Barikada
- World Of Music - Rock-pop history |
|
FELJTON
O LOLI NOVAKOVIĆ
Vesta Vanell |
UVIJEK SE VRAĆALA
/ 9. dio
Feljton o Loli Novaković (Vesta Vanell)
U Japan? Zašto da ne!
Poslije veoma zapaženog nastupa u Luxemburgu
Lola je postala zanimljiva za strane producente i menadžere. Nudili su joj
turneje, snimanja i nastupe na
televiziji. Ona je bila manje-više tajanstvena i ništa nije htjela da obeća.
Istina je bila da je željela kući što prije, jer se tek nedavno udala.
Izmedju onih koju su je htjeli angažirati bio je i predstavnik
firme His Master's Voice, iz Japana, koji joj se predstavio kao Terunobu Ikemura. On
joj predložio turneju po Japanu! Lola tu ponudu nije uzela ozbiljno, pa mu
je rekla: "Zašto da ne, svakako." Ali, kada se Lola vratila kući, sve je više
postajalo jasno da taj Japanac misli ozbiljno da je dovede u Japan! Jer, pisao
joj je pisma, jedno za drugim
i javljao joj kako u Japanu pripremaju sve potrebno za njenu turneju.
Tako je najzad Lola bila prinudjena da ozbiljno razmisli o toj neobičnoj ponudi.
Adio, festivali!
Lola se već definitivno odlučila da ide u
Japan, kada je na jesen 1962. godine treći put u svojoj karijeri stala na bini
"Kristalne dvorane" Hotela "Kvarner"
u Opatiji i zapjevala dvije pjesme na festivalu Opatija 1962.: "
Znam da pripadaš drugoj" - autorice Marije Radić ; "
Jedno davno leto" - autora Andora Szaboa.
Lola se našla u bojnom raspoloženju: "To je moj zadnji festival
u Jugoslaviji! Krajem godine odlazim u Japan, gdje ću ostati dvije godine.
Ali i ako ne bih otputovala, ja bi otkazala učešće
na svim budućim festivalima! Ne svidja mi se to što se sve unaprijed zna!
Užasno je to, jer smo mi izvodjači unaprijed znali koje će pjesme doći u finale!
Vjerujte mi da sam, prvi put do sada, bez ikakve volje i zalaganja pjevala
pjesme koje sam dobila."
To je Lola izjavila odmah poslije festivala, a njene obje pjesme su došle u
finale i dobile neke nagrade, samo nisu to bile pobjedničke pjesme.
Lola se uistinu nije više pojavljivala na festivalima, ali
su se novinari i njena publika tješili da je to u stvari zbog turneje po Japanu...
Ali definitivan ugovor iz Japana nije tako brzo stigao. Pa i Lola je sama nekoliko
puta odgodila početak te turneje. Precizni Japanci pripremali su turneju bez
greške.
Tako su neki ljudi već počeli da sumnjaju u tu turneju i govorili su: "Tko
Lola misli da je? Da pjeva tamo, gdje su prije nje pjevali Frank Sinatra, Ives
Montanes, Conny Francis...?"
U medjuvremenu i Lola je počela da sumnja u tu turneju. Napokon, našla se
u tako neugodnom položaju da nije mogla da ide ni u "Dom sindikata", gdje su
njeni prijatelji pjevali na festivalu "Beogradsko proleće 1963".
Slijedećeg dana, po završetku tog festivala, došli su Loli u posjetu njeni
prijatelji Gaby Novak, Drago Diklić i novinari iz Zagreba. "Ništa neće biti
od tog Japana," rekla im je Lola. "Umjesto toga odlazim u Bugarsku..."
U tom momentu zazvonilo je zvono, a na vratima se našao poštar sa tri velika
omota. U njima se našlo sve: i konačni ugovor i ogroman plakat sa Lolinim likom.
Nova avantura: Japan
Tako je 27. maja 1963. Lola sjela u avion i odletjela prema Tokiju.
Iako je njen suprug pokušao da si organizira da bi išao sa njom, to mu nije
uspjelo i tako je Lola otišla sama.
Organizacija ove turneje bila je zaista na visokom profesionalnom nivou.
Odmah poslije, kada je stigla u Tokio, Loli su poklonili album sa člancima
iz novina koji su pisale o njoj! Japanci su je reklamirali mjesec dana prije
njenog dolaska. A to je značilo da su novine objavljivale sve glavne podatke
o njoj uz fotografije, televizija je emitirala odlomke iz TV emisija, a Tokio
je bio preplavljen plakatima sa Lolinim likom.
