|
|
|
Barikada
- World Of Music - Diskografija - ex YU prostor |
|
SLUŠAJ NAJGLASNIJE
Novosti iz kataloga za 2007
godinu (5) |
Ovih dana objavljeno je osam novih izdanja Zdenkovog Slušaj najglasnije
– četiri albuma ACTON-a, album "Zar i ti sine bildaš?" grupe ANDRIJA
iz Livna (BiH), sjajan i genijalan "A Drink With Something In It", uvijek
neočekivanih KODAGAIN iz Knjaževca (Srbija), kompilacija 12. Bombardiranje
New Yorka i prvi video zapis riječke grupe ŠKOLJKE - "Cento In Bocca".
Po običaju, sva izdanja su posebne priče za sebe.
|
ACTON - "67 + Presnojedi Blues" (2007,
Slušaj najglasnije)
Pod ovim
imenom skriva se jedan slovenski kantautor kojeg smo nedavno predstavili
na našim stranicama, no on zbog problema komercijalne i
individualne naravi više ne želi javno koristiti vlastito ime. Na albumu
"'67" sabrao je kompilacijski prikaz dosadašnje karijere od 1994. do
2006. godine probravši čak 17 kompozicija kojima je potanko opisao
svoj poročni život unazad petnaestak godina života, dok je "Presnojedi
blues", istoimeni album koji je napravljen još 1999., ali je tek sada
prvi puta objavljen.
Kontakt: acton@gmail.com .
Naslovi albuma "'67": 1. Karirast Reklc blues, 2. Avtobusar blues, 3. Gusti
blues, 4. Hani Hani, 5. Js mam blues, 6. Taščina kašča, 7. Vegetarijanes, 8.
Že dolgo nisn nč jedo, 9. Blues padlega songa, 10. Boogie šanson, 11. Delirium
tremens, 12. Natakar povej, 13. Odkar vem za sebe, 14. Samski dom, 15. Sprehajam
se po Britofu, 16. Stran leti, 17. Zato zato
Ocijena (1-10): 7
|
ACTON - "Cemetaryland" (2007, Slušaj najglasnije)
Acton je ovim albumom duboko ušao u problem ljudske katastrofe nakon
2. svjetskog rata. Njegove pjesme
nemaju tekstove, već samo nijeme vokale koji uz gitarsku riff i solo dionicu
prikazuju nemoć desetaka tisuća ljudi koji su morali završiti pod zemljom.
Actona poziva sve ljude da ga preko
njegove glazbe dožive kao preporoditelja nove underground hrvatske i ex-Yu
scene. On ima odgovore na sva pitanja. Kompetentan je, i na kraju, zakaj ga
ne bi predložili i glasovali za takvog čovjeka u saboru. Njegovo ime je...
ACTON! Usput, da vam objasnim njegov život. Jede samo sirovo povrće, ne
pije alkohol, ne uzima droge, ne puši, ne pije kavu i živi potpuno zdrav život.
Čak nema
niti Internet, a u stanu ne voli držati niti TV jer ga to odvlači od glavnog
problema. Medijski, za njega je sve laž, čak i ovo što sam napisao jer ništa
ne može pružiti pravu sliku o njemu. On ne želi biti gradonačelnik, niti predsjednik,
on samo želi biti otac svoje vlastite kčerke.
Album sadrži samo 4 instrumentalne skladbe sa minornom postavom gitare, bubnjeva
i basa koje je Acton sam odsvirao i snimio 1999. godine, te se može opisati
riječima atonalna metal glazba koja podosta nalikuje post-metalu kakav primjerice
srećemo na albumu Jesu - "Conqueror".
Naslovi: 1. Cemetery Golovec, 2. Running across the hill, 3. Crypt's black
monastery, 4. Resurrection
Ocijena (1-10): 7
|
ACTON - "Tetragram" (2007, Slušaj najglasnije)
"Tetragram" je djelo koje je kao i
"Cemetaryland" snimljeno 1999. gotovo istom tehnikom atonalnog metala.
