Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani

ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  Barikada - World Of Music - Recenzije 006

Filthy Cathouse (SRB) - Vrisak / Lavirint (Recenzija CD-a + video)

Beogradski sleaze / glam rock / hard rock sastav, Filthy Cathouse (Dušan Perovic - vokal ; Janko Petrovic - gitara ; Bojan Stefanovic - gitara ; Nikola Djukin - bass gitara ; Miloš Sikman - bubnjevi), neko vreme je prisutan u klupskom zivotu glavnog grada Srbije. Izvode varijantu sleaze / glam rocka, sa dodacima 80' s hard rocka. Sviracki, na stageu su vrlo ubedljivi, jasni, direktni, a u njihove mogucnosti mogla se uveriti i malobrojna publika koja ih je posmatrala kao support akt Adam Bombu. Nedavno su realizovali Promo CD single sa dve numere - "Vrisak" i "Lavirint", koje adekvatno promovisu njihova interesovanja. Pevaju na maternjem jeziku, melodicni su, ali i dovoljno energicni. Samo muziciranje je delomicno u pozadini, potisnuto na "ustrb" vokala, a stilski, u dobroj meri asociraju na USA uzore, etablirane na prelazu prve u drugu polovinu 80-tih godina. Oba pomenuta songa poseduju slusljive i unutar zanra hiticne elemente i nema sumnje da ce biti interesantne ne tako brojnim pristalicama navedene stilske forme. Ocena: 7,5 / 10 .

Autor: Branimir Bane Lokner, Zemun, Srbija.
  Hton (SRB) - Hton II (Recenzija CD-a + video)

Tokom 2004. godine, na relaciji Subotica - Backa Topola, osnovan je psychedelic / shoegaze / alter sastav Hton (Igor Devic - vokali, klavijature, gitare ; Ljubiša Jojic - gitare, vokali, bass ; Ozren Lazic - bubnjevi). U pocetku su imali nesto drugaciji zanrovski pristup od onog koji je aktuelan poslednje tri godine, a kao adekvatan pokazatelj tadasnjeg delovanja ostao je zabelezen promo singl iz 2006. godine - "Superintendent And The NIne Ballerines". 2007. godine se sele u Novi Sad, kada aktualizuju i sadasnju fazu. Protekle, 2009. godine, objavili su debitantsko ostvarenje, Hton II" (Self - released, 2010.), koje je u Hrvatskoj plasirala kuca "Slušaj najglasnije", a tokom ove, 2010. godine i novo EP izdanje sa 5 numera. Hton su grupa koja eksperimentise vlastitim idejama, zvukom, aranzmanima. U osnovi, njihov pristup apsorbuje elemente indie / alter tendencija kroz koje prolaze shoegaze i psychedelic varijante. Na osnovnu postavljenu temu, nadgradjuju se sviracke i vokalne ideje koje su u svojoj osnovi jednostavne, ali profiltrirane kroz ambijentalnu / atmospheric dimenziju. U odredjenoj meri, asociraju na najranije kraut rock aktove, kao i na pocetnu fazu Pink Floyd pristupa, ali nacin tretiranja samih aranzmana pokazuje da prihvataju uticaje sadasnjeg vremena. "Hton ll" sadrzi idejno i realizatorski vrlo interesantan materijal kojeg cak, i ako niste pristalica pomenutih muzickih tendencija, ako vam se ukaze prilika, pokusajte da cujete. Verujem da necete zazaliti. Njihov EP, kosta samo 250 din, ili tek nesto vise od 2 evra i mozete ga naruciti preko bendove myspace stranice. Ocena: 8 / 10 .

