Optimizirano za
IE i 1024 x 768

Dragutin Matosevic feat. Esad Prcic - Tulipani

ExYUsingles - Istorijat muzike ex YU
  Barikada - World Of Music - Recenzije 007

S3ngs (HR) - Moderno trijezan (Recenzija CD-a + video)

Da su S3ngs britanski band, karikirano gledajuci, "New Musical Express" bi ga proglasio, ako ne za top-10 band godine, onda bi mu za album "Moderno trijezan" (2010, Osa Records), barem, dodjelio titulu albuma mjeseca ili tjedna. Momcima iz S3ngsa (Licki - bas ; mR - gitara, glavni vokal ; Caka - bubnjevi) petica iz zalaganja i poznavanja materije, te takodjer isto petica iz glazbenog odgoja, ali nazalost dvojka iz predmeta koji se ne uci u osnovnoj skoli - anatomije zvuka. Da su 4 demo snimke, ukljucene u ovaj album, uspjeli nekako sretnije popeglati, pokrpati ili, daj Boze, ponovno snimiti, ovo bi bila kompletno zaokruzena cjelovita rock prica o Zagrebu na prijelazu prvog desetljeca 21. stoljeca. Nazalost, nema vice dusebriznika poput Siniše Škarice (koji danas radi jedan sasvim drugaciji posao), skoro nikoga vise ne zanimaju ovakvi mladi i talentirani rock bandovi, te je sve manje sretne djece koja su poput 'Smogovaca' skakala na Azrinu "Marinu" i plesala u "Lapidariju" na Boin "Milion". Sada su druga vremena kada je domcci r'n'r potisnut gotovo u marginu sto tehnicki potpuno dokazuje i ovaj album. Ocjena (1-10): 7

Autor: Vladimir Horvat Horvi, Zagreb, Hrvatska.
  Niet (SLO) - Trinajst (Recenzija CD-a + video)

Vazan deo slovenacke muzicke istorije vezuje se za sastav Niet. Njihova karijera moze se podeliti u nekoliko faza, od koje ce pojedinim hronicarima biti najintersantniji prvi period (1983 -1988) i vreme punk / post punk "burnih" desavanja. Njihove reaktivacije tokom proteklih godina, sigurno su ostavile odredjenog traga na nacionalnom muzickom nebu, a cinjenica je da u samoj Sloveniji sastav Niet i danas uziva respektabilnu popularnost. Niet su, takodje, jedan od onih sastava cija karijera ni priblizno nije uspela da se realizuje / promovise u drugim delovima nekada zajednicke teritorije / prostora i smatram da su na gubitku, kako clanovi grupe, tako i publika, koja je tokom godina ostala uskracenom za upoznavanjem njihove muzicke ostavstine. "Trinajst" (RTV Slovenia, 2010.) njihovo je aktuelno albumsko ostvarenje, na neki nacin i povratnicki studijski album, koji realisticno prikazuje njihova danasnja stremljenja i interesovanja. Bend isporucuje songove sa jasnim autorskim i socijalnim stavom, koji u muzickom smislu balansiraju od post punka, preko melodicnih i ublazenih hard core varijanti, do 80' s novotalasnih upliva i rock elemenata. Pesme su pamtljive, melodicne, sto je najvaznije i prilicno ubedljive. Niet je, na neki svoj nacin, kao zreo sastav usao u sopstvene mainstream vode, pri cemu nijednog momenta nije "otupela" ostrica njihove poruke. Ocena: 8,5 / 10 .

Autor: Branimir Bane Lokner, Zemun, Srbija.
  Rubikon (HR) - Savjest (Recenzija CD-a + video)

Rubikon - "Savjest" (Aquarius Records, 2010.) - I u primjeru banda Rubikon, uocljivo je da politika cvrsto upravlja muzickom scenom. Zbog svojih angazovanih tekstova, muzika banda Rubikon nije nasla svoje mjesto u medijima (radio, TV, pisani mediji...). Najgore u svemu tome je da su atmosferi ignoriranja podlegli i muzicki urednici naprijed pomenutih medija. Oni bi trebali biti ti koji usmjeravaju muzicku kulturu, i ukoliko u tome nisu iskreni, nesputani, bolje je da odstupe sa svojih pozicija. Postenije je. Vec prvom pjesmom sa albuma "Savjest", u istoimenoj pjesmi "Savjest", Rubikon idu u srz problema. To sto oni pjevaju je, nazalost, nasa svakodnevica i skrivanje te istine "pod tepih" nece nikada i nikoga dovesti do "boljih vremena". Pored pogresne politike, ostrica njihove kritike okrenuta je i laznom moralu. Ljubavne im pjesme razotkrivaju laznu ljubav... Cijeli materijal je upakovan u cvrsti rock and roll. Nema pretjeranih solistickih instrumentalnih izleta. Time je uravnotezen znacaj teksta i muzike, veoma bitan detalj za muzicko djelovanje banda Rubikon. Rubikon su i dokaz da se uspjeh, kada tad poluci, samo treba vjerovati u sebe i biti dosljedan u svojim stavovima.