Svih 5 naslova su instrumentali nazvani kao i album,
"Tetragram", obilježeni isključivo neparnim brojevima od 1 do 9. Specifičnost
čine 1/5 ritmovi koji donose podosta zbunjujuće i konfuzne scene kojima
je sam autor težio prilikom komponiranja uokvirivši ih bezbrojnim riffovima
i solo dionicama, te melodijama freetles bas gitare koja zvuči kao
izvučena iz groba. Turobno, teško i mučno djelo, jednako kao i "Cemetaryland".
Daleko od toga da bi bila eksperimentalna glazba, no ekspresivna jest
u svakom slučaju. Također je zanimljivo da Acton ima i posebnu tehniku
bilježenja nota, pa koga zanima može mu se obratiti na
e-mail: acton@gmail.com .
Naslovi: 1. Tetragram I, 2. Tetragram III, 3. Tetragram V, 4. Tetragram VII,
5. Tetragram IX
Ocijena: (1-10): 8
|
ANDRIJA - "Zar i ti sine bildaš?" (2007,
Slušaj najglasnije)
Premda
smo o ovome albumu prije nekoliko mjeseci napravili recenziju još kad
je bio u formatu demo-snimke, za ovu priliku ponoviti ćemo
istu. Album to zaslužuje, kao i sam band koji je uz Viva Glorio, Infra-Red,
Gatuzo, Heroinu i The Orange Strips najkreativniji dolazeći tuzemni
rock band današnjice. Baš smo neki dan Def i ja komentirali njihov
album, uglavnom riječima "fenomenalno, genijalno i originalno" spram
svih novih mlađahnih rock bandova koji se kao pijani plota drže starih
ofucanih furki punka, h/c-a, ska, metala, harda, grungea i nekih otrcanih
fora koje podržavaju stari oldtajmeri sposobni za bajkerijadu i slične
Ťinť dogodovštine. Remek djelo! Rock album godine!
Andrija je sastav koji dolazi iz Livna i čine ga Miran (bubnjevi), Danko (vokal),
Drago (bas) i Božidar Jokić - Boško (gitara). Kao petog člana navode Andriju
(koji se uglavnom odnosi na publiku), kao inspiraciju, te tvrde ukoliko će
netko od njih otići iz postave, band kao takav više neće postojati. Osnovani
su koncem 2002., te su pune tri godine uvježbavali svirku da bi se prvi puta
javno pojavili krajem 2005. Iz priloženog press materijala uočava
se da se radi o vrlo samosvjesnim glazbenicima i umjetnicima koji rado vole
samokritiku, samoironiju, ali su i skloni apstrakcijama. Do sada svoj rad komentiraju
preko tri faze koje su pretočili u nikad snimljene albume - "Grdna rano" (2005.),
"Neumjerenost u iću, piću i krvoproliću" (lipanj 2006.) i "Borba bikova" (ljeto
2006.). Za sve nesnimljene albume, odnosno cikluse rada tvrde da su apstraktni,
beskompromisni i brutalni. Tijekom petogodišnje karijere svoje javne nastupe
počeli su raditi tek 2005. samo da bi došli do saznanja kako ljudi reagiraju
na njihov do tada anoniman rad za kojeg su smatrali da u Livnu neće naći pristaše
zbog pretovarenosti sa turbo-folk scenom. Tvrde da je publika donekle shvatila
njihovu poruku, ali nitko nije shvatio glazbu uz čuđenje da Andrija ne svira
niti jednu obradu. Kasniji koncertni nastupi 2006. obuhvatili su svirke u Drvaru,
učešće na festivalu Ex-Yu Rocks!, te na West Herzegowina Festu gdje su u konkurenciji
od 20 izvođača osvojili prvo mjesto i nagradu snimanje video-spota i pjesme.