No Rules (BiH) - Homesick Blues (Recenzija CD-a + video)

Svojom trecom plocom, "Homesick Blues" (Front Rock - Subkulturni azil, Maribor, 2010.), bosanski rock'n'rolleri, No Rules, pridruzuju se kultnim bendovima balkanske rock'n'roll scene. Potpuno se slazem sa izjavom kolege Igora Bašina, koji je aprila 2008. prvu turneju No Rules po Sloveniji popratio izjavom: "Ako Srbi imaju Partibrejkers, Hrvati Majke i Slovenci Res Nullius, onda u Bosni i Hercegovini imaju No Rules". Njihov novi album prava je skola suvremenog rocka, koja se spretno baca na put istrazivanja tradicionalnog rock'n'roll zvuka. Za "Homesick Blues" znacajno je nenametljivo kombiniranje stilova - od rhythm & bluesa, preko bazicnog rock'n'rolla i povremenih hard rockovskih dijelova, do countryja i britanskog pub rocka. Taj slikoviti glazbeni put nadgradjuju tekstovima na bosanskom jeziku, kojim cjelovito obuhvataju smisao rock'n'rolla kao nacin zivota. Izraz No Rulesa u sebi nosi punu vrecu ekspresije, koji je temeljni uslov za pravi rockovski izrazaj, pozitivnu energiju i zelje. Crvena nit njihovog rada je sloboda, idealisticni krik, sa kojim uhvate smisao svog rockovskog rada. Njihova glazba na novoj je ploci potpuno eksplodirala. U usporedbi sa prvima plocama, No Rules su nadgradili melodiku, ritmiku i aranzmane pjesama, koji su zacinjeni sa odlicnom produkcijom. Za nju je odgovoran gitarist Drazen Mulaosmanovic, koji je kontrolirao proces snimanja i produkcije. Decki su album snimali proslog ljeta (2009.) u "Bullfrog Blues" studiju u Tuzli i rezultat je stvarno odlican. Vecinu pjesama napisao je frontmen, Goran Campara, osim dvije, koje je potpisao vec pomenuti, Drazen Mulaosmanovic...

Autor: Brane Škerjanc, Ljubljana, Slovenija.
  Motel Drive (USA) - Motel Drive (Recenzija CD-a + video)

USA rockabilly / revival / rock sastav Motel Drive, jos jedan su tkzv. unsigned akt sa obecavajucim kvalitetima. Deluju u formaciji kvarteta, i krenuli su sa radom 2008. godine. Vrlo brzo su prepoznati kao atraktivan koncertni bend, a diskografski su debitovali sa "$ 5 Tricks" izdanjem. Nedavno im je izasao i istoimeni CD sa 13 numera, od kojih su dve snimljene "uzivo". Motel Drive na svoj ubedljiv nacin rekapituliraju period 50-tih godina, pri cemu se za njih ne moze reci da su puki retro akt. Motel Drive su na albumu "Motel Drive" (Self - released, 2010.) ponudili autorski materijal, pri cemu su pokazali kako danas treba da zvuci jedan moderan, svez i uzbudljiv rockabilly / rock and roll sastav. Izuzetno su melodicni, pesme su vrlo pamtljive i slusljive, ali nista manje nije istaknuta ni njihova sviracka dimenzija. Njihov album nema slabog mesta i ponudili su sve ono sto nedostaje mnogim zanrovski slicnim sastavima, a to su originalnost, uzbudjenje, pristup i finalnu realizaciju. Ne oklevajte, i ako vam se ukaze prilika, upoznajte bend i, naravno, kupite njihov album. Ocena: 9 / 10 .

Peter Doran (IRL) - Sleepless Street (Recenzija CD-a + video)