Autor: Dragutin Matoševic, Tuzla, BiH.
  Sarr e Roma (BiH) - Sarayland (Recenzija CD-a + video)

"Sarayland" (Snail Records, 2010.) sadrzi 12 kompozicija, podjednako brzeg i laganijeg ritma, podjednako pjevanih na romskom i bosanskom jeziku. Zvucnom slikom dominira siguran glas Amira Karahasanovica, uz virtuoznu instrumentalnu pratnju mnogobrojne muzicke ekipe - sto redovnih clanova banda (Amir Karahasanovic - vokal i ritam gitara ; Nihad Voloder - solo gitara, elektricna gitara i elektricni bass ; Nihad Kreco - klavir ; Vedran Cicak - berde bass, basprim ; Muhamed Jusic - bubnjevi i udaraljke ; Adnan Zimic - basprim i prateci vokal), sto gostujucih muzicara. Ne treba ne spomenuti i specijalnu goscu (u pjesmi "Zvonija, Zvonija"), legendarnu Ljiljanu Buttler. Odnos vokalnih i instrumentalnih dijelova je uravnotezen i svi muzicari su dobili (i iskoristili) priliku da pokazu svoju virtuoznost. Muzika je harmonski i aranzerski bogata / zahtjevna i u sebi nosi pravi romski groove. Pjesme laganog ritma odisu atmosferom logorske vatre ispod zvjezdanog neba. Producentski dio posla, odradjen od strane Dragi Šestica, bez ikakve je primjedbe. Veliko organizatorsko iskustvo Dragi Šestica, takodjer je garancija uspjeha Sarr e Roma na world music sceni svijeta. Band Sarr e Roma je to zasluzio, a i kadar je nositi se sa tim odgovornim zadatkom.

Autor: Dragutin Matosevic, Tuzla, BiH.
  Dangered Ace (USA) - Gotengo (Recenzija CD-a)

Novije ime na USA muzickoj sceni su momci iz hard rock / rock / swing sastava Dangered Ace, lociranom u NYC-u. Kao sastav, formirani su 2009. godine, od strane basiste Paula Ranieria, cija je osnovna ideja bila da njegov sastav kreira nesto generalno novo, dovoljno originalno i drugacije. Kvartet u postavi ima sjajnog pevaca, Chandler Mogela, kao i vrsne instrumentaliste - gitaristu Jon Bivona i bubnjara Stevea Frudu. Tokom 2010. godine na trziste izbacuju debitantsko ostvarenje naziva "Gotengo" (Self - released, 2010.), sa 10 numera. Dangered Ace na neki svoj nacin kombinuju hard rock i rock idiome, koji su dopunjeni swing i drugim "igrivim" elementima. Mora se priznati da je to prilicno retka i nadasve neocekivana kombinacija, ali se sastav u svemu tome snalazi na iznenadjujuce dobar nacin. Puno inovativnih detalja se moze cuti u njihovoj muzici, a odlikuje ih i neverovatna izvodjacka energija, na koju treba dodati i melodicnost prezentovanih songova. Jednom recju, "Gotengo" je izdanje koje apsolutno zadovoljava i uzitak pri preslusavanju ovde priredenih pesama je jednostavno - zagarantovan... Dangered Ace, da ponovim, su Paul Ranieri - bass gitara ; Steve Fruda - bubnjar ; Chandler Mogel - vokal ; Jon Bivona - gitarista. Ocena: 8,5 / 10 .