Također su nastupili na sinjskom S.A.R.S. festivalu, održali su samostalni
koncert u Kninu, te su u Mostaru odsvirali dva koncerta, u klubu Abrašević
(festival demo bendova) i u klubu Stolica (samostalni koncert), te u Imotskom
u klubu Yuma (proslava prve godine postojanja kluba). Tijekom mjeseca ožujka
2007. su nastupili u sklopu Banjalučkog POP projekta sa Punkart iz Tuzle i
Unutrašnjom Emigracijom iz Prijedora i Banja Luke kada su održali mini turneju
po Hrvatskoj (Osijek - Mini Teatar, Križevci - Klub Kulture, Zagreb - Krivi
Put i Vrbovec - AKC Garaže). Svi njihovi koncerti su popraćeni sa veoma pozitivnim
i pohvalnim kritikama.
"Zar i ti sine bildaš?" je album koji ima vrlo kratku minutažu (23 minute),
te je sastavljen od 10 naslova koji su otpjevani na hrvatskom jeziku. Vrlo
lukavo su iskoristili ukazanu šansu za snimanje pjesme u studiju "Baraka" u
Mostaru, te su ovaj album snimili za samo jedan dan! (28.10.2006.). Glazba,
kao i tekstovi su nesumnjivo dio jednog vrlo uskog terena koji u naškim okvirima
zauzimaju bandovi poput nekadašnjeg Regoča, Sexe, Karpisa ili aktualnih Viva
Glorio (ex-Trobezove krušne peći), Miodraza, Peach Pit i Infra-Red, te se mogu
tumačiti kao moderni rock 21. stoljeća s nezaobilaznom potkom koja uvelike
priziva duh Dischordovih i Touch & Go imena (a i još ponekih) poput Circus
Lupus, Fugazi, The Jesus Lizard, At The Drive-In... Bez obzira na sredinu iz
koje dolaze i koja je prepuna novokomponirane folk glazbe, Andrija je u gotovo
izoliranom okružju uspio ostvariti originalni i veoma kreativan koncept svojeg
individualno moćnog i direktnog rock svjetonazora time da niti jedna od deset
kompozicija ne sliči jedna na drugu, te kao takva stoji u svojem sjajnom i
maštovitom, te uglavnom apstraktnom, metaforiziranom i personificiranom izdanju.
Koncept samog albuma sastoji se od 6 kompozicija s rada "Grdne rane", 3 su
sa "Neumjerenosti", a jedan je sa "Borbe bikova", te time "Zar i ti sine bildaš?"
pruža odličnu kompilacijsku retrospektivu rada Andrije po svim njihovim fazama.
Sve skladbe su brzog tempa (izuzev laganijeg, atmosferičnijeg izleta u dijelu
skladbe "Rojem čela") kojeg drži odličan bubnjar (3/4, 4/6 i uglavnom vrlo
isprekidani taktovi), gitara je koncizna, distorzirano nabrušena i fila opake
harme, riffove i mjestimične solo dionice, bas je u funkciji melodijsko-ritmičnog
pratioca (ponegdje "plete"), dok je vokal vrlo prepoznatljiv i po tonalitetu,
te načinu interpretacije ima veoma podudarnih točaka s David Thomasom (Pere
UBU) i David Yowom (The Jesus Lizard), a na momente čak zazvuči i poput Milana
(EKV) ili genijalnim otišli-u-zaborav Mamojebcima zahvaljujući čestim povicima.
Tekstovi... eh, to je vrlo duga priča koja govori o njihovom životu, okolini,
mnogim neskladima, kritikama na račun društva, lopovluku, perverzijama, socijalno-individualnim
aspektima, samoironiji... na vrlo ukrašeni sarkastričan i crnim humorom prozaičan
način koji njihovim tekstovima pridodaje šarm naoko nabacanih tekstura koje
djeluju kao "izresci" iz novina. Bez ikakve vulgarizacije, Andrija vrlo oštro
govori i treba ga pomno analizirati jer se radi o vrlo kompleksnoj prozi koju
je očigledno napisao veoma nadahnuti pjesnik, tj. netko od samih članova sastava
(nije navedeno). Tekstovi su veoma vješto aranžirani u sklop samih, uglavnom
dvominutnih glazbenih komada koji su međusobno povezani sukladnim odnosom teksta
i glazbe.
