Barikada - World Of Music
Povratak na NOVU BARIKADU

   www.old.barikada.com 
Muzicki web portal svih zemalja ex YU (i jos malo sire)






Dinko Husadzic Sansky - Pogled na jazz
Reklamno mjesto 1
Davor Hrvoj - Jazz Connections
Reklamno mjesto 2
Summer Music School Pucisca
Reklamno mjesto 3
Davor Matosevic (singer-songwriter)
Reklamno mjesto 4
exYUsingles - Istorijat muzike ex YU
Webmaster - Kontakt e-mail


Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani



ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  Barikada - World Of Music - Jazz reflections

TIHOMIR HOJSAK
Jazz Room

Tihomir Hojsak
Jazz Room (IDM music & Tomtom music, 2009.)

Tihomir Hojsak - JAZZ ROOM - (IDM music & Tomtom music, 2009.)

Talentovani kontrabasista okupio je na diskografskom prvencu krem hrvatske i slovenačke džez scene
(Piše: Nikola Marković)

Tihomir Hojsak je još jedan iz plejade hrvatskih džezera (Matija Dedić, Zdenko Ivanušić...) koji su rešili da se uhvate u koštac sa izazovima savremene džez scene svirajući moderan mejnstrim i post-bap. U situaciji o kojoj smo već nekoliko puta pisali, gde veliki broj balkanskih džezera ide "na sigurno" i traži proboj na zapadno tržište svirajući lokalne etno varijacije, ovaj se potez može okarakterisati veoma ambicioznim i hrabrim.

Hojsak je na svom diskografskom prvencu okupio krem hrvatske i slovenačke džez scene, varirajući u osam pesmama formacije od trija do kvinteta - tu su nezaobilazni Matija Dedić i njegove pijanističke kolege Zvjezdan Ružić i Hrvoje Galer, gitaristi Joe Pandur, Ante Gelo i Ivan Kapec, saksofonisti Vojkan Jocić i Igor Lumpert, pevačice Maja Savić i Maja Grgić, te bubnjari Borna Šercar i Kolja Gjoni. I dok je s jedne strane zanimljivo čuti toliko kvalitetnih muzičara na jednom mestu, pomalo je neobičan slučaj da se neki džezer već na debitantskom izdanju opredeli za "all star" rotaciju, postavljajući sebi složen zadatak uklapanja velikog broja individualaca i njihovih stilova u koliko-toliko kompaktan izraz.

Rezultat je album koji bismo mogli da podelimo na dve stilske celine: melahnolične i odmerene numere s ženskim vokalima, odnosno "klasične" i nešto energičnije instrumentalne teme. Iako obe strane projekta zavređuju pažnju, nikako se nisam mogao oteti utisku da su odveć različite i da bi ih bilo smislenije slušati na različitim CD-ovima.

Vokalnu stranu predstavljaju tri pesme. "Glasovi" s Majom Savić u glavnoj ulozi pitka je i vešto aranžirana džez-pop tema u srednjem tempu, koja oscilira između "ravnog" i baperskog ritma. "Sve što želiš" s Majom Grgić je spora, sentimentalna numera, obojena prigušenom gitarom Joea Pandura i nežnim Galerovim klavirom. Savićeva je dobar deo svoje karijere provela u "Portugalu" učeći bosa novu, a numera "A tristeza que nao foi" je prilagođena njenim afinitetima i ponajviše odudara od ostatka materijala.

Instrumentalne numere su i najbolji deo albuma, gde nas Hojsak obasipa modernim aranžmanima na post-bap osnovama. Klackanje između savremenih ritmova i bapovanja u "KIT Blues" podseća na Davea Douglasa i predstavlja osnovu za veoma nadahnute solo deonice Matije Dedića i tenor saksofoniste Vojkana Jocića. Još jedan od vrhunaca albuma je i numera "Clockwise", gde u ogoljenoj trio formaciji dominira slovenački saksofonista Igor Lumpert i fank senzibilitet karakterističan za Chris Potterov "Underground" projekat.

Energična i dramatična "Drugo pravilo", pored standardno uverljivih sola Jocića i Dedića, još jednom otkriva Hojsakov aranžerski specijalitet - diskretne promene ritmova, odnosno pomirenje baperskog i modernog džez izraza, dok završna "Balkanika" samo delimično predstavlja ustupak etno egzotici i više se oslanja na instrumentalne deonice nego na uzavrelu balkansku atmosferu. Tek mejnstrimaška "Samba for Anna" donosi mali pad, kroz generički izraz koji zanatsku kompetenciju potiskuje u drugi plan.

Nesumnjivo talentovani Tihomir Hojsak pokušao je da, u svega osam numera, predstavi svu raskoš vlastitih interesovanja i umeća, potiskujući vlastitu svirku u drugi plan zarad fokusa na kompozicije i aranžmane. U tom se naumu razleteo možda i na previše strana, ali i nagovestio par smerova u kojima bi mogao najviše da pruži. Upravo u jednom od takvih izdanja videli smo ga nedavno na beogradskom koncertu, gde je predstavio veoma kompaktan kvartet s Jocićem na saksofonu, Gjonijem na bubnjevima, i gitaristom Elvisom Penavom, još više odlazeći u energični post-bap i koketirajući s Potterovskim senzibilitetom. Ovaj recenzent navija da bend nastavi u tom smeru.

/ preneseno s portala: www.jazzin.rs /

Foto: Andrej Bunic
Tihomir Hojsak

Autor priloga:

Nikola Marković
Srbija








Davor Matosevic - videos
Reklamno mjesto 5
Rock Otocec 2010
Reklamno mjesto 6
Web portal Pljuga
Reklamno mjesto 7

Andjelko Jurkas (HR) - Bez rocka trajanja (Knjiga + CD)
Reklamno mjesto 8
Gary Talley (USA) - Guitar Playing for Songwriters
Reklamno mjesto 9

Hosting sponzor:

Barikada - facebook group





© Copyright by Dragutin Matosevic. All rights reserved (2004 -