Son Of The Sun (USA) - The Happy Loss (Recenzija CD-a + video)

Son Of The Sun je indie rock / shoegaze sastav formiran pocetkom 2007. godine od strane dvojice muzicara - Josepha Stockera i Zak Warda, koji su ziveli na razlicitim stranama sveta, odnosno drzavama. Diskografski su se oglasili 2008. godine objavljivanjem EP-a "Before The After", a tokom juna meseca ove, 2010. godine, realizuju i full-length naziva "The Happy Loss" (I Blame Yoko Music, 2010.), na kojem se naslo 10 numera. Muziku grupe Son Of The Sun tesko je zanrovski okarakterisati. Rec je o jednoj eklekticnoj varijanti indie rock / popa, kroz kojeg se preplicu jednostavno realizovani aranzmani fine vokalne harmonije ulepsani dreamy atmosferom, a cesto neocekivana motorika pesama, obogacena je dodatkom 60's psychedelic detalja. Son Of The Sun spadaju u one sastave koji ne ulaze u uho na prvo slusanje, vec jednostavno njihovu muziku prihvatate (ili ne), nakon vise "pokusaja". Iako su ponudili ujednacen autorski materijal, izdvojio bih 6. po redu numeru, "Keys" (Last Call), kao potencijalno "uzbudljiviji" song. Ocena: 7,5 / 10 .

The Lonely H (USA) - Concrete Class (Recenzija CD-a + video)

The Lonely H je 70's rock / classic rock sastav kojeg cine mladi momci iz okruga Washington (Mark Fredson - vokali, klavijature ; Eric Whitman - gitara, vokali ; Ben Eyestone - bubnjevi ; Johnny Whitman - bass gitara). Diskografski su debitovali 2006. godine albumom "Kick Upstairs", koji je pracen dolazecim izdanjem, "Hair", iz 2007. godine. Tokom prosle, 2009. godine, realizuju aktuelni CD naziva "Concrete Class" (Control Group / TCG, 2009.). Rec je o jos jednom sastavu koji se oslanja na 70's rock / classic rock tendencije, a kako izvodjacki, tako su i psiholoski bliski idejama koje su tokom karijere na USA i svetsku scenu "izneli" izvodjaci i sastavi poput Bob Segera, Jackson Browna, Eaglesa... Reklo bi se, nista novo, a treba pomenuti da nisu propustili da "citiraju" i Black Crowes kao veoma influentan bend, ali se mora priznati da su se predstavili kao grupa koju "krase" vrlo uigrana vokalizacija, bogata harmonicnim ubacivanjima u prelazima, sasvim solidan aranzmanski rad i fino muziciranje / izvodjenje. A to je za sada i sasvim dovoljno, vec ako se sama originalnost, u njihovom slucaju, ne moze nametnuti kao podrazumevajuci imperativ. Ocena: 7 / 10 .

Disorted Fate (USA) - Haunting (Recenzija CD-a + video)

USA heavy / power metal akt, Distorted Fate, aktivan je na tamosnjoj underground metal sceni od 2006. godine. Deluju u postavi kvarteta, a diskografski su se prvo oglasili realizacijom home-made demo izdanja. Pre nekoliko meseci, tokom ove 2010. godine, objavljuju aktuelni full length sa 10 numera, nazvan "Haunting" (Self - released, 2010.). Ameri (Michael "The Natural" Weinberg - vokali ; Bob Spears - gitare ; Aaron Cross - bass gitara ; Brian Banner - bubnjevi) na svoj nacin kombinuju starije i novije tendencije unutar zanra. U nekoj osnovi inspirisani su 80's heavy / power varijantama koje su profiltrirane kroz brze izvedene numere i screamo, te growl vokaliziranje. Nista posebno, ali dovoljno ubedljivo, naravno, opet u poredenju sa postojecim zanrovskim tendencijama. Njihov materijal je veoma solidno produciran, a nisam primetio da se izvodjacki oslanjaju na neka poznatija imena. Sam album nema prepoznatljivih "delova", songova ili tema, ali je u svojoj osnovi ujednacen. Distorted Fate su pokazali da kao bend poseduju ideje koje predstavljaju relevantan zalog za buduce diskografske izazove. Ocena: 7 / 10 .

Ana Milosavljevic (SRB) - Reflections (Recenzija CD-a + video)