Peter Doran je songwritings / acoustic / indie artist iz Irske, kontinuirano aktivan na tamosnjem muzickom nebu nekoliko godina. Prvo je krenuo kao gitarista, ali otkrivanjem Dylana i drugih autora, muzicki se okrece songwritings tendencijama. Diskografski je debitovao 2006. godine, objavljivanjem albuma "Wood". Kako kazu press informacije, s obzirom da nisam imao prilike da cujem pomenuto izdanje, to je sasvim drugacije ostvarenje od aktuelnog, "Sleepless Street" (Self - released), objavljenog tokom ove 2010. godine. Peter Doran je songwriter emotivnih tekstualnih prikaza, aranzmani njegovih pesama su bogati, cesto upotpunjeni gudackim dodacima. Pesme su uglavnom srednjeg i poneka malo brzeg srednjeg tempa, a sam umetnik poseduje vrlo prijatnu "boju" vokala. I pred njegovog licnog pominjanja Nick Drakea, kao jednog od uzora, primetio sam da nije zaobidjen i jedan danas pomalo zaboravljeni irski autor - Gilbert O'Sullivan, tokom 70-tih godina vrlo istaknuti izvodjac, kojeg na neki skriveni nacin Peter Doran cesto "citira" u svojim songovima. Ali pored pomenute tvrdnje, Peter Doran je dovoljno originalan autor, sa jasno izrazenim muzickim stavom. Njegov album je preporucljiv za kasna nocna slusanja / druzenja, a zavrsna numera - "Sleepless Street" - po mom misljenju, predstavlja i ubedljiviji deo kompletnog ovde cutog opusa. Ocena: 7,5 / 10 .

Ivo Mojzer (SLO) - Moje najlepse (Recenzija 2CD-a + video)

Neizostavna figura slovenacke muzicke scene i tamosnje estrade je Ivo Mojzer. Njegovi poceci datiraju jos iz vremena 60-tih godina proslog veka. Poceo je karijeru u Biserima, "dotakao" visine jugoslovenske popularnosti sa Kameleonima, nastupao sa Pepel in kri na "Pesmi Evrovizije". Kao solista koji je pevao / peva na maternjem jeziku, solo karijera tesko da je uspevala da dosegne van slovenacke okvire i u dobroj meri publika u drugim delovima nekadasnje zajednicke teritorije, uglavnom, bivala je uskracena sa njegovim muzickim i estradnim delovanjem. Kao i nekolicina ostalih slovenackih izvodjaca / pevaca zabavne muzike i Mojzer se vokalno ogledao u formama schlagera, umerene chansone, popa, countryja, soula... Saradjivao je sa etabliranim i proverenim tamosnjim kompozitorima / aranzerima i njegovi snimci kao i izdanja, unutar estradnih i zabavnjackih okvira, dosezala su visoke standarde. "Moje najcepše" (RTV Slovenija, 2009.), predstavlja rekapitulaciju njegove karijere. Na 2 CD-a, predstavljeni su Mojzerovi vokalni radovi i "uspesnice" snimljene u periodu od 1974. do 2008. godine. Cak 46 songova iz razlicitih dekada, fino upakovanih, postavljenih, jasno pokazuju kojim se i kakvim trasama kretao muzicki put Ive Mojzera. "Moje najlepše", dvostruko CD izdanje, predstavlja neizostavan dokument vremena, preporucljiv za sve one kojima je u secanju period kada je zabavna muzika imala "humano" lice. Ocena: neocenjivo .

Ivana Kindl (HR) - Promjenjiva (Recenzija CD-a + video)

Muzicka karijera Ivane Kindl traje kontinuirano od 1997. godine, a diskografska od 2003. godine. Zajedno sa aktuelnim, do sada je objavila 5 albumskih izdanja - "Trenutak istine" (2002), "Moj svijet" (2004), "Live in Sax!" (2005), "Osjecaj" (2006), "Gospel Live" (2008). Vrlo je prisutna u hrvatskim medijima, a primetio sam da je sa pojedinim novinarima, iz sveta estrade, bila (jeste) u svojevrsnom verbalnom ratu, sto donekle i pokazuje oblik / velicinu prisutnosti i istaknutosti njene licnosti na tamosnjem muzickom nebu. Njen vokalni i, generano, muzicki izraz orijentisan je ka elementima r'n'b-a i popa. Uz sebe ima sastav proverenih muzicara, a vaznu / neizostavnu ulogu u samom stvaranju / realizaciji songova ima njen saputnik, Alen Krizaj. Pored autorske, on ima ulogu i aranzera, i producenta. Album "Promjenjiva" (MenArt / Multimedia, 2010.) sadrzi za konzumiranje lako prihvatljiv materijal. Veci broj songova poseduje radijsku slusljivost, a istakao bih dve numere - "Ne bi mogli zajedno" i "Oci" - kao vrlo ubedljive i na neki nacin "izdvojenije" od ostalih. Na albumu se nasla, takodje, i interesantna obrada Houra / Prljavo kazalište songa, "Iz nekih starih razloga", cije izvodjenje delom odstupa od originala. Sam muzicki pristup Ivane Kindl, ovde prisutan, u dobroj meri ne robuje tehnoloskoj standardizaciji savremenog r'n'b-a i to je svakako pozitivan detalj. Cinjenica je da nedostaje odredjena doza "dinamicnosti", ali sam materijal drzi paznju i prihvatljiv je, sasvim sigurno, sirem sloju slusalacke populacije. Ocena: 7 / 10 .