Također su snimili i pravi alternativni video spot (jedan kadar, nepomična
kamera, ubrzano/usporeno) za skladbu "Drito u stomak" kojeg kao i
čitav materijal možete skinuti s njihove web stranice www.bend-andrija.tk Ista
je s pravom uvrštena i na najnovije, 12. Bombardiranje New Yorka. Govoriti
o svakoj skladbi pojedinačno je vrlo dug proces, stoga ih samo valja navesti:
1. Dinarid, 2. Kurvina, 3. Cirkuska, 4. Rojem čela, 5. Konji, 6. Drlja, 7.
Drito u stomak, 8. Pancirka, 9. Gad, 10. Zubalo
Album zaslužuje najveće moguće ocijene u svim pogledima i zato je ovo remek
djelo s pravom dobilo +10.
|
KODAGAIN - "A Drink With Something In It" (2007,
Slušaj najglasnije)
Vjerujem
da je strahovito pozitivna recenzija njihova dva prethodna albuma "Commercial"
i "1985-92" odjeknula bombastično (što mi je nedavno
na Rock Otočecu potvrdio i sam gospodin Dragutin Matošević s www.old.barikada.com),
te je dala nevjerojatan poticaj ovom malenom triju iz Knjaževca da
naprave veličanstveno remek-djelo! Nemam riječi kojima bih opisao
njihov ležeran, šlageraški bonton u kojem sastavljaju tako zahtjevne
i istovremeno jednostavne kompozicije koje su vrlo kratke (u prosjeku
nešto kraće od 2 minute) i izvedene su iz tekstova velikih pisaca iz
povijesti literature i glazbe, uglavnom 20. stoljeća. Kao autori tekstova
navode se O. Nash, T. S. Eliot, D. Martin, W. C. Williams, C. Bukowski,
O. Wilde, L. S. Costello, L. Carroll, J. Cash, D. Robertson, T. Bennett,
W. Wei, Mamas
And Papas, Little Richard, J. Mohr, a jedna skladba je uzeta iz filma
režisera E. Gouldinga. Tri skladbe su djelo samog zlatnog pjevača Saše
Zorića - Čombe koji se na ovitku albuma prikazuje u Bogartovom imageu
sa šeširom, nezaobilaznom cigaretom, manitlu i košuljom zakopčanom
do grla. Mmmmmm... Preslušavajući album stiče se dojam da ovakve kompozicije ne mogu napraviti
ljudi koji jednostavno ne žive 24 sata uz glazbu, umjetnost, filmove i literaturu.
Oni vjerojatno sanjaju čitav život i po njihovim izvedbama stiče se utisak
da su nevjerojatni optimisti koji grade jedan kulturan život ne samo vlastite
provincije, već i čitavog Balkana, a ako će ih Zdenko pogurati na američkom
tržištu, mogli bi o njima govoriti kao o zvijezdama koje su iz Europe pokorile
Ameriku (držimo fige!!!, Zdenko naprijed!). Glazbeno su jednostavni i imaju
u svojem šlihu fine metode aranžmana koje s takvom lakoćom zahvaljujući talentu
(a i predanom radu) oblikuju u čisto zlato čega god da se prihvate. Svih 26
pjesama su najpotencijalniji hitovi koji se bez ikakvog problema mogu vrtjeti
na svim mogućim radio stanicama - od komercijalnih do brutalno alternativnih.