Ana Milosavljevic je akademski obrazovana glazbenica koja je rodjena u Cacku, zivjela u Kragujevcu, pohadjala Školu za muzicke talente u Cupriji, a potom zavrsila studij na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. 1999. godine odlazi u New York gdje je zavrsila postdiplomski na Mannes College The New School for Music, te tamo zivi i radi specijaliziravsi se za violinu. U njezinoj biografiji nalazi se impresivna lista kolaboracija i radova sa raznim autorima uglavnom iz domene moderne klasicne glazbe (Takehiro Ueyama, John Adams, Chen Yi, Tania Leon, John Eaton, Miloš Raickovic, Gian Carlo Menotti, Anders Eliasson...), a osim na glazbenom planu, nekoliko puta je sudjelovala i kao gosca sa solo recitalima izmedju ostalog nastupivsi na The American Festival of Microtonal Music i 2008. u Pekingu na Beijing International Congress on Women In Music. Cesto je nastupala u rodnoj Srbiji odrzavsi solisticke i multimedijalne koncerte, a posljednju turneju obavila je uz klavirsku suradnju Nade Kolundzije. U Hrvatskoj je nastupila samo jednom u Porecu, a odatle i potice njezina suradnja sa klaviristicom Terezijom Cukrov koja joj gostuje u dvije kompozicije na albumu "Reflections" (2010, Innova Recordings)... Beogradska promocija albuma zakazana je 25. XI 2010. u Galeriji "Artget" (Kulturni centar) s pocetkom u 20h, a dan kasnije nastupiti ce u Kragujevcu u Prvoj kragujevackoj gimnaziji.

Alenka Godec (SLO) - Enfant Terrible (Recenzija 2CD-a + video)

Solo karijera Alenke Godec traje kontinuirano od 1988. godine, kada se prvi put pojavila (tada sa sastavom Cafe) na festivalu "Pop delavnica". Kao debitant je osvojila cak 3 nagrade, sto ranije nije uspelo ni jednoj njenoj koleginici ili kolegi. Saradjivala je sa brojnim poznatim nacionalnim muzickim imenima, a pre aktuelnog, "So najlepše pesmi ze napisane" (Dallas Records, 2009.), objavila je 6 albumskih izdanja. "So najlepše pesmi ze napisane", predstavlja neku vrstu "specijalnog" ostvarenja na kojem su snimljene poznate pesme iz slovenacke zabavno muzicke, pop i rock istorije / tradicije, kojima je Alenka "udahnula" novi zivot, dajuci im kroz svoje vokalne interpretacije licno vidjenje i "dozivljaj". Aranzmani veceg broja songova su u dobroj meri promenjeni, iako je sama dinamika, kao i osnovna "linija" strukture prisutnog materijala, pratila prvobitne verzije. Emotivna dimenzija je prevagnula nad tehnolosko-realizatorskom opcijom i cinjenica je da je pevacica u interpretaciju svake pesme unela kompletnu licnost. Publika, najvecim delom, logicno, ona iz Slovenije, imace svoje favorite, a sa svoje strane bih istakao sjajne verzije i izvodjenja 3 numere - Šifrerove "Stoj Marija", Domiceljove "Danas bu srecen dan", te sada se vec moze smatrati Robeznik / Velkaverhovim klasikom - "Maja z biseri". Album u celini prati jedna neopterecujuca i prijatna atmosfera koju su svojim svirackim umecem obogatili Alenkini saradnici. Izdanje ima i dodatni bonus CD od 6 numera, koje su snimljene "uzivo" na koncertu u ljubljanskim "Krizankama". "So najlepši pesmi ze napisani" je prijatno i neopterecujuce, ali i emocijama ispunjeno ostvarenje koje otkriva jos jednu stranu izvodjacke licnosti slovenacke pevacice. Bez obzira na muzicke afinitete i zanrovsku posvecenost ili pak iskljucivost, ovakva albumska izdanja uvek su dobrodosla, narocito ako je njihova finalna realizacija uradjena na zadovoljstvo kako samih aktera, tako i slusalackog auditorijuma. Ocena: 8 / 10 .

The Toronto Drug Bust (SLO / FIN) - Enfant Terrible (Recenzija CD-a + video)

The Toronto Drug Bust su slovenacko / finski indie rock / various rock genres sastav koje predvodi autor / frontman, Izak Košir (Sir Izak K.O.). Februara 2010. godine, objavili su za "Sedvex" izdavacku kucu svoje debitantsko ostvarenje, "Enfant Terrible", mada, kako informacije potvrdjuju, od nedavno imaju i stranog izdavaca. Materijal koji se nasao na njihovom novom izdanju sniman je u Ljubljani i Londonu, a miksan u Helsinkiju. Predstavili su se sa 9 pesama, koje govore o ljubavi, mrznji i opsesiji, a u muzickom smislu, njihov izraz apsorbuje, generalno uzevsi, tkzv. indie rock idiome koji su kombinovani sa classic rockom, garage varijantama, takodje, blagim elementima americane, pa cak i 70's glamour detaljima. Melodicnost je takodje izrazena i same pesme imaju jak songwriterski pecat. Stice se utisak da su sami songovi "prozivljeni", a tehnicka realizacija je upravo takva da je u svom pristupu isla na ruku "prirodnosti" izvodjackog ambijenta, kojeg su priredili clanovi sastava. "Enfant Terrible" je vrlo zreo proivod i preporucljivo autorsko ostvarenje koje ukazuje na pojavu jednog novog, vrlo interesantnog i muzicki uzbudljivog akta. Ocena: 9 / 10 .