Billysi (SLO) - Bite Me (Recenzija CD-a + video)

Slovenacki sastav Billysi, nekada znan kao Billy's Private Parking, aktivan je na nacionalnoj sceni kontinuirano gotovo dekadu. Na domacem terenu nosioci su brojnih priznanja. U svojoj postavi imaju atraktivnu i interesantnu pevacicu, Uršku Majdic (ostatak ekipe cine: Sergej Pobegajlo - bas gitara ; Matic Ajdic - gitara ; Jure Rozman - bubnjevi), a zajedno sa aktuelnim, do sada su objavili 4 albumska izdanja - "Modra pravljica" (2001.), "Insomnia" (2005.), "Magia" (2007.) i "Bite Me" (2010.). U muzickom smislu okrenuti su varijantama melodicnog rocka i melodicnog popa, a na svojim ranijim izdanjima su se predstavili i kao energican sastav ciji songovi znaju biti veoma moderno intonirani / postavljeni i odsvirani. Aktuelno ostvarenje, "Bite Me" (Dallas Records, 2010.), predstavlja ih kroz 11 kompozicija, 9 izvedenih na engleskom, a dve na maternjem, slovenackom jeziku. I dalje je prisutan visoko produciran i standardizovan melodican rock / pop, sa pamtljivim refrenima i jakom vokalnom linijom. Nazalost, izvodjacka energicnost je u dobroj meri potisnuta na ustrb svirackog, vokalnog ali i produkcijskog manirizma. Na neki nacin, sama tehnicka i tehnoloska dimenzija je "otupela" autorsku i izvodjacku ostricu, sto je vidljivo nakon preslusavanja kompletnog materijala. Na ovakav nacin izgubljen je i veci stepen autenticnosti, koji je ranije krasio ovaj interesantan sastav. Ocena: 6,5 / 10 .

Bitch Queens (CH) - Female Shotgun (Recenzija CD-a + video)

Iz Bazela, Švajcarska, dolazi nov atraktivan akt cija zanrovska orijentacija dodiruje glam, punk 'n' roll / rock / garage elemente. Bitch Queens (Kid Krystal - vocals, lead guitar ; Captain Ace - drums, backing vocals ; Diamond Dan - guitar ; Marc Steele - bass ; Dave Dandy - vocals and bass) u kontinuitetu postoje par godina, a vecu reputaciju u communityju pridobili su nakon realizacije EP-a iz 2009. godine naziva "High Strung". Odlikuje ih, takodje, ubedljiv koncertni nastup, dobra promocija, a tokom oktobra 2010. godine, objavljuju i full-length CD naziva "Female Shotgun" (Lux Noise Records, 2010.), koji je dostupan i kao LP izdanje sa dodatkom jedne bonus pesme. Bitch Queens su se predstavili kao ubedljiv akt, koji izvodjacki oslobadja veliku energiju, svira "prljave" i sirove rifove, ali ima i snaznu vokalnu melodicnost. Cinjenica je da na njih jednaki uticaj imaju glam sastavi iz 70-tih godina, kao i novija strujanja unutar pomenutih zanrovskih tendencija. Švajcarci su na svoj nacin sve to lepo upakovali i njihov album zvuci i deluje kao snazna, koherentna celina. Nema sumnje da je "Female Shotgun" preporucljivo ostvarenje, kako za starije glam freakove, tako i novije pristalice glam / punk 'n' roll / rock / garage varijanti. Ocena: 8,5 / 10 .