Njihove skladbe mogu bez zadrške upasti u set predaha od countrya, bluesa,
r'n'b-a, elektronike, techna, alternative, metala, avangarde, world-musica,
Korna i Linkin Park ili kao dio svakodnevnog tuzemnog programa gdje se osim
Toše Proeskog, Gibbonija ili onog Joksimovića proturi poneki Franz Ferdinand,
Kaiser Chiefs, Modest Mouse, Muse i slični noviji izvođači. Njihova najveća
snaga je što ne okolišaju već od prve kreću u bit same stvari – imaju sjajne
melodije, fenomenalan vokal i vrlo kratke, dorečene pjesme. Izbacili su formu
klasične rock skladbe gdje većinu izvedbe igra improvizacija, solo dionice
i tupoglavo ponavljanje refrena što bi gotovo svima na sceni predstavljao ogroman
aranžmanski problem, no u njihovom slučaju, osim sjajnog vokala, to im je najjače
oružje. Kratki, britki, jednostavni i posve umjetnički pop-rock orijentirani.
Pojašnjavati svaku skladbu je dugačak proces, samo poslušajte ska-elektro verziju
"Tutti frutti", zato ću samo navesti - nema niti jedne loše pjesme, sve su
sjajne, sami redom hitovi u rangu "Losing my religion", "There's a light that
never goes out", "All tomorrow parties", "Joan of Arc",
"More than this", "Heroes", "Man on the moon", "Golden brown", "Dance me to
the end of love", "Visions
of Johanna", "Love me two times", "Smells like teen spirit"...
Sjajan, sjajan, sjajan album. Bravissimo ekipa iz Knjaževca! Genijalni ste!
Već se sad nazire kandidat za nabolji tuzemni album 2007! A kad zaori "La bella
donna della mia mente", pri kraju albuma, veselju nema kraja! Ovo je prezreli
album kojeg će samo neka opaka boleština spriječiti da dođe na No. 1 u Britaniji
i USA. Kodagain su definitivno svjetski sastav! Zato Zdenko, naprijed! Sve
prepreke rasturi, ovo je najsjanije kreativno blago koje će svi živi uzeti
pod svoje. Objavite singlove, napravite video-spotove, budućnost je vaša! Ma
kakvi Kaiser Chiefs, Of Montreal, Placebo, Modest Mouse... ovo je super sjajno
djelo!
Članovi: Saša Zorić - zlatni Čombe (vokal i glazba), Vladimir Ristić (gitara)
i Vladislav Dopuđa (bas).
Web site benda Kodagain je na web adresi: www.veberveber.com/koda/index.htm .
Naslovi: 1. A drink with something in it (O. Nash), 2. Vampira (S. Zorić),
3. Aunt Helen (T. S. Eliot), 4. Aw com'on (D. Martin), 5. Danse Russe (W. C.
Williams), 6. Carson McCullers (C. Bukowski), 7. Each man kills the thing he
love (O. Wilde),
8. I cannot sleep (L. S. Costello), 9. My fancy (L. Carroll), 10. My shoes
keeps walking back to you (J. Cash), 11. Silence (S. Zorić), 12. Anything that's
part
of you (D. Robertson), 13. To a poor old woman (W. C. Williams), 14. I don't
know why (T. Bennett), 15. If those dark eyes (L. S. Costello), 16. My fairy
(L. S. Carroll), 17. At the lake pavilion (W. Weit), 18. Better than a dream
(S. Zorić / D. Martin),
19. California dreaming (Mamas And The Papas), 20. Family court (O. Nash),
21. Grand hotel (from E. Goulding movie), 22. How doth a little crocodile (L.
Carroll), 23. Tutti frutti (Little Richard), 24. La bella donna della mia mente
(O. Wilde),
25. The thing by William Carlos (W. C. Williams), 26. Silent night (J. Mohr)
Ocijena
(1-10): 10
|
ŠKOLJKE - "Cento In Bocca" (2007, Slušaj najglasnije)
Čini mi se da
je ovo prvi Div-x video rad koji je objavio Slušaj najglasnije, pa
prema tome ne treba tražiti superioran video zapis koji je snimljen
uživo u klubu Booka u Rijeci 17.05.2007. povodom proslave 2. godišnjice
dotičnog kluba. Ovdje se Školjke predstavljaju u obliku dva snimka.
Prvi traje nešto dulje od 45 minuta na kome je izvedeno 15 pjesama
skupine Školjke, te kao uvod zabilježen je i jedan broj vrlo dobre
predgrupe POKOLJ VJEČNI koji su prema prikazanome u vrlo sličnoj garažnoj
rock struji.