Stereo tip (SRB) - Paznja! Paznja! (Recenzija CD-a + video)

Recenziju albuma grupe Stereo tip, "Paznja! Paznja!" (One Records, 2010.), pisem u 2 sata i 37 minuta iza ponoci, jednog cetvrtka na petak, sto nije uobicajeno - takozvano, "stereotipno" - vreme, mada moze i da bude. Sa prvim taktovima uvodne numere, "Glavom kroz zid", mojim mislima su prostrujala secanja na nekadasnje radove bostonske rok grupe Extreme i njihovog albuma "Pornograffitti". Cini mi se da zvucni dokument "Glavom kroz zid" nastavlja upravo na mestu na kojem su proslavljeni Bostonci stali, sa tim sto Stereo tip igraju donekle umerenije i kontrolisanije u svom svirackom i izrazajnom stilu. Zanimljivo je da ovde prezentovanih dvanaest numera imaju jednu prilicnu kvalitativnu konstantu i ujednacenost. To je vrlo slusljivo i na jedno uvo, a posebno je uocljivo i prepoznatljivo na lirickom planu. Tekstovi pesama su, zapravo, svojevrsne parole, usklici, pa cak i pamfleti. Poetika je iskrena, donekle narativna. Singlu "Stereo tip" je zasluzeno pripala uloga prvog i udarnog singla. On se, ipak, izdvaja od ostatka marterijala i njemu se cak moze pridodati i prefiks - hit. Vas potpisnik se poprilicno "prepoznao" u cetvrtom rednom zapisu, "Fank i ja". U tom singlu je u kratkim crtama potencirana realnost i sustina svakodnevnice, ali i data mogucnost bekstva iz nje i solucija eventualnog "spasa" i resenja. Jedanaesti redni zapis, "Poljubi me", usporava ovu rokenrol voznju, pretvarajuci je u jedan senzualan i raskosni emotivno-muzicki trip. Svu muziku, tekstove i dizajn omota radio je Paja Bogdanovic. Ono sto me je pre samog preslusavanja diska prijatno iznenadilo, jeste inovativnost svestranog autora, Paje Bogdanovica. Naime, u samoj plasticnoj kutiji diska umetnut je, verovali ili ne, štapic za uši. Vrlo originalno, super simbolicno i svakako razbija ustaljene klisee "pakovanja" i prezentovanja domacih (pa i svetskih) CD izdanja. Cak i taj momenat potencira zelju i nameru autora da ovaj sastav kreativno i muzicki preraste kalup i uniformisanost. Sveukupan utisak je da su uspeli u tome! Web: www.myspace.com/tipstereo .

Autor: Milan B. Popovic, Beograd, Srbija.
  Davor Matosevic (BiH) - Always Be Good To Your Enemies (7. Recenzija CD-a + video)

Akusticni, debi EP, "Always Be Good To Your Enemies" (2010, Croatia Records), osebujnog kantautora iz Tuzle, Davora Matoševica, plijeni suvremenim indie šlihom, melankolijom i senzibilnim tenorom. Od malih nogu je odrastao uz glazbu, imao dva rock banda, Flame i Backstab, u kojima je svirao gitaru, nastupao je kao honorarni pjevac u nekim drugim sastavima, aktivno se bavi zborskim pjevanjem vec 13 godina kao tenor i sticajem okolnosti se bavio radio voditeljstvom kao hobijem, no paralelno je komponirao vlastitu glazbu bez ikakve obaveze da istu jednog dana predstavi širokim masama. Medjutim, kako je vrijeme odmicalo, sazrio je i njegov kreativni potencijal za kojeg je na svu srecu shvatio da je bezvrijedan ako ostane pohranjen medju cetiri zida, u krugu porodice. S akusticnom gitarom odvazio se ujesen 2009. doputovati do Zagreba gdje je u studiju Croatia Records, za pocetak, realizirao 4 snimke koje su objavljene na ovom 18 minuta dugackom EP-iju. Njegove teme su vanvremenske, povezane su emotivnim preokupacijama i nose jasnu poruku opcenitih moralnih i duhovnih vrijednosti koje spretno dramatizira jednostavnom minimalistickom lirikom. Ocjena (1-10): 8 .

World Of Music
World Of Music

Davor Matosevic - videos