Davor Matosevic (BiH) - Always Be Good To Your Enemies (7. Recenzija CD-a + video)

Akusticni, debi EP, "Always Be Good To Your Enemies" (2010, Croatia Records), osebujnog kantautora iz Tuzle, Davora Matoševica, plijeni suvremenim indie šlihom, melankolijom i senzibilnim tenorom. Od malih nogu je odrastao uz glazbu, imao dva rock banda, Flame i Backstab, u kojima je svirao gitaru, nastupao je kao honorarni pjevac u nekim drugim sastavima, aktivno se bavi zborskim pjevanjem vec 13 godina kao tenor i sticajem okolnosti se bavio radio voditeljstvom kao hobijem, no paralelno je komponirao vlastitu glazbu bez ikakve obaveze da istu jednog dana predstavi širokim masama. Medjutim, kako je vrijeme odmicalo, sazrio je i njegov kreativni potencijal za kojeg je na svu srecu shvatio da je bezvrijedan ako ostane pohranjen medju cetiri zida, u krugu porodice. S akusticnom gitarom odvazio se ujesen 2009. doputovati do Zagreba gdje je u studiju Croatia Records, za pocetak, realizirao 4 snimke koje su objavljene na ovom 18 minuta dugackom EP-iju. Njegove teme su vanvremenske, povezane su emotivnim preokupacijama i nose jasnu poruku opcenitih moralnih i duhovnih vrijednosti koje spretno dramatizira jednostavnom minimalistickom lirikom. Ocjena (1-10): 8 .

Autor: Vladimir Horvat Horvi, Zagreb, Hrvatska.
  Chris Schutz + Tourists (USA) - Gemini (Recenzija CD-a + video)

Chris Schutz je vodja, singer / songwriter, multiinstrumentalista i producent benda Chris Schutz and The Tourists (Chris Schutz - lead vocals, guitar, bass, keys ; Steph Hayes - vocals, guitar, bass ; Eric Hoyer - electric lead guitar ; Justin DiFebbo - Hammond organ, keyboards ; Ron DiSilvestro - drums). Chris Schutz je iz Phillya, Pennsylvania, i pre same realizacije svog debitantskog ostvarenja, imao je odredjeno muzicko iskustvo. Album "Gemini" (Rainbow Road, 2009.) sadrzi 11 songova. Chris Schutz vesto izbegava suocavanje sa klasicnim zanrovskim formama i u njegovom pristupu osecaju se brojni uticaji. Ipak, ne postoji nikakav crossover, ili neka druga "objedinjavajuca" stilska odrednica. Chris Schutz je izuzetno dinamican pevac, a pesme imaju izrazenu melodicnu nit. Vidljivi su odredjeni uticaji 60-tih godina, ali ni 80-e, kada su u pitanju indie pop tendencije, nisu zaobidjene. Cinjenica je da poseduje primeren stepen originalnosti, ipak u nekim segmentima podsetio me je na poslednje radove Harrison / Traveling Wilburysa, narocito vidljivim u slicnom poimanju aranzmana. Iako sam album, "Gemini", bas i nema neki prepoznatljiv song, izdvojio bih numeru koja zatvara izdanje - "Jet Stream", kao potencijalno interesantniju od ostatka materijala. Ocena: 7,5 / 10 .

Gun Barrel (D) - Live At The Kubana (Recenzija CD-a + video)

Nemacki heavy metal sastav, Gun Barrel, jedan je od onih koji cuvaju baklju true metal tendencija. Kontinuirano traju 10 godina i, zajedno sa aktuelnim, do sada su objavili 5 CD-a i 1 DVD. CD "Live At The Kubana" (Self - released, 2010.), realizovan je povodom dekade postojanja i na neki nacin predstavlja poklon vernoj fan populaciji. CD se moze nabaviti jedino preko njihovog web sitea i stampan je u limitiranom tirazu od 1000 kopija. Gun Barrel deluju u formaciji kvarteta (Tomcat Kintgen - bass ; Rolf Tanzius - gitara ; Toni Pinciroli - bubnjevi ; Silver - vokali), a novi clan u postavi je vokalni solista - Silver. Nemci izvode varijantu heavy metala bliskog nasledju 80's, a u njihovom pristupu, takodje, ocitavaju se hard rock elementi, kao i power metal tendencije. Oslobadjaju sirovu energiju, jasni su i direktni. Na njihovom "live" izdanju naslo se 17 numera i nema nikakvih dosnimavanja ili ulepsavanja zvuka. Gun Barrel, kao sastav, mogu biti zanimljivi pristalicama true metal opcija, kao i sledbenicima 80's varijanti. Ocena: 7,5 / 10 .

