao i u slučaju Pankerfausta nije baš najbolje razumio da
li je na engleskom ili hrvatskom (ali mi se čini da kombiniraju oba jezika).
U svojem repertoaru izveli su i jedan poluinstrumental s arpeggio linijama,
te kako im je nastup odmicao, uz svu živu i vrlo zabavnu energičnost, pokazivali
su sve bolje i bolje karakteristike. Na koncu, nitko im nije zamjerio što su
kao posljednju skladbu izveli obradu hita Ivane Banfić "Šumica" u vrlo otkačenoj
punk-rock varijanti.
DIREKT (www.myspace.com/direktbend), posljednji band večeri
stigao je iz Zlatara i doveo dobar dio publike koja je uživala u njihovom retro
boogie / blues-rocku.
Premda je band sačinjen od vrlo mlađahnih glazbenika, očekivalo se da nastave
energičan naboj kojeg su prezentirali prethodni sastavi, no njihov stil je,
kako se pokazalo, ipak znatno tromiji i orijentiran na eklekticizam 70-ih godina,
osobito na Thin Lizzy i Drugi način. Imaju volje i talenta, vokal Jurice Gregurića
je prodoran i čvrst, no ipak su spram ostala četiri banda ostavili cjelokupno
gledajući 'prozirniji' dojam. Prve dvije skladbe bile su relativno brži blues-rock,
odsvirali su i laganijih brojeva u formatu klasičnog rock sentiša, te su po
svemu ponuđenom bili posve predvidljiv band koji se na momente ritmički i melodijski
raspadao. Njima će biti potrebno neko vrijeme da očvrsnu u svirci (a i u formatu
stila), te se tek onda od njih mogu očekivati konkretniji rezultati.
Odmah nakon svirke, na pozornicu je izašao Bixi proglasivši večerašnjim pobjednicima
vrbovečki T.H.E., a onda je slijedila lista izvođača koje je stručni žiri izabrao
uz 5 pobjednika svakog polufinala. Tako su se u finale plasirali iz ove večeri
PANKERFAUST, a iz prethodnih AGLA, GELER FELER TRILER & MELER, HELLBOUND
i SEGMENTA.
Još prije su se direktno u finale plasirali BOŽJE OVČICE (Prelog),
DŽENERATION '81 (Zagreb), HITchCOCK (Zagreb), IVAN
ŠKRABE (Jastrebarsko), NO
REGRETS (Rovinj),
PET DO DVANAEST (Zagreb), TEHNIČKA GREŠKA (Zadar), VLASTA POPIĆ (Varaždin),
te izborom Hrvatske glazbene unije bandovi JUSTIN'S JOHNSON (Split) i PETAR
PUNK (Bjelovar). O svim detaljnim informacijama, kao i datumima održavanja
finalnih večeri biti će te obavješteni na vrijeme.
|