Školjke su po običaju vrlo snažni i uvjerljivi na pozornici koja je u Booki
vrlo malena tako da se čitav band doslovce gužvao kao i publika u malenom prostoru.
Zvuk je za ovakav vid snimke sasvim zadovoljavajući, no ponekad "pukne" (pogotovo
u vrijeme izvedbe "Čudne žene"), ali slika je toliko mračna zbog loše rasvjete
da se samim članovima banda ne raspoznaju niti lica. Budući da nemam potpuni
uvid u diskografiju sastava, mogu samo reći da se između nekolicine novih skladbi
nalazi i pregršt već prije objavljenih kompozicija s njihova dva albuma koja
imam ("U korak s vremenom" i "Svakome njegovo"), a to su "Imao sam brata, bio
mi je sin", "Sve smo poubijali", "Čudne žene", "Kruh, mlijeko, cigare", "Dno",
"Masovni jeboyica" i "Gospođe".
S novim skladbama, Školjke su i dalje ostale privržene svojem crnom humoru,
ironiji i sarkazmu s obiljem vulgarizacije i bijesnih, perverznih tekstova,
te sa snažnom glazbenom rock potkom koju čini čvrsti garažni rock, s elementima
harda, punka i mjestimičnog upliva nu-metala. Sve skladbe su vrlo plesne, divlje
i prizivaju duh Stoogesa i MC5, tako da su ponovno dosegli zavidan kreativan
nivo što je posvemašno podržala i pretovarena publika sastavljena vjerojatno
od njihovih prijatelja i žustrih poklonika. (eh, šteta kaj nisam znao za taj
koncert, vjerojatno bi i ja bio u publici).
Drugi dio snimke sadrži nešto više od dvadesetak minuta u kojem su se uz nekolicinu
starih skladbi "Bračne vode", "Dobili smo rak kostiju jer smo
jeli svetu hostiju"
našle i nove skladbe od kojih odskače novi hit "Majmun Stipe" (tekst
možete pronaći na www.dietrich.blog.hr)
kojeg je vokal Fra. Gregor Grehard otpjevao čitajući ga s papira jer je nastala
na njihovoj posljednjoj probi uoči samog
koncerta. Stvar može odjeknuti kao svojevrstan alternativni rock hit kada će
ga snimiti u pravom studiju. (čekamo nestrpljivo!) Za vrijeme izvedbe pretposljednje
"Kurva", frontman je pozvao publiku na potpuno ludilo i skandiranje riječima
"...ajde sad one kretenske spike Parnog valjka i Prljavog kazališta - hajmo'
sada svi zajedno pjevati..." što je publika vrlo srdačno prihvatila i posljednjih
nekoliko refrena otpjevala uglas. Posljednju skladbu, "Od Rijeke do Osla",
izveli su kao parodiju na "Pretty woman" od Roy Orbisona uz mix turbo-folk
napjeva.
Koliko su dobro primljeni u svojoj zafrkanskoj i posve opuštenoj nepretencioznoj
sarkastičnoj interpretaciji govori i podatak da je publika tražila bis do kojeg
nije došlo, no zato je DJ nakon koncerta pustio neki turbo-folk!!! A, da...
prije samog nastupa Školjki vrtio se neki stari, stari švapski hit koji djeluje
kao da je iz vremena Hitlera. S obzirom na tekstove koje Školjke sastavljaju,
ovo je sasvim opravdan potez DJ-a. Osobno me zanima kako bi prošao njihov koncert
u KSET-u. Ako će ih ljudi ovako podržati u Zagrebu, onda su zaista veliki domaći
underground rock-band. Web: www.skoljke.com
.
Naslovi: CD 1: 1. Cvileća pasja kola (Pokolj vječni), 2. Posmrtni marš,
3. Imao sam brata, bio mi je sin, 4. Baba, 5. Dida, 6. Gad, 7.
Mesar, 8. Sve smo poubijali, 9. Osjećam, 10. Čudne žene, 11. Beverly
Hills, 12. Nuklearni naučnik, 13. Dno, 14. Kruh, mlijeko, cigare, 15.