I ti plakati dosta su pomogli da je toliko ljudi htjelo da čuje Lolu-san iz
egzotičnog Balkana... jer je Lolina slika, koju su Japanci izabrali, jedna
od najboljih, ako ne i najbolja Lolina fotografija u to doba.
Taj snimak bio je veoma profesionalno napravljen za vrijeme snimanja filma
"Šeki snima - pazi se!"
Dobila je neočekivano velik publicitet i prosto nije mogla da vjeruje da su
svi zapisi, članci i emisije posvećene njoj.
Samo dva dana poslije dolaska, imala je prvi nastup na tokijskoj televiziji.
A 1. juna nastupila je na prvom koncertu u Tokiju, gdje je bio rezerviran
i sto za našu ambasadu. To je bila ista dvorana, u kojoj su prije nje pjevali
Harry Belafonte, The Platters... i slični. Pjesme koje je pjevala bile su poznati
svjetski hitovi kao što su pjesme "Tenderly", "Summertime", "Flamenco Rock"...
i
njene jugoslovenske "specijalitete"." Jugoslovenski ambasador u Tokiju, Vladimir
Rolović, priredio je večeru u čast jugoslovenske pjevačice Lole Novaković,
u Hotelu "Azabu Prince", u Tokiju.
Lola je najviše nastupala u Tokiju, pa i u drugim gradovima kao što su: Osaka,
Nagoya, Sendaj, Nagasaki...
Lola je osvojila "zemlju izlazećeg sunca." U to vrijeme, za Japance
je bila Lola-san, a to znači poštovana Lola. Njeno prezime nitko nije ni
pokušao da izgovori!
Japanska publika veoma je posebna: tamo nikoga ne prekidaju
za vrijeme nastupa. Tek na kraju oni umjetniku pokažu koliko im se pjesma svidjela.
Lola je morala
mnogo puta pjesme da ponavlja, ali svaki put iznova spiker iza bine morao ju
je uvjeriti da to mora da učini. Jer Japanci skandiraju skoro nečujno.
Najveći uspjeh Lola je doživjela sa talijanskom pjesmom "Guarda che Luna"
(O, kakav mesec), koja je u Japanu postala pravi hit zbog njene interpretacije.
Medju jugoslovenskim pjesmama, Japanci su najviše voljeli pjesmu D. Ristića,
"Moj dragi Beograd". Tu pjesmu Lola je snimila 1962. godine. A ploča sa tim
snimkom došla je u Japan prije nje. Lola je bila veoma iznenadjena kada je
tu pjesmu
čula u izvedbi jednog japanskog orkestra. Onda su je izveli zajedno!
Bilo je predvidjeno da Lola predstavi Japancima i nekoliko narodnih pjesama.
Od tih pjesama Japanci su bili najviše oduševljeni pjesmom "Moj dilbere". Tu
pjesmu Lola je pjevala u jednoj TV emisiji, a pratio ju je poznati orkestar
Suzua Kamašija. Članovi tog orkestra strašno su se namučili, a nikako da uhvate
taj balkanski melos. Najzad je ispalo nešto nalik na bolero, ali, kako se sjeća
Lola, bilo je izvanredno.
Poslije 55 dana strahovitog tempa, Lola prekida turneju. U
tom času imala je 40 koncerata i 26 nastupa na televiziji.
Razlozi za prekid bili su premorenost, hrana i čežnja za domovinom, pa i koji
još bi se našao - aAli to nije bilo tako jednostavno, jer zbog tog prekida
ona bi morala da plati velike penale. Tako da je morao da posreduje jugoslovenski
ambasador. Organizatoru
je bilo veoma žao da mu propadne ovakav posao, jer Lola je bila rasprodana
za
pola godine unaprijed. "Moram priznati da su Japanci bili veoma ljubazni," kazala
je poslije povratka u domovinu Lola. "Nudili su mi odmor od više tjedana na
Havajima o njihovom
trošku."
Još na aerodromu, predstavnik organizatora htio je da nagovori Lolu da ostane
u Japanu. Rekao joj je da može da bira:
Šest mjeseci još u Japanu, pa posle na Filipine i Havaje...
Samo još mjesec dana u Japanu...
I napokon, barem još dva dana... Jer iz svih gradova gdje je Lola nastupila,
stigli su telegrami: "Neka Lola-san opet dodje!"
U času turneje po Japanu, vijesti skoro da nije bilo... pa i vratila se ranije.
Opet su se našli oni koji su posumnjali...
Srećom, Lola je donijela dosta dokaznog materijala, japanske novine...
|
LOLA NOVAKOVIĆ I SEDMORICA MLADIH
|
|
|