S.U.S. (SRB) - Brend imaginarne revolucije (Recenzija CD-a + video)

Trio S.U.S. (Captain Terra - vokal, bubanj ; Mary - bas, vokal ; Mr. Dna - gitara, vokal) je garage punk / punk 'n' roll sastav koji je proteklih par sezona paznju javnosti skrenuo na svoj rad, a narocito su ih upoznali posetioci beogradskih klupskih desavanja. Izvode furioznu i prilicno beskompromisnu varijantu garage punka, sa dodacima punk 'n' roll varijanti. Pevaju na maternjem jeziku, tekstovi su licni, socijalno obojeni, direktni i jasni. U samom vizuelnom pristupu, kao i na bini, prihvataju odredjene glamour dodatke, ali glamoura u samim songovima koje izvode i nema u nekoj izrazenijoj kolicini. "Uživo" deluju izuzetno ubedljivo i cinjenica je da spadaju u one aktove koji u studijskoj formi ostaju uskreceni za potpunije i adekvatnije predstavljanje. Ipak, deo koncertne atmosfere uspeli su da "prenesu" i na CD-u sa 12 songova, "Brend imaginarne revolucije" (Love Cuffs, 2010.). Tehnicki elementi koji prate CD izdanje uradjeni su i odradjeni na respektabilnom nivou, a za pohvalu je i raskosan 12-to strani booklet. S.U.S. odlikuje izuzetna energija, mada imam utisak da bi uz malo vise melodicnosti, same pesme koje izvode, imale dodatno bolju prolaznost. S.U.S. su sopstvenim naporima "izgurali" svoje debitantsko ostvarenje. Videcemo sa koliko ce volje i elena krenuti u nove i neizvesne tokove karijere. Ocena: 7 / 10 .

The Cheaters (USA) - Midnight Run (Recenzija CD-a + video)

The Cheaters su noviji, takodje, i interesantan USA akt, cija muzicka interesovanja dodiruju southern rock pravac. Dolaze iz Baltimorea, Maryland i osnovani su 2005. godine. Deluju u postavi kvarteta. Svi muzicari u grupi su veoma iskusni, a takodje su ranije nastupali i participirali u raznim drugim lokalnim sastavima. 2006. godine objavljuju debitantsko ostvarenje jednostavnog naziva "The Cheaters L.P.", a ubrzo nakon njegovog izlaska, krecu na turneju po drzavama USA, kao i po Japanu i Evropi. Aktuelno, self-released ostvarenje, "Midnight Run", objavljuju tokom 2009. godine i rec je o albumu na kojem se naslo 12 songova ujednacenog kvaliteta i pristupa. Southern rock predstavlja osnovu njihovog izraza, ali takodje, prisutni su i classic rock elementti, kao i hard rock varijacije. Takodje, veoma su melodicni, ali i izuzetno dobro usvirani, sto je uostalom i karakteristika gotovo svih southern rock aktova. Na njihovom albumu nema slabijih mesta, zvuce veoma sveze, cak i moderno (naravno u kontekstu zanrovskih tendencija ), a produkcija koju su zajedno odradili Frank Marchand i clanovi benda, zasluzuje pohvalne epitete. The Cheaters su svojim drugim albumom potvrdili dobru formu postavljajuci unutar pomenutih stilskih varijanti visoke standarde. Ocena: 8,5 / 10 .

World Of Music
World Of Music

Davor Matosevic - videos