Masovni jebojica, 16. Gospođe
CD 2: 1. Bračne vode, 2. Majmun Stipe, 3. Rak kostiju, 4. Kurva, 5. Od Rijeke
do Osla
Ocijena: (1-10) 6 (zbog lošeg zvuka i slike), stoga valja pričekati
pravi studijski album. Biti će odličan, uopće ne sumnjam.
|
RAZNI IZVOĐAČI - 12. Bombardiranje New Yorka
(2007, Slušaj najglasnije)
Evo,
jedva da je prošlo pola godine, a Zdena je pripremio novo "Bombardiranje"!
I to ništa kraće od prethodnog, štoviše, ovo je još dulje zapremljeno
ponovno u formatu DVD nosača zvuka na kome je zabilježeno 1,52 GB mp3
glazbe. Na njemu se nalazi oko 120 izvođača svih mogućih rock i sub-žanrova,
tako da ću samo navesti neke najuočljivije. U vodama različite akustike
nalaze se Balans iz Subotice, Čopor iz Zadra, Igor
Baxa (Čakovec), Ivica Labazan Trio (Čakovec), zanimljive Inače (Bjelovar),
Nina (Zagreb),
Olovni ples (Zagreb), Tom David (Varaždin), predstavnik bluesa je Al
Perry (Tucson), novi EU rock križan sa svime i svačime sviraju odličan
AE iz Zrenjanina, Ante Perković (Zagreb), Autopark (Beograd), Cohete
(Madrid), Ex Miša (Beograd), Margarita (Madrid), Orphan Society (Zagreb),
Irfan Muertes (Beograd), noise-rock su Andrija (Livno), Gone Bald (Amsterdam),
Bori se dečko bori se (Beograd), Very Expensive Porno Movie (Rijeka),
garažni rock su Badge (Samobor), Gun Fight (Boston), Hosenfefer (Kosovska
Mitrovica), M. T. Ma (Amsterdam), Scott "Deluxe" Drake (Portland),
elektronika koja je najzastupljenija su Babilonci (Vavilon), Čelik promet
(Beograd),
iznimno zanimljivi Costa Ipsa, D.N.O. (Beograd), Dave Swain (Belfast),
Digin Razmig (Portland), Etui Etui Soniczoil (Big Uglyville), Green
Fandango (Zagreb), Hiiragi (Tokyo), Hrc & ST (Zagrebor), Mršavi
pas (Subotica), u vode elektronske avangarde uplivali su Marinada (Rijeka),
industrial su Oytunabi (Istanbul) i Silly Grind (Novi Sad), electro-pop
je Elektrolasta (Beograd), electro-rock Kim Ki O (Istanbul), Machina
(Leipzig), alternativni rock image nose Bast Kolektiv (Ljubljana),
neobični Etuowie (Zagreb), Caveovsko mračni F.O.F. (Rijeka), uobičajeno
solidan Goribor (Bor), psihodelijom i minimalizmom obavijeni sastav
Klaus sa ženskim vokalom (Rijeka), aranžmanski ka sympho/kraut-rock-art-noise
orijentirani Krcko Oraščić (Obrenovac) i Zemlja br. 9 (Beograd), indie-rockeri
Nahty (Niš), Splins (Beograd), odlični Sake (Pula), podosta bučni OŠ
Sulud III (Rijeka), Michal Kahan (Israel), ST & ZD (Zagrebor),
sa dosta kraut-rock utjecaja Vikend u Hong Kongu (Zagreb), nu-metal
One Piece
Puzzle (Rijeka), Viseći vrtovi Babilona (Beograd), dance-rock predstavlja
Bo iz Beograda, Kreč (Banja Luka), Playtime In Omsk (Brooklyn), The
Amadans (Los Angeles), psihodelični post-rock Coma Stereo (Maribor),
Majmoon (Munchen), Virvel (Beograd), jednu sasvim drugačiju sortu psycho
ambijenta s utjecajima kraut-rocka sviraju Nepredvidivi dede, trip-hop
Obviously Grimy (Rennes), Pioneer 10, Trivial (Zagreb), trip-dub Trianguli
Zona (Zagreb), gothic Dr. Ago (Zadar), ambijentalnu i podosta improviziranu
glazbu Dado Dzihan (London), Devil Boogie (Brčko), Eric Schwartz (Brooklyn),
Federico Barabino (Buenos Aires), Jurica Jelić (Knin), Magnolija (Zagreb),
Miroman (Zagreb), Delta Sunset (Israel), Zid buke (Karlovac), pop-rock
Dobri duhovi (Varaždin), Neven Duždević (Zagreb), Sleepyheads (Manila),
The Tide (Kranj), Vancouver Movement (Rotterdam), ska/new-wave Grof
Đuraz (Banja Luka), čvrsti r'n'r Disko Porno (Zagreb), Melakhekhey
Ha'pinka (Israel), punk h/c DST (Nikšić), G.O.H. (Amsterdam), Skretničari
(Zagreb), brutal h/c Los Kikos (Israel), reggae/dub Dub Rebellion (Brčko),
Busch Side + G.F. (Zagreb), Veeduke (Zagreb), Midnight Ravers (Borča),
flower-power Horkeskart (Beograd), funk-d'n'b/dance hip-hop Rade Rapido
(Podgorica), Rambo Amadeus (Herceg Novi / Beograd), samplirana glazba
Tri Autora (Imotski), Turi Fuka (Beograd), Umetniki (Zagreb), indie
country-americana Josh Petty (Nashville), The Glib (Nashville), surf-rock
The Astroglides (Israel), indie-pop Kimiko (Zagreb), Kodagain (Knjaževac),
Lea's Friend (Novi Sad), Pocket Full Of Marbles (Beograd), Hulje (Beograd),
Rebel Star (Beograd), a ima i čudnovate, teško kategorizirane glazbe
poput neobičnih A.P.A.T.T. (Liverpool), Chevo Lege (Saint Denis), art-vokalno
avangardno orijentiranih IT (Domžale), zanimljivih psycho-indie inovacija
Merde Sur La Mer (Zagreb), različitih studijskih produkcija turskih
Oichuung (Istanbul), zatim moderne klasične glazbe s avangardnim primjesama
kod Maje Mitrović (Beograd) koja posve odskače po originalnosti. Svi
snimci su uglavnom na zavidnoj tehničkoj razini izuzev nekoliko "popucanih"
snimaka iz garaža i podruma.
Priznajem da me posebno oduševila elektronika Costa Ipsa, minimalizam alternativnog
izraza F.O.F., riječkog Klausa, obrenovački Krcko Oraščić, niški indie-rock
Nahty, zatim čudan dance-rock stil The Amadans (Los Angeles), odličan vokal
i tekstovi Nine iz Zagreba, a do suza nasmijali skroz otkačeni tekstovi i vokal
Klita i njegovih D Polikka, te zafrkanti Piknik iz Novog Sada i Tobić Tobić
(Beograd) koji se zaista umije groteskno zezati. Kao potencijalne hitove vrijedi
izdvojiti skladbe "Šume" banjalučke grupe Kreč, "Marija" tuzlansko-lajpciške
Machine, "Rabadub style" Midnight Ravers iz Borče, "Obećaj mi molim te" Obojenog
programa i velika himna žicaroša ispred dućana "Ispred dragstora" sastava Piknik.
Ocijena (1-10): nema ocijene zbog preopširnosti i mnoštva različitih glazbenih
stilova, kao i autora koji doslovce variraju od 1 do 10.
|
|
| |
|
Reklamno mjesto 5
Reklamno mjesto 6
Reklamno mjesto 7
Reklamno mjesto 8
Reklamno mjesto 9
Hosting sponzor:
|